-
Badania internetu Gemius/PBI X 2025
09:28 10.11.2025
W październiku 2025 roku liczba użytkowników internetu w Polsce osiągnęła 29,7 mln, z czego codziennie z sieci korzystało średnio 26,4 mln osób. Najnowsze dane z badania Mediapanel pokazują stabilną pozycję liderów rynku – w czołówce wciąż utrzymują się Grupa Google, Meta ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2025
11:02 09.10.2025
Ukazał się najnowszy raport Mediapanelu za wrzesień 2025 roku, prezentujący szczegółowe dane dotyczące aktywności polskich użytkowników internetu. W publikacji znalazły się m.in. rankingi wydawców, domen, aplikacji mobilnych oraz audytowanych playerów audio i wideo. W minionym ...
-
Konsumenci wybrali: Amazon, Snapchat i TikTok potrafią robić reklamy
00:15 24.09.2025
Amazon, Twitch i Prime Video zdominowały ranking preferencji reklamowych konsumentów w raporcie Kantar Media Reactions 2025. Wyniki badania jasno pokazują, że to właśnie marki związane z Amazon najlepiej trafiają w oczekiwania odbiorców. Tego samego nie można powiedzieć o platformie X ...
-
Co działa, a co nie w komunikacji banków na Facebooku?
07:21 19.09.2025
Banki w Polsce coraz odważniej stawiają na dialog w social mediach. Zamiast suchych komunikatów o produktach i usługach, na Facebooku pojawiają się pytania o wakacje, konkursy czy treści związane ze stylem życia. Jak dwodzi analiza zrealizowana przez IMM, taka zmiana strategii przynosi ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VIII 2025
00:15 05.09.2025
Właśnie pojawił się najnowszy raport Mediapanel za sierpień 2025 roku, a w nim szczegółowe dane o aktywności polskich internautów. W zestawieniach znalazły się rankingi wydawców, domen, aplikacji mobilnych oraz audytowanych playerów audio i wideo. W sierpniu liczba użytkowników ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VII 2025
00:30 07.08.2025
W lipcu 2025 z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, a średnio dziennie liczba użytkowników wyniosła 26,2 mln. To zbliżone wartości do czerwca 2025, co wskazuje na stabilny poziom aktywności cyfrowej - donosi najnowsze zestawienie autorstwa Gemius i PBI.
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2025
00:30 09.07.2025
W czerwcu z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, z czego średnio 26,2 mln robiło to każdego dnia - wynika z najnowszego zestawienia firm Gemius i PBI. Opracowanie tradycyjnie już przedstawia szczegółowe, zagregowane miesięczne dane z badania internetu – rankingi wydawców, witryn oraz ...
-
Komunikacja w biznesie: dlaczego warto postawić na LinkedIn?
08:06 01.07.2025
Żyjemy w świecie, w którym całymi dniami jesteśmy zalewani różnego rodzaju informacjami. W takich realiach skuteczna komunikacja w biznesie powinna być oparta na dopracowanej strategii. Eksperci tłumaczą, jakie znaczenie w public relations B2B ma LinkedIn oraz treści wideo. Czy warto w ...
-
Social media: Snapchat, Pinterest i Twitch gonią duopol
10:03 13.06.2025
W sieci pojawił się najnowszy raport o social mediach, opracowany przez Gemius, PBI, IAB Polska przy wsparciu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Centrum Badań Mediów i Społeczeństwa ALK. Opracowanie potwierdza, że najpopularniejszymi serwisami w naszym kraju pozostają Facebook i YouTube ...
-
Dezinformacja o ESG w mediach
10:19 20.05.2025
Tematyka ESG jest coraz popularniejsza w mediach. Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów, liczba publikacji na ten temat wzrosła aż o 58% rok do roku. Niestety rośnie też skala dezinformacji.
-
Jak aktywni są prezesi największych spółek giełdowych na LinkedIn?
08:42 16.05.2025
Agencja On Board Think Kong sprawdziła, jak aktywni na LinkedIn są prezesi największych spółek giełdowych. Z analizy wynika, że konto na tej platformie posiada 67 liderów, ale gorzej jest z ich aktywnością.
-
Czy TikTok zjada YouTube’a?
11:57 09.05.2025
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową.
-
Influencer marketing krytykowany, ale ciągle skuteczny
11:11 06.05.2025
Wprawdzie coraz częściej dobiegają nas głosy dotyczące zmęczenia obecnością influencerów i prowadzonymi przez nich akcjami reklamowymi, to jednak duży wpływ tej grupy na wyniki sprzedaży w e-commerce pozostaje faktem. Kolejnym tego potwierdzeniem jest najnowsze badanie zrealizowane ...
-
Deregulacje w mediach klasycznych i społecznościowych
08:54 02.04.2025
Ogłoszone w lutym przez premiera Donalda Tuska plany deregulacyjne odbiły się szerokim echem w mediach. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował wszystkie publikacje dotyczące tematu "deregulacja gospodarki", które ukazały się w mediach od 10 lutego - czyli dnia rządowej konferencji - ...
-
Ile kosztuje influencer marketing? Różnice w stawkach zaskakują
10:46 24.03.2025
Jeszcze do niedawna osoby odpowiedzialne za podział budżetu reklamowego traktowały influencer marketing z pewnym przymrużeniem oka, jak swoistego rodzaju eksperyment. Dziś już wiadomo, że te czasy odeszły do lamusa, a współpraca z influencerami stała się elementem strategii wielu marek. ...
-
Najcenniejsi medialnie liderzy biznesu 2024
13:13 13.02.2025
Zygmunt Solorz-Żak, Rafał Brzoska i Sebastian Kulczyk to podium rankingu najcenniejszych medialnie liderów biznesu w Polsce w 2024 roku, przygotowanego przez Instytut Przywództwa. Publikacje z ich udziałem osiągnęły wartość odpowiednio - 10,43 mln zł, 8,67 mln zł i 4,16 mln zł.
-
Najcenniejsi medialnie politycy 2024. Liderem Donald Tusk
12:40 23.12.2024
Donald Tusk, Andrzej Duda i Jarosław Kaczyński to podium rankingu najcenniejszych medialnie polityków w Polsce w 2024 roku, przygotowanego przez Instytut Przywództwa. Wartość przekazów z udziałem Donalda Tuska osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Wartość medialna Prezydenta to ...
-
Ostatnie Pokolenie w mediach
12:30 11.12.2024
Protesty Ostatniego Pokolenia wzbudzają ogromne zainteresowanie. Z analizy Instytutu Przywództwa wynika, że na portalach internetowych ukazało się na ich temat łącznie ponad 2 tys. publikacji wartych ponad 10,8 mln złotych oraz przeszło 41 tys. wzmianek na portalu X. Niestety większość ...
-
Co się stało z Naszą Klasą, czyli jak zmienił się świat social mediów w Polsce?
09:30 06.11.2024
W dobie dominacji Facebooka, Instagrama i TikToka mało kto pamięta, że historia mediów społecznościowych w Polsce sięga początków obecnego wieku, a jej prekursorami nie są wcale światowi giganci, ale rodzime serwisy. Z okazji 20-lecia badania Mediapanel, Gemius i PBI postanowiły ...
-
Czy portal X pomoże Trumpowi? Big Tech a wybory w USA
10:49 04.11.2024
5 listopada wybory prezydenckie w USA. Instytut Przywództwa sprawdził jak rozkładały się wpisy na portalu X na temat dwójki kandydatów na prezydenta. Zebrane dane wskazują na wyraźną przewagę Donalda Trumpa nad Kamalą Harris. Jak przełoży się to na wynik wyborów?
-
Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem
11:55 23.10.2024
We wrześniu liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów została Gazeta Wyborcza. Na kolejnych miejscach podium znalazły się Rzeczpospolita i Onet.
-
Czy Meta narusza konkurencję? Sprawdzi to UOKiK
09:41 22.10.2024
Facebook zmienił sposób prezentowania odnośników do treści prasowych, co może spowodować mniejsze zainteresowanie nimi oraz zmniejszyć liczbę odsłon artykułów. Dlatego Prezes UOKiK zdecydował się wszcząć postępowanie, które ma wyjaśnić, czy takie praktyki Meta mogą naruszać ...
-
Outdoor w badaniu Mediapanel
09:52 10.10.2024
Badanie Mediapanel obejmie kolejne medium - outdoor, w tym nośniki tradycyjne (OOH) i cyfrowe (Digital OOH). Jest to wspólna inicjatywa reprezentantów rynku out of home oraz Gemius. Projekt realizowany jest we współpracy z OOHlife Izbą Gospodarczą.
-
ESG cieszy się coraz większym zainteresowaniem w internecie
10:21 07.10.2024
Internauci coraz częściej wyszukują informacje związane z tematem ESG. Z analizy Instytutu Przywództwa wynika, że na przestrzeni roku liczba zapytań w wyszukiwarce Google wzrosła o ponad 20%. O co najczęściej pytają internauci?
-
Nowe prawo autorskie osłabia ruch z mediów społecznościowych
11:00 03.10.2024
Najświeższe dane z badania Mediapanel PBI i Gemius nie pozostawiają złudzeń - kilka dni obowiązywania nowych przepisów prawa autorskiego wystarczyło, aby w znacznym stopniu ograniczyć zasięgi serwisów z treściami redakcyjnymi. Okazuje się, że u schyłku września bieżącego roku ruch ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?