-
Wakacje 2017: wszędzie drożej niż przed rokiem
... i stanowi istotny czynnik dużych wzrostów w branży turystyki wyjazdowej jako całości. W ubiegłym sezonie o tej porze Itaka była również liderem, ale z liczbą 21 najlepszych ofert przed biurami TUI i Rainbow (po 16 ofert) oraz biurem Wezyr – 15 ofert. Spośród mniejszych organizatorów stosunkowo dużą liczbę ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
... produktów farmaceutycznych w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. zdecydowanie najwięcej wydał na reklamę w telewizji – 58% nakładów. W dalszej kolejności wybierane były: radio (21%), magazyny (16%), internet (3%) i gazety (2%). Według badania Target Group MillwardBrown przeprowadzonego dla WP i KtoMaLek co piąty Polak korzysta z internetu szukając ...
-
Wkrótce porzucisz social media bez żalu. Pomoże aplikacja FFForget
... się zmuszeni pozostać na nich. Ogromna większość (62%) uważa, że straciłaby kontakt ze swoimi znajomymi, gdyby przestała korzystać z portali społecznościowych. 21 procent respondentów w mniejszym stopniu niepokoiło się możliwością utraty znajomych, za to obawiało się, że po opuszczeniu portalu społecznościowego nie będzie ...
-
Rozwój firmy czy przetrwanie? Co planuje sektor MŚP?
... , że 16 proc. ankietowanych planuje rozwój firmy poprzez inwestycje związane z wprowadzeniem nowych produktów oraz usług. Najczęściej są to firmy handlowe (21 proc. wskazań) i usługowe (18 proc. wskazań). Kolejne 11 proc. zamierza zainwestować w nowy sprzęt, a 8 proc. ma w planach zwiększenie sieci dystrybucji. Pozostałe ...
-
Wakacje 2017: tak niskiej sprzedaży nie było od dawna
... wyjazdowej 1. W porównaniu z poprzednim zestawieniem średnie ceny przelotów na kierunkach turystycznych w tanich liniach Ryanair z wylotami w badanym okresie (7-13 sierpnia) nieco wzrosły – o 21 złotych, czyli z 825 do 846 złotych (poprzednio wzrosły o 8 złotych, a wcześniej spadły o 2 złote i rosły o 11 i 18 złotych). Większe były zwyżki cen ...
-
Zobacz, jak angażować pokolenie Z
... razy dziennie, a 24% korzysta ze Snapchata z tą samą częstotliwością, podczas gdy dla Pokolenia Y (osoby w wieku 20–34) jest to odpowiednio 21% i 10%, a dla Pokolenia X (osoby mające 35–49 lat) jest to 9% i 4%. Nie stosuj tego samego podejścia na całym świecie – Pokolenie Z nie ...
-
Co czeka polski rynek e-commerce?
... wraz z TNS Polska wskazują, że najczęstszym problemem, z jakim zetknęli się kupujący online są zbyt wysokie koszty przesyłki. Taką odpowiedź wskazało 21% ankietowanych. Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią było niedotrzymanie terminów dostawy przez sklep internetowy. 16% respondentów stwierdziło, że przesyłka dotarła do nich ...
-
Ultrapanoramiczny monitor AOC AG352UCG
... o promieniu zakrzywienia 2000 mm. Ma 35 cali, a rozdzielczość 3440 x 1440 pikseli przy częstotliwości odświeżania 100 Hz. Jest to monitor ultrapanoramiczny (21:9), charakteryzujący się pełnym pokryciem palety barw sRGB. Monitor ma podświetlenie tylnej i dolnej części obudowy. Można nim sterować wybierając trzy stopnie ...
-
Edelman Trust Barometer 2016: mamy kryzys zaufania
... 53%. W 11 krajach NGOs cieszą się mniejszym zaufaniem niż biznes. W Polsce instytucjom pozarządowym ufa 48% badanych, podczas gdy w Rosji jedynie 21% (spadek o 6%). 2. Instytucje rządowe W skali globalnej instytucje rządowe i ich liderzy są darzeni najmniejszym zaufaniem spośród wszystkich badanych grup. Uśredniając, ufa im ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2017
... ., 51,1% przed rokiem). Od 2014 r. rośnie uciążliwość bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników – jej znaczenie w skali roku wzrosło w największym stopniu (z 21,4% do 30,5%). Rzadziej niż w styczniu ub. r. kierujący jednostkami zaznaczają barierę związaną z niedostatecznym popytem (z 34,0% do 29,2%). W styczniu wskaźnik ogólnego ...
-
Social media, czyli rodzice dają zły przykład
Social media powstały przede wszystkim po to, aby ułatwić kontakty międzyludzkie i komunikację. Okazuje się jednak, że za tę swobodę przychodzi nam zapłacić. Wielu użytkowników mediów społecznościowych nie zdaje sobie nawet sprawy, że cyfrowe życie i pogoń za lajkami potrafią zaszkodzić realnym relacjom. Z badania zrealizowanego przez Kaspersky ...
Tematy: media społecznościowe, social media -
Monitoring mediów: cytowania XII 2016
... ). Dzienniki regionalne Zmiany na podium wśród dzienników regionalnych. Na pierwszym miejscu znalazł się Dziennik Bałtycki (28), na drugim Głos Wielkopolski (21), a na trzecim Express Bydgoski (9). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Dziennika Bałtyckiego (12). Tygodniki ogólnopolskie Bez zmian natomiast wśród tygodników ...
-
Cushman & Wakefield ocenił warszawski rynek biurowy w 2016 r.
... powstało w samym centrum i na jego obrzeżach. W minionym roku warszawski rynek biurowy urósł do przeszło 5 mln mkw. Do użytkowania oddano aż 21 inwestycji, które łącznie rozpościerały się na ponad 400 tys. mkw. Niemal 40% tej powierzchni przypadło na zaledwie trzy budynki: Q22 ...
-
Meaningful Brands 2017: Nivea i Google poprawiają jakość życia
... , Google oraz Rossmann. Meaningful Brands obejmuje swoim zasięgiem 33 kraje, 300 000 ludzi i 1500 marek. W polskiej edycji badania przepytanych zostało 21 tys. respondentów, a ocenie poddano 71 marek i 9 kategorii produktów. Celem analizy jest zmierzenie 62 korzyści, które podzielone zostały na trzy kategorie ...
-
Polak dba o wygląd zewnętrzny bardziej niż przeciętny Europejczyk?
... kosmetyczne, urody czy spa odwiedza 69 proc. kobiet i 39 proc. mężczyzn. Usługi, z których najczęściej korzystają kobiety, to zabiegi oczyszczające twarz (21 proc.), henna (20 proc.), manicure hybrydowy lub zwykły (odpowiednio 18 i 16 proc.) oraz masaż (11 proc.). Z kolei mężczyźni najczęściej korzystają ...
-
Rosną wydatki na obronność
... pod względem wielkości budżetu uplasowały się: Chiny, Rosja, Arabia Saudyjska i Francja. Polskie wydatki na obronność (12,6 mld dolarów) dały nam 21 miejsce w zestawieniu. „W bieżącym roku branża obronna najprawdopodobniej zwiększy swoje przychody o 3,2 procent, wobec 2,7 proc. w minionym roku. Za wzrost ten w znacznej mierze ...
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
... razy więcej niż w całym TOP 250. Jednak to firmy detaliczne handlujące produktami szybkozbywalnymi są największe (ich średnie przychody wynoszą niemal 21,6 mld dolarów) i najliczniejsze (wśród 250 największych spółek jest ich aż 133, stanowią też one jedną trzecią z 250 spółek o najwyższych przychodach ...
-
Centra handlowe ciągle na pierwszym planie
... już działających operatorów na polskim rynku pojawiły się 22 nowe marki handlowe, m.in. Skechers, NYX Cosmetics, Kanz, Steve Madden, Forever 21, &Other Stories, czy Maxi Bazar. W 2016 roku swój pierwszy stacjonarny sklep w całej Europie otworzyła firma Westwing Home & Living, która wcześniej ...
-
Polskie firmy: portfel należności IV kw. 2016
... Gospodarczej. Więcej przeterminowanych należności i wyższe koszty Minimalny wzrost dotyczył również odsetka opóźnionych należności, który w badanym okresie osiągnął poziom 21,2 procent. To 0,2 punktu procentowego powyżej wyniku z poprzedniego kwartału oraz 0,4 punktu procentowego powyżej historycznego minimum zanotowanego w drugim kwartale 2016 ...
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
... nawet z podium – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W rankingu obecny jest też przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który w porównaniu z 2015 rokiem zanotował 21% wzrost aktywności reklamowej, co pozwoliło mu na awans w zestawieniu o cztery miejsca.
-
Zatrudnianie cudzoziemców potrzebne jak nigdy?
... w rejestrowanych oświadczeniach miał sektor rolny (336 723 oświadczeń w 2016), w porównaniu do innych branż przyrost był jednak w ubiegłym roku znacznie niższy (21 procent w stosunku do 2015). Udział rolnictwa w strukturze zatrudniania cudzoziemców w Polsce maleje z roku na rok, w ciągu zaledwie 5 lat spadł on z 59 ...
-
Magazyny: za nami rok rekordów
... tym samym 11,2 mln. mkw. Deweloperzy realizowali inwestycje głównie na Górnym Śląsku (oddając do użytku 0,24 mln mkw.), w Okolicach Warszawy (0,21 mln mkw.), w Polsce Centralnej (0,19 mln mkw.) i Poznaniu (0,18 mln mkw.). Najwięcej - aż 775 000 mkw. nowej powierzchni - oddał do ...
-
Czy interesuje nas zmiana pracy?
... CV - List motywacyjny - szablony Kobiety vs mężczyźni przy wyborze nowej pracy Mężczyźni poszukujący nowej pracy oczekują przede wszystkim wysokiego wynagrodzenia (21%). Kobiety zaś w nowej pracy bardziej ceniły by przyjazną atmosferę (19%). Mężczyźni dużo większą uwagę przywiązują do formalnych kwestii takich jak ...
Tematy: poszukiwanie pracy, zmiana pracy -
Monitoring mediów: cytowania 2016
... Sportowy (772), Dziennik Gazeta Prawna (695), Super Express (635), Puls Biznesu (242), Gazeta Polska Codziennie (184), Nasz Dziennik (181), Parkiet (21), Trybuna (18), Metrocafe.pl (1). Dzienniki regionalne W rankingu dzienników regionalnych ubiegły rok należał do Polska The Times (202). W pierwszej trójce znalazły ...
-
Polskie opakowania, czyli rozwój i konsolidacja
... rynku opakowań w Polsce wykorzystano dane finansowe 638 przedsiębiorstw za lata 2012-2015, które zgodnie z PKD są producentami opakowań papierowych (PKD 17.21.Z), plastikowych (PKD 22.22.Z), szklanych (PKD 23.13.Z), metalowych (PKD 25.92.Z, 25.91.Z) bądź drewnianych (PKD 16.24.Z). Lista ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2017
... br., 49,5% przed rokiem). Od 2014 r. rośnie uciążliwość bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników – jej znaczenie w skali roku wzrosło w największym stopniu (z 21,1% do 30,8%). Rzadziej niż w lutym ub. r. kierujący jednostkami zaznaczają barierę związaną z niedostatecznym popytem (spadek z 35,2% do 29,4%). W lutym wskaźnik ...
-
Czy pączki w Tłusty Czwartek to już przeżytek?
... są właśnie słodycze, po które sięga aż 58 proc. respondentów, w tym po batony (34 proc.), ciastka (23 proc.), wafle w czekoladzie (21 proc.), batony muesli (8 proc.). Niestety, z punktu widzenia zdrowego odżywiania, ta kategoria produktów jest najbardziej popularna wśród gospodarstw domowych posiadających dzieci.
-
Sieci mobilne 2016 – 2021
... z 13,3 petabajta/miesiąc w roku 2016, do 140 petabajtów/miesiąc w 2021. Globalny ruch generowany przez systemy AR wzrośnie 7-krotnie z 3 petabajtów/miesiąc w roku 2016, do 21 petabajtów/miesiąc w 2021. 4. Popularyzacja połączonych z siecią urządzeń wearables będzie wpływać na wzrost liczby systemów M2M: Cisco szacuje, że liczba urządzeń wearables ...
-
Wakacje 2017: ryzyko terroryzmu nie spędza snu z powiek
... złotych, natomiast największe wzrosty wystąpiły na Malcie - o 303 złote (poprzednio były tam największe spadki) oraz na Cyprze i na Zakintos - o 22 i 21 złotych. Zmiany cen wycieczek jakie miały miejsce w ostatnim tygodniu na poszczególnych kierunkach obrazuje załączona mapka 2. Badanie średniej ceny imprez wobec ...
-
Pierwszy dzień wiosny egzotycznie
... czerpać można dobrą energię. Położone w Teotihuacanie, niespełna 50 km od Meksyku, Piramidy Słońca każdego roku odwiedzają rzesze turystów. Pomiędzy 19 a 21 marca po pozytywną energię przybywa tu niemal milion osób. Większość z nich przyodziewa na tę okazję tradycyjny białe strój, przez co ...
-
Cyberbezpieczeństwo firm: najbardziej szkodzą pracownicy?
... trzy czwarte respondentów badania EY, Chubb i CubeResearch „Cyberbezpieczeństwo firm” stwierdziło, że przeprowadziło w firmie testy bezpieczeństwa, wprawdzie jedynie co piąta firma (21%) zrobiła to w ciągu ostatniego roku, ale wynik ten można uznać za wysoki. Jednak samo wykonanie to tylko pierwszy etap, na ...
-
Unia Europejska okiem Polaków
... w Polsce, o tyle samo wzrósł za to odsetek osób oceniających ją negatywnie (36 proc.). Wzrosła również o 6 punktów procentowych akceptacja dla demokracji (z 21 proc. do 27 proc.) oraz dla rządów prawa (z 8 proc. do 14 proc.) jako wartości osobiście cenionych przez badanych. Można zatem ...
-
Czy rozwój automotive zablokują Czechy, Słowacja i Węgry?
... proc. odpowiedzi; 2015: 18 proc.) oraz w uruchomieniu nowego zakładu produkcyjnego (24 proc.). Dopiero na trzecim miejscu zostały wskazane nowe technologie (21 proc.). W ten czynnik rozwoju, w porównaniu do przedstawicieli kraju nad Wisłą, wierzą dużo bardziej przedstawiciele innych krajów europejskich. W Niemczech aż 53 ...
-
Poszukiwanie pracy: kobiety vs mężczyźni
... otwierają panowie. Czego w nowej pracy oczekują kobiety, a czego mężczyźni? Mężczyźni poszukujący pracy zwracają uwagę przede wszystkim na wysokość proponowanego wynagrodzenia (21%). Większą wagę niż kobiety przywiązują do kwestii formalnych, takich jak terminowe wypłaty (12%) i rodzaj umowy (11%). Choć czynniki te są ...
-
Praca tymczasowa: agencje zatrudnienia w 2016 r.
... 50+. Rekordowo dużo agencji na rynku Nadal rynek usług HR pozostaje bardzo rozdrobniony. Ubiegły rok kończyliśmy z liczbą 7386 agencji zatrudnienia, o 21% więcej niż w poprzednim roku. W 2016 roku zostało zarejestrowanych ok. 2 tys. podmiotów, podczas gdy ok. 800 podmiotów wykreślono z rejestru. Osoby fizyczne ...