-
Polacy pokochali centra handlowe
... i księgarnie - wybiera je ponad 60 procent mężczyzn. Sklepy z ubraniami są dopiero na trzecim miejscu (to element wizyty w centrum handlowym dla 21 procent panów). - Mężczyźni coraz częściej robią zakupy we własnym gronie, z tą różnicą, że często urozmaicają je wypadem na obiad. Ich ...
-
Internet w Polsce VI-VIII 2010
... 3 do 5 lat (25,15 proc.). Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 93,97 proc. respondentów) lub pracy (21,70 proc.). Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest prawie równy, czyli 49 proc. z nich stanowili mężczyźni ...
-
Autostrady w Polsce: strata czasu i pieniędzy
... osobowego 16zł, a przejażdżka zaledwie 85 km fragmentem autostrady A1 z Pomorza do Kujawsko-Pomorskiego – 17,50zł. To odpowiednio: 24 gr, 27 gr i 21 gr za każdy kilometr. To nie koniec czarnego scenariusza - w 2011 roku opłata za przejechanie kilometra autostrady budowanej w systemie koncesyjnym może ...
-
Trzy nowe markety Netto
... za darmo, co dwie godziny klienci otrzymywali prezenty od partnerów handlowych Netto. Nowe sklepy będą czynne w godz. od 7.00 do 21.00 od poniedziałku do soboty, oraz od godz. 8.00 do 20.00 w niedziele.
-
Wtórny rynek mieszkaniowy III kw. 2010
... obciążenia finansowe związane z ratą kredytu – 1 620 zł – modelowa czteroosobowa rodzina będzie ponosić w sytuacji zaciągnięcia zobowiązania w złotówkach. Najniższa rata jest mniejsza o 21% od tej w polskich złotych, tak więc, decydując się na kredyt w walucie europejskiej, będzie można zaoszczędzić 284 zł miesięcznie. Należy oczywiście ...
-
Wyniki przedsiębiorstw 2009
... ukształtował się na poziomie 97,6 mld zł wobec 77,6 mld zł w 2008 r., przy wzroście zysku netto o 11,6% i spadku straty netto o 21,0%. Zysk netto na koniec roku 2009 wykazało 78,4% ogółu badanych jednostek (79,6% w 2008 r.), a uzyskane przez nie przychody stanowiły 85,2% przychodów ...
-
Wydatki Polaków na jedzenie rosną
... znalazły się alkohole i papierosy kupowane w sklepach w oddzielnych stoiskach, na które wydaliśmy kolejne 52 mld zł. Za jedzenie w barach i restauracjach zapłaciliśmy 21 mld zł. Z raportu gazety wynika, że na jedzenie wydajemy coraz więcej - w ciągu roku wydatki wzrosły o 4 procent, a od 2000 roku - aż ...
-
Zarządzanie klientami - wskaźnik CLV
... dyskontowa, przyjmujemy 15% rocznie czyli 1,25% miesięcznie Wartości NPV klienta 1 oraz klienta 2 dla czerwca, lipca i sierpnia łącznie są następujące: Klient 1 – 21,60 USD Klient 2 – 28,40 USD Ponieważ koszty marketingu i koszty pozyskania obu klientów są takie same (wybieramy któregoś z nich do ...
-
Rejestracja domen .pl w III kw. 2010 r.
... i obsługi nazw domen internetowych brało udział 145 rejestratorów z całego świata. Wśród nich siedzibę w Polsce miało 80 firm, 44 w Europie, natomiast 21 w pozostałych częściach świata. Obecnie partnerzy obsługują 98,15% nazw domeny .pl. Raport po raz pierwszy zawiera informacje na temat liczby ...
-
Branża PR a szkolenia zawodowe
... respondentów wskazało, że jednym z głównych zadań PR w organizacji jest odwracanie uwagi od niepowodzeń organizacji, 4,9% nagłaśnianie negatywnych skutków działalności konkurencji, 21,4% sterowanie opinią publiczną. Wyniki badania FIRMY 2000 wskazują jednocześnie, że polskie przedsiębiorstwa nie do końca wiedzą gdzie umiejscowić PR-owca w firmie ...
-
Zaległe należności firm VII-IX 2010
... zmniejszać. Wskazują na to wyniki pytania o prognozę regulowania należności przez klientów/kontrahentów w kolejnym kwartale. W badaniu przeprowadzonym w październiku 2010 r. z 17,5% do 21% zwiększył się odsetek firm spodziewających się wystąpienia w tej kwestii problemów. Stabilny pozostaje odsetek przedsiębiorstw, które oczekują spadku problemów ...
-
Polskie firmy a outsourcing
... IT (38%) oraz dystrybucji i logistyki (33,5%). Duży potencjał rynkowy istnieje natomiast w zakresie usługi związanej z pozyskaniem odzieży roboczej (korzysta z niego obecnie 21% badanych firm) i wynajmu urządzeń higieny (18% firm). Zaskakująco niewielkie okazało się wykorzystanie outsourcingu centrów obsługi klienta, czyli między innymi call ...
-
Wyniki TFI i funduszy inwestycyjnych I-VI 2010
... wartość 11 112,0 mln zł (wzrost o 28,1%), w tym obligacje na kwotę 10 573,5 mln zł, 10-ciokrotnie wzrosły instrumenty pochodne i wyniosły 21,4 mln zł. W portfelu funduszy inwestycyjnych zamkniętych dominowały akcje – 11 475,1 mln zł i stanowiły 61,8%. W I połowie 2010 r. przychody z lokat funduszy inwestycyjnych ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 45/2010
... 4,6 proc.), czy w Rosji (z 4 do 2 proc.). Te zmiany zachodzą na korzyść ludności Azji, Afryki i Ameryki Południowej. Najwięcej ludności mają dziś Indie (1,21 mld) oraz Chiny (1,35 mld). Mimo iż Unia to dziś tylko ok. 7% ludności świata, to jednak szacuje się, że prawie ...
-
Ceny ziemi rolnej w III kw. 2010
... ceny uzyskano w województwach: łódzkim, śląskim, pomorskim, kujawsko-pomorskim i opolskim, a najniższe w województwach: lubuskim i lubelskim. Najwyższe ceny uzyskiwano w grupie obszarowej 300 ha i więcej - 21,8 tys. zł/1 ha, a następnie dla nieruchomości o powierzchni do 1 ha – 19,4 tys. zł za 1 ha. Najniższe ceny uzyskano w grupie obszarowej 1–10 ...
-
Specjalne strefy ekonomiczne przyciągają inwestorów
... roku pogłębi się spadkowy trend w obszarze nakładów inwestycyjnych w SSE. Z raportu wynika, że w pierwszym półroczu 2010 roku nakłady inwestycyjne były mniejsze o 21% niż w analogicznym okresie 2009 roku. W 2010 roku osiem stref przewiduje dalszy spadek wielkości nakładów inwestycyjnych. Największy prognozowany jest w strefie tarnobrzeskiej ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 46/2010
... . W pierwszych trzech kwartałach 2010 roku eksport wyniósł 85,93 mld euro (wzrost o 20,4% r/r), a import wyniósł 95 mld euro (wzrost o 21% r/r). Deficyt handlowy Polski wyniósł 9,11 mld euro. Spadek zaufania do dobrej koniunktury i niepewność jutra powoduje, że obecnie 59% firm ...
-
Nowe usługi w Blueconnect
... aplikacji zarządzającej połączeniem z Internetem. W usłudze blueconnect Era oferuje swoim klientom pakiety danych do 35 GB umożliwiając przesyłanie danych z prędkością do 21 Mb/s. Dodatkowo użytkownicy mogą korzystać bezpłatnie z sieci Hot Spotów. Blueconnect to również wybór najnowocześniejszych modemów dostępnych od 1 zł w najniższych ...
-
Cyfryzacja telewizji w Europie
... atrakcyjny dla konsumenta. Kolejną grupę stanowią kraje, na którym działa ponad 20 nadawców: Austria (25), Finlandia (23), Hiszpania (22), Szwecja (21). Najwięcej krajów posiada trzynastu nadawców, z taką sytuacją możemy spotkać się w czterech krajach: Chorwacja, Dania, Węgry, Holandia. Końcówkę rankingu stanowią państwa ...
-
Kolejni nowi inwestorzy w ŁSSE
... 12 godzinach od wyprodukowania, dlatego konieczne jest szybkie dostarczenie do wybranych placówek służby zdrowia. Planowany koszt inwestycji to co najmniej 21 mln złotych, zatrudnienie znajdzie co najmniej 30 osób. W zakładzie, poza produkcją prowadzone będą prace badawczo-rozwojowe. Dzięki nowej inwestycji w Koluszkach zwiększy ...
-
Europejczycy a bankowość online
... zaludnienia danych regionów. Oprócz krajów skandynawskich w rankingu przewodzą małe, zurbanizowane kraje, takie jak Holandia, Luksemburg, Belgia czy Estonia. Polska z wynikiem 21 proc. wypada dobrze na tle większych, bardziej rolniczych państw, jak Irlandia, Hiszpania, Portugalia, Włochy a także Czechy i Węgry. W całej Europie wciąż ...
-
Seniorzy a ochrona praw konsumenta
... czwarty badany nie złożył reklamacji, gdyż nie miał wystarczającej wiedzy, do kogo należy udać się w tej sprawie (26 proc.). Natomiast 21 proc. respondentów nie złożyło reklamacji uznając, że nie warto tego robić ze względu na niską wartość zakupionego produktu. Ponadto, bardzo ...
-
Ceny produktów rolnych X 2010
... , tj. o 6,3% w porównaniu do września br. i o 0,5% w skali roku. Za 1 hl mleka płacono w skupie 111,81 zł, tj. o 4,9% więcej niż przed miesiącem i o 21,6% więcej niż przed rokiem.
-
Bezpieczeństwo Internetu 2010
... wynika, że źródłem spamu numer jeden jest region Uni Europejskiej ze wskaźnikiem 31%, następnie region Azji, Pacyfiku i Japonii (28%), Indie (21%) oraz USA (18%). Zagrożenia systemów Mac OS X: Dział Internet Security odnotował kontynuację zainteresowania przestępców platformą Mac w pierwszej połowie 2010 r. Można ...
-
Przetargi - raport X 2010
... może pochwalić dodatnim miesięcznym bilansem w wysokości 6 procent. Czwarty w zestawieniu Poznań, w październiku osiągnął poziom 504 ogłoszeń, co oznacza miesięczny wzrost o 17,21 procent. Na dalszych miejscach znalazły się Łódź (415 ogłoszonych postępowań o ZP, miesięczny spadek o 0,72 proc.), Katowice (400 ogłoszeń, wzrost o 1,27 ...
-
Jakość życia Polaków 2010
... deklarują korzystanie ze sprzętu AGD w celu przygotowania zdrowego posiłku. Wśród najczęściej używanych urządzeń badani wskazują robot kuchenny oraz sokowirówkę (po 21% Polaków). Mężczyźni w minimalnym stopniu rzadziej korzystają ze sprzętu AGD (chyba że w plenerze, kiedy grilują). Oceniając swoje samopoczucie i stan zdrowia w perspektywie ...
-
Atmosfera w pracy często jest zła
... stresu pracowników można z wyprzedzeniem informować ich o ewentualnych cięciach lub zwolnieniach, aby dać im możliwość poszukiwania nowego zatrudnienia”, radzi Małus. Jedynie 21 proc. respondentów wskazało własne zachowanie jako na czynnik decydujący o atmosferze w pracy. Częściej uważamy, że kluczowy wpływ mają na atmosferę współpracownicy ...
-
Rynek nieruchomości i kredytów III kw. 2010
... na większe zainteresowanie kredytami hipotecznymi”, dodaje Jacek Furga. Regularnie zyskujące na popularności w ostatnich kwartałach, kredyty denominowane w Euro, w III stanowiły 21,8% wartości nowych umów kredytowych, co oznacza spadek ich udziału o 1,8 pp. Odnotowano nieznaczne wzrosty wartości kredytów udzielnych we frankach szwajcarskich oraz ...
-
Bezrobocie w Polsce X 2010
... rokiem 100,7 tys. osób, tj. 38,0%), z tego 24,2 tys. osób podjęło prace subsydiowane, m.in. interwencyjne, roboty publiczne (we wrześniu 2010 r. – 21,5 tys., w październiku 2009 r. – 22,1 tys.), a 82,9 tys. - niesubsydiowane, w tym prace sezonowe 5,4 tys. (we wrześniu 2010 r. – 93,8 tys., w październiku 2009 r. – 78 ...
-
Trwa budowa BCB Business Park w Gdańsku
... ha wchodzi 5 czterokondygnacyjnych budynków biurowych o powierzchni od 11,5 do 12 tys. m2., trzy budynki Centrum Konferencyjno - Wystawienniczego o powierzchni całkowitej ponad 21,5 tys. m2 oraz czterogwiazdkowy hotel, w skład którego wejdzie 130-170 pokoi, restauracje oraz przestrzeń rekreacyjna. Powierzchnia całkowita wszystkich budynków BCB ...
-
Piwa regionalne przyszłością branży
... casual dining jest wrocławski Spiż, istniejący od 1992 r. Przez wiele lat nie miał w Polsce konkurencji. Do tej chwili powstało zaledwie 21 minibrowarów z restauracjami, w tym 6 należy do sieci Bierhalle. W Niemczech, gdzie kultura piwnej biesiady jest znacznie bardziej rozwinięta, działa około tysiąc podobnych ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 48/2010
... ) urósł z poziomu -0,25 pkt w miesiącu wrzesień do -0,28 w październiku. Według FT odpływ kapitału z Rosji przekroczył już w tym roku 21 miliardów USD. Eksperci "Financial Times" upatrują przyczyny tego zjawiska w mało pomyślnych perspektywach gospodarczych. Ten proces zachodzi w czasie, kiedy Brazylia, Indie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 48/2010
... %). Podobne tendencje następują także w USA. Te zmiany zachodzą na korzyść ludności Azji, Afryki i Ameryki Południowej. Dziś najwięcej ludności mają Indie (1,21 mld) oraz Chiny (1,35 mld). Dynamicznie zmienia się też struktura wiekowa ludności. Tak w Europie jak i w Polsce coraz bardziej niekorzystny jest ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce I-IX 2010
... mkw powierzchni handlowych. Będą to m.in. Galeria Victoria w Wałbrzychu (43 000 mkw), Agora Bytom (25 000 mkw) oraz Galeria Sanowa (21 000 mkw) w Przemyślu. Tak niska nowa podaż to pokłosie kryzysu, po wybuchu którego liczba projektów handlowych, wchodzących w fazę budowy, zdecydowanie ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych XI 2010
... pkt.), jednak na drugie miejsce wysunęła się poznańska sieć Piotr i Paweł (70,32 pkt.), zostawiając w pokonanym polu supermarkety Tesco (70,21 pkt.). Sieć braci Woś poprawiła swoje notowania głównie dzięki wprowadzaniu produktów marki własnej i interesującym promocjom cenowym, które tworzą wizerunek sklepów ...