-
Polacy królami świątecznych zakupów w internecie
... to z coraz większej popularności zakupów w internecie. Jak wynika ze zrealizowanego przez Deloitte badania „Zakupy świąteczne 2018”, Polacy z roku na rok dostrzegają coraz więcej ... internecie mogą zrobić w dowolnie wybranym przez siebie czasie. Internet to także baza opinii innych ludzi o produktach, co docenia aż trzy czwarte kupujących w sieci. ...
-
Czy praca i miłość idą w parze?
... opinii większości. Temat osobistych relacji w firmie nierzadko pozostaje tajemnicą poliszynela - wszyscy wiedzą, że takowe istnieją, ale głośno się o tym nie mówi. To niektóre wnioski, jakie płyną z opracowanego przez Grupę Progres badania ... istnieją, pracownicy ich nie znają. W informacji wykorzystano wyniki badania Grupy Progres „Praca i miłości ...
-
Dokąd płynie setka wódki?
... sprzedaży małych wódek nie odbywa się kosztem opakowań pełnowymiarowych. Jak bowiem wynika z badania, nie jest tak, że nabywca kupuje pięć setek wódki zamiast ... „Świat małej wódki” zostało zrealizowane w 2013 roku i zaprezentowane na Kongresie Badaczy Rynku i Opinii. Badanie „Dokąd płynie mała wódka” firma Synergion zrealizowała w 2019 roku w ramach ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna 8 polskich miast
... pytania dostarcza właśnie prezentowany raport. Powstał on na bazie subiektywnych opinii formułowanych przez decydentów obecnych w naszym kraju firm, w tym prezesów, członków zarządów oraz dyrektorów departamentów. Na potrzeby badania przeanalizowano osiem najważniejszych czynników przesądzających o atrakcyjności inwestycyjnej miast. Mowa tu ...
-
5 strategii zarządzania danymi, które poprawią skuteczność kampanii marketingowych
... wykorzystać cały potencjał drzemiący w posiadanych przez nie danych. W opinii ponad 87% ankietowanych spośród wszystkich umiejętności umożliwiających maksymalizację wartości ... z operacjami wielokanałowymi. Sztuczna inteligencja pozwala sprzedawcom tworzyć modele do badania potrzeb klientów oraz ich motywacji i działań z uwzględnieniem fizycznych i ...
-
Jak zakaz handlu oceniają pracujący w weekendy?
... badania zrealizowane przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research, 55 proc. Polaków jest zdania, że każdy powinien ... w tygodniu w zamian za każdą przepracowaną niedzielę. Szczegółowy rozkład głosów prezentuje poniższy wykres: W ramach badania prowadzone były wywiady, w których wypowiedzieli się studenci i emeryci, pracujący w różnym wymiarze godzin ...
-
Czy eko zakupy muszą być droższe?
... opinii znakomitej większości Polaków (81%) kupowanie ekologicznych produktów wiąże się ze znacznie wyższymi wydatkami niż kupno towarów, które nie są ani "eko", ani też "bio" - wynika z badania ... , że zdarza im się wyrzucać jedzenie do śmietnika. Tak wynika z badania na panelu Ariadna „Konsumpcjonizm i świadomość ekologiczna Polaków” przeprowadzonego ...
-
Nie produkty, tylko doświadczenia. Nie ma sukcesu bez User Experience?
... takie działania, jak badanie i odkrywanie zachowań. Kluczową rolę odgrywa w nim poznawanie motywacji i potrzeb klientów poprzez obserwację, analizę i inne rodzaje badania opinii oraz zachowań użytkowników – dodaje Chwiedziewicz. Doświadczenia, a nie specyfikacja Praktyka rynkowa pokazuje, że firmy, które mają świadomość, specyfiki User Experience ...
-
Firmy produkcyjne nie narzekają na kondycję
... że i tak sporym, optymizmem wykazały się średnie firmy produkcyjne (79 proc. opinii pozytywnych, w tym 23 proc. ocen bardzo dobrych). W podziale na branże największe ... nie zrewidują swoich pozytywnych ocen rynku i perspektyw. Uzależnieni od eksportu… Wyniki badania pokazują również, jak bardzo firmy produkcyjne w Polsce są uzależnione od eksportu ...
-
Coworking, czyli oszczędności, ale i wyzwania
... pięciu lat powierzchnie coworkingowe urosną nawet dwukrotnie. Na potrzeby wspólnego badania Cushman & Wakefield oraz CoreNet Global, globalnego stowarzyszenia dyrektorów CRE (Corporate ... do ciągłej fluktuacji kadr - dodaje Tamás Polster. Pomimo ogólnie pozytywnej opinii o coworkingu, dyrektorzy CRE zdają sobie sprawę z wyzwań dla pracowników. Mniej ...
-
Akcyza na piwo. Polacy przeciwni podwyżce
... , że doprowadzi to do wzrostu cen złotego trunku - wynika z badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Wątpią również, aby plany, jakie rządzący mają w ... znaczniejszą podwyżką akcyzy na piwo opowiada się tylko 4,3 proc. badanych. Wyniki badania komentuje Dyrektor Generalny ZPPP Browary Polskie, Bartłomiej Morzycki: Większość respondentów, ...
-
Jak nowe technologie mogą wpłynąć na zrównoważony rozwój?
... których poszukuje się przede wszystkim sposobów przeciwdziałania temu zagrożeniu. W opinii Deloitte i Globalnej Inicjatywy na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju (GeSI), stosownym i znacznie ... narzędziem do propagowania fałszywych treści i powodowania konfliktów zbrojnych. Autorzy badania wskazali również obszary na jakich powinny skupić się poszczególne ...
-
Pandemia: 40% Polaków narzeka na nudę i rutynę
... doskwiera nam w czasie pandemii - zadeklarowali respondenci opracowanego przez SW Research badania „Polacy w czasie epidemii”. Większość z nas (55%) przewiduje, że pandemia nie ... to najbliższe tygodnie. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 15-17.04.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line ( ...
-
Segregacja śmieci i długo, długo nic. Ochrona środowiska po polsku
... opakowań (26,4 proc.) - czytamy w komunikacie z opracowanego przez Santander Consumer Bank badania "Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania". Opracowane przez Santander Consumer Bank ... wniosków prowadziło np. badanie zrealizowane przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w ramach projektu EKOBAROMETR. Z analizy Santander Banku wynika, że ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
... 15 tys. nowych firm, a Facebook uruchomił nową opcję Facebook Shops. Z badania wynika, że w przypadku 32% badanych udział sprzedaży internetowej w pierwszych miesiącach ... partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International. Nowy format sklepów W opinii ankietowanych teorie o końcu handlu w formule tradycyjnej są znacznie ...
-
Chmura publiczna w Polsce zwiększa innowacyjność firm
... rynku, spośród których aż 90 proc. korzysta z rozwiązań cloudowych. W ich opinii chmura to sposób na zwiększenie innowacyjności i dynamiki działania organizacji. A jak z ... korzystają z chmury publicznej trzyma w niej co najwyżej 20% swoich zasobów. Wnioski z badania "Chmura publiczna w Polsce" 90% firm identyfikujących się jako liderzy rynku korzysta ...
-
Toksyczny szef to jeszcze za mało, żeby odejść z pracy
... opinii, okłamywanie, niestabilność emocjonalna, wieczna krytyka. To zachowania, którymi cechuje się najczęściej zły szef. ... go cechują i jakie konsekwencje może nieść za sobą konieczność obcowania z kimś takim. Jak wynika z badania, w 36% przypadków toksyczny szef to osoba specjalnie zatrudniona na to stanowisko, w co trzeciej sytuacji jest ...
-
Maseczki na twarz! A co sądzą Polacy na temat nakazów i obostrzeń?
... opinie w tej sprawie ulegały zmianie. Jak do tego nakazu podchodzą Polacy? Z badania zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research wynika, że sprawy traktujemy dość ... Zarządu SW Research. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 30.07-2.08.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI) ...
-
Pandemia koronawirusa zmieniła 3/4 firm
... swoich biznesach pod wpływem pandemii koronawirusa - wynika z badania "Jak pandemia zmieniła biznes" przeprowadzonego dla Krajowego Rejestru Długów przez instytut ... wpłynęła na biznes” zostało przeprowadzone na zlecenie Krajowego Rejestru Długów przez MANDS Badania Rynku i Opinii w dniach 14-26.08.2020 r. na próbie 300 przedstawicieli firm z sektora ...
-
Ilu jest chętnych na szczepionkę przeciw grypie?
... , że tłem dla niej jest ciągle rosnąca liczba zachorowań na koronawirusa. W ramach badania „Polacy w czasie epidemii” SW Research przyjrzał się, ilu Polaków chętnych jest ... grypę – komentuje Zimolzak. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 22-25.09.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI) ...
-
Sektor MŚP tnie wydatki. Na czym oszczędza najwięcej?
... firm dotknęły jego negatywne skutki. Potwierdzeniem tego są rezultaty zleconego przez KRD badania „Jak pandemia zmieniła biznes”, z którego wynika, że aż 2 na 3 respondentów ... na biznes” zostało przeprowadzone na zlecenie Krajowego Rejestru Długów przez Mands Badania Rynku i Opinii na próbie 300 przedstawicieli firm z sektora MŚP metodą CAWI/CATI. W ...
-
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
... ograniczenie konsumpcji, a 42% odmawia zakupu produktów firm słynących z nieetycznych zachowań - wynika z badania zrealizowanego przez Gumtree. Świadomość ekologiczna naszych rodaków wyraźnie rośnie, ... swoich pracowników lub takie, które nie mają dobrej opinii. Lockdown zapobiegł marnowaniu żywności Obecna sytuacja związana z pandemicznymi ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
... wielu lat, to jednak niektóre ze sklepów nadzwyczajny wzrost zainteresowania swoją ofertą dostrzegły dopiero w czasie pandemii. Potwierdzeniem tego są wyniki badania opinii, które Shoper i SMSAPI zrealizowały na potrzeby raportu “Komunikacja sklepów internetowych”. Grupę 1000 konsumentów zapytano o preferowany sposób zakupów, wysokość wydatków ...
-
Polacy o pandemii, fake newsach i demokracji
... niektóre wnioski z najnowszego badania Eurobarometr, przeprowadzonego przez firmę Kantar Polska na zlecenie Komisji Europejskiej. Jak Polacy oceniają walkę z pandemią COVID-19? Z badania wynika ... oceniają media narodowe pod kątem zapewniania różnorodności poglądów i opinii oraz podawania wiarygodności informacji. W nieco mniejszym stopniu przekonani ...
-
II i III etap wdrożenia PPK bez problemów
... doświadczenia instytucji finansowych zajmujących się wdrażaniem PPK, jak wynika z badania Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami oraz Izby Gospodarczą Towarzystw Emerytalnych, ... , z jakimi spotkały się podczas II i III etapu wdrażania PPK. W opinii połowy ankietowanych największą trudność stanowiły – przekonanie pracodawców do wyboru swojej ...
-
Kobiety w kadrze zarządzającej. Tak czy nie?
... grupa badanych, którzy dobrze oceniają skuteczność kobiet w zarządzaniu - wynika z badania zrealizowanego przez serwis LiveCareer. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie ... . A prawie 46% Polaków uważa, że liczba kobiet-menedżerek powinna być większa. Badanie opinii o kobietach w kadrze zarządzającej wykazało również, że: około 23% badanych przyznaje ...
-
Opóźnione płatności problemem co trzeciej firmy
... ? Jakie są powody opóźnień w płatnościach? Jak wspomniano we wstępie, z badania Instytutu Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że największe ... się we znaki. Zatory główną przyczyną nieterminowych rozliczeń Co w takim razie, w opinii przedsiębiorców leży u podstaw problemów ze ściąganiem należności? Niestety najczęściej ...
-
Bankructwa w 2022 r. boi się co piąta firma
... 389 podmiotów, co w skali roku stanowi wzrost o 43 proc. W branżach w powszechnej opinii uznawanych za koła zamachowe polskiej gospodarki, tj. w budownictwie i transporcie, także mało powodów ... zaległości o prawie jedną piątą, do 2,3 mld zł. Jak wynika z badania, co czwarta firm budowlana wskazuje, że u podstaw ewentualnych kłopotów z utrzymaniem ...
-
Bezpieczne hasło to podstawa. 1/4 Polaków nie stosuje żadnego
... stosuje na nich haseł. 13 proc. Polaków nie używa haseł nigdzie - wynika z badania Biura Informacji Kredytowej. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Polacy stosują ... , pomoże anulować kredyt czy pożyczkę, których sami nie zaciągnęliśmy. Źródła: Badanie opinii na zlecenie BIK, „Bezpieczeństwo urządzeń z dostępem do Internetu”, Quality Watch, CAWI, 18 ...
-
Dzień Ziemi: czy influencerzy angażują się w ekologię?
... temat mogłoby pozytywnie wpłynąć na odbiór twórcy w oczach opinii publicznej. Osoby bardziej kojarzone z troską o środowisko mają bowiem także silniejszy całościowy wizerunek oraz sumaryczny wskaźnik siły marki osobistej. – dodaje Agata Chojnowska-Postek. O badaniu W ramach autorskiego badania Influence Power Index EssenceMediacom od 2017 roku bada ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... ich potencjalnych kontrahentów. Jednocześnie współodpowiedzialność za powodzenie strategii ESG wzrośnie, a w opinii ekspertów ignorowanie wyzwań ESG nie może być już akceptowane w zarządach ... , bo w ostatniej chwili KE zaproponowała kilka ważnych zamian, m.in. wymóg badania istotności i okresy przejściowe, jednak z całą pewnością wiadomo, że ...
-
Niedziele handlowe dzielą Polaków
... handlu w niedziele? Kto popiera zniesienie zakazu handlu? Z badania przeprowadzonego przez agencję Inquiry wynika, że 4 na 10 Polaków popiera zakaz handlu w niedziele, a 37% wypowiada się na jego temat negatywnie. Dla porównania, w 2020 roku odsetek pozytywnych opinii wynosił jedynie 27%, a negatywnych aż 57%. Poparcie ...
-
Jak oszukujemy na L4?
... tydzień pracy - komentuje Żaneta Spadło, ekspertka kariery LiveCareer.pl i autorka badania. - Czasami wystarczy bardziej przychylne patrzenie na urlopy pracownicze, pozwolenie, by ... prawa do zwolnienia lekarskiego tracą głównie pracodawcy, według 28% - inni pracownicy, a w opinii 19% - państwo według 52% Polaków oszukiwanie na L4 spowodowało ogólny ...
-
Mikrofirmy zabierają głos. Jacy są polscy mikroprzedsiębiorcy?
... socjo-demograficznego i materialnego polskich mikrofirm oraz poznanie ich opinii o warunkach i perspektywach prowadzenia działalności gospodarczej nad Wisłą. Zebrane ... gospodarczą – dodaje Ignacy Morawski, Główny Ekonomista Pulsu Biznesu. Szczegółowe wyniki badania Styl życia i związane z nim wydatki Restauracje. Połowa przedsiębiorców nie chodzi ...
-
Dzień Ziemi 2024. Polacy chcą walczyć ze zmianami klimatu
... które zdaniem 39% badanych będą wyższe niż koszty ich ograniczenia. W opinii Polek i Polaków natychmiastowe działania powinni podjąć zarówno rząd (59%), przedsiębiorstwa (53%) ... innych twierdzeń nie można zaobserwować różnic wynikających z wieku badanych. Wyniki najnowszego badania Ipsos wskazują na rosnące poczucie niemocy wśród młodych ludzi w ...