-
62% Polaków zadowolonych z wejścia do UE
... sondażu TNS OBOP 62 procent Polaków jest zadowolonych z członkowstwa naszego kraju w Unii Europejskiej. Zaledwie 9 procent respondentów jest przeciwnego zdania, zaś 21 procent uważa, że nie można ocenić wstąpienia Polski do Wspólnoty ani dobrze, ani źle. Ankietowanych zapytano o wpływ wstąpienia do Unii ...
-
Poczta elektroniczna uzależnia
... swobodnie korzystających z poczty elektronicznej, wyraźnie wyznaczających granice związane z czasem i miejscem jej użytkowania, zawężone do godzin i miejsca pracy. • Obsesyjnie uzależnieni - 21 procent respondentów potwierdziło, że odczuwa wewnętrzny przymus ciągłego sprawdzania swojej skrzynki odbiorczej i wpada w panikę, kiedy nie może uzyskać do ...
-
GSK przenosi część produkcji do Polski
... 50 krajów, w tym na czterdzieści trzy nowe rynki eksportowe m.in. do państw Unii Europejskiej, Meksyku, RPA czy Australii. Produkcja wzrośnie o 21 mln opakowań i osiągnie poziom 106 mln opakowań rocznie. GSK w 2005 roku na inwestycje w Polsce wydał 34 mln zł na m.in ...
-
94% sklepów online nie śledzi statystyki
... ocenia raport Compuware jedna trzecia badanych sieci sprzedaży i firm z sektora finansowego ponosi roczne straty rzędu 730 000 euro na firmę. 21% organizacji szacuje roczny koszt niskiej wydajności swych witryn na poziomie 2,1 mln euro, a dalsze 23% mówi o kosztach rzędu 2,8 mln euro na ...
-
Jaka przyszłość czeka Linuksa?
... komputerach osobistych. Nawet wśród tych, którzy planują zainstalować Linuksa, tylko 12 proc. uruchomi ten system. 55 proc. wybierze Windows XP, a 21 proc. Windows NT lub 2000. Według firmy badawczej Gartner tylko 1,5 proc. komputerów na świecie używa Linuksa, liczba ta może wzrosnąć ...
-
Handel zagraniczny w roku 2005
... 53,5 mld zł). Eksport wyrażony w dolarach USA wyniósł 89,3 mld USD, a import 100,9 mld USD. W porównaniu z 2004 r. eksport zwiększył się o 21,1%, a import o 14,5%. Ujemne saldo ukształtowało się w wysokości 11,6 mld USD (w 2004 r. minus 14,4 mld USD). Eksport wyrażony w euro wyniósł 71 ...
-
Wirusy i ataki sieciowe X-XII 2005
... luki. Informacje o nich przedostały się do opinii publicznej, zanim opublikowano łaty. W obu przypadkach luki te wykorzystano do rozprzestrzeniania złośliwych programów. 21 listopada brytyjska grupa naukowców, występująca pod dziwną nazwą "Computer Terrorism", opublikowała exploita typu proof of concept (demonstrującego nową technologię), który ...
-
Samochody dostawcze I 2006
... przed rokiem). Na kolejnej, ósmej pozycji znalazł się Opel (105 aut, spadek o 4,5 proc.). Zajmujący dziewiątą lokatę Intrall sprzedał 100 sztuk (21,3 proc. mniej niż rok temu). Do pierwszej dziesiątki zakwalifikował się Nissan, który znalazł 73 nabywców na swoje pojazdy, o 217,4 procent ...
-
Europejczycy chcą Konstytucji
... dla Unii deklarują również Polacy - ponad połowa naszych rodaków (60%) mówi "tak" dla europejskiej ustawy zasadniczej, 19% jest jej przeciwna, a 21% nie ma zdania w tej kwestii. Jak wynika z badania Eurobarometr znaczny wzrost poparcia dla idei Konstytucji odnotowano we Francji (z 60% wskazań ...
-
Tydzień 7/2006 (13-19.02.2006)
... najnowszej projekcji NBP w latach 2006-2008 wzrost PKB wyniesie 4-5%. MSP odrzuciło w sądzie propozycję ugody, jaka przedstawiło Eureko. Holendrzy zaproponowali: sprzedaż 21% akcji PZU za 2,1 mld zł (cena akcji z okresu, kiedy obiecano im sprzedaż tych akcji). Żądają też odszkodowania w wysokości 6 mld ...
-
Produkcyjny skaner Fujitsu fi-5900C
... długość to 86,3 cm. Zeskanowane obrazy zapisywane są do formatów: TIFF, BMP, JPG i PDF. Ze skanerem dostarczane jest oprogramowanie ScandAll 21, pełna wersja Adobe® Acrobat® 7.0 standard oraz sterowniki TWAIN, ISIS i Kofax VRS 4.0 Plus. Waga urządzenia: 50kg; wymiary: 54 x 54 x 50 cm ...
-
Polki i witaminy
... %) i paznokci (13%). Najmłodsze kobiety (15-19 lat) częściej jako przyczynę sięgania po preparaty witaminowe wskazują chęć poprawienia wyglądu skóry i paznokci (odpowiednio 21% i 18% wskazań). Pozostałe kobiety wybór specyfiku częściej motywują chęcią dbania o włosy (20%). "Włosy to jeden z najważniejszych atrybutów kobiecości. Nic więc ...
Tematy: preparaty witaminowe, witaminy, pielęgnacja urody, leki bez recepty, zdrowie, Polki, kobiety -
Świadomość obywatelska u młodych internautów
... , a kolejne 43 proc. korzysta z niego przynajmniej raz w tygodniu. Tylko 3 proc. uważa siebie za niekorzystających z Internetu, w porównaniu do 22 proc. dorosłych. • 21 proc. korzysta z chat roomów. • 46 proc. dzieci przekazuje osobiste informacje osobom poznanym w sieci, a 8 proc. spotyka się z nimi w rzeczywistości.
-
Handel elektroniczny w 2005 roku
... gorączka Większość obrotu e-sklepy realizują w okresie świąteczno-noworocznym. W Stanach Zjednoczonych obroty sklepów internetowych w ciągu 51 dni okresu przedświątecznego (początku listopada do 21 grudnia) wyniosły w roku 2005 aż 17,48 mld dolarów, co oznacza 24-procentowy wzrost względem roku 2004, w którym wydano 14,08 ...
-
Koniunktura konsumencka II 2006
... poziom notowań uległ w obecnym miesiącu dalszej poprawie (o 2,3 pkt. procentowego) i wynosi -3,6. Jest więc o 9,8 pkt. procentowego wyższy niż przed rokiem oraz o 21,1 pkt. procentowego, w porównaniu z wynikiem zaobserwowanym przed dwoma laty. Nieco mniejsze wahania w skali miesięcznej wykazały w lutym oba wskaźniki opinii na temat ...
-
Ataki internetowe 2005
... zostały zaprogramowane do wykorzystania serwerów proxy na tych portach. Ostatnie miejsca na liście zajmują porty: 6129 (Dameware), 42 (WINS) oraz 21 (FTP). Rozkład geograficzny ataków i sond internetowych W tym roku Chiny okazały się głównym źródłem ataków i sond internetowych, wyprzedzając Stany Zjednoczone, wcześniejszego ...
-
Bank przyjazny dla przedsiębiorców
... konkursowych bardzo silna była reprezentacja firm handlowych i znacząco mniejsza firm produkcyjnych. Te ostatnie stanowiły od 14,61% do 21,6% respondentów w poszczególnych kategoriach konkursowych. Przedsiębiorcom zadano również pytanie o prowadzenie wybranych działań prorozwojowych: o zakres stosowania nowoczesnych maszyn i urządzeń, prowadzenie ...
-
Reklama na dużym ekranie
... odrzucane. Kampania była ograniczona również budżetowo (od 250 tys. do 1,25 mln zł). W wyniku kampanii udziały Blend-a-Med Complete Night wzrosły o 21 proc., świadomość marki przekroczyła założenia o 13 proc., a sprzedaż pasty wzrosła dwukrotnie! Kampania andrzejkowa udowodniła, że hamulce finansowe nie działają, jeśli ...
-
Produkcja samochodów II 2006
... proc. Pierwszą pozycję wśród produkowanych w Polsce modeli z 36 procentowym udziałem zajmuje Fiat Panda. Na drugiej pozycji lokuje się Opel Zafira z 21 proc. udziałem. Za nim znajdują się Volkswagen Caddy (10 procent) i Fiat Seicento (blisko 9 procent). Kolejne pozycje zajmują Ople: Agila i Astra ...
-
Reklama w motoryzacji 2005
... .094 (wzrost o 35,6 procent). W rozbiciu na poszczególne media, wzrost wydatków reklamowych zanotowały wyłącznie stacje radiowe (wzrost o 28,9 procent) oraz gazety (o 21,4 procent więcej). Liczba emisji reklam samochodów osobowych zwiększyła się w radiu oraz w telewizji, natomiast w przypadku gazet i magazynów nastąpił spadek. Pierwsze miejsce ...
-
Linux w polskich przedsiębiorstwach
... komercyjnych (co należy uważać za relatywnie duży odsetek), • najpopularniejsze dystrybucje Linuksa na polskich firmowych desktopach to Red Hat (używany przez 21 proc. badanych), Novell SUSE Linux (16 proc.), Debian (15 proc.) (uwaga: aż 47 proc. ankietowanych nie wie/nie pamięta, jaką ma ...
-
Tydzień 14/2006 (03-09.04.2006)
... szacowana jest na 30 mld euro, przy czym udziałowcy Alcatela obejmą 60% udziałów. W 2005 roku Łączne przychody obu firm wyniosły 21 mld euro. Aktualnie oba koncerny zatrudniają 88 tys. osób. To kolejny krok konsolidacyjny na rynku telekomunikacyjnym. (Ericsson kupił firmę Marconi ...
-
Profesjonalny NEC MultiSync LCD2190UXi
... to grey) oraz technologię Advanced Non-Touch-Auto-Adjustment (A-NTAA) automatycznie dostosowującą monitor do aktualnego źródła sygnału i na bieżąco monitorującą jakość przekazu. Nowy, 21,3 calowy NEC MultiSync® LCD2190UXi wyposażono w panel SA-SFT TFT-IPS, gwarantujący wysoką jakość obrazu. Kąt widzenia ekranu w pionie i w poziomie wynosi 178 ...
-
Internet jednym z głównych źródeł widomości
... korzysta codziennie z serwisów newsowych w sieci, 59 proc. z lokalnej TV, 53 proc. z radia, 52 proc. z TV krajowej, 43 proc. z lokalnej gazety i 21 proc. z krajowej gazety. Pytani z jakich źródeł w sieci korzystają najczęściej, użytkownicy Internetu odpowiedzieli, że są to strony internetowe krajowych stacji telewizyjnych ...
-
Polacy negatywnie o rynku pracy
... 4 procent respondentów ocenia tę sytuację pozytywnie, a w opinii 15 procent jest ona przeciętna. Respondentów zapytano również o sytuację na lokalnych rynkach pracy. 21 procent badanych uznało, że w ich miejscowości lub jej okolicy nie ma żadnej pracy, a 48 procent przyznało, że trudno tam znaleźć ...
-
Przepisy napędzają popyt na programy zabezpieczające
... o 27 proc.; RSA Seciurity znajdował się na wiodącym miejscu. Dalej - wykrywanie i ochrona przed wtargnięciami, ze spodziewanym średnim rocznym wzrostem wydatków o 21 proc. i zarządzanie personelem przez Internet o 20 proc. Aplikacje antywirusowe zostały zaklasyfikowane do tych o najniższym wzroście – z wynikiem 6 proc. Dalej uplasowały się ...
-
Tydzień 15/2006 (10-16.04.2006)
... końca kwietnia. W pierwszym kwartale sprzedano w Chinach 890 tys. aut osobowych ( w 2005 kupiono 512,3 tys. )W 2005 roku sprzedaż aut osobowych wzrosła o 21,4% do ok. 4 mln sztuk. Komentarz do wydarzeń gospodarczych ENERGETYKA, CZYLI O JEJ DNIU DZISIEJSZYM I DALSZEJ PRZYSZŁOŚCI 1. Turkmenistan zobowiązał sie dostarczać gaz ...
-
Tydzień 15/2006 (10-16.04.2006)
... z postępów w znajdowaniu alternatywnych źródeł energii. Do końca obecnej dekady udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych winien w UE osiągnąć poziom 21% całego zużycia.
-
Samochody używane III 2006
... pierwszych miesięcy bieżącego roku sprowadzono już 27.774 auta tej marki. Nieco mniejszym powodzeniem cieszy się zajmujący drugą pozycję Opel (21.920 sztuk). Trzecia pozycja trzecia należy do Forda (13.153 sprowadzonych w tym roku aut tej marki). Czwartą marką w rankingu jest ...
-
Zadowoleni inwestorzy
... kluczowe kryteria decydujące o wyborze Polski na miejsce inwestycji to: koszty pracy i lokalizacja geograficzna (po 22,6 proc.) oraz wielkość rynku wewnętrznego (21,4 proc.).
-
Odurzeni kierowcy
... środki odurzające przynajmniej raz w tygodniu. 3,4 procent zażywa je jeszcze częściej. Okazuje się, że co dziesiąty kierowca w wieku od 18 do 21 lat przyjmuje narkotyki więcej niż raz w tygodniu, a co piąty sięgnął po nie w ciągu ostatniego tygodnia, a co czwarty w ciągu ostatniego miesiąca ...
-
Mniej oszukańczych kliknięć
... Yahoo, niż w drugim czy trzecim rzędzie dostawców. Pierwsza kategoria miała współczynniki 12,1 proc., podczas gdy pozostałe dwie miały współczynniki odpowiednio - 21,3 proc. i 29,8 proc. "Jednym z najbardziej interesujących odkryć pierwszej części danych podanych przez Click Fraud Index jest niższy od spodziewanego współczynnik ...
-
Bezpieczeństwo informacji w firmach
... ryzykiem naruszenia bezpieczeństwa informacji przez ich dostawców, kontrahentów i klientów lub zarządza nim jedynie w sposób nieformalny. Jedna piąta respondentów na świecie (21%) w ogóle nie zajmuje się tą kwestią, a jedna trzecia (33%) stosuje nieformalne procedury. W Polsce brak zarządzania tym ryzykiem wskazało aż 38 ...
-
Polacy i religia
... najnowszego sondażu CBOS wynika, że Polacy w większości uważają siebie za osoby religijne (69 procent). Co piąty ankietowany (21 procent) określa siebie jako bardzo religijnego. Tylko 14 procent respondentów twierdzi, że nie jest religijna, a 4 procent przyznało, że uważa się ...
-
EU daje zielone światło zwiększeniu zanieczyszczeń
... o wiele więcej zanieczyszczeń niż przydzielono im zgodnie z projektem. W przeciwieństwie, Niemcy, które są krajem najbardziej zanieczyszczającym środowisko w Unii Europejskiej, zrealizował cel 21 milionów ton, co oznacza, że ten kraj ma daleko mniej zachęt do tego, żeby stać się bardziej przyjaznym dla środowiska ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?