eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy online na Dzień Matki

Zakupy online na Dzień Matki

2004-05-17 13:25

Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością. Szczególnie przed takimi świętami jak Dzień Matki. Jednocześnie większość kupujących odwiedza internetowe sklepy w godzinach pracy.

Przeczytaj także: Jaki potencjał mają platformy B2B?

Analitycy Internet Security Systems potwierdzają, że coraz więcej osób korzysta z możliwości zakupów online. Jednocześnie zainteresowanie tego rodzaju sprzedażą gwałtownie rośnie przed świętami takimi jak Dzień Matki. Wnioski te analitycy sformułowali m.in. na podstawie rosnącej ilości serwisów internetowych oferujących sprzedaż za pośrednictwem sieci.

W ostatnim czasie system analityczny ISS, w którym pracuje ponad 1000 serwerów odpowiedzialnych za pracę automatycznych wyszukiwarek internetowych (ang. webcrawler), nieustannie przeszukujących cały internet i klasyfikujących napotkane treści, odnalazł 451 512 internetowych serwisów oferujących zakupy w sieci. W ubiegłym roku natomiast przed Dniem Matki wyszukiwarki systemu analitycznego ISS znalazły 309 479 stron WWW oferujących zakupy.

Analitycy ISS twierdzą, że przed Dniem Matki należy się spodziewać znacznego wzrostu ilości wizyt na stronach sklepów online. Rosnące zainteresowanie zakupami oraz samym świętem potwierdzają również inne badania.

Z przeprowadzonych w 2003 roku przez BIGresearch (amerykańską Narodową Federację Handlu) badań na temat intencji i działań konsumentów wynika, że przeciętny Amerykanin wydał średnio 97 USD na obchody Dnia Matki. Jednocześnie sprzedaż w 2003 roku była znacznie wyższa niż trzy lata wcześniej, w 2000 roku bowiem przeciętny klient wydał 62 USD. Należy się spodziewać, że na tegoroczne prezenty z okazji Dnia Matki kupujący wydadzą jeszcze więcej.

Badania na temat zakupów online wykazują jednocześnie, że większość klientów odwiedza internetowe sklepy w godzinach pracy, korzystając z firmowej sieci. Przykładowo, według badania przeprowadzonego w tym roku przez Nielsen/Netratings (firmę zajmującą się pomiarami i analizami internetu), przed Walentynkami ilość odwiedzin na stronach WWW oferujących kwiaty i prezenty wzrosła o 291 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Wzrost ten dotyczył klientów kupujących prezenty online w godzinach pracy. W tygodniu poprzedzającym święto, tego rodzaju strony odwiedziło 2 700 000 pracowników, w zeszłym roku było to 687 000. ISS spodziewa się, że przed Dniem Matki jeszcze większa ilość pracowników skorzysta z firmowego internetu by zamówić prezent.

Oczekiwania mam co do prezentów przedstawiają się równie interesująco. Okazuje się, że około 30 proc. z nich pragnie być obdarowywanych tradycyjnymi bukietami kwiatów. Jednocześnie równie wiele będzie uszczęśliwionych prezentem w postaci nowoczesnego sprzętu elektronicznego np. cyfrowym aparatem fotograficznym.

Dotychczas system analityczny Internet Security Systems przeszukał i przeanalizował 2 600 000 000 stron i opracował bazę danych zawierającą 20 000 000 aktywnych adresów internetowych. Bazę mogą wykorzystać wszyscy użytkownicy wielofunkcyjnych rozwiązań ISS Proventia, umożliwiających blokowanie i kontrolę niepożądanych treści. Otrzymują oni codziennie aktualizację bazy, do której każdego dnia dodawane jest ok. 100 000 nowych stron WWW. Dystrybutorem rozwiązań ISS w Europie Środkowowschodniej jest Veracomp.


oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: