-
Polacy a nowe technologie
... również mieszkańcy miasteczek oraz terenów wiejskich. Na wsiach jednak odsetek osób, które nie posiadają telefonu komórkowego jest najwyższy i wynosi ponad 21 proc. Smartfon coraz popularniejszy Rok 2010 był rokiem przełomowym, w którym na świecie sprzedano więcej smartfonów niż komputerów. Popyt na zaawansowane ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową
... wydał Fiat – cennikowo 33,6 mln zł, co stanowiło 1/4 budżetu reklamowego tego marketera. Renault Polska wydało 22,7 mln zł, a Mercedens-Benz – 21,3 mln zł. „Radio jest w dużej mierze wykorzystywane przez nas w kampaniach promocyjnych Renault oraz w reklamach produktowych zawierających konkretną ofertę dla poszczególnych ...
-
Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie
... mobilnych jest zawieranych za pośrednictwem urządzeń marki Apple. Tylko w ciągu ostatniego roku Android zyskał 9 punktów procentowych i obecnie odpowiada on za 21% transakcji w sieci zanox. Europa.mobi Dane uzyskane podczas badania pokazują, że rewolucja w handlu mobilnym zaczęła się w 2011 roku. To właśnie ...
-
Pamięć Kingston DataTraveler Elite 3.0
... , 32GB, 64GB Prędkość: USB 3.0: 70MB/s odczytu oraz 30MB/s zapisu USB 2.0: 30 MB/s odczytu oraz 25MB/s zapisu Wymiary: 69.05 mm x 21,6 mm x 11,1 mm Temperatura pracy: 0°C to 60°C Temperatura przechowywania: -20°C to 85°C Gwarancja: 5 Lat
-
Polscy pracownicy nie chcą się przeprowadzać
... korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 24 października do 21 listopada 2011 roku. W ramach badania zebrano do analizy dwie podgrupy: 2100 internautów w wieku 25-45 lat deklarujących wykształcenie na poziomie co ...
-
Małe firmy mniej optymistyczne
... „zachęt podatkowych” nie ma. Wśród przedsiębiorców, którzy planują inwestycje nadal największą grupę stanowią ci, którzy zamierzają kupić samochody (17% wobec 21% w poprzednim badaniu). Na drugim miejscu są osoby, które zamierzają zainwestować w sprzęt (13% wobec 18%). Pod tym pojęciem mogą kryć się ...
-
Produkcja w Polsce III 2012
... działalności jest wznoszenie budynków - o 1,9% i w przedsiębiorstwach zajmujących się głównie robotami budowlanymi specjalistycznymi - o 3,8% (przed rokiem wzrost odpowiednio o 13,0% i o 21,0%). W porównaniu z lutym br. wzrost produkcji wystąpił we wszystkich działach budownictwa, tj.: w przedsiębiorstwach, których podstawowym rodzajem działalności ...
-
Kupno nieruchomości - marzenia Polaków
... na wsi (38%). W pobliżu dużego miasta chciałby mieszkać co piąty dorosły Polak. Tylko 6% widzi w swoich marzeniach centrum wielkiego miasta, natomiast 21% jako idealne miejsce do życia wskazuje miasto, ale poza jego centrum. Marząc ambitnie, mamy większe szanse osiągnąć choćby umiarkowany sukces ...
-
Sektor MŚP: bariery działalności I kw. 2012
... przeszkodę w prowadzeniu działalności gospodarczej – nadmiar obowiązków biurokratycznych wskazuje 37% przedsiębiorców (rok wcześniej 20%) a niestabilność prawa również 37% (w 2011 – 21%). Badanie potwierdza nieznaczną uciążliwość dla przedsiębiorców ze strony urzędników, aczkolwiek niezadowolenie z tego tytułu wzrosło o niemal 100% z 10% w ub. roku ...
-
Usługi lokalizacyjne mają przyszłość
... (14,3%) udostępnia swoje dane lokalizacyjne w zamian za dostęp do specjalnych ofert i promocji. Oprócz bieżących użytkowników usług lokalizacyjnych, ponad jedna piąta (21,5%) polskiej populacji osób korzystających lub deklarujących chęć korzystania z voucherów lub kuponów przesyłanych na komórki, ceni sobie możliwość otrzymywania informacji ...
-
Bezrobocie w Polsce III 2012
... aktywnej zawodowo (w lutym 2012 r. – 13,5%, w marcu 2011 r. – 13,3%). Najwyższa stopa bezrobocia utrzymywała się nadal w województwach: warmińsko-mazurskim (21,1%), zachodniopomorskim (18,5%), kujawsko-pomorskim (17,8%), lubuskim i podkarpackim (po 16,3%) oraz świętokrzyskim (16,0%). Najniższą stopą bezrobocia charakteryzowały się województwa ...
-
Kupujący online słabo znają prawa konsumentów
... koszty dostawy. Co ciekawe, tylko nieco ponad połowa respondentów określiła jako ważne wydłużenie okresu na zwrot towaru bez podawania przyczyny (21% uznało tę zmianę za mało lub wcale nieważną), a 57% ankietowanych stwierdziło, że ważna będzie możliwość zwrotu przez sklep również kosztów ...
-
Urządzenia wielofunkcyjne Lexmark Pro5500 i Pro4000
... wydajnego drukowania oraz skanowania. Te dwie drukarki zapewniają szybszy druk niż większość kolorowych urządzeń laserowych z tego samego pułapu cenowego – do 21 stron na minutę w czerni i 14 w kolorze, a także najszybszy wydruk pierwszej strony w porównaniu z innymi urządzeniami laserowymi w swojej klasie, co oznacza krótszy ...
-
Jakie ceny noclegów w weekend majowy?
... noclegu w pokoju dwuosobowym w Łebie to 218 PLN, co jest ceną o 12 proc. większą niż normalna, we Władysławowie koszt hoteli podniesiono o 21 proc. i za dobę w czasie długiego weekendu będzie trzeba zapłacić średnio 191 PLN. Na Mazurach długi weekend najmniej wpłynął na ceny ...
-
Polacy a 1 procent podatku dla OPP
... , że wśród osób samodzielnie rozliczających się z fiskusem odsetek deklarujących chęć dokonania odpisu jest bardzo wysoki (62% na pewno przekaże, a dalsze 21% być może przekaże). Jednak do wszelkich tego typu deklaracji należy podchodzić ostrożnie. W zeszłym roku tylko 38% uprawnionych faktycznie przekazało swój ...
-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy III 2012
... botnet Hlux/Kelihos. Naukowcy określają ten botnet jako Kelihos.B, aby zaznaczyć, że został stworzony przy użyciu drugiej, zmodyfikowanej wersji oryginalnego bota. 21 marca zaczęliśmy wprowadzać do botnetu specjalny router leja (sinkhole). Chcieliśmy, aby zainfekowane komputery komunikowały się tylko z tym routerem. W ciągu tygodnia ...
-
Spam w III 2012 r.
... komputerze użytkownika, który z kolei pobierał naszego starego znajomego - trojana ZeuS/Zbot. Informacje techniczne można przeczytać tutaj. Atak zakończył się około godz. 21 czasu moskiewskiego 23 marca. Warto dodać, że wszystkie e-maile w tej oszukańczej wysyłce z 20-23 marca zachęcały użytkowników do zgłoszenia się do ...
-
Zaufanie do instytucji małżeństwa największe
... laicyzacji polskiego społeczeństwa – komentuje wyniki badania prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny. Najmniejszym zaufaniem darzymy walutę euro (25 proc.), korporacje międzynarodowe (21 proc.), władze państwowe (17 proc.). Na szarym końcu znajduje się branża reklamowa (15 proc.). W innych krajach Europy małżeństwu ufa średnio ...
-
Weekend majowy 2012 - raport
... podróży znacznie się zmniejszyły. Zaskakujący może się wydać fakt, że średnie ceny przelotów do Rzymu na majówkę, są znacznie – aż o 21 proc. – droższe w przypadku tanich linii. Koszt podróży w dwie strony z przewoźnikiem low cost to 1236 PLN, a 983 PLN z przewoźnikiem regularnym. Podobna ...
-
Radiowe programy informacyjne - słuchalność
... (45,1 proc.), a co trzeci słuchacz – wyższe (33,9 proc.). Biorąc pod uwagę sytuację zawodową badanych, najwięcej jest dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów – 21,3 proc. Pracownicy umysłowi stanowią 15,2 proc. słuchaczy, a robotnicy wykwalifikowani – 14,9 proc. Z racji na porę emisji – w trakcie powrotów z pracy, bardzo wiele ...
-
Finanse i usługi bankowe wg polskich internautów IV 2012
... zapożyczyła się u rodziny lub znajomych. Polscy internauci zapożyczają się także w zakładach pracy (23%), sklepach (23%) lub pozabankowych instytucjach udzielających pożyczek (21%). Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet CAWI (kwestionariusz internetowy). Ankiety emitowane były losowo od marca do kwietnia 2012 ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
... najszybciej rosnącym rynkiem w analizowanym okresie. Wzrost wyniósł 39%. Co więcej, tak wysoki wzrost został osiągnięty przy całkowitym spadku liczby reklamodawców – z 21 do 18. W latach poprzednich kampanie ogólnopolskie odbywały się zazwyczaj bez udziału miasta Łódź, ta tendencja zmieniła się w I kwartale tego roku ...
-
Polscy konsumenci a programy lojalnościowe
... lojalnościowych. Do najpopularniejszych sposobów sprawiających, że Polacy chętniej angażowaliby się w tego rodzaju programy, należą: możliwość wymiany zebranych punktów na pieniądze (21 proc.), otrzymanie natychmiastowego rabatu (18 proc.) lub nagrody rzeczowej (16 proc.). „Rabaty, nagrody pieniężne oraz rzeczowe w odczuciu badanych dają realne ...
-
Polski Internet a matura 2012
... , choć i tak daleko mu do popularności powiązanego – zwłaszcza obecnie – z maturami: „Matematyka zniszczyła mi życie i nigdy nie będę tym samym człowiekiem” – 21 668. Wysoko plasuje się także pocieszające dla maturzystów: „Studia to matura co pół roku i studniówka co tydzień” – 7 264. Z okazji matur ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 19/2012
... z nałożeniem sankcji na ten kraj przez USA (chodzi o program atomowy). Chiny kupują z Iranu ropę za 20-30 mld USD rocznie (to 21 proc. irańskiego eksportu ropy). Po raz pierwszy od ponad 40 lat Japonia będzie całkowicie pozbawiona energii pochodzących z elektrowni atomowych, bo ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 19/2012
... dwóch kolejnych nitek gazociągu. Oznacza to prawdopodobny koniec tranzytu rosyjskiego gazu przez Ukrainę na Zachód. W lutym stopa bezrobocia w Grecji wyniosła 21,7 proc., a wśród ludzi młodych w wieku 15-24 lata, gdzie bezrobocie wynosi 54 proc. Ogółem bez pracy w Grecji pozostaje 1,1 mln osób, to ...
-
Handel zagraniczny I-III 2012
... ,6%) w analogicznym okresie ub. roku. Udział Niemiec w eksporcie był niższy niż w analogicznym okresie ub. roku o 0,5 pkt i wyniósł 26,0%, a w imporcie – o 0,8 pkt i stanowił 21,3%. Dodatnie saldo wyniosło 4,3 mld zł (1,3 mld USD, 1,0 mld EUR), wobec 2,9 mld zł (1,0 mld USD, 0,7 mld EUR) w analogicznym okresie ub. roku ...
-
Rynek reklamy przed Euro 2012
... jest metodą ilościową na losowej próbie reprezentatywnej Polaków w wieku 15-50 lat z wykorzystaniem techniki CAWI. Schemat badania zakłada przeprowadzenie do dnia 21 maja 5 pomiarów w odstępach dwutygodniowych, zaś od 28 maja do dnia zakończenia Mistrzostw Europy w piłce nożnej pomiaru ciągłego. Badanie obejmuje także ...
-
Nastroje globalnych inwestorów 2012
... . Większość respondentów na świecie (72%) posiada ograniczony udział inwestycji za granicą (poniżej 20%), natomiast prawie co piąty z nich posiada ponad 21% swojego portfela w aktywach zainwestowanych za granicą. Ten odsetek zwiększa się do 44%, jeśli pod uwagę weźmiemy wydłużony horyzont inwestycyjny do ...
-
Ceny produktów rolnych IV 2012
... niż przed miesiącem, natomiast o 2,2% niższe od notowanych w kwietniu ub. roku. Ceny owsa w skupie w porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosły o 1,2% (średnio do 69,21 zł/dt), w odniesieniu do kwietnia 2011 r. wzrosły o 8,2%. W sprzedaży targowiskowej średnia cena 1 dt owsa wyniosła 78,56 zł, tj. o 2,7% więcej niż w marcu ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2012
... – dostrzegamy marki, które uzyskują znaczącą przewagę dzięki zastosowaniu inteligentnych rozwiązań technologicznych, aby zapewnić klientom lepsze doznania. Przykładowo marka Burberry (wzrost o 21% do 4 mld USD) stworzyła wirtualny świat, w którym młodzi wielbiciele marki mogą m.in. oglądać pokazy mody. Awans Afryki: Tegoroczny ranking odzwierciedla ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... budżetów reklamowych, które przekładają się na sprzedaż samochodów. Średni koszt reklamy przypadający na jedno sprzedane auto w 2011 roku wzrósł o prawie 21%, w porównaniu z rokiem 2010. Trzeba również pamiętać, że w 2011 nastąpił ponad 12% spadek sprzedaży samochodów osobowych w stosunku do 2010. Porównując pierwsze ...
-
Najcenniejsze marki świata 2012 - produkty luksusowe
... otwiera nowe sklepy, rozwija sprzedaż internetową i prowadzi szeroko zakrojone kampanie reklamowe. Prada również wzmocniła swoją pozycję dzięki znacznemu wzrostowi sprzedaży (o 21%) i zadebiutowała w rankingu marek luksusowych z wartością marki 5,7 mld USD. W ciągu najbliższych trzech lat Prada planuje otwierać około 80 placówek rocznie. Wiele ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2012 i prognoza II kw. 2012
... , czyli nieco więcej, niż w poprzednim kwartale, kiedy gotowość inwestowania zgłaszało 45,7 proc. przedsiębiorstw. Firmy zamierzają zwiększyć wydatki na marketing i reklamę 21,5 proc. (w poprzednim kw. 18,2 proc.), na zakup maszyn i technologii – 17,8 proc.( poprzednio 15,5 proc.) oraz zaplanowali remonty hal, lokali, pomieszczeń ...
-
Megapanel: serwisy tematyczne III 2012
... tematyczno-funkcjonalnego za marzec 2012 roku. BIZNES, FINANSE, PRAWO W kategorii „Biznes, finanse, prawo” w marcu na pierwszym miejscu Grupa Onet.pl z zasięgiem 21,30 proc., na miejscu drugim Grupa Money.pl z 19,74 proc. zasięgu, na miejscu trzecim, awans z miejsca czwartego Grupa Wirtualna ...