-
Europa: wydarzenia tygodnia 16/2015
... długotrwałe, niemal 12,5 miliona Europejczyków nie ma pracy od ponad roku, a 6 milionów - dłużej niż dwa lata. Bez pracy jest ponad 21 procent osób poniżej 25 roku życia (tzn. ok 5 milionów młodych Europejczyków). Rada Prezesów Europejskiego Banku Centralnego (EBC) pozostawiła podstawowe stopy ...
-
Rejestracja REGON I 2015
... . To największa liczba od lipca 2014 r. Widać wyraźny wzrost zwłaszcza w stosunku do listopada i grudnia ub.r., kiedy powstało – odpowiednio – 20 966 i 21 833 mikrofirm. Jednakże trudno powiedzieć, że mamy do czynienia z wyraźną zmianą trendu i teraz nowych przedsiębiorców będzie szybciej przybywać. Zwłaszcza, że ...
-
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
... do kobiet, takich jak: Twój Styl, VIVA, Pani, a także tygodnikach lifestylowych – liderem w tym segmencie jest Flesz. Nieco ponad 1/5 nakładów – 21% (ponad 38 milionów złotych) – kosztowała firmy z tej branży reklama telewizyjna. Jest to kwota nieznacznie wyższa niż w 2013 roku. Firmy lokowały ...
-
Co i gdzie jedzą Polacy?
... rozwój jest zasobność portfeli. Dlatego na posiłek w lokalu przeznaczamy zazwyczaj ok. 10 – 25 zł lub 26 – 35 zł (odpowiednio 52 i 21 proc. respondentów). Polacy coraz częściej odwiedzają lokale gastronomiczne i coraz bardziej przyglądają się temu, co jedzą i za ile. Musimy jednak pamiętać ...
-
Bez strony mobilnej znikniesz z Google
21 kwietnia 2015 Google zapowiedziało wprowadzenie zmiany w algorytmie wyszukiwania. Oznacza to, że w wynikach wyszukiwania będą promowane strony internetowe, które zostały przystosowane ...
-
Towarowa Giełda Energii w I-III 2015 roku
... MWh w lutym 2015 r.). Największy wolumen transakcji na rynku dotyczył instrumentu z dostawą pasmową w roku 2016 – BASE_Y-16. W I kwartale roku wyniósł on 21 951 216, przy średnioważonej wolumenem cenie 172,76 PLN/MWh (spadek w stosunku do poprzedniego kwartału o 8,01 PLN/MWh). Łączny wolumen od początku ...
-
Rynek pracy w I kwartale 2015 r.
... publikowanych przez pracodawców ogłoszeń widać wyraźnie, że najłatwiej o pracę w obszarze sprzedaży i obsługi klienta (32,6% wszystkich ofert pracy) oraz programowania i IT (21,2%). Branże, w których stosunkowo łatwo o pracę to również księgowość i podatki (12,5%) oraz – w dalszym ciągu – finanse i bankowość (13,5%). Przy czym w ramach IT ...
-
Firmy rodzinne = 18% PKB
... , że z reguły pracują w swoich firmach ich właściciele i członkowie ich rodzin, w firmach rodzinnych pracuje 24 proc. zatrudnionych w całym sektorze przedsiębiorstw. Ponad 21 proc. wszystkich wydatków na inwestycje, to nakłady firm rodzinnych. Kawał gospodarki! Z badania MMŚP wynika, że największa część firm rodzinnych funkcjonuje ...
-
Inwestowanie w B+R popłaca
Inwestycje w badania i rozwój to zdecydowanie dobry kierunek - udział przychodów, które generowane są na wynikach B+R, jest coraz większy. Przedsiębiorcy zdają się dostrzegać ten potencjał, planując coraz większe wydatki na ten cel. To tylko niektóre z wniosków nasuwających się po lekturze z raportu „Opłacalność inwestowania w badania i rozwój” ...
-
Rynek pracy specjalistów HR I kw. 2015
... w całości). Niezależnie od swej wielkości, firmy zwiększały zapotrzebowanie na specjalistów HR w pierwszym kwartale 2015 r . Największy wzrost rok do roku, o 21%, zaobserwowano w przedsiebiorstwach największych (zatrudniających 250 i więcej pracowników). W firmach średnich (zatrudniających od 51 do 250 pracowników) wzrost rok do roku wyniósł ...
-
Amsterdam, Londyn, Belgrad - tam latamy wiosną
... uwagę, że zarówno w pierwszym, jak i w drugim przypadku najtańszy bilet kosztował ok. 80 PLN. Za najdroższy lot podróżujący musiał zapłacić odpowiednio 21 180 PLN i 5 202 PLN. Informacje o badaniu Analizy dokonano na podstawie danych sprzedaży internetowego biura podróży Tripsta.pl dla rezerwacji dokonywanych ...
-
Czy ktoś jeszcze kupuje kamery?
... Panasonic z 13% udziałem w sprzedaży ogółem Pierwszy kwartał 2015 roku w niewielkim stopniu zamieszał na podium oraz w udziale procentowym: GoPro 43% Samsung 21% JVC 10% Kamery sportowe górą! Dominacja kamer sportowych znajduje swoje odzwierciedlenie w rankingu najlepiej sprzedających się produktów. W TOP 10 znajduje się ...
-
Majówka 2015 znacznie atrakcyjniejsza cenowo
... rezerwacji była początkowo niższa o 10 proc. od tej rok wcześniej, ale deszczowa pogoda spowodowała, że ostatecznie na długi weekend wyjechało o 21 proc. turystów więcej niż w maju 2013 r. Sytuacja może się zmienić również dlatego, że w tym roku oferta touroperatorów na długi majowy ...
-
Urządzenia 2w1: Acer Aspire Switch 10 i Switch 10 E
... odtwarzania wideo. Jako tablet mierzy jedynie 261,6 x 177,1 x 8,9 mm i waży zaledwie 0,6 kg. W trybie notebooka mierzy 261,6 x 177,1 x 23,8 mm i waży 1,21 kg z dokowaną klawiaturą zawierającą opcjonalny dysk twardy. Switch 10 jest najcieńszym na rynku notebookiem 2-w-1. Co łączy oba modele? Urządzenia ...
Tematy: Acer Switch 10, Acer Switch 10 E, notebooki Acer, Acer, notebooki, laptopy, urządzenia 2w1, tablety -
Przetargi - raport I kw. 2015
... ubiegłego roku. Różnica w liczbach bezwzględnych wyniosła więc 13 tys. 614 ogłoszeń. Spadek względem poprzedniego kwartału – IV kw. 2014 roku – wyniósł 21,6 procent (w ostatnim kwartale ubiegłego roku w BZP ogłoszono 32 tys. 948 postępowań o udzielenie ZP). W samym tylko marcu 2015 roku w BZP pojawiło ...
-
Acer XR341CKA – zakrzywiony monitor dla graczy
... na połączenie z innymi monitorami, a technologia redukująca migotanie ekranu ochroni oczy przed szybkim zmęczeniem. Monitor Acer XR341CKA posiada zakrzywiony ekran IPS 21:9 UltraWide o rozdzielczości QHD (3440 x 1440) i kącie widzenia 178 stopni. Obsługuje 100% gamutu kolorów sRGB, co przekłada się na dokładne odwzorowanie ...
-
Rynek pracy otwiera się na młodych?
... ) oraz budownictwo i nieruchomości. Najdynamiczniej rosło zapotrzebowanie na asystentów w branży produkcja dóbr szybkozbywalnych – wzrost o 30,6% rok do roku oraz w budownictwie i nieruchomościach – 21,8% wzrostu rok do roku. Sporym dynamizmem wykazała się także branża IT w której wzrost rok do roku wyniósł 15,6%. W pierwszym kwartale ...
-
Outsourcing IT okiem dużych firm
... stanowisk komputerowych, 11 pracowników IT, 30 oddziałów, 48 pracowników mobilnych. Wracając do budżetów, wszystkie przebadane firmy przeznaczają na outsourcing średnio 21,1 proc. budżetów IT. Informacje o badaniu Orange Insights to cykl raportów przygotowanych na podstawie badań jakościowych oraz ilościowych przeprowadzonych przez ICAN ...
-
Internet w Polsce I-XII 2014
... proc. internautów stanowią mieszkańcy wsi, 13 proc. – miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców, 9 proc. – miast zamieszkiwanych przez 200-499 tys. osób, 21 proc. – miast liczących 20-99 tys. mieszkańców. W rankingu portali internetowych według spontanicznej znajomości zdecydowanym liderem został Google, który uzyskał 59,8 proc ...
-
Polskie firmy: portfel należności IV 2015
... się jednak przeczyć takiemu scenariuszowi. Wprawdzie w kwietniu 2015 r. odsetek respondentów deklarujących, że nie posiadają jakichkolwiek problemów z odzyskiwaniem należności zmniejszył się z 21,9% do 17,1%, to jednocześnie z 23% do 26,5% zwiększył się udział tych firm, w których problemy z należnościami stają się coraz mniejsze. Bardzo ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
... , to właśnie telewizja zgarnęła lwią część – 240,7 mln złotych. Reklamy na falach eteru kosztowały ok. 38,6 mln, zaś reklama drukowana 21,4 mln zł. Głos czy obraz? Polsat po raz kolejny okazał się być ulubieńcem reklamodawców. Za reklamy w I kwartale 2015 r. zarobił wg ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP II kw. 2015
... handlowe (w ich przypadku subindeks wzrósł do 65,1 pkt.). Zajmujący się handlem liczą w szczególności na większą sprzedaż (wzrost do 31 pkt. z 21,5 pkt. w poprzednim odczycie) i wyrażają większą skłonność inwestycyjną w środki trwałe ( 25,5 pkt. wobec 18,6 pkt. w I kw. ). Przedsiębiorcy reprezentujący branżę HoReCa prognozują ...
-
Domena internetowa: firmy częściej wybierają .eu
... firm. Są to z reguły kraje Unii Europejskiej. Aż 55 proc. respondentów przyznało, że działa na rynku niemieckim, 28 proc. – francuskim, 21 proc. – czeskim, 20 proc. – brytyjskim. Najpopularniejszymi kierunkami poza UE są z kolei Ukraina i Rosja. Działa tam jednak tylko odpowiednio 16 i 11 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2015
... na miejsce srebrnego lidera (w roku 2014 KGHM był na trzecim miejscu). Z danych Gemiusa wynika, że w Polsce z internetu korzysta 65% osób (21,66 mln. Penetracja internetu W Polsce jest więc niższa niż wynosi średnia europejska (75%). Tyski zakład Fiata w ciągu czterech pierwszych miesięcy ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce i na świecie I kw. 2015
... w biurowcu Gdański Business Center w Warszawie z zamiarem przyciągnięcia największych talentów z branży IT. Po wtóre, firmy dążą do konsolidacji tak, jak Samsung (21 000 mkw.), który połączy w Warsaw Spire funkcje badawczo-rozwojowe z trzech innych lokalizacji w Warszawie czy Raiffeisen Polbank (19 500 mkw.), będący głównym ...
-
Wybory prezydenckie 2015 - Frekwencja wyborcza do godziny 17:00
... godziny 12 frekwencja wyniosła 14,61 procent. Pierwsza tura wyborów prezydenckich ropoczęła się o godzinie 7:00. Cisza wyborcza obowiązuje do godziny 21 - do tego czasu można podawać wyłącznie informacje na temat frekwencji. Policja poinformowała PKW o kilku incydentach w czasie ciszy wyborczej. Inne przykłady ...
-
Moda na ubezpieczenie grupowe?
... tutaj właśnie ubezpieczenia grupowe. W 2014 r. liczba osób posiadających taką ochronę wzrosła o 27 proc. do 1,03 mln osób. Składka z kolei wzrosła o 21 proc. do 332 mln zł. Ubezpieczenia grupowe jako narzędzie budowy wizerunku dobrego pracodawcy? Dobrze dopasowana umowa ubezpieczenia grupowego to także ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe firmy 2015
... w tym sektorze i w całym TOP 250. Przychody zwycięzcy rankingu, koreańskiego giganta Samsung wzrosły o 13,7 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 21,9 proc. Z kolei Apple nie był w stanie utrzymać tempa wzrostu z ostatnich pięciu lat, które sięgało średnio ponad 40 proc. rocznie. W omawianym ...
-
Smartfon vs komputer: jak robimy zakupy w sieci?
... zł – 74%. Wśród tych kupujących liczba osób, która na ostatnich zakupach w sieci wydała więcej niż 500 zł, była najwyższa, aż 21% respondentów – ale wśród osób objętych badaniem była to niewielka grupa (5% internautów). W przypadku wykorzystywanych miejsc zakupów największą różnicę między konsumentami widać ...
-
Festiwale w Europie: cztery przystanki na wakacyjnej mapie imprez
... cel wakacyjnej podróży kierują się chęcią poznawania historii i kultury oraz kuchni danego kraju, powinni udać się do Kopenhagi. W sezonie letnim (21.08. – 31.08.) odbywa się tam festiwal kulinarny Copenhagen Cooking. Jest to jedno z największych tego typu wydarzeń w Europie Północnej. Udział ...
-
2015: Internet stacjonarny coraz tańszy
... pozostali operatorzy telekomunikacyjni, przy czym różnice te wynoszą od 4,23 zł (przedział od 30 Mb/s do 100 Mb/s), do 20,21 zł (przedział od 10 Mb/s do 30 Mb/s). W przypadku ofert z zakresu od 2 Mb/s do 10 Mb/s różnica między operatorami kablowymi ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
... , do 75 proc. w 2015 roku. Jest to drugi pod względem wielkości zaraz po supermarketach spadek wśród wszystkich analizowanych formatów. Jednocześnie 21 proc. faktur opóźnianych jest do 30 dni. Tak znacznego spadku nie zapowiadał 2014 rok. Na koniec grudnia ur. dyskonty terminowo ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 21/2015
... ) osiągnął wartość 171 punktów (był o niemal 19,2 proc. niższy niż w analogicznym okresie 2014 roku, kiedy to osiągnął poziom 211,5 punktu i o 1,21 proc. niższy niż w marcu 2015 r.). Oznacza to, że obecnie znajduje się na najniższym poziomie od czerwca 2010 roku. Ponownie potaniały ...
Tematy: gospodarka, wydarzenia, komentarz gospodarczy, świat, Grupa Colian, Jutrzenka, Hellena, Goplana -
Polska: wydarzenia tygodnia 21/2015
... mogłoby być uznane za naruszenie ciszy przedwyborczej, więc.... Mimo rosyjskiego embarga wartość polskiego eksportu żywności w 2014 r. wzrosła o 4,5 proc. r/r do 21,3 mld euro. Wzrosło także dodatnie saldo wymiany handlowej do 6,5 mld euro. Największe pozycje w naszym eksporcie stanowią żywiec, mięso i jego przetwory ...
-
Reklama w Internecie górą
... aż 69 proc. badanych przedsiębiorstw. Znacznie dużo mniej firm praktykuje zamieszczenie reklamy w prasie (28 proc.) oraz tworzenie bannerów reklamowych w internecie (21 proc.). Polscy przedsiębiorcy korzystają także z reklamy zewnętrznej (plakaty, gabloty, szyldy, samochody firmowe) oraz ulotek. W taki sposób działa 18 proc. ankietowanych ...