eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Najpopularniejsze drogerie internetowe

Najpopularniejsze drogerie internetowe

2015-03-18 15:16

Najpopularniejsze drogerie internetowe

Prawie 2 mln internautów w e-drogeriach © Africa Studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Drogerie i perfumerie internetowe szybko zyskują na popularności - jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Gemius, w grudniu 2013 r. liczba internautów odwiedzających tego typu portale była dwukrotnie mniejsza niż w grudniu 2014 r. Które e-drogerie cieszą się największym zainteresowaniem i jakie są przyczyny tak dużej zmiany?

Przeczytaj także: Najlepsze perfumerie i drogerie internetowe

Według danych z raportu przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014”, perfumy i kosmetyki to kategoria produktów, która w ciągu ostatnich pięciu lat zyskała największą popularność wśród konsumentów robiących zakupy online. Gemius postanowił sprawdzić, które e-drogerie cieszą się największym zainteresowaniem wśród polskich użytkowników sieci. Analiza objęła dane z grudnia 2014 roku oraz z grudnia 2013 roku.

Okazało się, że:
  • W ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyło się zainteresowanie drogeriami internetowymi. W grudniu 2014 roku odwiedziło je 1,9 mln użytkowników sieci (9 proc. wszystkich internautów w wieku 7+), podczas gdy w grudniu poprzedniego roku sklepy te przyciągnęły 0,9 mln internautów (4 proc.).
  • Spośród analizowanych stron WWW największą popularnością w grudniu cieszyła się strona Douglas.pl. Odwiedziło ją wówczas 480 tys. internautów. Na Sephora.pl gościło z kolei 420 tys. użytkowników sieci. W pierwszej trójce znalazła się także strona Iperfumy.pl, którą w grudniu 2014 roku odwiedziło 370 tys. internautów.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze e-drogerie

Na szczycie zestawienia znalazła się strona Douglas.pl, która zanotowała w grudniu 480 tys. odwiedzin


Skąd tak duży wzrost popularności e-drogerii?
Wzrost ten jest spowodowany głównie inwestycjami w sprzedaż internetową największych sieci drogeryjnych, takich jak Douglas czy Sephora. Wpływa na to również wzrost liczby sklepów internetowych, które oferują produkty z tego asortymentu – uważa Maciej Milewski, doradca biznesowy firmy Gemius.

Zdaniem doradcy biznesowego coraz więcej e-sklepów, które do niedawna były znane z wąskiej specjalizacji, rozszerza swoją ofertę, wprowadzając do sprzedaży kosmetyki i perfumy.
Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, co stanowi istotne wyzwanie dla mniejszych e-drogerii i e-perfumerii – podsumowuje Maciej Milewski.

Informacje o badaniu


Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: