-
Ewolucja spamu I-VI 2007
... stały wzrost od początku roku. W ciągu pierwszej połowy 2007 r. ilość tego rodzaju spamu wzrosła prawie dwukrotnie, z 11,5 proc. w styczniu do 21,4 proc. w czerwcu. Na drugim miejscu znalazła się kategoria Edukacja. Tego rodzaju spam stanowią w głównej mierze rosyjskojęzyczne oferty szkoleń i seminariów, jak ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania I-VI 2007
... , atakuje Legend of Mir. Od pewnego czasu rodzina ta odnotowuje spadek. W 2007 roku udział procentowy tych trojanów szpiegujących zmniejszył się o 21%. Niewielki spadek odnotowały również trojany atakujące World of Warcraft. Z drugiej strony, twórcy wirusów wykazali wyraźnie większe zainteresowanie innymi wirtualnymi światami ...
-
Marka i wizerunek kraju 2007
... marek, ich rozwoju i ekspansji. Ponad 2,600 respondentów z siedmiu krajów wzięło udział w badaniu dotyczącym podróżowania. Wśród uczestników uwzględniono kobiety i mężczyzn między 21 a 65 rokiem, którzy często podróżują (odbywają międzynarodowe biznesowe lub rekreacyjne podróże więcej niż raz w roku). W badaniu wzięło udział ponad 50 ...
-
Sprzedaż samochodów X 2007
... wcześniej, a sumaryczna - w wysokości 23 tys. 307 sztuk - wykazała 15,2 proc. wzrostu. Następne pozycje zajmują Opel (w październiku 1.978 aut, wynik skumulowany 21.448 aut), Ford (1.785 aut sprzedanych w październiku, 17.835 sztuk od początku roku), Peugeot (w październiku 1.573 aut, od początku roku ...
-
Polski rynek IT a sektor publiczny 2006
... 3,5 mld zł. Oznaczało to po raz pierwszy od kilku lat spadek (o 3,7%) względem roku poprzedniego, kiedy to rynek rósł wyjątkowo szybko (21,3%), a więc zdecydowanie powyżej ówczesnej średniej rynkowej. Na ten stan rzeczy złożyło się kilka czynników, w tym: pewne przegrzanie koniunktury wynikłe z prounijnego ...
-
Wynagrodzenia pracowników w branży PR 2007
... zmiany na rynku pracy niż firmy państwowe. W porównaniu do poprzedniego roku podwyżki o ponad 10% otrzymało 50% respondentów z firm prywatnych i tylko 21% z firm państwowych. Czy polscy specjaliści ds. komunikacji są zadowoleni ze swoich wynagrodzeń? Tylko 7% respondentów swoje obecne zarobki oceniło jako bardzo ...
-
Tydzień 46/2007 (12-18.11.2007)
... w listopadzie 2005 roku. Wówczas Eureko przedstawiło swoje warunki zakończenia sporu: chciało co najmniej 6 mld zł odszkodowania, sprzedaży koncernowi obiecanych, kolejnych 21% akcji PZU za 2,1 mld zł do 30 czerwca 2006 roku (według cen z okresu, kiedy transakcja miała być zrealizowana) oraz jak ...
-
Elektronika użytkowa: sklep online vs. tradycyjny market
... przez sklepy internetowe są średnio o 9 proc. niższe w porównaniu z ofertą sieci tradycyjnych elektromarketów. Różnice w cenach w poszczególnych kategoriach produktowych wyniosły od 3 do 21 proc. Najtańszym spośród badanych sklepów okazał się Agito.pl, w zestawieniu cen dla wszystkich kategorii produktowych oferta Agito.pl była średnio ...
-
Ergonomia stanowiska pracy w Polsce 2007
... pozwalające podnieść komfort i bezpieczeństwo pracy należą do rzadkości. Z podstawki minimalizującej ucisk nadgarstków korzysta niecałe 19% ankietowanych. Podobny odsetek, 21% respondentów, ma możliwość korzystania z podnóżka. Odczuwane bóle Praca przy stanowisku komputerowym nie spełniającym wymogów ergonomiczności może powodować różne bóle ...
-
Wyniki Megapanel IX 2007
... nadal należy do Google z zasięgiem 79,55 proc. (w sierpniu 77,47 proc.). Na kolejnych miejscach znajduje się Onet.pl - 69,21 proc. (67,46 proc. w sierpniu), Wirtualna Polska - 58,74 proc. (w sierpniu zasięg wynosił 57,61 proc.) i na czwartej pozycji Allegro ...
-
Leki OTC: ulotki źródłem informacji dla 17% Polaków
... farmaceutów (35%), informacjach uzyskiwanych z reklam radiowych i telewizyjnych (31%), radach lekarzy (26%), informacjach uzyskanych od rodziny lub innych członków gospodarstwa domowego (21%). Odsetek osób, które czerpią informacje na temat leków dostępnych bez recepty z ulotek reklamowych, wynosi 17% i jest to podobny wynik, jak ...
-
Tydzień 47/2007 (19-25.11.2007)
... w latach 2005-2030. Ropa naftowa w tym okresie pozostanie najważniejszym surowcem energetycznym. Gaz zaspokoi 22% popytu na energię w 2030 r. (w 2005 było to 21%). Węgiel w 2030 roku będzie zaspokajał 28% potrzeb energetycznych, podczas gdy w 2005 roku było to 25%. Należy liczyć się z dużym wzrostem ...
-
Wcześniejsza emerytura dla kobiet sprawiedliwa wg 80% Polaków
... trzy czwarte ankietowanych (72 proc.) jest zdania, że kobiety powinny przechodzić na emeryturę w wieku 55 lat lub wcześniej, a jedna piąta (21 proc.) uważa, że – tak jak dotychczas – w wieku 60 lat. Zaledwie 4 proc. respondentów akceptuje ewentualne podwyższenie wieku emerytalnego dla pań. Również ...
-
Rosną wydatki na reklamę w elektronicznych wydaniach gazet
... nadal rosną. Zdaniem Newspaper Association of America wydatki na reklamę w elektronicznych wydaniach gazet w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku wzrosły o 21,1 proc. do 773 milionów dolarów w trzecim kwartale bieżącego roku. Wydatki te rosną stale od 14 kwartałów, wykazują się podobną dynamiką ...
-
Pomoc publiczna w Polsce 2006
... . Największy odsetek z nich – 52 proc. stanowili przedsiębiorcy z największych firm. Następnie ze średnich – 46 proc., małych – 32 proc. i najmniej z firm mikro – 21,5 procent. Zapytani o dostępność tych informacji, respondenci unikali skrajnych odpowiedzi. Za bardzo łatwo dostępne uznało je kilka procent badanych, z czego większość ...
-
GUS o PKB w III kw. 2007
... o 19,8 %, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Stopa inwestycji (relacja nakładów brutto na środki do produktu krajowego brutto w cenach bieżących) wyniosła 21,4 %.
Tematy: PKB, Produkt krajowy brutto -
Najczęściej cytowane media X 2007
... proc. cytowań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 5 proc. - lokalnych i regionalnych. Najwięcej cytatów pochodziło z woj. mazowieckiego („Życie Warszawy”, 230), łódzkiego („Dziennik Łódzki”, 21), małopolskiego („Dziennik Polski”, 15) oraz lubelskiego („Dziennik Wschodni”, 13).
-
Wyniki finansowe banków I-IX 2007
... 27,9%) oraz prowizji (z 4,1% do 4,2%), a obniżył się udział kosztów operacji finansowych i wymiany walut (z 68,9% do 67,9%). W strukturze kosztów operacyjnych zmniejszył się z 21,8% do 20,9% udział kosztów działania banków. Wynik działalności bankowej osiągnął wartość 30720,9 mln zł (wzrost o 18,6% w stosunku do analogicznego okresu ...
-
System emerytalny w opinii Polaków
... pracownika na część odkładaną w funduszach emerytalnych na jego przyszłą emeryturę i na część przeznaczaną na finansowanie bieżących emerytur. Duża grupa badanych (21 proc.) nie potrafi jednak ocenić, które z rozwiązań systemowych jest lepsze. Zwolenników systemu kapitałowego więcej jest wśród badanych młodszych, niemających osobistych ...
-
ECK: prawa pasażera linii lotniczych
... na składanie reklamacji ustalone przez Konwencję Montrealską są bardzo krótkie, co często pozbawia konsumentów możliwości złożenia reklamacji. W 2006 r. 16% zapytań i 21% skarg i sporów dotyczyło opóźnienia a odpowiednio 20% i 26% odwołania lotu. Opóźnienia i odwołania lotu oraz odmowa wpuszczenia na pokład są uregulowane Rozporządzeniem ...
-
Branża PR w mediach XI 2007
... razy - wynika z raportu opublikowanego przez PRoto. Z analizy 210 publikacji wynika, że większość (156) listopadowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 21 materiałów było pozytywnych, a 33 publikacje miały charakter negatywny. W listopadzie 77 razy cytowano i 31 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast ...
-
Produkcja w Polsce XI 2007
... niż w analogicznym miesiącu ub. roku i o 0,5% niższym w porównaniu z październikiem 2007. W stosunku do listopada ub. roku wzrost produkcji sprzedanej odnotowano w 21 (spośród 29) działach przemysłu m.in. w produkcji maszyn i urządzeń – o 28,2%, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 16,4%, w wytwarzaniu i zaopatrywaniu w energię elektryczną ...
-
Wyniki Megapanel X 2007
... należy do Google z zasięgiem 80,78 proc. (we wrześniu 79,55 proc.), druga do Onet.pl - 68,84 proc. (69,21 proc. we wrześniu), trzecia do Wirtualnej Polski - 58,37 proc. (we wrześniu zasięg wynosił 58,74 proc.), a czwarta do Allegro ...
-
Produkcja samochodów XI 2007
... Auto Poland, który opanował prawie 51 procent polskiego rynku. Zakład Fiata w Tychach opuściło od początku roku 315 tys. 587 aut, o 21,7 procent więcej niż rok wcześniej (w listopadzie 32 tys. 574 sztuki, wzrost o 37,1 proc.). Drugą pozycję zajmuje Opel Polska, który wyprodukował ...
-
Urzędy i urzędnicy wg Polaków
... na 23 uwzględnione w nim zawody urzędnicy samorządowi - według Polaków - uplasowali się na 17 pozycji, a urzędnicy państwowi wysokiego szczebla zajęli dopiero 21 miejsce (gorzej wypadli tylko politycy i parlamentarzyści). Czy rzeczywiście z funkcjonowania urzędów obywatele są niezadowoleni, a praca urzędników pozostawia wiele do życzenia? We ...
-
IH i UOKiK: uwaga na artykuły pirotechniczne
... . Celem analizy jest ocena bezpieczeństwa oraz eliminowanie z obrotu tych towarów, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia użytkowników. Przebadano 21 przedsiębiorców, w tym 13 importerów oraz 8 hurtowników, oceniając bezpieczeństwo 222 partii produktów - m.in. petardy, rakiety, pochodnie, rzymskie ognie. Kontrola wykazała, że ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności VII-IX 2007
... stanowiły 27,6%, z zasadniczym zawodowym - 26,9%, a osoby z wykształceniem wyższym - 26,2%. W III kwartale ub. roku wartości te wynosiły odpowiednio: 28,6%, 31,5% i 21,8%, a w II kwartale 2007 r.: 28,3%, 27,5% oraz 26,8%. 3. BEZROBOTNI W III kwartale 2007 r. nastąpił spadek ogólnej liczby bezrobotnych, zarówno w porównaniu z analogicznym ...
-
Wirusy i robaki XII 2007
... dalszych pozycjach listy. Drugie, czwarte i siódme miejsce zajmują warianty trojana Trojan-Downloader.Win32.Diehard. Modyfikacja .dc po raz pierwszy pojawiła się 21 grudnia, te kilka dni wystarczyło jej jednak, aby uplasować się na drugim miejscu. W niektóre dni w grudniu szkodnik ten stanowił ponad ...
-
Spada sprzedaż audio CD
Według najnowszych badań Nielsen Soundscan, sprzedaż płyt audio CD wyraźnie spada. W tegorocznym okresie świątecznym sprzedano o 21% mniej albumów, niż w analogicznym czasie, w 2006 roku. W latach 2002-2007 firmy fonograficzne zrzeszone w organizacji RIAA (Recording Industry Association of America) zanotowały ...
-
Reklama w prasie XI 2007
... : Dziennik (19,66 mln zł; wzrost o 82,75 proc.), Fakt (16,28 mln zł; spadek o 0,47 proc.), Super Express (12,21 mln zł; wzrost o 81,49 proc.), Metro (7,28 mln zł), Gazeta Prawna (5,78 mln zł; spadek o 9,24 proc.), Echo Miasta ...
-
Wolniejszy wzrost gospodarczy w 2008?
... kwartale PKB wzrósł o 7,2% w stosunku do tego samego okresu 2006 r., a w II – o 6,4%). Było to efektem wzrostu spożycia indywidualnego o 5,7% i wzrostu inwestycji – o 21,7% (w 1. kwartale 2007 r. - o 26,2%). Niepokoiła jedynie słabnąca dynamika eksportu (9,2%; GUS). Towarzyszyła jej rosnąca dynamika importu, co pogłębiło ujemny wpływ eksportu netto ...
-
Sprzedaż samochodów 2007
... wcześniej rejestrowanych, wykorzystywanych w ramach koncernu jako nowych. Obrót poza autoryzowaną siecią dealerską w całym 2007 roku wyniósł 994 tys. 564 auta, o 21,8 procent więcej niż rok wcześniej. Od momentu wejścia Polski do struktur unijnych sprowadzono w sumie 3 mln 494 tys. samochodów. Wynik ten ...
-
KPP: przedsiębiorcy to optymiści
... , która - jeśli osłabnie - może pociągnąć za sobą także spadek nastrojów. Nadzieje polskich przedsiębiorców zyskały odzwierciedlenie w pozycji w rankingu Grant Thornton 2008: z 21. lokaty w roku 2007 (gdy optymistycznie nastawionych było 42% netto respondentów) awansowaliśmy na miejsce 6 (odsetek ten sięgnął 78% respondentów netto). Na ...
-
Produkcja samochodów 2007
... ), a poznańską fabrykę Volkswagena opuściło 13.048 aut. Łącznie w 2007 roku w zlokalizowanych na terenie Polski fabrykach powstało 869 tys. 536 samochodów, o 21,6 procent więcej niż w roku poprzednim. Aż 87,6 procent zeszłorocznej produkcji stanowią samochody osobowe, których wyprodukowano w 2007 roku 761.920 sztuk ...
-
Rośnie europejski rynek Web-to-Print
... nośnikami cyfrowymi, takimi jak płyty CD i pamięci USB. Inne bariery to koszt (25%), brak odpowiednich aplikacji (25%), brak umiejętności IT (21%) i umiejętności technicznych związanych z obiegiem pracy (15%), brak akceptacji klientów (20%) oraz niepewność bezpieczeństwa usług opartych na WWW (10%). Tylko 17 ...