-
To nie strach przed AI jest realnym problemem rynku pracy
... ,6 proc.) zatrudnieni sygnalizują wysoki wskaźnik odejść członków zespołu w swoich organizacjach. Menadżerowie potwierdzają: już 41 proc. polskich biznesów (przy średniej europejskiej 46,2 proc.) przyznaje, że boryka się z niedoborem talentów do wykonania zadania, a w nadchodzących latach ten problem ich zdaniem (43,7 proc. polskich i 52 ...
-
Awans, czyli najtrudniejszy moment w karierze zawodowej menedżera
... wpływ na zarządzanie. Nieco więcej kobiet jako główne wyzwania wskazało otwartość i komunikatywność (48 proc. kobiet i 45 proc. mężczyzn), motywowanie pracowników (46 i 43 odpowiednio) oraz zaangażowanie zespołu (58 proc. i 48 proc.). Menedżerki różnią się nieznacznie od menedżerów podejściem do znaczenia poszczególnych umiejętności ...
-
Kondycja polskiego przemysłu w 2025 roku. Analiza rynku, wyzwania i trendy
... grupach przedsiębiorstw widoczny jest problem niedopasowania budżetów płacowych do oczekiwań kandydatów, co nasila rotację i zwiększa presję płacową – taki problem sygnalizuje 46% firm z polskim kapitałem i 34% przedsiębiorstw z zagranicznym. Reagując na te wyzwania przedsiębiorstwa, wdrażają strategie dostosowane zarówno do potrzeb rynkowych, jak ...
-
Optymizm wśród CEO: niepewność gospodarcza już nie straszna
... bliżej przede wszystkim technologie i dane (42% w zakresie lokalnym i 41% regionalnym), badania i rozwój (39% lokalnie, 41% regionalnie), a także skracają łańcuchy dostaw (46% lokalnie i 37% regionalnie). Fuzje i przejęcia Zdaniem ekspertów EY-Parthenon transakcje fuzji i przejęć będą się dynamicznie rozwijać. Rośnie nie tylko ich liczba ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2025
... zestawienia Gemius/PBI pononie widzimy google.com (90,34%). Na miejscu drugim youtube.com (64,66%), a na trzecim facebook.com (58,46%), przed onet.pl i interia.pl. Dwudziestkę tym razem zamknął businessinsider.com.pl. Komputery osobiste i laptopy W przypadku zestawieniu TOP 20 domen ...
-
Polskie firmy coraz odważniej inwestują za granicą. Oto najświeższe trendy w BIZ
... czynnikami decydującymi o atrakcyjności Stanów Zjednoczonych jako kierunku inwestycyjnego są dostęp do nowoczesnych technologii i innowacji (47,1%) oraz wielkość rynku (46,3%). Na kolejnych miejscach plasują się Ukraina oraz Azja Wschodnia. Znane i nieznane – ranking najbardziej atrakcyjnych kierunków ekspansji zagranicznej Ostatnia część ...
-
Sztuczna inteligencja wokół nas. Dlaczego jej nie zauważamy?
... . Polscy pracownicy również bardzo chętnie korzystają z AI podczas wykonywania obowiązków zawodowych. Badanie przeprowadzone przez Hays wskazuje, że dotyczy to aż 46% pracowników. W przeszłości każda wielka innowacja spotykała się z niepewnością i niezrozumieniem – od pojawienia się internetu po telefony, które dziś nosimy wszędzie ze ...
-
Sektor logistyczny wpadł w objęcia geopolityki
... rynek. Niewiele mniej, bo 49,3% przeniosło się bliżej własnych rynków zbytu i zamierza podążać tą drogą przynajmniej do końca dekady. Dodatkowo 46% zdecydowało się na dywersyfikację z pobudek bardziej geopolitycznych niż geograficznych, przenosząc się do krajów o tożsamej kulturze biznesowej oraz regulacyjnej i jest zjawisko ...
-
Branża IT w Polsce zwalnia. Kto dziś zyska, a kto straci pracę?
... Węgry (+6%). W Stanach Zjednoczonych, które stanowią istotny rynek pracy dla wielu Polaków w sektorze IT, prognoza zatrudnienia utrzymuje się na wysokim poziomie +46%, co oznacza nieznaczny spadek o 2 pp. względem poprzedniego kwartału. Na tle globalnym polski sektor IT nadal rośnie, choć wolniej niż rynki ...
-
Największe zagrożenia w internecie według Polaków: phishing, kradzież tożsamości i dezinformacja
... ? 57 proc. badanych w takiej sytuacji od razu zablokowałaby swoją kartę płatniczą a 55 proc. zadzwoniłoby do swojego banku, by poinformować o sprawie. 46 proc. badanych zgłosiłoby sprawę na policję. Policja jest pierwszym miejscem, do którego udaliby się badani, gdyby padli ofiarą phishingu – tak ...
-
Rynek pracy w Polsce: mniej podwyżek, przekwalifikowania i dłuższe poszukiwanie pracy
... wszystkie grupy wiekowe: 53 proc. przedstawicieli pokolenia Z, milenialsów i pokolenia Y otrzymało podwyżkę, a wśród baby boomers było to 50 proc. pracowników. Dla 46 proc. respondentów wysokość wzrostu była zgodna z oczekiwaniami, choć ponad jedna czwarta badanych (26 proc.) przyznała, że wciąż jest niezadowolona z poziomu ...
-
AI w pracy: większość korzysta, nieliczni robią to dobrze
... wątpliwości moralne i poczucie, że korzystanie z niej podważa autentyczność ich pracy. Duża część pracowników ma też dość pragmatyczny stosunek do AI: 46 proc. respondentów traktuje ją jako kolejne narzędzie do pracy, co dziesiąty widzi w niej jedynie chwilową modę, a 1/3 postrzega jej obecność ...
-
Dług infrastrukturalny AI - nowe wyzwanie dla cyfrowej transformacji
... biznesowej z odpowiednią infrastrukturą i danymi. Aż 98% z nich projektuje swoje sieci z myślą o rosnącej skali i złożoności AI (dla porównania: średnia globalna to 46%, w Polsce - 25%). Takie połączenie wizji i przygotowania przynosi wymierne rezultaty w czasie, gdy krajobraz technologiczny zaczyna być kształtowany przez dwa nowe zjawiska ...
-
Rodzice ograniczają czas w internecie, ale czy wiedzą, co robią ich dzieci?
... treści nie pokrywają się jednak ze statystyką przedstawiającą, jak często rodzice osobiście i w czasie rzeczywistym weryfikują, co ich dziecko robi w sieci. 46% Polaków odpowiedziało, że ich dziecko często lub zawsze korzysta z internetu bez nadzoru rodzicielskiego. W najmniejszym stopniu zadeklarowali tak rodzice dzieci w przedziale ...
-
36% firm nie wie, czy obejmuje je dyrektywa NIS2
... nowych narzędzi ochrony czy zwiększanie budżetu na bezpieczeństwo IT, również widać wyraźny postęp. 43% firm zrealizowało te inicjatywy, a kolejne 40–46% jest w trakcie przygotowań. Podobnie wygląda sytuacja z audytami i testami penetracyjnymi. Przeprowadziło je 42% organizacji, a tyle samo planuje je wdrożyć w najbliższym czasie ...
-
Jak CEO przygotowują firmy na przyszłość? Raport KPMG pokazuje nowe trendy
... nowych ekspertów i przekształcają role zawodowe, widząc w tym klucz do utrzymania przewagi konkurencyjnej. Aż 92% liderów planuje zwiększyć zatrudnienie, a niemal połowa (46%) otwarcie komunikuje się z zespołami na temat wpływu AI na role zawodowe. 67% firm przeprojektowuje stanowiska i ścieżki kariery w kierunku współpracy człowieka ...
-
Internet marzeń? Bez botów i fake newsów
... Polacy oczekują od BigTechów? Polacy poczuli by się pewniej online gdyby firmy działające w internecie wprowadziły skuteczniejsze zabezpieczenia przed nadużyciami i cyberatakami (46 proc.), oraz systemy weryfikacji tożsamości użytkowników w celu wyeliminowania fałszywych kont i botów podszywających się pod ludzi (40 proc.). Na trzecim miejscu ...
-
Niższe wynagrodzenie za lżejszą pracę? Pracownicy stawiają jasne warunki
... Pracy Personnel Service wynika, że większość Polaków dopuszcza możliwość pracy za niższe wynagrodzenie, jednak stawia przy tym wyraźne warunki. Aż 46% badanych deklaruje, że zgodziłoby się na obniżkę pensji tylko wtedy, gdy różnica w zarobkach nie byłaby duża. Co trzeci ankietowany (32 ...
-
Stres, zmęczenie i izolacja w pracy. Alarmujące wyniki badania Puls BHP 2025
... pracy. W Polsce z technologii cyfrowych w pracy korzysta 92% ankietowanych, co plasuje nas w grupie najbardziej „ucyfrowionych” krajów Europy (średnia UE: 90%). Aż 46% respondentów uważa, że technologie cyfrowe izolują ich od współpracowników (średnia UE to 30%), a 26% mówi o powodowanym przez nie ograniczeniu autonomii ...
-
AI zabiera proste stanowiska. Co czeka juniorów na rynku pracy?
... lata odsetek ten wynosi zaledwie 35%. Luka kompetencyjna jest więc szczególnie widoczna tam, gdzie technologia najszybciej zmienia sposób pracy. Jednocześnie 46% przedsiębiorstw deklaruje, że zamiast redukować etaty, woli przekwalifikowywać obecnych pracowników i rozwijać ich umiejętności w kierunku współpracy z AI. Natomiast zmniejszenie ilości ...
-
Pracownicy ukrywają korzystanie z AI. Skąd się bierze syndrom oszusta i jakie niesie to zagrożenia?
... proc. deklaruje, że wszechobecne informacje o AI sprawiają wręcz, że czują się tym przytłoczeni. Najbardziej dotknięci tym zjawiskiem są pracujący z pokolenia X (46 proc. z nich nie nadąża za newsami o AI) oraz pokolenie Millenialsów, którzy odczuwają największe przytłoczenie w związku z boomem na AI (41 proc ...
-
Bezpieczeństwo żywnościowe w Polsce: co 3. Polak martwi się o jedzenie
... staje się w Polsce zjawiskiem o coraz bardziej odczuwalnej skali społecznej. Z najnowszych danych wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy niemal połowa Polaków (46%) obawiała się, czy wystarczy im pieniędzy na jedzenie. Co trzecia osoba wskazuje, że takie obawy pojawiały się „często” lub „czasami ...
-
Koszyk świąteczny 2025 droższy o prawie 10%. Gdzie kupić najtaniej produkty na święta?
... ,49 zł. Nieco drożej jest w dyskontach (296,17 zł) oraz hipermarketach (296,27 zł), natomiast najwyższe ceny oferują supermarkety - 303,46 zł. Kawa, czekolada i margaryna w górę – tylko nieliczne produkty tanieją przed świętami Świąteczne zakupy w tym roku mocno uderzą po kieszeni - aż ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?