Najpopularniejsze drogerie internetowe
2015-03-18 15:16
Prawie 2 mln internautów w e-drogeriach © Africa Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najlepsze perfumerie i drogerie internetowe
Według danych z raportu przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014”, perfumy i kosmetyki to kategoria produktów, która w ciągu ostatnich pięciu lat zyskała największą popularność wśród konsumentów robiących zakupy online. Gemius postanowił sprawdzić, które e-drogerie cieszą się największym zainteresowaniem wśród polskich użytkowników sieci. Analiza objęła dane z grudnia 2014 roku oraz z grudnia 2013 roku.Okazało się, że:
- W ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyło się zainteresowanie drogeriami internetowymi. W grudniu 2014 roku odwiedziło je 1,9 mln użytkowników sieci (9 proc. wszystkich internautów w wieku 7+), podczas gdy w grudniu poprzedniego roku sklepy te przyciągnęły 0,9 mln internautów (4 proc.).
- Spośród analizowanych stron WWW największą popularnością w grudniu cieszyła się strona Douglas.pl. Odwiedziło ją wówczas 480 tys. internautów. Na Sephora.pl gościło z kolei 420 tys. użytkowników sieci. W pierwszej trójce znalazła się także strona Iperfumy.pl, którą w grudniu 2014 roku odwiedziło 370 tys. internautów.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze e-drogerie
Skąd tak duży wzrost popularności e-drogerii?
Wzrost ten jest spowodowany głównie inwestycjami w sprzedaż internetową największych sieci drogeryjnych, takich jak Douglas czy Sephora. Wpływa na to również wzrost liczby sklepów internetowych, które oferują produkty z tego asortymentu – uważa Maciej Milewski, doradca biznesowy firmy Gemius.
Zdaniem doradcy biznesowego coraz więcej e-sklepów, które do niedawna były znane z wąskiej specjalizacji, rozszerza swoją ofertę, wprowadzając do sprzedaży kosmetyki i perfumy.
Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, co stanowi istotne wyzwanie dla mniejszych e-drogerii i e-perfumerii – podsumowuje Maciej Milewski.
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
-
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
-
Zakupy internetowe - jak zmienia się e-klient?
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
-
Black Friday i Cyber Monday. Na co trzeba uważać?
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)