-
Insight czyli zrozumienie konsumenta
10:26 23.02.2010
Po czym poznać, że udało nam się odnaleźć mityczny insight? To o wiele prostsze niż sama droga dojścia do niego. Jeżeli trafimy celnie, rynek zareaguje żywiołowo, a to przełoży się na zyski. Jeśli nie, nasze działania nie odzwierciedlą się w żaden sposób.
-
Małe elektrownie wodne: etapy inwestycji
13:30 18.02.2010
Energetyka wodna to proekologiczny sposób na wytwarzanie energii elektrycznej. Podstawową zaletą budowy małej elektrowni wodnej (MEW) jest gwarancja, że wytworzona energia elektryczna zostanie zakupiona i to po opłacalnych cenach. Dodatkowo producent energii z wody uzyskuje świadectwa ...
-
Projekty innowacyjne w działaniach PO IG
11:53 17.02.2010
Jednym z najważniejszych pojęć pojawiających się w programach operacyjnych na lata 2007-2013 jest szeroko rozumiana innowacja. Pojęcie to jest odmieniane przez wszystkie przypadki, a szczególnie często pojawia się w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (PO IG), który jest obecnie ...
-
Jak chronić dziecko w sieci?
13:22 16.02.2010
Około 75 procent dzieci w Europie korzysta z Internetu. Ich rodzice w większości również są użytkownikami Sieci, często jednak - w przeciwieństwie do innych dziedzin życia - mają w tym mniejsze doświadczenie niż ich pociechy. Jest jednak kilka prostych środków, które można ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
10:55 15.02.2010
Xenna i Goplana - każda na swój sposób rozumie kobiety. Mały wielki kraj to zarówno Chorwacja, jak i Słowacja, a Telekomunikacja Polska jest bliżej, choć nie wiadomo kogo lub czego. Każdy slogan reklamowy służy tożsamości marki, choć nie każdy się jej przysłuży.
-
Ochrona danych i prywatność w Internecie
00:50 13.02.2010
Ponad 350 milionów osób posiada konto na Facebooku. Każdego miesiąca wrzucamy około 1 miliona zdjęć i 10 milionów filmów wideo, mimo to większość z nas nie ma pojęcia, co dzieje się z takimi danymi - podaje Kaspersky Lab.
-
Systemy transakcyjne na bazie analizy technicznej
12:25 12.02.2010
Jest to podstawowa grupa systemów transakcyjnych, cechująca się największą popularnością wśród inwestorów. Popularność ta jest związana głównie z liczną grupą najprostszych systemów, które konstruowane są przez poszczególnych inwestorów na własny użytek. To właśnie ...
-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
11:56 11.02.2010
Marka kojarzy się przede wszystkim z nazwą i firmowym logo. Oczywiście za marką kryją się jeszcze takie elementy jak reputacja, rynek, system dystrybucji, wysoka i powtarzalna jakość. Jednak to nazwa i symbol są rdzeniem każdej marki, reszta zaś to zespół stereotypów stworzonych ...
-
Systemy transakcyjne
12:14 09.02.2010
Systemy transakcyjne wywodzą się z chęci automatyzacji procesu inwestycyjnego. Założenie to nie tylko miało obniżyć koszty zarządzania, ale również wyeliminować kilka podstawowych wad, jakie niesie z sobą aktywne zarządzanie przez komitety inwestycyjne. Istotne w tej koncepcji są ...
-
Budowanie relacji menedżer - pracownik
13:06 05.02.2010
Bardzo ważne w relacjach międzyludzkich są wzajemne zaufanie, szacunek i swoboda ekspresji. Żaden z tych elementów nie jest niezależny do pozostałych. Zastanów się, co by znaczyło zaufanie, gdybyśmy nie szanowali drugiej osoby. Pomyśl sobie, że bardzo otwarcie wyrażasz swoje opinie ...
-
Innowacyjność źródłem przewagi konkurencyjnej
11:17 01.02.2010
Dzisiejsze wymogi świata gospodarczego zmuszają nas do poszukiwania nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. O ile w minionych wiekach dominację gospodarczą zapewniały krajom zasoby naturalne, o tyle we współczesnych czasach liczy się myśl techniczna, wynalazczość i innowacyjność. To ...
-
Dotacje UE krok po kroku
01:41 31.01.2010
Decyzja instytucji o przyznaniu wsparcia z funduszy Unii Europejskiej na realizację projektów inwestycyjnych nie prowadzi do automatycznego wpływu dotacji i jest dopiero początkiem ścieżki jaką musi przejść przedsiębiorca, aby przyznane środki finansowe faktycznie wpłynęły na jego ...
-
Firmy internetowe i ich relacje z klientami
03:45 29.01.2010
Wykorzystanie nowoczesnych technologii, w tym internetu, nadaje nowy wymiar relacjom firmy z klientami. Internet umożliwia wielostronną komunikację, wyszukiwanie informacji, zawieranie transakcji, a nawet współtworzenie wartości przez producenta z innymi uczestnikami łańcucha wartości. W ...
-
Parki przemysłowe i technologiczne
01:20 28.01.2010
Mimo wspólnych korzyści, jakie niesie współpraca w ramach parków dla wszystkich zaangażowanych instytucji, wyznacznikiem sukcesu przedsięwzięcia jako całości jest powodzenie przedsiębiorstw tam ulokowanych. Stąd podejmowane działania mają na celu maksymalne ułatwienie startu oraz ...
-
Tymbark w konwencji Alternate Reality Game
08:10 27.01.2010
Chodziło o połączenie informacji o tradycji marki, sięgającej 1936 roku, z nowoczesną komunikacją, trafiającą do młodej grupy docelowej i wyróżniającą się na tle innych działań w internecie skierowanych do tego grona odbiorców. Alternate Reality Game zdała egzamin jako ...
-
Ewaluacja pracowników zbędna
13:15 25.01.2010
Nigdy nie zapomnę dnia, w którym odebrałem tamten telefon. Wybrano mnie jako członka panelu ewaluacyjnego pracowników na roczną kadencję. Zdaniem dyrektora kadrowego osoba sprawująca taką posadę automatycznie uczestniczyła w najbardziej prestiżowym, ekscytującym i ważnym wydarzeniu w ...
-
Czym są naming rights?
01:13 24.01.2010
Naming rights to innowacyjna forma komunikacji z konsumentem poprzez ekspozycję i promocję marki głównie na obiektach sportowych i wielofunkcyjnych. W Polsce określenie "naming rights" zaczyna coraz mocniej zakorzeniać się w świadomości sponsorów oraz inwestorów i właścicieli obiektów ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
02:20 22.01.2010
Skuteczna strategia marketingowa musi opowiadać historię marki. Pozwala to marce jednoznacznie określić się na rynku poprzez spozycjonowanie adekwatne do potrzeb konsumentów i przy tym na tyle wartościowe, by wyróżniać ją na tle konkurencji.
-
Analiza strategiczna: model 5 sił Portera
08:01 21.01.2010
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa to jedna z tych kwestii, na które analitycy nie poświęcają zbyt wiele czasu podczas rozkładania przedsiębiorstwa na czynniki pierwsze. Czy należy jednak uznać, że analiza finansowa i wycena spółki to niezastąpiony absolut?
-
Wycena/analiza porównawcza
07:15 19.01.2010
Analiza porównawcza to proces polegający na porównaniu wielkości jakie możemy zaobserwować w badanym podmiocie z wartościami spotykanymi w szerszej grupie podmiotów o zbliżonej specyfice. Celem tej analizy jest wyznaczenie relatywnej pozycji podmiotu względem grupy odniesienia oraz ...
-
Luksusowe jachty symbolem prestiżu
01:12 17.01.2010
W ciągu ostatnich lat jachty stały się symbolem luksusu i prestiżu. Bardziej niż ekskluzywne wille czy drogie samochody podkreślają wysoki status społeczny swoich zamożnych właścicieli, prześcigających się w zakupie coraz to nowszych modeli o nowocześniejszej technologii i bogatszym ...
-
Najskuteczniejsze techniki sprzedaży
13:46 15.01.2010
Technika "negatywnego odwracania" tworzy sytuację, w której klient sprzedaje handlowcowi. Gdy ją opanujesz, będziesz mógł wygodnie usiąść i przyglądać się, jak klient próbuje cię przekonać do twojej oferty.
-
Siła reklamy a potrzeba konsumenta
13:24 14.01.2010
W odróżnieniu od trendów, tendencje nie są jak chorągiewki, które zmieniają się od jednej nowości do drugiej. Są jak kierunkowskazy - pokazują, gdzie zmierza świat, a my razem z nim. Ludzie współcześni ledwo potrafią operować myślą dłuższą niż kilka centymetrów - informacje ...
-
Fundusze unijne remedium na kryzys finansowy
13:26 13.01.2010
Polska jest największym beneficjentem funduszy unijnych w historii Zjednoczonej Europy. W perspektywie finansowej 2007-2013 wchłoniemy ponad 85mld euro z czego 67 mld będą stanowiły środki wspólnotowe. Jest to niezwykłe wyzwanie, któremu muszą sprostać nie tylko beneficjenci, ale ...
-
Inwestowanie - strategie defensywne
11:20 11.01.2010
Istnieje wiele strategii o charakterze defensywnym jednak nawet ten typ strategii nie eliminuje całkowicie ryzyka jakie zawsze jest związane z różnymi metodami alokacji posiadanych aktywów. Strategie te charakteryzują się natomiast najniższym ryzykiem oraz nie stawiają za cel ...