-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
Do tego, że zakupy online cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Jednak to pojawienie się koronawirusa wywołało prawdziwy boom na e-commerce. Oczywiście pokaźne wzrosty nie stały się udziałem każdej kategorii produktów. Gdzie popyt wyraźnie wzrósł, a gdzie nie odnotowano większych zmian? ...
-
ZPP: w poprawę koniunktury gospodarczej wierzy 1/5 sektora MŚP
Najnowsza odsłona cyklicznego „Busometru” ZPP jest tylko potwierdzeniem, że COVID-19 dał się przedsiębiorcom z sektora MŚP mocno we znaki. Negatywne skutki obostrzeń odczuwa 63% badanych firm. Efektem tego jest m.in. duża wstrzemięźliwość, jeżeli chodzi o planowane inwestycje oraz dość niska wiara w rychłą poprawę koniunktury gospodarczej w naszym ...
-
Praca, czyli kupowanie kota w worku i zabawa w kotka i myszkę?
Żadna praca nie hańbi, ale jej poszukiwanie przypomina nierzadko kupowanie kota w worku. Potem wcale nie musi być lepiej, bo starania o awanse i podwyżki bywają czymś na kształt zabawy w kotka i myszkę. Przyda się więc upór osła i harowanie niczym wół. Serwis Pracuj.pl z lekkim przymrużeniem oka przyjrzał się, ile prawdy o zawodowej rzeczywistości ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
Jest już najnowsza odsłona cokwartalnego badania IAB Polska/PwC AdEx. Tym razem niesie ona znacznie lepsze wieści niż jej dwie poprzedniczki. Okazuje się bowiem, że polski rynek reklamy online nie uniknął wprawdzie negatywnych skutków pandemii, ale trzeci kwartał minionego roku przyniósł mu już wyraźne ożywienie i bardzo oczekiwany, dodatni wynik. ...
-
Regionalne rynki biurowe wyhamowały w 2020 roku
Rok 2020 z uwagi na pandemię koronawirusa był wyzwaniem dla wielu sektorów gospodarki, dotknął także rynek biurowy. Masowe przechodzenie na pracę zdalną sprawiło, że biurowce opustoszały. Deweloperzy i najemcy powierzchni biurowych w miastach regionalnych ostrożniej podejmowali decyzje. BNP Paribas Real Estate Poland podaje, że zakontraktowano na ...
-
Jak dbać o bezpieczeństwo danych w sieci?
Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak cenne są nasze dane i jak bardzo łakomym kąskiem są dla hakerów. Tyle teorii, a jak wygląda praktyka? Z badania "Ochrona danych osobowych w czasie pandemii" przeprowadzonego przez Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej i serwis ChronPESEL.pl wynika, że 20 proc. Polaków nie ma zainstalowanego ...
-
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
Wprawdzie praca zdalna cieszyła się popularnością już przed pandemią, to jednak właśnie pojawienie się koronawirusa upowszechniło ją na niespotykaną dotąd skalę. Co więcej, okazuje się, że wcale nie było to trudne. Jak wynika z opracowanego przez Deloitte raportu „Voice of the European workforce”, przeszło 80 proc. europejskich respondentów ...
-
Polacy wydadzą na prezenty na Walentynki 170 zł
Picodi.com sprawdziło wśród ankietowanych z 38 krajów, w tym z Polski, jakie prezenty na Walentynki kupują, ile wydają na nie pieniędzy i czy udaje im się trafić w gusta ukochanych osób. Oto wyniki badania. Na prezenty walentynkowe najwięcej wydają mieszkańcy Hongkongu - 102 €, Wielkiej Brytanii - 96 € i Irlandii - 92 €. Zaraz za podium znalazły ...
-
Strajk kobiet popularniejszy niż WOŚP. 3,5 mld wyświetleń
Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie niekonstytucyjności przepisów dopuszczających możliwość aborcji w przypadku trwałych i nieodwracalnych wad płodu wywołał ogromną falę protestów. Jego przeciwnicy wylegli na ulice dużych i mniejszych miast, nie zważając na związany z pandemią zakaz zgromadzeń. Styczniowa publikacja decyzji TK nie wzbudziła ...
Tematy: monitoring mediów, monitoring internetu, internet, media, WOŚP, strajki kobiet, kobiety, aborcja, protesty -
Ocena ryzyka krajów wg Coface IV kw. 2020
Sytuacja gospodarcza poszczególnych krajów będzie się poprawiać nierównomiernie. Podczas gdy Chiny i inne państwa azjatyckie przyczyniają się do globalnego wzrostu, to największe dojrzałe gospodarki nie mają szans, aby wrócić w tym roku do poziomów PKB sprzed kryzysu - prognozuje Coface. Ocena Polski pozostaje na niezmienionym od czerwca 2020 ...
-
RFID - najpopularniejsze trendy i zastosowania
Czy technologia RFID sprawdzi się zarówno na produkcji, jak i w branży… lotniczej? Okazuje się, że tak. Poniżej przedstawiamy najbardziej popularne trendy i zastosowania RFID. Inwentaryzacja z wykorzystaniem rozwiązań RFID Od lat jedną z najczęściej wykorzystywanych aplikacji jest oczywiście inwentaryzacja. Zarówno jako podstawowa funkcjonalność, ...
-
Jaki dress code obowiązuje w czasach pracy zdalnej?
W następstwie wybuchu pandemii pokaźna rzesza polskich pracowników przeniosła swoje obowiązki w zacisze domowe. Nie jest więc dużym zaskoczeniem, że maile służbowe czytamy nad krupnikiem, a rozmowy biznesowe prowadzimy wprawdzie elegancko ubrani, ale jedynie od pasa w górę. Jak praca z domu zmienia dress code? Czy jest to rzeczywiście "piżama ...
-
Wyprzedaże noworoczne: najlepsze oferty pod koniec stycznia
Noworoczne wyprzedaże już w zasadzie za nami. Deloitte we współpracy z firmą Dealavo w ramach najnowszej edycji "Świątecznego Barometru Cenowego", sprawdzili jak atrakcyjne promocje cenowe czekały na klientów w sklepach internetowych pod koniec stycznia. Z analizy wynika, że ruch cenowy w największych sklepach internetowych pod koniec stycznia ...
-
Gospodarka Niemiec: 2021 rok jak rollercoaster
W minionym roku gospodarka Niemiec skurczyła się o -5,0%. Początek tego roku ze względu na twardy lockdown z pewnością nie będzie łatwy, ale sytuacja ma zacząć poprawiać się już po świętach wielkanocnych. W efekcie prognoza wzrostu PKB Niemiec w 2021 r. i 2022 r. to odpowiednio +3,5% i +3,8%. Poziom sprzed pandemii powinno udać się osiągnąć w I kw ...
-
Nastroje konsumentów w lutym 2021 nieco gorsze
Obecne nastroje konsumenckie nieznacznie się pogorszyły, a przyszłe poprawiły - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -25,2 i był o 0,1 p. proc. niższy w stosunku do stycznia 2021 roku. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Polscy konsumenci zmęczeni zdalnymi kanałami komunikacji?
Polscy konsumenci niewątpliwie doceniają możliwości, jakie daje im cyfrowa komunikacja. Świetnym tego przykładem może być chociażby tempo, w którym adaptujemy rozwiązania bankowości elektronicznej, czy pracę w systemie home office. Jak jednak dowodzą badania przeprowadzone przez EY Polska i Billennium, cyfrowe metody komunikacji nie muszą ...
-
Polskie firmy atakowane przez trojany bankowe
Trojan Emotet wciąż jest najpopularniejszym złośliwym programem, wpływając na 6,4% organizacji na całym świecie -informuje Check Point Research. W 2021 roku nie poprawiła się także pozycja Polski w światowym rankingu cyberbezpieczeństwa. Nasz kraj nadal zajmuje odległe (41) miejsce. W ubiegłym roku nie udało się unieszkodliwić botnetu Emotet. ...
-
Koniunktura gospodarcza w lutym 2021: zakwaterowanie i gastronomia najgorzej
Z komunikatu opublikowanego dziś przez GUS wynika, że w lutym 2021 koniunktura gospodarcza jest dodatnia tylko w sekcji informacja i komunikacja. Niezmiennie największymi pesymistami pozostają podmioty prowadzące działalność w zakresie zakwaterowania i gastronomii. Należy jednak zauważyć, że odnotowują one największą poprawę koniunktury w stosunku ...
-
Zdalna, hybryda czy biuro? Jaka będzie organizacja pracy 2021?
Jaki model organizacji pracy najlepiej sprawdzi się w nadchodzących miesiącach? To pytanie stawia sobie bez wątpienia wielu pracodawców. Jest ono o tyle ważne, że tryb pracy nie pozostaje bez znaczenia dla efektywności obowiązków wykonywanych przez zatrudnionych. Najlepiej wypada ona w przypadku pracy zdalnej (92%) oraz stacjonarnej, w biurze ...
-
PMI najwyższy od ponad 2 lat
W lutym br. wskaźnik PMI wyniósł 53,4 pkt (w porównaniu do styczniowego 51,9 pkt). Gdyby ta próba była reprezentatywna dla polskiego przetwórstwa przemysłowego, oznaczałoby to wyraźną poprawę nastrojów w sektorze. Jest to najwyższy odczyt od 32 miesięcy i trzeci miesiąc wzrostu z kolei. Na lutowy wynik składa się przede wszystkim wzrost popytu na ...
-
Jakie nowości w Google Workspace?
W październiku 2020 roku uruchomiony został Google Workspace. Teraz Google wprowadza aktualizacje, które obejmują między innymi: rozwiązania dla pracowników wykonujących zadania w bezpośrednim kontakcie z innymi (frontline workers), zestaw narzędzi pomagających w koncentracji i zarządzaniu czasem oraz zaawansowane rozwiązania usprawniające ...
-
Majówka 2021. TOP 10 lokalizacji
Ostatnie miesiące były bardzo nerwowe dla branży turystycznej. Widzimy jednak, że mimo pewnych obaw turyści nie rezygnują z planowania wiosennych wyjazdów. Pojawiają się już rezerwacje na Święta Wielkanocne, ale prawdziwy boom przypada jednak na majówkę. Trudno się dziwić, że Polacy już teraz planują wyjazdy na długi weekend. Pamiętamy przecież ...
-
Jak polskie firmy oceniają 12 miesięcy z pandemią?
Od wprowadzenia pierwszego z lockdownów mija właśnie 12 miesięcy. To dogodna okazja do podsumowań. Podjęła się ich firma EY w raporcie "Rok z COVID-19 oczami polskich przedsiębiorców". Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że oceny sytuacji ich firm dalekie są od jednolitości. I choć w zasadzie przeważają neutralne lub pozytywne ...
-
Czy dyskryminacja ze względu na płeć przestaje być problemem?
Wprawdzie z równością płci na rynku pracy jest coraz lepiej, to jednak w tej materii ciągle jest bardzo wiele do zrobienia. To jeden z powodów, dla których przewodnim tematem tegorocznego Międzynarodowego Dnia Kobiet ma być #ChooseToChallenge. Hasło to ma stanowić zachętę do podejmowania proaktywnych inicjatyw zmierzających do niwelowania ...
-
Smartfon Samsung Galaxy XCover 5
Wytrzymały smartfon Samsung Galaxy XCover 5 jest odporny na pył i wodę, dlatego sprawdzi się do pracy w wymagających warunkach. Ma 5,3 calowy wyświetlacz HD+, 4 GB pamięci RAM oraz do 64 GB pamięci wewnętrznej oraz baterię o pojemności 3000 mAh. Samsung Galaxy XCover 5 jest zgodny ze standardem IP68, wytrzymuje upadki z wysokości do 1,5 metra, ...
-
HoReCa i eventy. Jak radzą sobie rok po wybuchu pandemii?
HoReCa oraz eventy to te branże, które w największym stopniu odczuwają negatywne skutki pandemii. I wprawdzie pewnym ratunkiem okazały się dla nich sprzedaż na wynos i z dostawą, tarcze antykryzysowe czy współpraca z instytucjami finansowymi, to jednak blisko co 2. firma z tego sektora została zmuszona do zawieszenia swojej działalności albo wręcz ...
-
Rekrutacja pracowników w dobie pandemii: czego oczekują kandydaci?
O tym, że doświadczenia, które towarzyszą kandydatom podczas procesu rekrutacyjnego (tzw. candidate experience), mają duże znaczenie dla wizerunku przedsiębiorstwa, mówi się coraz więcej. Dla aplikujących istotne znaczenie ma m.in. feedback ze strony rekrutera. W tej kwestii jest jeszcze sporo do poprawienia. Jak bowiem wynika z przeprowadzonego ...
-
Czy praca zdalna i hybrydowa zredukują powierzchnię biura?
Wprawdzie rodzimi pracownicy oczekują od swoich pracodawców, że praca zdalna zostanie w ich grafikach również po zakończeniu pandemii, to jednak zdradzają również wyraźne przywiązanie do biurka i atrakcyjnej powierzchni biurowej, z których nie chce rezygnować 58% badanych. To jeden z wniosków, które niesie za sobą badanie zrealizowane przez Antal ...
-
Mniej opóźnionych płatności. W najgorszej sytuacji handel
Poprawiła się sytuacja we wzajemnych rozliczeniach firm. Jak wynika z najnowszego, cyklicznego badania MŚP przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, obecnie 4 na 10 firm w ciągu ostatniego półrocza miało problem z przeterminowanymi o ponad 60 dni fakturami. Pod koniec ubiegłego roku takich firm było ponad 45 proc. Jest więc nieco ...
-
Trickbot nowym królem malware’u
Polska spadła w światowym rankingu bezpieczeństwa z 41 na 48 miejsce - informuje eksperci Check Point Research. Stało się tak za sprawą trojana bankowego Qbot, wykrywanego w co dziesiątej sieci firmowej. Tymczasem na świecie triumfy święci Trickbot, który w lutym został nowym królem malware’u. Po akcji Interpolu w wyniku której zablokowany został ...
-
Jak pandemia zmieniła zwyczaje kulinarne Polaków?
Pandemia COVID-19 wywarła negatywny wpływ na wiele aspektów naszego życia. Okazuje się jednak, że zamknięcie w domach miało także swoje dobre strony. Według raportu Mastercard, w ciągu minionego roku aż 68% Polaków poprawiło swoje umiejętności kulinarne, a Polacy chętniej wspólnie gotowali i spożywali posiłki. Z raportu Mastercard, że więcej czasu ...
-
Czy są szanse na zatrudnienie w produkcji przemysłowej?
Wprawdzie wybuch pandemii przełożył się negatywnie na optymizm pracodawców, to jednak okazuje się, że są tacy, którzy planują więcej rekrutacji. W najnowszym "Barometrze ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia" już 10% firm deklaruje, że będzie zatrudniać nowych pracowników. Wciąż jednak 83% nie planuje żadnych ruchów personalnych. Zatrudniać będą ...
-
Smart home: znany i lubiany, czy niszowy?
Ogrzewanie, oświetlenie, alarmy, czujniki, kamery monitoringu. To tylko niektóre z elementów, którymi możemy dziś sterować za pomocą inteligentnych systemów. W najnowszym z badań serwis Oferteo.pl postanowił sprawdzić, jak liczna jest rzesza Polaków, który sięgają po rozwiązania smart home i które z nich cieszą się największą popularnością. Oto, ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza w marcu 2021 wciąż na minusie
Z komunikatu opublikowanego dziś przez GUS wynika, że w marcu 2021 koniunktura gospodarcza oceniana jest lepiej niż w lutym, chociaż w większości analizowanych sektorów wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury jest ujemny. Wyjątkiem jest sekcja informacja i komunikacja. Nie jest zaskoczeniem, że największymi pesymistami, podobnie jak to miało miejsce ...
-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na wiele dziedzin naszego życia, jak się okazuje także na naszą aktywność sportową. Z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia wynika, że o 12 p.p. spadł odsetek Polaków uprawiających sport. Nie zmieniły się za to ulubione dyscypliny sportowe - to wciąż jazda na rowerze oraz bieganie. W roku pandemicznym ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei