eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najdroższe ulice handlowe świata 2012

Najdroższe ulice handlowe świata 2012

2012-11-15 11:13

Przeczytaj także: Najdroższe ulice handlowe świata 2011


Pierre Raynal, dyrektor działu powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield we Francji, powiedział: „W ciągu ostatnich kilku miesięcy silny popyt ze strony międzynarodowych handlowców spowodował wzrost czynszów przy głównych ulicach handlowych Paryża. Pola Elizejskie, przy których w ubiegłym roku swoje sklepy otworzyły marki Marks & Spencer, Abercrombie & Fitch oraz Banana Republic, w 2012 r. pozostały w centrum uwagi - swoje lokale handlowe otworzyły tam Levi Strauss, Kusmi Tea, a Hugo Boss odnowił swój sklep flagowy. W następnych kilku latach oczekiwany jest wzrost liczby turystów odwiedzających Paryż, a także popyt na powierzchnie wśród sieci handlowych. Sklepy oferujące towary luksusowe będą nadal kluczowym czynnikiem rozwoju rynku nieruchomości handlowych, przy czym Pola Elizejskie będą odgrywać największą rolę, czego dowodem jest na przykład planowane otwarcie nowego sklepu flagowego Tiffaniego. Dobre wyniki sektora towarów luksusowych i rekordowa liczba turystów z krajów wschodzących sugerują, że trend ten utrzyma się w 2013 r., a czynsze mogą pozostać pod presją wzrostową ze względu na ograniczoną podaż”.

fot. mat. prasowe

Najdroższe ulice handlowe w regionie EMEA 2012

Najdroższą ulicą handlową w regionie EMEA ponownie zostały Pola Elizejskie w Paryżu, które dzięki wzrostowi czynszów w ciągu roku o 30% zwiększyły dystans dzielący je od New Bond Street w Londynie.


Najdroższa ulica w Polsce – Nowy Świat w Warszawie – zajęła 43. miejsce w rankingu 62 najdroższych ulic handlowych na świecie z rocznym czynszem 1.020 EUR/mkw.

fot. mat. prasowe

Najdroższe ulice handlowe w Polsce 2012

Najdroższa ulica w Polsce – Nowy Świat w Warszawie – zajęła 43. miejsce w rankingu 62 najdroższych ulic handlowych na świecie z rocznym czynszem 1.020 EUR/mkw.


Katarzyna Michnikowska, Starszy konsultant z działu Wycen i Doradztwa firmy Cushman & Wakefield w Warszawie, powiedziała: „Pomimo osłabienia koniunktury gospodarczej w Europie, główne ulice handlowe wciąż przyciągają najemców, pustostany należą do rzadkości, a poziom czynszów jest stabilny. Skład najemców przy głównych ulicach handlowych w Polsce jest jednak niejednorodny. Obserwujemy znaczną wymianę najemców, świadczącą o niedojrzałości tego segmentu rynku nieruchomości w naszym kraju. Główną grupą najemców zainteresowaną lokalizacjami przy głównych ulicach handlowych są firmy z sektora gastronomicznego (kawiarnie, restauracje), sektora „zdrowie i uroda” oraz sektora finansowego. Barierą ekspansji dla firm odzieżowych w tych lokalizacjach jest ograniczona ilość powierzchni odpowiedniej wielkości o dobrym standardzie”.


poprzednia  

1 ... 3 4

Stres a sen oczami Polaków

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: