-
Upadłości firm w Polsce I-VI 2007
... obecnego boomu. Kolejną branżą mocno zagrożoną upadłościami jest produkcja artykułów spożywczych i napojów. W pierwszym półroczu 2007 roku liczba upadłości wzrosła tu o 21 proc. w porównaniu do 2006 roku. "Sektor ten konsoliduje się. Jest w nim coraz mniej miejsca dla słabszych finansowo przedsiębiorstw, których nie ...
-
Linie lotnicze i lotniska I-III 2007
... ofertę przewozów regularnych ma Wizzair (53 połączenia), na drugim miejscu Ryanair (32 połączenia), na trzecim miejscu znalazł się Sky Europe (21 połączeń), czwarte miejsce zaś zajmuje Norwegian Air Shuttle (15 połączeń). Najbardziej popularnym portem lotniczym wśród obcych przewoźników jest nadal Warszawa ...
-
Telewizja mobilna a oczekiwania użytkowników
... . W ubiegłym roku badacze Ericssona sprawdzali także potencjalne zainteresowanie komórkową telewizją w Polsce. Znalazła się ona na dziewiątym miejscu spośród 21 nowoczesnych usług mobilnych. Jednak najbardziej zainteresowana nią była grupa klientów, najatrakcyjniejszych dla operatorów i firm telekomunikacyjnych. Oznacza to młodych, aktywnych ...
-
Reklama w telewizji - czerwiec 2007
... zestawieniu, odnotował wzrost przychodów o 8,3 proc. do 1,04 mld zł. TVP1 pierwsze półrocze zakończyła wpływami z reklam sięgającymi 787,9 mln zł, czyli o 21,5 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Z kolei TVP2 odnotowała wzrost rzędu 10,7 proc., do 553,6 mln zł. Piąty w rankingu Polsat Sport ...
-
Wyzwania i cele CEO największych firm
... liście wszystkich 76 wyzwań zajmuje ono wysoką, trzecią pozycję. Pojawiła się natomiast nowa, konkurencyjna kategoria, jaką jest wzrost zysku. Aż 21% respondentów uznało, że to właśnie ta kategoria jest najważniejsza, a 70,5% - uznało ją za najważniejszą bądź jedną z głównych dla ich organizacji ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
... proc. więcej niż w tym samym okresie, ale ubiegłego roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 1,03 mld zł. Kanał zarobił o 7,21 proc. więcej niż przed rokiem. Spośród kanałów telewizji publicznej najwięcej zarobiła TVP1, która miała 781,92 mln zł wpływów reklamowych ...
-
Jak pracownicy korzystają ze służbowych komputerów?
... .) i Singapurze (32 proc.). 7 proc. ankietowanych zapisuje na stacjonarnym komputerze służbowym treści pornograficzne z Internetu, w tym najwięcej (15 proc.) ze Stanów Zjednoczonych. 21 proc. osób biorących udział w badaniu wykorzystuje stacjonarny służbowy komputer do gier komputerowych. W tej dziedzinie prym wiodą mieszkańcy Singapuru (33 proc ...
-
Ceny wynajmu nieruchomości IV-VI 2007
... wzrosty dla tych miast wyglądały następująco. Najbardziej podrożał wynajem mieszkań 2 i 4 pokojowych, odpowiednio o 27 i 26%. Za wynajem mieszkań 3 pokojowych trzeba zapłacić 21% więcej a za kawalerkę o 14%. Dla porównania średnio w tych 5 miastach w ciągu 2006 roku cena metra kwadratowego mieszkania wzrosła o 62%. Wzrost kosztów ...
-
Rynek kosmetyczny: Chiny wyprzedzą USA?
... % w roku kolejnym. Wzrost popytu na produkty opóźniające efekty starzenia: Produkty opóźniające efekty starzenia są popularne, głównie w sprzedaży bezpośredniej i stanowiły prawie 21 proc. wartości zakupów w 2006 (duży wzrost w porównaniu z 13,6 proc. udziałem w wydatkach na te produkty w 2005). Wraz ze starzeniem się populacji ...
-
Płatnik: specyfikacja KSI Mail udostępniona
... Okręgowego w Warszawie. Apelacja została oddalona w kwietniu tego roku, a orzeczenie jest prawomocne i nie podlega zaskarżeniu w żadnym toku instancji. W związku z wejściem 21 lipca 2007 przepisów ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne, które zmieniają ustawę o systemie ubezpieczeń społecznych, pojawiły się obawy, że ZUS ...
-
Produkcja w Polsce VI 2007
... do czerwca ub. roku wzrost produkcji sprzedanej odnotowano w 19 (spośród 29) działach przemysłu m.in. w produkcji sprzętu i urządzeń radiowych, telewizyjnych i telekomunikacyjnych – o 21,7%, maszyn i urządzeń – o 14,8%, maszyn i aparatury elektrycznej – o 12,4%, wyrobów z metali – o 11,6%. Znacznie wyższa niż przed rokiem była także produkcja ...
-
Firefox coraz popularniejszy
... premiery, Firefox stale poszerza grono użytkowników kosztem lidera tego segmentu, przeglądarki Internet Explorer. W pierwszym tygodniu lipca 2006 roku Firefox miał 21,1% udziału w rynku, a w pierwszym tygodniu lipca 2007 udział ten wynosił już 27,8%. Prezes Mozilla Europe, Tristan Nitot twierdzi, ze celem firmy ...
-
UOKiK: zakłady usługowe a prawa konsumenta
... 591 partii towarów o wartości 184,6 tys. złotych. W 31 zakładach (40,3%) z uwagi na brak lub niewłaściwe oznakowanie zakwestionowano 127 partii wyrobów (21,5% zbadanych partii) o wartości 31,5 tys. złotych (17,1% wartości zbadanych). Ponadto w 18 zakładach (23,4%) zakwestionowano brak oznaczenia ceną 55 partii oferowanych ...
-
Rekordowe wynagrodzenia kadry menedżerskiej
... %) spośród nich przepracowało pełny rok). Co piąty członek zarządu spółki notowanej na giełdzie zarobił ponad 1 mln zł, a 7% - ponad 2 mln. Dochód 21% zatrudnionych nie przekroczył 250 tys. zł. rocznie. Dobrze być bankowcem, z Krakowa Najlepiej wynagradzani byli w roku 2006 członkowie zarządów banków. Przeciętny ...
-
Bezrobocie w Polsce VI 2007
... jako poprzednio pracujący najwyższy odsetek stanowiły osoby ze stażem pracy od 1 do 5 lat – 24,2%, następnie od 10 do 20 lat – 21,3%, i do 1 roku – 19,0%. Osób ze stażem pracy od 5 do 10 lat było 17,7%, zaś od 20 do 30 lat – 14 ...
-
Mailing w Money.pl: UOKiK zmienia nagłówki
... ogólnopolskich. Z informacji napływających do UOKiK wynika, że zakwestionowana praktyka jest coraz częściej stosowana przez inne portale. Zgodnie z obowiązującym od 21 kwietnia „nowym” prawem antymonopolowym, za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, w tym stosowanie klauzul niedozwolonych, Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę ...
-
Oferty podróży z Internetu popularne w USA
... połowa amerykańskich użytkowników Internetu wyszukiwała swoje oferty podróży online i rezerwowała je offline w drugim kwartale 2007 roku. Więcej kobiet niż mężczyzn, 21% w porównaniu do prawie 19%, użyło turystycznych stron internetowych wyłącznie do znalezienia ofert podróży. Jednakże więcej mężczyzn niż kobiet, 34% przeciwko ...
-
Polacy i emerytury IV-VI 2006
... trzecia osoba (1106 tys., tj. 32,8 proc.) planuje pracować tak długo, jak to będzie możliwe, prawie co piąta (716 tys., 21,3 proc.) planuje zakończyć pracę zawodową między 60 a 64 rokiem życia, częściej niż co piąta (640 tys., 19,0 proc.) - planuje pracować ...
-
Rzeczpospolita - ulubiony dziennik menedżera
... 35 proc. (biorąc pod uwagę wskaźnik przeciętnego czytelnictwa wydania)‚ wyprzedzając nieznacznie Rzeczpospolitą (33 proc.)‚ tygodnik Newsweek(23 proc.) i Gazetę Prawną (21 proc.). W pierwszej dziesiątce pism najchętniej czytanych przez menedżerów znalazły się tygodniki społeczne Wprost, Polityka (po ok.16 proc.) i publikująca przedruki ...
-
Ceny najmu mieszkań w Warszawie VI 2007
... 5 pokoi. Biorąc pod uwagę ogólną podaż poszczególnych dzielnic, prawie dwie trzecie mieszkań w Stolicy zapewniły tylko trzy dzielnice: Śródmieście (29%), Mokotów (21%) i Ursynów (9%). Podsumowanie Jak podkreślają eksperci z serwisu OFERTY.NET, zmiany cen w ostatnim okresie były nieznaczne - ok. +/- 2%, co pozwala wysunąć tezę ...
-
Programy informacyjne w TV VII 2007
... widzów (22,52 proc. udziałów w rynku). "Wydarzenia" Polsatu gromadzą przed telewizorami średnio 1,86 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 21,05 proc. Rok wcześniej program miał 1,64 mln widzów (20,61 proc. udziałów w rynku).
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne VII 2007
... roku udział Polsatu kształtował się na poziomie 20,87 proc. (w lipcu 2006 roku: 18,31 proc.), TVP1 - 18,84 proc. (21,85 proc.), TVP2 - 15,26 proc. (19,07 proc.), a TVN - 15,18 proc. (14,48 proc.).
-
Cudzoziemcy nie chcą pracować w Polsce
... . Wśród cudzoziemców, którym wydano zezwolenia na pracę swoją pozycję umacniają obywatele Ukrainy, którym w I połowie 2007 r. wydano 1 tys. 739 zezwoleń (wzrost o 21,6 proc.). Największą dynamikę wzrostu można zauważyć w przypadku obywateli Mołdowy, którym wydano 389 zezwoleń - prawie trzykrotnie więcej niż w I połowie ubiegłego roku ...
-
1,5 mld internautów w 2011 r.
... sieci w USA, Japonii, Kanadzie i Europie Zachodniej tworzyła większość światowej populacji internautów. Do 2011 r. udział Amerykanów w globalnej populacji internautów zmniejszy się z 21 proc. w 2006 r. do 17 proc. W ciągu kolejnych 4 lat USA utrzyma jednak pozycję kraju z najwyższą penetracją internetu na świecie, która w 2011 ...
-
Reklama w telewizji VII 2007
... . mniej niż przed rokiem. Spośród kanałów telewizji publicznej najwięcej zarobiła TVP1, która miała 95,44 mln zł wpływów reklamowych (wzrost o 21,61 proc.). Wpływy TVP2 z reklam wyniosły 54,62 mln zł (wzrost o 8,62 proc.), a TVP3 - 3,78 mln zł (wzrost o 12,41 ...
-
Sprzedaż samochodów VII 2007
... w analogicznym okresie 2006 roku. Największą miesięczną sprzedażą może pochwalić się Toyota (2 tys. 869 sztuk). W zestawieniu rocznym, samochody tej marki kupiły 21 tys. 922 osoby. Na drugim miejscu, zarówno w zestawieniu miesięcznym jak i rocznym, uplasowała się Skoda, odpowiednio: 2.509 i 19.563 sztuki. Na ...
-
Mysz z GPS i bluetoothem
... się dokładnością do 2,5m. Myszka zasilana jest baterią Li-Ion 1000 mAh, a jej rozmiary to 71,20 mm x 41,80 mm x 21,80 mm. W tej chwili oferowana jest za 80 Euro, jedynie konsumentom w Europie.
-
Przetargi budowlane VII 2007
... o 55% w stosunku do czerwca b.r. Prawie 5000 przetargów dotyczących drogownictwa w lipcu b.r. to 160 przetargów ogłaszanych dziennie. W lipcu 2007 r., w Polsce, ogłoszonych zostało 21 112 przetargów i zleceń na usługi, wykonanie oraz dostawy (bez sprzedaży), z czego 75%, tj. 15 752 ogłoszenia dotyczyły szeroko pojętej branży ...
-
Radio Track: RMF FM wciąż na czele
... , miał w okresie maj - lipiec 2007 roku 22,3 proc. udziałów w rynku. W analogicznym okresie ubiegłego roku udział stacji kształtował się na poziomie 21,7 proc. Druga pozycja przypadła Radiu Zet, które miało 19,7 proc. udziałów w rynku (przed rokiem: 18 proc.), a na trzecim miejscu znalazła ...
-
Handel zagraniczny I-VI 2007
... eksport zwiększył się o 11,3%, a import o 13,7%. Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 27,9 mld zł (w analogicznym okresie ub. roku minus 21,1 mld zł). Eksport wyrażony w dolarach USA wyniósł 63,1 mld USD, a import 72,7 mld USD. W porównaniu z analogicznym okresem ub. roku eksport ...
-
Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007
... (+2,9 proc.), w magazynach (3,1 proc.), oraz w dziennikach (1,4 proc.). Wśród sektorów rynkowych największą dynamiką charakteryzowały się: finanse i usługi marketingowe (+23 proc.), telekomunikacja (+21 proc.) oraz środki inwestycyjne (+20 proc.). Najwyższy wzrost wolumenu inwestycji wystąpił w sektorach: finanse i usługi marketingowe (+54,7 mln zł ...
-
Ceny produktów rolnych VII 2007
... cen skupu żywca wieprzowego do targowiskowych cen jęczmienia (odpowiednio z 5,0 do 5,9). Za prosię w obrocie targowiskowym płacono średnio 94,60 zł/szt., tj. o 21,5% więcej niż przed miesiącem, ale o 10,6% mniej niż przed rokiem. W lipcu br., ceny skupu żywca wołowego obniżyły się do 3,88 ...
-
Tydzień 33/2007 (13-19.08.2007)
... operatorem słowackiej nitki ropociągu Przyjaźń. Formalnie rosyjski kapitał w Transpetrolu reprezentuje Promnieftiestroj, która była dotąd filią Rosnieftu. Rurociąg ten rocznie przesyła 21 mln ton ropy. W podobny sposób oparta na rosyjskim kapitale spółka Monte-Valle za 136 mln USD kupiła dwie elektrownie Jukosu, a po ...
-
Produkcja w Polsce VII 2007
... i urządzeń radiowych, telewizyjnych i telekomunikacyjnych – o 42,2%, pozostałego sprzętu transportowego – o 35,6%, skór wyprawionych i wyrobów z nich – o 27,1%, maszyn i urządzeń – o 21,9%, maszyn i aparatury elektrycznej – o 17,0%, drewna i wyrobów z drewna oraz ze słomy i wikliny – o 16,1%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu ...
-
Produkcja samochodów VII 2007
... ,9 procent mniej niż w ubiegłym roku. Trzecią firmą jest Volkswagen Poznań, gdzie w ciągu siedmiu miesięcy powstały 43 tys. 343 niemieckie auta, o 21,9 procent mniej niż przed rokiem. Największy procentowy wzrost tegorocznej produkcji samochodów osobowych osiągnęła FSO: wynik 38 tys. 537 nowych aut ...