-
Wigilia w pracy. Impreza, bony świąteczne czy premia?
... właściciel firmy). Badanie zostało zrealizowane przez ekspertów TNS metodą CATI (indywidualne wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo) w okresie od 17 października do 21 listopada 2013 r. na reprezentatywnej ze względu na region i wielkość firmy próbie 1000 firm (margines błędu statystycznego dla próby N=1000 wynosi ...
-
Gdzie ataki hakerów są najmniej skuteczne?
... systemem w następnych latach nie wiadomo. Jedno jest pewne. Koszt ostatniego ataku hakerów na Biuro Danych Osobowych w USA, podczas które zniknęło 21 mln adresów id danych osobistych, wyniosło 40 mln USD!
-
Praca w Polsce I-IX 2016
... (90,7%) oraz jednostkach o liczbie pracujących do 9 osób (39,8%). Najwięcej zlikwidowanych miejsc pracy zanotowano w województwie mazowieckim – 47,6 tys. (21,3%), śląskim – 28,5 tys. (12,7%), małopolskim – 23,3 tys. (10,4%), a najmniej w województwie opolskim – 3,0 tys. (1,3%), lubuskim – 3,9 tys. (1,7%) i podlaskim – 4,1 tys. (1,8%). Z analizy ...
-
Internauci naiwni jak dzieci, a cyberprzestępcy szczęśliwi jak nigdy
... próbują też windować skuteczność swoich działań coraz częściej podszywając się pod znane marki. W okresie od stycznia do września 2016 aż 21% ataków phishingowych wykorzystywało markę Google, 15% Apple, a 13% PayPal - podaje firma Webroot. Nieuprawnione wykorzystywanie wizerunku i oskarżenia o pośrednie rozsiewanie kłamstw ("na ...
-
Świąteczne zakupy w 20 krajach. Kto wyda najwięcej?
... Udział zakupów internetowych wciąż rośnie. Barometr Ferratum Bank szacuje, że wskaźnik zakupów online przeciętnego gospodarstwa domowego w ciągu ostatniego roku wzrośnie z 21,6% do 24,5%. Nadal jednak trzy czwarte świątecznych zakupów jest dokonywanych tradycyjnymi kanałami sprzedaży. Czytaj także: - Poznaj tradycje bożonarodzeniowe Europejczyków ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 50/2016
... zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł o 6,2 proc., natomiast zysk netto spadł o 3 proc. do 21,12 mln zł. Ceny surowców polimerowych stopniowo jednak idą w górę. Wydatki na ten cel to zaś większość kosztów dla przetwórców ...
-
Rejestracja REGON XI 2016
... , na podstawie różnych statystyk, można szacować na ok. 2 mln. Bilans ujemny, ale nadal przybywa drobnych przedsiębiorców W listopadzie z REGON-u wyrejestrowanych zostało 21,1 tys. jednoosobowych działalności gospodarczych. To więcej niż w październiku (19,2 tys.), choć zdecydowanie mniej niż w czerwcu br. czy w listopadzie 2015 r. (33 ...
-
Indeks niewiedzy. Zobacz, jak bardzo myli się opinia publiczna
... krajów na ochronę zdrowia są znacznie wyższe niż w rzeczywistości. Średnio w krajach objętych ba-daniem ludzie sądzą, że na zdrowie przeznaczane jest 21% PKB, podczas gdy faktyczna wielkość wydatków to 8%. Najmniej dokładne przewidywania zanotowano w Indonezji i Malezji, gdzie sądzi się, że ponad 30% PKB ...
-
Po ransomware idzie nowe: raport McAfee Labs XII 2016
... . Stoi za tym grupa programów reklamowych zwana Bundlore. Nowe złośliwe oprogramowanie. Liczba nowych unikatowych instancji złośliwego oprogramowania spadła w III kwartale o 21%. Złośliwe oprogramowanie mobilne. W III kwartale zanotowano ponad 2 miliony nowych zagrożeń w tym obszarze. Wskaźniki infekcji w Afryce i Azji spadły o 1,5%, a w Australii ...
-
Jak ważny jest zwrot towaru?
... prezentu przydarzył się jedynie 16 proc. Polaków. Na taki krok zdecydowanie częściej decydowały się osoby w wieku 18-24 i 25-34 lat (odpowiednio 21 proc. i 24 proc.). Wśród osób powyżej 55 roku życia odsetek ten sięgał zaledwie 8 proc. To, czy decydujemy się na zwrot ...
-
Polska gospodarka 2016 w liczbach
... stawka WIBOR, która najczęściej jest stosowana przez banki jako podstawa do ustalania oprocentowania kredytów. W grudniu 2015 r. sięgała ona 1,72 proc. 4,21 zł Tyle trzeba było 27 grudnia płacić za dolara. Amerykańska waluta od początku roku podrożała o ponad 7 proc. Jej kurs osiągnął ...
-
Wakacje 2017: wszędzie drożej niż przed rokiem
... i stanowi istotny czynnik dużych wzrostów w branży turystyki wyjazdowej jako całości. W ubiegłym sezonie o tej porze Itaka była również liderem, ale z liczbą 21 najlepszych ofert przed biurami TUI i Rainbow (po 16 ofert) oraz biurem Wezyr – 15 ofert. Spośród mniejszych organizatorów stosunkowo dużą liczbę ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
... produktów farmaceutycznych w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. zdecydowanie najwięcej wydał na reklamę w telewizji – 58% nakładów. W dalszej kolejności wybierane były: radio (21%), magazyny (16%), internet (3%) i gazety (2%). Według badania Target Group MillwardBrown przeprowadzonego dla WP i KtoMaLek co piąty Polak korzysta z internetu szukając ...
-
Wkrótce porzucisz social media bez żalu. Pomoże aplikacja FFForget
... się zmuszeni pozostać na nich. Ogromna większość (62%) uważa, że straciłaby kontakt ze swoimi znajomymi, gdyby przestała korzystać z portali społecznościowych. 21 procent respondentów w mniejszym stopniu niepokoiło się możliwością utraty znajomych, za to obawiało się, że po opuszczeniu portalu społecznościowego nie będzie ...
-
Rozwój firmy czy przetrwanie? Co planuje sektor MŚP?
... , że 16 proc. ankietowanych planuje rozwój firmy poprzez inwestycje związane z wprowadzeniem nowych produktów oraz usług. Najczęściej są to firmy handlowe (21 proc. wskazań) i usługowe (18 proc. wskazań). Kolejne 11 proc. zamierza zainwestować w nowy sprzęt, a 8 proc. ma w planach zwiększenie sieci dystrybucji. Pozostałe ...
-
Wakacje 2017: tak niskiej sprzedaży nie było od dawna
... wyjazdowej 1. W porównaniu z poprzednim zestawieniem średnie ceny przelotów na kierunkach turystycznych w tanich liniach Ryanair z wylotami w badanym okresie (7-13 sierpnia) nieco wzrosły – o 21 złotych, czyli z 825 do 846 złotych (poprzednio wzrosły o 8 złotych, a wcześniej spadły o 2 złote i rosły o 11 i 18 złotych). Większe były zwyżki cen ...
-
Zobacz, jak angażować pokolenie Z
... razy dziennie, a 24% korzysta ze Snapchata z tą samą częstotliwością, podczas gdy dla Pokolenia Y (osoby w wieku 20–34) jest to odpowiednio 21% i 10%, a dla Pokolenia X (osoby mające 35–49 lat) jest to 9% i 4%. Nie stosuj tego samego podejścia na całym świecie – Pokolenie Z nie ...
-
Co czeka polski rynek e-commerce?
... wraz z TNS Polska wskazują, że najczęstszym problemem, z jakim zetknęli się kupujący online są zbyt wysokie koszty przesyłki. Taką odpowiedź wskazało 21% ankietowanych. Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią było niedotrzymanie terminów dostawy przez sklep internetowy. 16% respondentów stwierdziło, że przesyłka dotarła do nich ...
-
Ultrapanoramiczny monitor AOC AG352UCG
... o promieniu zakrzywienia 2000 mm. Ma 35 cali, a rozdzielczość 3440 x 1440 pikseli przy częstotliwości odświeżania 100 Hz. Jest to monitor ultrapanoramiczny (21:9), charakteryzujący się pełnym pokryciem palety barw sRGB. Monitor ma podświetlenie tylnej i dolnej części obudowy. Można nim sterować wybierając trzy stopnie ...
-
Edelman Trust Barometer 2016: mamy kryzys zaufania
... 53%. W 11 krajach NGOs cieszą się mniejszym zaufaniem niż biznes. W Polsce instytucjom pozarządowym ufa 48% badanych, podczas gdy w Rosji jedynie 21% (spadek o 6%). 2. Instytucje rządowe W skali globalnej instytucje rządowe i ich liderzy są darzeni najmniejszym zaufaniem spośród wszystkich badanych grup. Uśredniając, ufa im ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2017
... ., 51,1% przed rokiem). Od 2014 r. rośnie uciążliwość bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników – jej znaczenie w skali roku wzrosło w największym stopniu (z 21,4% do 30,5%). Rzadziej niż w styczniu ub. r. kierujący jednostkami zaznaczają barierę związaną z niedostatecznym popytem (z 34,0% do 29,2%). W styczniu wskaźnik ogólnego ...
-
Social media, czyli rodzice dają zły przykład
Social media powstały przede wszystkim po to, aby ułatwić kontakty międzyludzkie i komunikację. Okazuje się jednak, że za tę swobodę przychodzi nam zapłacić. Wielu użytkowników mediów społecznościowych nie zdaje sobie nawet sprawy, że cyfrowe życie i pogoń za lajkami potrafią zaszkodzić realnym relacjom. Z badania zrealizowanego przez Kaspersky ...
Tematy: media społecznościowe, social media -
Monitoring mediów: cytowania XII 2016
... ). Dzienniki regionalne Zmiany na podium wśród dzienników regionalnych. Na pierwszym miejscu znalazł się Dziennik Bałtycki (28), na drugim Głos Wielkopolski (21), a na trzecim Express Bydgoski (9). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Dziennika Bałtyckiego (12). Tygodniki ogólnopolskie Bez zmian natomiast wśród tygodników ...
-
Cushman & Wakefield ocenił warszawski rynek biurowy w 2016 r.
... powstało w samym centrum i na jego obrzeżach. W minionym roku warszawski rynek biurowy urósł do przeszło 5 mln mkw. Do użytkowania oddano aż 21 inwestycji, które łącznie rozpościerały się na ponad 400 tys. mkw. Niemal 40% tej powierzchni przypadło na zaledwie trzy budynki: Q22 ...
-
Meaningful Brands 2017: Nivea i Google poprawiają jakość życia
... , Google oraz Rossmann. Meaningful Brands obejmuje swoim zasięgiem 33 kraje, 300 000 ludzi i 1500 marek. W polskiej edycji badania przepytanych zostało 21 tys. respondentów, a ocenie poddano 71 marek i 9 kategorii produktów. Celem analizy jest zmierzenie 62 korzyści, które podzielone zostały na trzy kategorie ...
-
Polak dba o wygląd zewnętrzny bardziej niż przeciętny Europejczyk?
... kosmetyczne, urody czy spa odwiedza 69 proc. kobiet i 39 proc. mężczyzn. Usługi, z których najczęściej korzystają kobiety, to zabiegi oczyszczające twarz (21 proc.), henna (20 proc.), manicure hybrydowy lub zwykły (odpowiednio 18 i 16 proc.) oraz masaż (11 proc.). Z kolei mężczyźni najczęściej korzystają ...
-
Rosną wydatki na obronność
... pod względem wielkości budżetu uplasowały się: Chiny, Rosja, Arabia Saudyjska i Francja. Polskie wydatki na obronność (12,6 mld dolarów) dały nam 21 miejsce w zestawieniu. „W bieżącym roku branża obronna najprawdopodobniej zwiększy swoje przychody o 3,2 procent, wobec 2,7 proc. w minionym roku. Za wzrost ten w znacznej mierze ...
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
... razy więcej niż w całym TOP 250. Jednak to firmy detaliczne handlujące produktami szybkozbywalnymi są największe (ich średnie przychody wynoszą niemal 21,6 mld dolarów) i najliczniejsze (wśród 250 największych spółek jest ich aż 133, stanowią też one jedną trzecią z 250 spółek o najwyższych przychodach ...
-
Centra handlowe ciągle na pierwszym planie
... już działających operatorów na polskim rynku pojawiły się 22 nowe marki handlowe, m.in. Skechers, NYX Cosmetics, Kanz, Steve Madden, Forever 21, &Other Stories, czy Maxi Bazar. W 2016 roku swój pierwszy stacjonarny sklep w całej Europie otworzyła firma Westwing Home & Living, która wcześniej ...
-
Polskie firmy: portfel należności IV kw. 2016
... Gospodarczej. Więcej przeterminowanych należności i wyższe koszty Minimalny wzrost dotyczył również odsetka opóźnionych należności, który w badanym okresie osiągnął poziom 21,2 procent. To 0,2 punktu procentowego powyżej wyniku z poprzedniego kwartału oraz 0,4 punktu procentowego powyżej historycznego minimum zanotowanego w drugim kwartale 2016 ...
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
... nawet z podium – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W rankingu obecny jest też przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który w porównaniu z 2015 rokiem zanotował 21% wzrost aktywności reklamowej, co pozwoliło mu na awans w zestawieniu o cztery miejsca.
-
Zatrudnianie cudzoziemców potrzebne jak nigdy?
... w rejestrowanych oświadczeniach miał sektor rolny (336 723 oświadczeń w 2016), w porównaniu do innych branż przyrost był jednak w ubiegłym roku znacznie niższy (21 procent w stosunku do 2015). Udział rolnictwa w strukturze zatrudniania cudzoziemców w Polsce maleje z roku na rok, w ciągu zaledwie 5 lat spadł on z 59 ...
-
Magazyny: za nami rok rekordów
... tym samym 11,2 mln. mkw. Deweloperzy realizowali inwestycje głównie na Górnym Śląsku (oddając do użytku 0,24 mln mkw.), w Okolicach Warszawy (0,21 mln mkw.), w Polsce Centralnej (0,19 mln mkw.) i Poznaniu (0,18 mln mkw.). Najwięcej - aż 775 000 mkw. nowej powierzchni - oddał do ...
-
Czy interesuje nas zmiana pracy?
... CV - List motywacyjny - szablony Kobiety vs mężczyźni przy wyborze nowej pracy Mężczyźni poszukujący nowej pracy oczekują przede wszystkim wysokiego wynagrodzenia (21%). Kobiety zaś w nowej pracy bardziej ceniły by przyjazną atmosferę (19%). Mężczyźni dużo większą uwagę przywiązują do formalnych kwestii takich jak ...
Tematy: poszukiwanie pracy, zmiana pracy -
Monitoring mediów: cytowania 2016
... Sportowy (772), Dziennik Gazeta Prawna (695), Super Express (635), Puls Biznesu (242), Gazeta Polska Codziennie (184), Nasz Dziennik (181), Parkiet (21), Trybuna (18), Metrocafe.pl (1). Dzienniki regionalne W rankingu dzienników regionalnych ubiegły rok należał do Polska The Times (202). W pierwszej trójce znalazły ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?