-
Ceny wynajmu nieruchomości IV-VI 2007
... wzrosty dla tych miast wyglądały następująco. Najbardziej podrożał wynajem mieszkań 2 i 4 pokojowych, odpowiednio o 27 i 26%. Za wynajem mieszkań 3 pokojowych trzeba zapłacić 21% więcej a za kawalerkę o 14%. Dla porównania średnio w tych 5 miastach w ciągu 2006 roku cena metra kwadratowego mieszkania wzrosła o 62%. Wzrost kosztów ...
-
Rynek kosmetyczny: Chiny wyprzedzą USA?
... % w roku kolejnym. Wzrost popytu na produkty opóźniające efekty starzenia: Produkty opóźniające efekty starzenia są popularne, głównie w sprzedaży bezpośredniej i stanowiły prawie 21 proc. wartości zakupów w 2006 (duży wzrost w porównaniu z 13,6 proc. udziałem w wydatkach na te produkty w 2005). Wraz ze starzeniem się populacji ...
-
Płatnik: specyfikacja KSI Mail udostępniona
... Okręgowego w Warszawie. Apelacja została oddalona w kwietniu tego roku, a orzeczenie jest prawomocne i nie podlega zaskarżeniu w żadnym toku instancji. W związku z wejściem 21 lipca 2007 przepisów ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne, które zmieniają ustawę o systemie ubezpieczeń społecznych, pojawiły się obawy, że ZUS ...
-
Produkcja w Polsce VI 2007
... do czerwca ub. roku wzrost produkcji sprzedanej odnotowano w 19 (spośród 29) działach przemysłu m.in. w produkcji sprzętu i urządzeń radiowych, telewizyjnych i telekomunikacyjnych – o 21,7%, maszyn i urządzeń – o 14,8%, maszyn i aparatury elektrycznej – o 12,4%, wyrobów z metali – o 11,6%. Znacznie wyższa niż przed rokiem była także produkcja ...
-
Firefox coraz popularniejszy
... premiery, Firefox stale poszerza grono użytkowników kosztem lidera tego segmentu, przeglądarki Internet Explorer. W pierwszym tygodniu lipca 2006 roku Firefox miał 21,1% udziału w rynku, a w pierwszym tygodniu lipca 2007 udział ten wynosił już 27,8%. Prezes Mozilla Europe, Tristan Nitot twierdzi, ze celem firmy ...
-
UOKiK: zakłady usługowe a prawa konsumenta
... 591 partii towarów o wartości 184,6 tys. złotych. W 31 zakładach (40,3%) z uwagi na brak lub niewłaściwe oznakowanie zakwestionowano 127 partii wyrobów (21,5% zbadanych partii) o wartości 31,5 tys. złotych (17,1% wartości zbadanych). Ponadto w 18 zakładach (23,4%) zakwestionowano brak oznaczenia ceną 55 partii oferowanych ...
-
Rekordowe wynagrodzenia kadry menedżerskiej
... %) spośród nich przepracowało pełny rok). Co piąty członek zarządu spółki notowanej na giełdzie zarobił ponad 1 mln zł, a 7% - ponad 2 mln. Dochód 21% zatrudnionych nie przekroczył 250 tys. zł. rocznie. Dobrze być bankowcem, z Krakowa Najlepiej wynagradzani byli w roku 2006 członkowie zarządów banków. Przeciętny ...
-
Bezrobocie w Polsce VI 2007
... jako poprzednio pracujący najwyższy odsetek stanowiły osoby ze stażem pracy od 1 do 5 lat – 24,2%, następnie od 10 do 20 lat – 21,3%, i do 1 roku – 19,0%. Osób ze stażem pracy od 5 do 10 lat było 17,7%, zaś od 20 do 30 lat – 14 ...
-
Mailing w Money.pl: UOKiK zmienia nagłówki
... ogólnopolskich. Z informacji napływających do UOKiK wynika, że zakwestionowana praktyka jest coraz częściej stosowana przez inne portale. Zgodnie z obowiązującym od 21 kwietnia „nowym” prawem antymonopolowym, za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, w tym stosowanie klauzul niedozwolonych, Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę ...
-
Oferty podróży z Internetu popularne w USA
... połowa amerykańskich użytkowników Internetu wyszukiwała swoje oferty podróży online i rezerwowała je offline w drugim kwartale 2007 roku. Więcej kobiet niż mężczyzn, 21% w porównaniu do prawie 19%, użyło turystycznych stron internetowych wyłącznie do znalezienia ofert podróży. Jednakże więcej mężczyzn niż kobiet, 34% przeciwko ...
-
Polacy i emerytury IV-VI 2006
... trzecia osoba (1106 tys., tj. 32,8 proc.) planuje pracować tak długo, jak to będzie możliwe, prawie co piąta (716 tys., 21,3 proc.) planuje zakończyć pracę zawodową między 60 a 64 rokiem życia, częściej niż co piąta (640 tys., 19,0 proc.) - planuje pracować ...
-
Rzeczpospolita - ulubiony dziennik menedżera
... 35 proc. (biorąc pod uwagę wskaźnik przeciętnego czytelnictwa wydania)‚ wyprzedzając nieznacznie Rzeczpospolitą (33 proc.)‚ tygodnik Newsweek(23 proc.) i Gazetę Prawną (21 proc.). W pierwszej dziesiątce pism najchętniej czytanych przez menedżerów znalazły się tygodniki społeczne Wprost, Polityka (po ok.16 proc.) i publikująca przedruki ...
-
Ceny najmu mieszkań w Warszawie VI 2007
... 5 pokoi. Biorąc pod uwagę ogólną podaż poszczególnych dzielnic, prawie dwie trzecie mieszkań w Stolicy zapewniły tylko trzy dzielnice: Śródmieście (29%), Mokotów (21%) i Ursynów (9%). Podsumowanie Jak podkreślają eksperci z serwisu OFERTY.NET, zmiany cen w ostatnim okresie były nieznaczne - ok. +/- 2%, co pozwala wysunąć tezę ...
-
Programy informacyjne w TV VII 2007
... widzów (22,52 proc. udziałów w rynku). "Wydarzenia" Polsatu gromadzą przed telewizorami średnio 1,86 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 21,05 proc. Rok wcześniej program miał 1,64 mln widzów (20,61 proc. udziałów w rynku).
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne VII 2007
... roku udział Polsatu kształtował się na poziomie 20,87 proc. (w lipcu 2006 roku: 18,31 proc.), TVP1 - 18,84 proc. (21,85 proc.), TVP2 - 15,26 proc. (19,07 proc.), a TVN - 15,18 proc. (14,48 proc.).
-
Cudzoziemcy nie chcą pracować w Polsce
... . Wśród cudzoziemców, którym wydano zezwolenia na pracę swoją pozycję umacniają obywatele Ukrainy, którym w I połowie 2007 r. wydano 1 tys. 739 zezwoleń (wzrost o 21,6 proc.). Największą dynamikę wzrostu można zauważyć w przypadku obywateli Mołdowy, którym wydano 389 zezwoleń - prawie trzykrotnie więcej niż w I połowie ubiegłego roku ...
-
1,5 mld internautów w 2011 r.
... sieci w USA, Japonii, Kanadzie i Europie Zachodniej tworzyła większość światowej populacji internautów. Do 2011 r. udział Amerykanów w globalnej populacji internautów zmniejszy się z 21 proc. w 2006 r. do 17 proc. W ciągu kolejnych 4 lat USA utrzyma jednak pozycję kraju z najwyższą penetracją internetu na świecie, która w 2011 ...
-
Reklama w telewizji VII 2007
... . mniej niż przed rokiem. Spośród kanałów telewizji publicznej najwięcej zarobiła TVP1, która miała 95,44 mln zł wpływów reklamowych (wzrost o 21,61 proc.). Wpływy TVP2 z reklam wyniosły 54,62 mln zł (wzrost o 8,62 proc.), a TVP3 - 3,78 mln zł (wzrost o 12,41 ...
-
Sprzedaż samochodów VII 2007
... w analogicznym okresie 2006 roku. Największą miesięczną sprzedażą może pochwalić się Toyota (2 tys. 869 sztuk). W zestawieniu rocznym, samochody tej marki kupiły 21 tys. 922 osoby. Na drugim miejscu, zarówno w zestawieniu miesięcznym jak i rocznym, uplasowała się Skoda, odpowiednio: 2.509 i 19.563 sztuki. Na ...
-
Mysz z GPS i bluetoothem
... się dokładnością do 2,5m. Myszka zasilana jest baterią Li-Ion 1000 mAh, a jej rozmiary to 71,20 mm x 41,80 mm x 21,80 mm. W tej chwili oferowana jest za 80 Euro, jedynie konsumentom w Europie.
-
Przetargi budowlane VII 2007
... o 55% w stosunku do czerwca b.r. Prawie 5000 przetargów dotyczących drogownictwa w lipcu b.r. to 160 przetargów ogłaszanych dziennie. W lipcu 2007 r., w Polsce, ogłoszonych zostało 21 112 przetargów i zleceń na usługi, wykonanie oraz dostawy (bez sprzedaży), z czego 75%, tj. 15 752 ogłoszenia dotyczyły szeroko pojętej branży ...
-
Radio Track: RMF FM wciąż na czele
... , miał w okresie maj - lipiec 2007 roku 22,3 proc. udziałów w rynku. W analogicznym okresie ubiegłego roku udział stacji kształtował się na poziomie 21,7 proc. Druga pozycja przypadła Radiu Zet, które miało 19,7 proc. udziałów w rynku (przed rokiem: 18 proc.), a na trzecim miejscu znalazła ...
-
Handel zagraniczny I-VI 2007
... eksport zwiększył się o 11,3%, a import o 13,7%. Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 27,9 mld zł (w analogicznym okresie ub. roku minus 21,1 mld zł). Eksport wyrażony w dolarach USA wyniósł 63,1 mld USD, a import 72,7 mld USD. W porównaniu z analogicznym okresem ub. roku eksport ...
-
Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007
... (+2,9 proc.), w magazynach (3,1 proc.), oraz w dziennikach (1,4 proc.). Wśród sektorów rynkowych największą dynamiką charakteryzowały się: finanse i usługi marketingowe (+23 proc.), telekomunikacja (+21 proc.) oraz środki inwestycyjne (+20 proc.). Najwyższy wzrost wolumenu inwestycji wystąpił w sektorach: finanse i usługi marketingowe (+54,7 mln zł ...
-
Ceny produktów rolnych VII 2007
... cen skupu żywca wieprzowego do targowiskowych cen jęczmienia (odpowiednio z 5,0 do 5,9). Za prosię w obrocie targowiskowym płacono średnio 94,60 zł/szt., tj. o 21,5% więcej niż przed miesiącem, ale o 10,6% mniej niż przed rokiem. W lipcu br., ceny skupu żywca wołowego obniżyły się do 3,88 ...
-
Tydzień 33/2007 (13-19.08.2007)
... operatorem słowackiej nitki ropociągu Przyjaźń. Formalnie rosyjski kapitał w Transpetrolu reprezentuje Promnieftiestroj, która była dotąd filią Rosnieftu. Rurociąg ten rocznie przesyła 21 mln ton ropy. W podobny sposób oparta na rosyjskim kapitale spółka Monte-Valle za 136 mln USD kupiła dwie elektrownie Jukosu, a po ...
-
Produkcja w Polsce VII 2007
... i urządzeń radiowych, telewizyjnych i telekomunikacyjnych – o 42,2%, pozostałego sprzętu transportowego – o 35,6%, skór wyprawionych i wyrobów z nich – o 27,1%, maszyn i urządzeń – o 21,9%, maszyn i aparatury elektrycznej – o 17,0%, drewna i wyrobów z drewna oraz ze słomy i wikliny – o 16,1%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu ...
-
Produkcja samochodów VII 2007
... ,9 procent mniej niż w ubiegłym roku. Trzecią firmą jest Volkswagen Poznań, gdzie w ciągu siedmiu miesięcy powstały 43 tys. 343 niemieckie auta, o 21,9 procent mniej niż przed rokiem. Największy procentowy wzrost tegorocznej produkcji samochodów osobowych osiągnęła FSO: wynik 38 tys. 537 nowych aut ...
-
Marketing mobilny: jak dotrzeć do odbiorcy?
... działa przekonuje się Coca-Cola, która przez serwis iTunes oferuje użytkownikom komórek darmowe piosenki. W badaniu Universal McCann wzięło udział 9,5 tys. osób z 21 krajów. 61 proc. z nich odrzuciło tradycyjne formy reklamy stosowane w marketingu mobilnym: te, które umieszczane są w serwisach tworzonych dla posiadaczy komórek ...
-
Komunikatory internetowe a bezpieczeństwo danych
... liczba uczestników badania (61,3%) pracowała w małych przedsiębiorstwach posiadających mniej niż 100 stacji roboczych. Średnie przedsiębiorstwa (101-500 stacji roboczych) stanowiły 21,7%. Pozostałą część (17,0%) stanowiły duże przedsiębiorstwa. Przedstawione wyniki badania zostały podzielone ze względu na rozmiar firmy, w której pracowali ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2007
... zmienił się w sierpniu jedynie nieznacznie i wynosi –6,7 (w poprzednim miesiącu –6,9). W okresie ostatnich dwóch lat obserwowany jest stały wzrost jego notowań – o 12,5 oraz o 21,7 pp. względem tego samego miesiąca 2006 oraz 2005 roku. Obecny poziom wskaźników ufności konsumenckiej jest głównie rezultatem poprawienia się w sierpniu ...
-
Jakość paliwa w Polsce I-VI 2007
... do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki skierowano informacje dotyczące 29 stacji paliw, gdzie stwierdzono naruszenie warunków udzielonych koncesji. Prezes URE wszczął 21 postępowań, z czego 4 zostały zakończone nałożeniem kar w łącznej wysokości ponad 77 tys. zł. Ponadto jednemu przedsiębiorcy odmówiono wydania koncesji, sześciu z nich ...
-
Firmy i nowe technologie: niedoceniane Web 2.0
... mają większe obawy co do bezpieczeństwa danych w technologii Web 2.0 (odpowiednio 33 procent i 32 procent respondentów, podczas gdy średnia europejska wynosi 21 procent). Aplikacje hybrydowe cieszą się największym zainteresowaniem w Niemczech, gdzie 34 procent firm i instytucji zamierza je wdrożyć w ciągu najbliższych 12 miesięcy ...
-
Kadra pracownicza: nowy pracownik w cenie
... pracy. Z raportu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wynika, że od stycznia 2007 roku ilość bezrobotnych osób zmalała o 487,7 tys., czyli o ponad 21% ogółu bezrobotnych. W sierpniu 2007 roku w urzędach pracy zarejestrowano 109 tys. ofert pracy. Z raportu przedstawionego przez Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wynika ...
-
Łatwiejsze kreowanie wizerunku firmy niż państwa
... %) są ze sobą całkowicie zgodni. Reputacja spółki prywatnej jest prawie cztery razy trudniejsza w zarządzaniu niż reputacja pojedynczej osoby (77% do 21%). Z wyjątkiem brukselskich prezesów, większość światowych dyrektorów zgadza się z tym twierdzeniem. Belgowie uważają, że zarządzanie reputacją spółki jest prawie tak samo ...