-
Tygodniki opinii: Wprost liderem
... proc.). Trzecią pozycję zajmuje Newsweek Polska (138 362, spadek o 4,95 proc.). W dalszej kolejności są Przekrój (72 575 egz., spadek o 11,21 proc.) i Przegląd (28 292 egz., spadek o 8,85 proc.). W grudniu 2007 r. tygodniki opinii, oprócz Polityki, odnotowały spadek sprzedaży. Dane ZDKP za ...
-
Wyniki Megapanel XII 2007
... nasza-klasa.pl z 15 pozycji na pozycję 11 z zasięgiem 36,22 proc. i ponowne pojawienie się Pino.pl na miejscu 18 z zasięgiem 21,42 proc. Biorąc po uwagę ranking według miesięcznej liczby odsłon w grudniu pierwsze miejsce należało do Allegro.pl z 3 659 302 538 ...
-
Raport UKE: Strategia Regulacyjna 2006-2007
... , którą cechuje znaczny wzrost zainteresowania klientów jest usługa dostępu do Internetu. W analizowanym okresie łączna ilość użytkowników telefonii stacjonarnej w Polsce spadła o 21,6% biorąc pod uwagę koniec roku 2004 jako podstawę wyliczeń i porównując ją do estymacji na koniec roku 2007. Analogicznie licząc, przychody ...
-
Handel zagraniczny I-XII 2007
... 12,9 mld EUR (eksport zwiększył się o 15,0%, a import o 17,8%). Ujemne salda odnotowano z krajami rozwijającymi się – minus 59,8 mld zł (minus 21,5 mld USD), z krajami Europy Środkowo-Wschodniej – minus 10,2 mld zł (minus 3,7 mld USD). Z krajami rozwiniętymi osiągnięto dodatnie saldo 3,2 mld zł (1,1 mld ...
-
KE: numer alarmowy 112 mało znany
... innego rodzaju). 8% respondentów wzywających służby ratownicze miało problemy z ustanowieniem bądź utrzymaniem połączenia, przy czym najwięcej trudności w tym względzie mieli Polacy (21%). Z ankiety wynika również, że osoby dzwoniące na numer 112 podczas pobytu za granicą rzadziej napotykały problemy wynikające z niedostatecznej znajomości języka ...
-
Cyberslacking w opinii pracowników
... kontrola u nich w pracy nie istnieje. Informacje o badaniu Badanie Gemius zrealizowano za pomocą ankiet internetowych emitowanych losowo w okresie od 15. do 21. listopada 2007 roku. Analizą objęto odpowiedzi 3823 internautów w wieku co najmniej 18 lat, którzy wypełnili ankietę do końca.
-
Programy informacyjne w TV II 2008
... .) , "Fakty" (TVN) - 4,18 mln widzów; 29,57 proc. (przed rokiem: 4,6 mln widzów; 29,87 proc.), a "Wydarzenia" (Polsat) - 2,92 mln widzów; 21,12 proc. (przed rokiem: 3,08 mln widzów; 20,37 proc.). Popołudniowe wydanie "Panoramy" (TVP2) miało średnio 1,85 mln widzów z udziałem ...
-
MPiPS: bezrobocie II 2008
... . osób. Od początku roku (łącznie w styczniu i lutym) odnotowano wzrost liczby bezrobotnych o 33,1 tys. W analogicznym okresie roku ubiegłego wzrost bezrobocia wyniósł 21,7 tys. był zatem nieco słabszy. Spadek bezrobocia był efektem podjęcia pracy przez bezrobotnych, często dzięki aktywizacji w ramach prac społecznie użytecznych ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne II 2008
... proc. (przed rokiem: 19,11 proc.), a na trzecim TVN z 16,45 proc. (przed rokiem: 16,04 proc.). Polsat miał 15,21 proc. udziałów w rynku (przed rokiem: 16,64 proc.), TVP Info - 4,13 proc. (przed rokiem: 4,56 proc.), Czwórka - 1,54 proc. (przed ...
-
Sprzedaż samochodów II 2008
... Volkswagen, którego samochody zostały sprowadzone w ilości 32 tysięcy sztuk, o ponad 11 proc. większej niż przed rokiem. Drugą marką jest Opel (21,5 tysiąca aut, o 3,2 proc. mniej niż rok wcześniej), a trzecią - Ford (14 tys. aut, wzrost o 4,4 proc.). Na kolejnych pozycjach znalazły się Audi ...
-
ZKDP: Fakt na czele
... (165 533 egz., spadek o 18,78 proc.), Rzeczpospolita (161 806 egz., wzrost o 3,08 proc.), Gazeta Prawna (100 428 egz., wzrost o 7,21 proc.), Przegląd Sportowy (59 234 egz., spadek o 5,31 proc.), Puls Biznesu (25 887 egz., spadek o 1,33 proc.) i Parkiet Gazeta Giełdy ...
-
Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne
... obierane przez konsumentów. „Łowcy okazji” (31%) regularnie śledzą oferty promocyjne i sugerują się przede wszystkim ceną – tu zdecydowanie przeważają kobiety. „Lojalni” (21%) odporni na promocje, pozostają wierni marce, ceniąc jej jakość – w tej grupie większość stanowią mężczyźni. Złoty środek wybiera największa grupa polskich ...
-
Reklama w telewizji II 2008
... mln zł (spadek o 7,51 proc.), a TVP Info - 7,39 mln zł (wzrost o 49,32 proc.). TV Puls zarobił na reklamach 20,21 mln zł (wzrost o 377,34 proc.). Natomiast Czwórka miała 11,83 mln zł wpływów z reklam (spadek o 39,51 proc.).
-
Bankowość online: obawy Polaków
... głównie pytani z grupy 15 – 40 lat, a także osoby lepiej wykształcone. Respondenci powyżej 40 roku życia najczęściej wybierali odpowiedź „trudno powiedzieć”. 21% wszystkich badanych nie dostrzega negatywnego wpływu cyberprzestępczości na rozwój e-bankowości. Zaledwie 5% badanych zdecydowanie nie widzi wpływu rozwoju cyberprzestępczości na rozwój ...
-
Bezrobocie w UE I 2008
... roku życia zostały zaobserwowane w Holandii (5.5 proc.) i Słowenii (7.9 proc. w czwartym kwartale 2007), zaś najwyższe w Grecji (22.6 proc. w trzecim kwartale 2007) i Rumunii (21.2 proc. w trzecim kwartale 2007). Eurostat szacuje, że w styczniu 2008 roku w całej Unii Europejskiej zatrudnionych było 16.1 mln kobiet i mężczyzn, z czego ...
-
Wykorzystanie funduszy unijnych 2007
... programów operacyjnych współfinansowanych z funduszy strukturalnych UE otrzymali tytułem refundacji 1,3 mld zł. Dzięki grudniowemu przyspieszeniu beneficjenci otrzymali do końca 2007 r. blisko 21,9 mld zł, co stanowi 69,8 proc. alokacji dostępnej dla Polski na lata 2004-2006. Ubiegły rok był pierwszym, w którym w Polsce równoległe ...
-
Tydzień 11/2008 (10-16.03.2008)
... punktu widzenia najbardziej kosztownymi są przepisy dotyczące zabezpieczenia społecznego, bo nakładają na przedsiębiorców aż 91 obowiązków informacyjnych, które kosztują ponad 21 mld zł, a regulacje dotyczące działalności gospodarczej każdego roku kosztują polskie firmy ponad 19 mld zł, nakładając na nie 50 obowiązków ...
-
Inżynierowie chcą pracować w Polsce
... się podzielenie studentów na pracujących w sposób zgodny/niezgodny z kierunkiem studiów. Na II roku zatrudnienie w branży deklaruje 5,5% studentów, ale na IV już 21%, a na ostatnim ponad 37%, wśród tegorocznych absolwentów, osób pracujących w zawodzie jest blisko 2 razy więcej niż pracujących w inny sposób. Oznacza to ...
-
Produkcja w Polsce II 2008
... z pozostałych surowców niemetalicznych – o 28,3%, maszyn i urządzeń – o 28,1%, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 26,0%, koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 21,3%, wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych – o 20,4%, wyrobów z metali – o 20,2%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z lutym ub. roku, wystąpił m.in ...
-
Wyniki przedsiębiorstw 2007
... w większości sekcji zwiększyły się, najbardziej w budownictwie (o 30,0%), ochronie zdrowia (o 25,6%), obsłudze nieruchomości i firm (o 23,4%), pozostałej działalności usługowej (o 21,9%), handlu i naprawach (o 15,8%) oraz przetwórstwie przemysłowym (o 15,0%). Wynik finansowy ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniósł 95,0 mld zł i był ...
-
Rynek telekomunikacyjny w UE 2007
... , zaczynają oferować potencjał znaczącej konkurencji między platformami. W segmencie dostępu szerokopasmowego przez sieć telewizji kablowej wzrost od stycznia 2007 r. wyniósł 21,7% i był szczególnie dynamiczny w Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Belgii i na Węgrzech. Najwyższy wśród państw członkowskich udział światłowodowych łączy ...
-
Unia Europejska: inflacja II 2008
... .). Biorąc pod uwagę subindeksy, najbardziej poziom inflacji zwiększały paliwa dla transportu (+0.50 punktu procentowego), mleko, ser i jaja (+0.23), olej opałowy (+0.21) oraz chleb i produkty zbożowe (+0.14), podczas gdy telekomunikacja (-0.20), samochody (-0.14) i ubrania (-0.11) miały największy wpływ na ...
-
Wtórny rynek nieruchomości I-III 2008
... lokalizacji wskaźnik zmiany średniej ceny metra kwadratowego wyniósł -0,8%, tym większą uwagę przykuwa fakt, iż nadal drożeją mieszkania duże. 4-pokojowe o 0,21% a 5-pokojowe o 1,84%, przy czym w Warszawie mieszkania duże zyskały na wartości aż 4%. Jest to efekt ograniczenia (na skutek rosnącego oprocentowania kredytów ...
-
Reklamy w sieci popularniejsze niż w TV?
... Advertising Bureau wynika, że udział internetu w rynku reklamy wzrósł z 11,4 proc. w 2006 r. do 15,3 proc., w roku ubiegłym ustępując jedynie telewizji (21,8 proc) oraz reklamom w druku (19,9 proc.). Prognozy IAB wskazują, że już w następnym roku tendencja ta pogłębi się do tego stopnia ...
-
Najczęściej cytowane media II 2008
... B. Blidy. Najwięcej cytatów z prasy regionalnej i lokalnej pochodziło – podobnie jak w zeszłym miesiącu - z woj. mazowieckiego (Życie Warszawy, 66), śląskiego (Polska Dziennik Zachodni, 21) oraz małopolskiego, w którym wynik 15 powołań zapewnił remis Polsce Gazecie Krakowskiej i Dziennikowi Polskiemu. Informacje o badaniu Od 1 do 29 lutego na ...
-
Handel zagraniczny I-II 2008
... ukształtowało się w wysokości 4,0 mld USD (w analogicznym okresie ub. roku minus 2,8 mld USD). Eksport wyrażony w euro wyniósł 18,3 mld EUR, import 21,1 mld EUR, a ujemne saldo 2,8 mld EUR, przed rokiem minus 2,2 mld EUR (eksport zwiększył się o 19,3%, a import o 20,7%). Ujemne salda odnotowano ...
-
Ceny usług telefonii ruchomej 2005-2007
... , spadek ceny rocznego koszyka usług, który wyniósł 38%. W tym samym czasie średni spadek cen koszyków wszystkich 19 krajów UE wyniósł 21%. Pre-paid na poziomie międzynarodowym W przypadku usług przedpłaconych, roczne ceny korzystania z usług przez polskich klientów na tle klientów innych krajów UE ...
-
Wyniki PTE i OFE 2007
... od dłużnych papierów wartościowych, stanowiące 72,6% przychodów (73,4% przed rokiem). Koszty operacyjne ukształtowały się na poziomie 660,5 mln zł, tj. o 21,3% wyższym niż w 2006 r. Koszty związane z zarządzaniem funduszami wyniosły 585,9 mln zł i stanowiły 88,7% kosztów operacyjnych (88,9% przed rokiem). Zrealizowany zysk ...
-
Bezrobocie w Polsce III 2008
... miesiącem 102,1 tys., przed rokiem 123,9 tys.). W końcu omawianego miesiąca urzędy pracy dysponowały ofertami pracy dla 72,3 tys. osób (w tym 21,9 tys. to oferty niewykorzystane dłużej niż 1 miesiąc); osobom niepełnosprawnym urzędy oferowały 1,5 tys. wolnych miejsc pracy. Z danych na koniec marca 2008 ...
-
Europejczycy to coraz więksi pesymiści
... obniżył się on na Litwie (spadek o 22 punkty do poziomu +13), w Słowenii (-21, do poziomu +6), na Łotwie (-19, do poziomu +21), na Cyprze (-18, do poziomi +4), w Estonii (-16, do poziomu +23), w Czechach (-15, do poziomu –5) i w Wielkiej Brytanii (-14, do poziomu +26 ...
-
Koniunktura gospodarcza IV 2008
... , przyczep i naczep, pozostałego sprzętu transportowego. 2. Budownictwo W kwietniu ogólny klimat koniunktury w budownictwie kształtuje się na poziomie plus 25 (w marcu plus 21). Poprawę koniunktury sygnalizuje 32% przedsiębiorstw, a jej pogorszenie 7 (w marcu – odpowiednio 30% i 9%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega ...
-
Społeczeństwo informacyjne 2004-2006
... , klubach i świetlicach działało 781 klubów komputerowych, z czego 26% funkcjonowało na wsi. Wymienione instytucje kultury przeprowadziły ponad 350 kursów komputerowych, z których 21% odbyło się na wsi. Razem kursy takie ukończyło prawie 4,8 tys. osób. 4. W 2006 r. przeciętnie szkoła podstawowa, gimnazjum lub liceum były wyposażone ...
-
Społeczeństwo informacyjne w UE 2007
... w tym względzie Dania (76%) i Finlandia (70%). Polska znajduje się w środku stawki z 46% udziałem outsourcingu. Najniższe udziały odnotowano w Bułgarii (22%), Litwie (21%) i na Węgrzech (20%).
-
Tydzień 17/2008 (21-27.04.2008)
... pomysłu. Od nowego roku zrobiła to Austria. Komentarz do wydarzeń gospodarczych 1. Rząd przyjął projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych. Zawiera on 21 propozycji legislacyjnych Ministerstwa Gospodarki (MG) ramach "Pakietu na rzecz rozwoju przedsiębiorczości". Jest wśród nich propozycja obniżenia wysokości kapitału zakładowego w spółkach ...
-
Wyniki Megapanel II 2008
... pierwszych miejscach. Pierwsza pozycja należy do Google z zasięgiem 83,35 proc. (w styczniu 81,91 proc.), druga do Onet.pl - 67,21 proc. (68,09 proc. w styczniu), trzecia do Wirtualnej Polski - 56,43 proc. (w styczniu zasięg wynosił 57,40 proc.), natomiast na ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?