-
Bezpieczeństwo w sieci: młodzi potrafią chronić prywatność w internecie?
... i będą egzekwowały ochronę prywatności. Połowa respondentów stwierdziła, że władze krajowe lub lokalne powinny odgrywać nadrzędną rolę w ochronie danych, podczas gdy 21 proc. stwierdziło, że to prywatne firmy powinny być głównym odpowiedzialnym w tym zakresie. Podczas gdy rządy uchwalają przepisy, a firmy starają się ...
-
Sztuczna inteligencja obniży pensje i zabierze pracę?
... pracowników, a niecałe 2 proc. uważa, że stanie się to jeszcze w tym roku. Pracownicy wyrażają jednocześnie nadzieję, że zmiany nie będą negatywne: 21 proc. twierdzi, że AI przyniesie więcej szans niż zagrożeń, w porównaniu z ośmioma procentami głosów, że pojawi się więcej zagrożeń. Obszary, które ...
-
Liczba niewypłacalności firm wciąż wysoka, ale dynamika nieznacznie hamuje
... kwartału 2023 r., upadło 171 firm), branży handlowej (spadek o 8%, upadło 253 firmy), branży budowlanej (spadek o 10%, upadło 152 firmy), w transporcie (spadek o 21%, upadło 119 firm) i usługach (spadek o 17%, upadło 336 firm). Jednocześnie jedyną branżą, w której nastąpił wzrost niewypłacalności jest rolnictwo (wzrost o 23 ...
-
Do czego będą zdolne sieci 6G?
... częstotliwości i warunkach dla 6G. Wraz z ITU-R, 3GPP będzie musiała określić wymagania standaryzacyjne, a pierwsze specyfikacje 6G mają być dostępne w 3GPP Release 21 w 2H28. Decyzje dotyczące potencjalnych pasm widma, które zostaną zbadane pod kątem 6G, zostaną prawdopodobnie podjęte na WRC-23, co zapewni, że ...
Tematy: sieci 6G, 6G, 2G, 3G, 4G, 5G, technologia 5G, sieć 6g, sieć 5G, sieci bezprzewodowe, sieć mobilna -
Freelancer: jak pracuje, ile zarabia, skąd ma zlecenia?
... . ankietowanych. Zdecydowana większość polskich freelancerów to mieszkańcy dużych ośrodków miejskich powyżej 500 tys. mieszkańców — 38,1 proc., a poniżej poniżej 500 tysięcy – 21,2 proc. Jak się okazuje, praca na zlecenie to atrakcyjna opcja również dla wykonawców żyjących w średnich miejscowościach (do 100 tysięcy osób ...
-
Szybkość internetu to nie jest pole do oszczędzania. Nawet w kryzysie
... jego dostawcy. O badaniu Coroczne badanie EY - Decoding the digital home - opiera się na ankiecie internetowej przeprowadzonej na zlecenie EY wśród 21 tys. gospodarstw domowych w Kanadzie, Francji, Włoszech, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Zostało ono zrealizowane w lutym i marcu 2023 ...
-
Polski rynek ubezpieczeń liderem regionu. Na składki wydaliśmy ponad 72 mld zł
... to m.in. zła reputacja produktów typu unit-linked (funduszy inwestycyjnych zebranych w jeden produkt) oraz zwiększona konkurencja. Poskutkowało to ostatecznie wynikiem w wysokości 21,5 mld, czyli niższym o 2,6 proc. niż rok wcześniej. Warto w tym miejscu dodać, że polisy na życie w 2021 roku odnotowały wzrost o 6,9 proc ...
-
Własny biznes po 50-tce: przedsiębiorczość w Polsce ma się lepiej niż w UE?
... średnia dla krajów UE to 18 proc. Jednocześnie przedsiębiorcy 50+ średnio w UE częściej niż w Polsce zatrudniają pracowników (32 proc. w UE, 21 proc. w Polsce). Według danych CEIDG osoby 50+ w Polsce założyły w 2022 r. ponad 35 tys. jednoosobowych działalności gospodarczych (12 proc. wszystkich JDG ...
-
Cyberbezpieczeństwo: dlaczego polskie firmy boją się dyrektyw UE?
... opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 27 grudnia 2022 r. i wszedł w życie 20 dni później (16 stycznia 2023 r.). Państwa członkowskie mają 21 miesięcy na dostosowanie dyrektywy do prawa krajowego. Oznacza to, że zaostrzone przepisy dyrektywy UE wejdą w życie 17 października 2024 r. Firmy ...
-
Patriotyzm i Marsz Niepodległości. Polacy zabrali głos
... . Ponadto widać, że wzrosło wśród Polaków nasilenie tożsamości patriotycznej w ostatnich latach – liczba osób, które bardzo silnie utożsamiają się z patriotami wzrosła z 21% w 2015 roku do 29% w 2023. Jedną z przyczyn tej zmiany może być nasilenie sytuacji potencjalnie zagrażających tożsamości narodowej, jak na przykład ...
-
Liderzy polityczni w trakcie kampanii wyborczej 2023 - kto najcenniejszy medialnie?
... 57. W poprzednim rankingu byli odpowiednio na 37 i 16 miejscu. Zaskakujące są niskie miejsca w rankingu rzeczników PiS i PO. Rafał Bochenek zajął 21 miejsce, a Jan Grabiec 29. Liderzy Konfederacji w trakcie ostatniej kampanii wyborczej postanowili schować przed mediami bardziej kontrowersyjnych członków swoich ugrupowań. Zdali ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2023 wg Ceneo.pl
... AI w formie chatbota. Pokolenie silver kupuje online Udział pokolenia silver (osób 55+) w zakupach online wzrósł od 2019 roku o 8 p.p. i obecnie wynosi 21,3%. Od początku 2023 roku widać, że transakcje pokolenia silver wzrastają sukcesywnie z miesiąca na miesiąc, zaczynając od 18% w styczniu, a kończąc na ...
-
3 scenariusze dla miksu energetycznego Polski
... energii elektrycznej z energii słonecznej. Łącznie produkcja energii elektrycznej z OZE wzrosła w latach 2021-2022 o 23,5 proc. (z 30,6 TWh do 37,7 TWh), osiągając 21 proc. miksu. Koszty inwestycyjne i operacyjne realizacji scenariusza OZE są prawie dwukrotnie mniejsze od scenariusza węglowego, a cena energii elektrycznej – niemal trzykrotnie ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2023. Eksport wzrósł o 1,7%, a import spadł o 7,5% r/r
... 2022 r. w eksporcie wzrosty odnotowano w 4 sekcjach towarowych, natomiast w imporcie w 3 sekcjach. W eksporcie największy wzrost dotyczył napojów i tytoniu (o 21,0%), maszyn i urządzeń transportowych (o 10,4%), żywności i zwierząt żywych (o 8,6%), oraz różnych wyrobów przemysłowych (o 1,4%). Spadek dotyczył towarów i transakcji niesklasyfikowanych ...
-
System ochrony zdrowia kuleje wszędzie?
... członków społeczności. Największe zaufanie wyrazili mieszkańcy Indii (63%), Korei Południowej (61%) oraz Meksyku (56%); najmniejsze – Bułgarii (14%), Panamy (18%), Grecji (21%) i Polski (24%). Średnio tylko 38% wszystkich uczestników badania ma pozytywne zdanie o polityce zdrowotnej prowadzonej przez krajowe rządy. Najwyższe wskazania odnotowano ...
-
GUS: Produkcja przemysłowa w X 2023 w górę o 1,6% r/r
... konsumpcyjnych trwałych – o 2,2%. Według wstępnych danych w październiku br., w stosunku do października ub. roku, wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) odnotowano w 21 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w naprawie, konserwacji i instalowaniu maszyn i urządzeń – o 19,6%, w wytwarzaniu i zaopatrywaniu w energię elektryczną, gaz, parę ...
-
Praca dorywcza na święta: sezonowa oferta nie tylko dla Mikołaja
... przed rokiem o -7,3 proc. Poprawę ma odnotować np. sektor HoReCa – między 1 listopada a 24 grudnia tego roku, polscy konsumenci wydadzą w restauracjach o 21,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Bez względu na planowane wydatki klientów ożywienie widać w sektorach, które tradycyjnie w tym ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... . Podobnie jak w pierwszym półroczu zmalały nakłady na magazyny. Najszybciej rosną wciąż wydatki reklamowe w kinie – ponad 22,7% (wolumenowo było to więcej o 21,8 mln zł niż w roku ubiegłym). Drugą najszybszą dynamiką może pochwalić się outdoor, dzięki 25% wzrostowi w trzecim kwartale. Przyspiesza również radio ...
-
Transformacja energetyczna: rozwój OZE w Polsce oceniony na "dwóję"
... roku o 27% – to najwyższa stopa wzrostu w badanych krajach. Udział OZE w rocznym zużyciu energii elektrycznej w naszym kraju wyniósł jednak w 2022 r. zaledwie 21% (w 2021 r. było to o 4 pp. mniej). Wciąż jest to najniższy odsetek ze wszystkich badanych krajów. Dla porównania, w Norwegii, Szwecji i Danii z odnawialnych ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
... do 5 – bardzo istotna, najczęściej wskazywali 3 (37 proc.). W następnej kolejności przyznawali tej kwestii 4 (23 proc.) i 5 (14 proc.). Ocenę 5 wybierali najczęściej 30-latkowie (21 proc.) i mężczyźni (16 proc. w porównaniu z 12 proc. w grupie kobiet). Dla 11 proc. z ogółu ankietowanych personalizacja okazała się nieistotna. W tej grupie ...
-
Sztuczna inteligencja nie dla polskich firm? Tylko 6% deklaruje gotowość na AI
... operacji z wykorzystaniem AI, jest to obszar, w którym gotowość jest najsłabsza, z największym odsetkiem firm, które sklasyfikowano w kategorii Laggards (17 proc. globalnie i 21 proc. w Polsce). 81 proc. wszystkich respondentów (92 proc. z Polski) twierdzi, że w ich organizacji występuje pewien stopień silosowości lub fragmentacji danych ...
-
Ultrapanoramiczne monitory AOC GAMING CU34G2XE/BK oraz AOC GAMING CU34G2XP/BK
AOC GAMING CU34G2XE/BK oraz AOC GAMING CU34G2XP/BK to nowe 34-calowe monitory dla graczy o proporcjach 21:9, z zakrzywionymi matrycami VA o rozdzielczości 3440 x 1440 px i wysokiej częstotliwości odświeżania obrazu. Monitory mają 34-calowe matryce o zakrzywieniu 1500 R. Są one typu ...
-
Jakie benefity na Boże Narodzenie 2023 szykują pracodawcy?
... roku powyżej 500 zł na osobę planuje przeznaczyć na ten cel 30 proc. firm, podczas gdy w ubiegłym roku było to 21 proc., a w 2018 – zaledwie 13 proc. Liczna (29 proc.) jest także grupa pracodawców, którzy chcą przeznaczyć na ten cel od 300 ...
-
Na prezenty świąteczne średnio wydamy niemal 750 zł
... (28,3 proc. vs 26,6 proc.). Panowie natomiast bardziej wyczuleni są m.in. na markę (10,8 proc. vs 5,9 proc.) czy własny gust (21,4 proc. vs 16,7 proc.) Ile to będzie kosztowało? Na prezenty średnio chcemy przeznaczyć 747 zł, a na pozostałe wydatki związane z celebracją ...
-
Boże Narodzenie 2023: kiedy, ile i na co wydajemy?
... wielu dostępnych metod dodatkowego finansowania, w razie konieczności pokrycia niespodziewanych kosztów, największa grupa konsumentów jest gotowa sięgnąć po oszczędności (32%). 21% zapłaciłoby kartą kredytową, a 18% skorzystałoby z opcji odroczonych płatności (Buy Now, Pay Later). O badaniu: Badanie CAWI Minds & Roses przeprowadzone w listopadzie ...
-
Obywatele doceniają Unię Europejską. Polacy sceptyczni?
... zbliżających się wyborów europejskich w 2024 r. większość Europejczyków (53%) chce, aby PE odgrywał ważniejszą rolę – pogląd ten podziela większość obywateli w w 21 państwach członkowskich. Większość Europejczyków (57%) jest zainteresowana nadchodzącymi wyborami do Parlamentu Europejskiego, co jest wynikiem stabilnym w porównaniu z wiosną 2023 ...
-
Wigilia firmowa: oczekiwania vs rzeczywistość
... benefitu. 33% sądzi, że ich firma zorganizuje w tym roku świąteczną wigilię (większość nastawia się na wigilię poza siedzibą firmy). 1 na 5 (21%) respondentów spodziewa się natomiast drobnego upominku. Tylko 7% uważa, że dostanie z okazji świąt dodatkowy urlop. Dla porównania, w ubiegłym roku 62% ankietowanych ...
-
Barszcz z uszkami, pierogi i karp. Tak smakuje polskie Boże Narodzenie
... 15 proc. mieszkańców województwa świętokrzyskiego. Świąt bez spróbowania makowca nie wyobraża sobie natomiast niemal co czwarty badany z zachodniopomorskiego (23,7 proc.), 21,4 proc. respondentów z województwa pomorskiego oraz jedynie 1,2 proc. z podlaskiego. O badaniu: Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze ...
Tematy: Boże Narodzenie, święta, Wigilia, potrawy wigilijne, karp, karp wigilijny, pierogi, barszcz z uszkami -
Rynek biurowy w stanie hibernacji
... , Senior Director, Investment w Avison Young. Bezkonkurencyjna Warszawa W 2022 roku w centrum zainteresowania inwestorów były głównie miasta regionalne, w których zawarto 15 z 21 transakcji biurowych. W tym roku inwestorzy zainteresowani aktywami biurowymi skoncentrowali swoją uwagę wyłącznie na rynku warszawskim. Od ostatniego roku zmianie uległ ...
-
Surowce krytyczne: Europa jest wciąż w tyle
... CRM stanowi, że co najmniej 40% rocznego zużycia w UE-27 musi pochodzić z rafinacji w UE. Okazuje się, że spośród 24 wymienionych materiałów, 21 nie spełnia jeszcze tego wymogu. Lista przykładów jest długa. Wszyscy zgadzamy się co do celów, ale zasoby wykorzystywane do ich ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... modowej. Dynamika udziału miesiąc po miesiącu w ostatnim kwartale 2022 r. prezentowała się następująco: 22,7%, 27,2% i 19,7%. Produkty RTV/AGD to z kolei 16,6%, 21,1% i 18,9%. W tym roku udział wymienionych grup w porównaniu do września wyraźnie wrósł już w październiku. Moda w miesiąc zwiększyła swój udział z 17,8% do ...
-
5 globalnych makrotrendów dla biznesu i konsumentów
... działań biznesowych na nadchodzący rok. W sierpniu 2023 r. Accenture przeprowadziło ankietę weryfikującą trendy na rok 2024 wśród ponad 15 tys. respondentów z 21 krajów.
-
Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?
... czwarty respondent z tej grupy wymieniał niezadowalającą jakość zamówionej rzeczy (28 proc.). Podobny odsetek wskazał uszkodzenie produktu (27 proc.). Natomiast kolejno 21 i 18 proc. ankietowanych z tej grupy zwróciło produkt zakupiony online, ponieważ jego wygląd odbiegał od tego, co można było zobaczyć na ...
-
Sztuczna inteligencja tajną bronią firm. Co o korzyściach z GenAI mówią CEO?
... 2023 r. przez FT Longitude, specjalistyczny dział badań i marketingu treści Financial Times Group. Wśród respondentów znalazło się 1200 prezesów dużych firm z 21 krajów, którzy wzięli udział w anonimowej ankiecie online. Reprezentowali następujące kraje: Brazylię, Meksyk, Kanadę, Stany Zjednoczone, Belgię, Luksemburg, Holandię, Francję, Niemcy ...
-
Zasoby ludzkie: pracownicy HR niechętni do zmiany pracy?
... od zasobów ludzkich nie planuje zmieniać́ obecnej pracy. To bardzo wysoki odsetek w porównaniu z pozostałymi obszarami badania. Dla przykładu – 27,5% logistyków i 21% pracowników IT szuka nowego zatrudnienia, podczas gdy w działach HR jest zaledwie 15% – to drugi najniższy wynik wśród analizowanych obszarów. Może ...