-
Badania etnograficzne: sposób na problemy firmy?
... konstrukcji badania, korzystamy z trzech podstawowych typów technik badawczych: wywiadu, obserwacji i analizy materiałów wtórnych. Rzetelnie badanie zbudowane jest tak, aby można się opierać na więcej niż jednej z tych technik – ma to na celu eliminację lub ograniczenie ryzyka wyciągnięcia błędnych wniosków. Przykład Realizując badania dla ...
-
Badanie satysfakcji klienta
... najistotniejszych elementów wiodących do zadowolenia bądź niezadowolenia klientów. Tak więc dobrze przeprowadzone badanie oraz prawidłowo wyciągnięte wnioski mogą przynieść znaczny pożytek dla przedsiębiorstwa. Zmiany i udoskonalenia, poparte wynikiem badania, mogą znacząco wpłynąć na konkurencyjność firmy na rynku. Klienci wiedząc, że ...
-
Badania marketingowe: kwestionariusz ankiety i wywiadu
... wyniku badania (np. w przypadku zapytania przez reprezentanta jakiejś firmy „Jakie ma Pan/Pani odczucia związane z naszym produktem?”, wielu respondentów może mieć problem z przyznaniem wprost, iż są one negatywne). O tego typu mechanizmach nie można zapominać przy interpretowaniu uzyskanych wyników. Jeśli przyjdzie nam prowadzić badanie ...
-
Rozszerzono badanie Megapanel PBI/Gemius
... ranking top 10 grup domen i domen niezgrupowanych według liczby „Odsłon mobilnych” z badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2011. W zestawieniu uwzględnione są jedynie witryny objęte audytem site-centric. Informacje o badaniu Badanie Megapanel PBI/Gemius – standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają polscy ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... Co więc robić? TESTUJ I BADAJ! Badania firmy badawczej I-Metria wykazały, iż ... badania to jednak tylko wycinek działań, jakie można podjąć w celu gromadzenia wiedzy na temat zachowań i oczekiwań użytkowników. Badania powinny bowiem odpowiadać na pytania marketera nie tylko co do witryny www, ale całej komunikacji e-marketingowej. Wycinkowe badanie ...
-
Badanie znajomości marki Orange
... nie udało się uzyskać rezultatów notowanych dla wskaźników swojej poprzedniczki - wynika z najnowszego badania TNS Telecoms Index & Interbus przeprowadzonego przez firmę TNS OBOP. Jednak ... jednymi z mierników jej sukcesu lub porażki. Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index realizowanego przez TNS OBOP od początku ...
-
Czy Polacy korzystają z infolinii? - wyniki badania konsumentów
ContactPoint - firma świadcząca usługi call center na zlecenie, w tym badania typu CATI, przeprowadziła cykl badań dotyczących nastawienia konsumentów do komunikacji telefonicznej firm z rynkiem. Pierwsze badanie dotyczyło infolinii. Przebadano 650 losowo wybranych osób z obszaru całej Polski. 514 z nich, czyli 79% respondentów miało już ...
Tematy: -
Telemarketing w Polsce - wyniki badania konsumentów
ContactPoint - firma świadcząca usługi call center na zlecenie, w tym badania typu CATI, przeprowadziła drugą część badań dotyczących nastawienia konsumentów do komunikacji telefonicznej firm z rynkiem. Pierwsze, zrealizowane w kwietniu b.r. badanie dotyczyło infolinii, drugie, wykonane w maju - telemarketingu. Przebadano 635 losowo wybranych osób ...
Tematy: -
Badanie bezpieczeństwa konsumentów
... sondaż na temat reklamacji towarów i usług stanowi część szerszego badania: od grudnia 2003 r. UOKiK prowadzi cykliczny monitoring bezpieczeństwa konsumentów i ich ... marcu). Opinie na ten temat w dużej mierze zależą od wykształcenia. Cykliczne badania sondażowe – zarówno Indeksu Bezpieczeństwa Konsumenckiego (IBK), jak i poszczególnych obszarów (np. ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów XII 2004
... wskazują również, że umiejętność i skłonność konsumentów do dochodzenia roszczeń nie ulega zasadniczym zmianom. Od grudnia 2003 roku Urząd prowadzi cykliczne badania bezpieczeństwa konsumentów oraz stopnia ich zaufania do najważniejszych elementów oferty rynkowej (jakości towarów i usług, cen, reklamy i handlu). Zmiany w postrzeganiu rynku ...
-
Badanie Internetu w Polsce II 2006
... plików (np. soulseek, emule). Sondaż Sondaż GfK Polonia OnlineBus, przeprowadzany kilka razy w roku, monitoruje zachowania Polaków związane z Internetem. Celem badania jest ciągła obserwacja podstawowych wskaźników: penetracji Internetu, miejsca i częstotliwości korzystania oraz celów wykorzystania tego medium. Powyższe wyniki bazują na sondażu ...
-
Badania i rozwój w Polsce 2006
... aparatury naukowo-badawczej średnio z 79,4% w 2004 r. do 71,7% w roku 2006 r. Informacje o badaniu Badanie obejmuje placówki naukowe PAN i jednostki badawczo-rozwojowe oraz szkoły wyższe prowadzące działalność B+R. Przedmiotem badania są także jednostki zaplecza badawczego: rolnictwa; leśnictwa; górnictwa i kopalnictwa; przetwórstwa przemysłowego ...
-
Nowy sposób badania e-skuteczności
... internauci na reklamowanej witrynie i czy nastąpiła realizacja założeń marketingowych kampanii (Post Click Analysis). W trakcie trwania kampanii przeprowadzane jest również badanie ankietowe online dla dwóch grup respondentów rekrutowanych z populacji użytkowników witryn internetowych, na których wyświetlana jest kampania. Pierwszą grupę stanowią ...
-
Badanie kondycji polskich firm 2006
... koszty. W takich warunkach przedsiębiorcy nie są skłonni do inwestycji, bez których rozwój firm i zwiększanie ich zdolności konkurencyjnych nie jest możliwe. Badania potwierdzają ciągle istotny wpływ polityki na gospodarkę i na decyzje przedsiębiorstw. W ubiegłym roku przyczyną niepodejmowania inwestycji przez co dziesiąte MSP było ...
-
Badania i rozwój sektora IT 2006-2007
... poza definicję mikroprzedsiębiorstw (do dziewięciu zatrudnionych), czyli firm na dorobku (tzw. startupy), kwalifikujących się do działań na terenie inkubatorów wynalazczości. Badanie organizacji prac R&D w działających w Polsce firmach komercyjnych przeprowadzono na podstawie danych za lata 2006-2007. Pochodzą z dobrze udokumentowanych źródeł. Dane ...
-
Brak stron o zdrowiu na urządzenia mobilne
... serwisy Grupy Next Infor, które znalazły się w TOP 3 w 11 województwach. Metodologia badania Badanie Megapanel PBI/Gemius (wrzesień 2011r.) opiera się na metodologii, łączącej właściwości badania typu user-centric (badanie panelowe) z badaniem typu site-centric. Podstawowym źródłem informacji o odwiedzanych przez internautów serwisach, używanych ...
-
Komunikatory internetowe a bezpieczeństwo danych
... do Rosji. Ponieważ jednak rosyjskie środowisko informatyczne można porównać ze środowiskiem każdego technologicznie rozwiniętego państwa, wyniki tego badania mają szersze zastosowanie. Metodologia badania Badanie przeprowadzono między 1 maja a 1 czerwca 2007 roku. Opiera się na odpowiedziach 1101 respondentów z całego świata, którzy wypełnili ...
-
Sztuczna inteligencja nie dla polskich firm? Tylko 6% deklaruje gotowość na AI
... i łańcuchy narzędzi sztucznej inteligencji, aby zapewnić wydajność, chronić wrażliwe dane i systemy oraz zapewniać wiarygodne i odpowiedzialne rezultaty. Kluczowe wnioski z badania Badanie Cisco AI Readiness Index zidentyfikowało cztery grupy firm na różnych poziomach gotowości organizacyjnej na wdrożenie i wykorzystanie AI: Pacesetters (w pełni ...
-
Małe firmy - prognozy 2013
... badania sondażowego przeprowadzonego przez Idea Bank i Tax Care. Niestety nawet jeśli nie ma zagrożenia utratą zamówień, to coraz bardziej daje o sobie znać problem zatorów płatniczych. A to jeden z powodów, dla których mikro firmy boją się inwestować. Prosta formuła badania Badanie ... spodziewają się spadku (badanie nr 4 -względem badania nr 1). ...
-
Małe firmy - prognozy I kw. 2013
... w formie wywiadu telefonicznego w dniach 15 lutego-3marca 2013 roku. Prosta formuła badania Badanie Idea Banku i Tax Care tym różni się od innych badań prowadzonych ... Warto jednak podkreślić, że przedsiębiorcy przewidujący taki scenariusz we wszystkich edycjach badania mieli stosunkowo wysoki udział, a wzrost ich odsetka w bieżącym badaniu można ...
-
Czy Polacy angażują się w lokalne inicjatywy społeczne? Tak, ale...
... lub Twitter (35%). Metodologia badania Badanie „Zaangażowanie Polaków w działania lokalnych społeczności” zostało przeprowadzone przez firmę badawczą 4P Research Mix. na zlecenie Banku Zachodniego WBK S.A. w maju 2015 r. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1007 respondentów w wieku 18-64 lata. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ...
-
Najlepsi pracodawcy 2013
... 2013 W 8. edycji Badania Najlepsi Pracodawcy 2013 wzięło udział 95 firm reprezentowanych łącznie przez 51 429 osób, a tytuł Najlepszego Pracodawcy 2013 otrzymało 17 z nich. Metoda Badania: Badanie Najlepsi Pracodawcy prowadzone jest w oparciu o kompleksową metodologię, która obejmuje: - kwestionariuszowe badanie zaangażowania, prowadzone na ...
-
System premiowy - jak zwiększyć jego efektywność?
... roku dokonuje 71% firm w Europie. Wdrożenie dodatkowych form komunikacji i szkoleń to drugie po zmianie kryteriów premiowych najpopularniejsze rozwiązanie. Metodologia badania Badanie European Bonus & Sales Compensation Survey 2014 przeprowadzono w pierwszym kwartale 2014 roku w 15 krajach europejskich. Uczestnicy reprezentują 21 różnych sektorów ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... polecającego dany produkt. Podobnie sytuacja wygląda, gdy przyjrzymy się odpowiedziom na pytanie o wpływ celebrytów w reklamie marki na jej wizerunek. O metodologii badania Badanie Content Marketing Polska 2014 w postaci ankiet online (CAWI) zrealizowała na zlecenie Digital One i PBI firma Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. W badaniu ...
-
Uchodźcy z Ukrainy a polska gospodarka
... badania 12-27.04.2022. W badaniu wzięły udział osoby, które przyjechały do Polski z Ukrainy po 24 lutego 2022 roku. Badanie przeprowadzono z osobami, które starały się o uzyskanie polskiego numeru PESEL lub już go uzyskały w momencie przeprowadzania badania. Badanie ...
-
Klienci B2B a e-commerce
... zorientowane na kupującego. Firmy B2B, których działania skupią się na zapewnieniu bezproblemowej obsługi omni-channel zyskają lojalnych klientów”. Informacje na temat badania Badanie „Building the B2B Omni-Channel Commerce Platform of the Future”, zostało przeprowadzone w okresie lipiec-wrzesień 2014, przez Forrester Consulting na zlecenie ...
-
Sytuacja materialna Polaków 2010
... o badaniu MoneyTrack to coroczne, cykliczne badanie dotyczące postaw Polaków wobec pieniędzy oraz instytucji i instrumentów finansowych. Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Centrum im. Adama Smitha, Domu Badawczego Maison oraz Agencji PR MMT Management. MoneyTrack 2010 to druga fala badania. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2010 na ...
-
Wizerunek firmy: pracownicy bronią pracodawców
... 10 ankietowanych respondentów (56%) broniło swojego pracodawcę przed opinią swoich rodzin i przyjaciół w miejscu publicznym (na stronie, blogu lub w gazecie) Metodologia badania: Badanie „Employees Rising: Seizing the Opportunity in Employee Activism” zostało przeprowadzone na zlecenie Weber Shandwick przez KRC Research metodą ankiety online ...
-
Rodzina wielodzietna? Tak, ale...
... Odpowiedź na to pytanie jest bardzo złożona i wykraczająca poza zakres tego badania. Badanie to pokazuje jednak pewien aspekt problemu. Po pierwsze, spośród ... materialnej (80%). Polacy mają uzasadnione i nieuzasadnione obawy. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że istnieje wiele mitów, nieprawdziwych przekonań i stereotypów nagromadzonych ...
-
Małe firmy mniej optymistyczne
... w formie wywiadu telefonicznego w dniach 23 marca – 5 kwietnia br. Prosta formuła badania Badanie Tax Care tym różni się od innych badań prowadzonych na polskich ... na jakie napotykają prowadzący własny biznes. Opierając się na wynikach innego badania przeprowadzonego przez Tax Care i Idea Bank uszeregowaliśmy je następująco: ograniczony dostęp ...
-
Małe firmy - prognozy VII 2012
... przeprowadzone w formie wywiadu telefonicznego w dniach 6-11 lipca br. Prosta formuła badania Badanie Tax Care tym różni się od innych badań prowadzonych na polskich ... lub więcej osób). Ponad połowa firm liczy na wzrost obrotów Kolejna edycja badania pokazuje, że przedsiębiorcy dość optymistycznie oceniają kondycję swojego biznesu w bieżącym roku. ...
-
Rotacja na rynku pracy pozostaje stabilna
... Talent w Randstad. Komentarz Mariusza Zielonki, eksperta ekonomicznego Konfederacji Lewiatan: Na rynku pracy wciąż stabilnie. Tak można by podsumować wyniki ostatniego badania. Badanie jakościowe potwierdzają w zupełności to, co pokazują twarde dane. Przed nami zatem pełzająca stopa bezrobocia i brak wyraźnego wzrostu zatrudnienia. Rynek pracy ...
-
Sektor MŚP: jesień lepsza niż wiosna
... sprzedaży wyniósł 17 proc. w porównaniu do 30 proc. w pierwszej edycji badania. Badanie pokazuje, że z powodu koronawirusa większość respondentów musi borykać się ze ... niż na początku pandemii. Odpowiedź na Covid Zdecydowana większość respondentów badania PARP i BŚ łagodniej przechodzi przez zawirowania wywołane koronawirusem dzięki wykorzystaniu ...
-
Kontrola przepływu danych
... , obniżył się z 38% (pierwsza edycja badań) do 23% (edycja obecna). Liczba optymistów wzrosła natomiast do 47% (w porównaniu z 39% w poprzedniej edycji badania). Badanie pokazuje, że wyraźnie wzrósł procent dyrektorów IT, dla których sprawą priorytetową w zakresie technologii pamięci masowych jest wirtualizacja (z 6% w pierwszej edycji badań ...
-
Nastolatek chroni prywatność w sieci
... , należy bez wątpienia zgodzić się z tym twierdzeniem. Z drugiej jednak strony badania przeprowadzone przez McCann Truth Central wskazują, że takie myślenie o młodzieży jest nieco stereotypowe. ... co chcą (a nie co jest modne), na poszczególnych portalach społecznościowych. Metodologia badania: Badanie zostało przeprowadzone metodą grup fokusowych na ...