-
Flash mob jako narzędzie marketingowe
Czy spontaniczna zabawa może być skutecznym narzędziem marketingowym? Czy ludzie chcą angażować się w wydarzenia sponsorowane przez marki i zgadzają się na generowanie dla nich contentu marketingowego? Pomysł na viralowy sukces Ideę flash mobów rozpropagował Bill Wasik, wydawca magazynu „Harper’s Magazine”, któremu udało się ściągnąć blisko setkę ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 6/2012
Ostatni ranking unijnych krajów oceniający ich innowacyjność ulokował nas w ogonie krajów unijnych. Nasz syntetyczny wskaźnik innowacyjności to 0,3. Jesteśmy więc lepsi tyko od Łotwy, Bułgarii, Litwy i Rumunii. Jednak w stosunku do rankingu z 2010 roku jesteśmy gorsi, bo wyprzedziła nas Słowacja... KGHM czeka na decyzję akcjonariuszy kanadyjskiej ...
-
Firmy a bezpieczeństwo pamięci USB
Kingston Digital Europe Ltd, spółka należąca do Kingston Technology Company, niezależnego światowego lidera na rynku pamięci we współpracy z Ponemon Institute, przeprowadziła badania, których celem było lepsze zrozumienie tego jak firmy prywatne oraz instytucje rządowe zarządzają bezpieczeństwem danych gromadzonych i przechowywanych na przenośnych ...
-
Media a agencje ratingowe
W ostatnich dwóch kwartałach tematyka ratingów kredytowych osiągnęła szczyty. Pisze się o nich ponad dwukrotnie częściej niż wcześniej. Agencje zyskują dzięki temu jeszcze większą siłę przebicia. Eksperci starają się kontestować ich wpływ na rynek, ale media wręcz zakochały się w tego typu ocenach - wynika z raportu "PRESS-SERVICE Monitoring ...
-
Dobra niematerialne tworzą wartość firmy
Ponad 75 proc. prezesów i dyrektorów generalnych na świecie uważa, że powinno się zwracać większą uwagę na właściwe szacowanie dóbr niematerialnych, takich jak kapitał intelektualny i relacje z klientami - wynika z najnowszego raportu CIMA Rebooting Business: Valuing the Human Dimension. Jednocześnie, ponad połowa z niemal 300 ankietowanych z 21 ...
-
Najbardziej podziwiane światowe firmy
Magazyn "Fortune" wraz z Hay Group publikują piętnastą doroczną listę World's Most Admired Companies. Okazuje się, że bez względu na zmiany ekonomiczne, rozwój technologiczny czy postępujący proces globalizacji, na przestrzeni ostatnich 15 lat niezmienne pozostały podstawowe działania biznesowe przedsiębiorstw, które znalazły się w rankingu. ...
-
Polska gospodarka a recykling metali
Izba Gospodarcza Metali Nieżelaznych i Recyklingu opublikowała opracowanie dotyczące znaczenia recyklingu surowców wtórnych dla polskiej gospodarki. Wynika z niego m.in., że wykorzystanie odpadów i złomów miedzi może zwiększyć zyski polskiego przemysłu o co najmniej 50 mln USD. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie znaczenia recyklingu ...
-
Firmy produkcyjne: złożoność produkcji rośnie
Złożoność produkcji wzrosła w ciągu ostatnich pięciu lat i przewiduje się dalszy jej wzrost w ciągu następnych trzech lat - wynika z badania przeprowadzonego wśród 378 przedsiębiorców produkcyjnych z branży motoryzacyjnej, lotniczej, nowoczesnych technologii i elektroniki oraz urządzeń przemysłowych przez IDC Manufacturing, sponsorowanego przez ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce 2011
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych w 2011 roku. Specjaliści przeanalizowali blisko 2589 wyniki postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 17/2012
Bruksela wielokrotnie wypowiadała się o działalności trzech zarejestrowanych w Europie, a wiodących w świecie amerykańskich agencji ratingowych (Moody's, Fitch i S&P). W pierwszym kwartale br po raz pierwszy Unijny nadzór finansowy przedstawił swoją kompleksową ocenę dla znajdujących się w unijnym rejestrze 12 indywidualnych agencji ratingowych ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012
Punktacja najnowszej 11 edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych potwierdza dynamiczny rozwój większości sieci detalicznych. W Top 10 aż osiem sieci podwyższyło swoje notowania, a tylko hipermarkety Carrefour i Auchan zanotowały regres. Liderem pozostała Biedronka (80,25 pkt.), która nadal posiada nieznaczną przewagę nad hipermarketami ...
-
Przetargi w branży edukacyjnej 2011
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży edukacyjno - szkoleniowej opublikowanych w 2011 roku. Specjaliści przeanalizowali blisko 12 110 wyników postępowań przetargowych. Raport ten jest ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2012
Najsilniejsze marki świata zwiększyły swoją wartość mimo niepewnych czasów w gospodarce - taki wniosek przynosi doroczne badanie najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100 realizowane przez firmę Millward Brown należącą do WPP. Już drugi rok z rzędu Apple jest marką nr 1. Odnotowała ona wzrost wartości o 19% i jest obecnie warta 182,9 mld USD. ...
-
Tańszy roaming w T-Mobile i Heyah
PTC wprowadza nowe niższe stawki dla wszystkich usług telekomunikacyjnych realizowanych w roamingu na terenie Unii Europejskiej oraz dodatkowe udogodnienia dla klientów korzystających z transmisji danych w roamingu na świecie. Od 1 lipca br. PTC we wszystkich sieciach wprowadza nowy cennik usług roamingowych, który zawiera niższe stawki na ...
-
Sponsorzy Euro 2012 nie odrobili lekcji z marketingu
Oficjalni sponsorzy Mistrzostw Europy w piłce nożnej nie wykorzystali swojej szansy, aby zaistnieć z reklamowym przekazem w świadomości kibiców. Jak pokazała praktyka, lekcję z marketingu pilnie odrobiły natomiast podmioty niebędące sponsorami wydarzenia - wynika z najnowszego raportu agencji informacyjnej "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Liczne ...
-
Galeria Dekada w Olsztynie
15 czerwca 2012 r. zostanie otwarta Galeria DEKADA w Olsztynie. DEKADA Olsztyn będzie piątym obiektem należącym do sieci galerii handlowych budowanych przez spółkę Dekada Realty. Na powierzchni najmu 3 700 mkw. zlokalizowanych zostanie 14 sklepów, a galeria dysponować będzie parkingiem na 120 miejsc. Za komercjalizację obiektu odpowiada BOIG ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 26/2012
Agencja Egan-Jones Ratings Company ogłosiła kolejną obniżkę amerykańskiego ratingu do poziomu AA, Niemiec do A+, Francji do BBB+, Włoch do B+, a Hiszpanii do CCC+. Wg niej w 2014 roku dług publiczny USA przekroczy 112 proc. PKB i określiła też prawdopodobieństwo bankructwa największej gospodarki świata... Fitch Ratings przewiduje, że tempo ...
-
Nieruchomości komercyjne w Europie Śr.-Wsch. I-VI 2012
... łączną kwotę blisko 2,1 miliarda euro, z czego na Polskę przypadło aż 854 miliony euro. Największą umową w całym regionie była sprzedaż przez ING Real Estate Development Złotych Tarasów w Warszawie, których nabywcą został fundusz zarządzany przez AXA REIM. Drugą pod względem wielkości transakcją była ...
-
Globalni konsumenci a kanały sprzedaży
Capgemini, firma świadcząca usługi konsultingowe, technologiczne i outsourcingowe, opublikowała wyniki globalnego raportu poświęconego zmianie zachowań konsumentów w kontekście innowacji zachodzących w tradycyjnych i cyfrowych kanałach sprzedaży. Raport "Digital Shopper Relevancy" analizując 16 000 klientów internetowych w 16 krajach zarówno ...
-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
Firma Adobe opublikowała wnioski z raportu Adobe Digital Index, zawierającego opis sytuacji w branży reklamy cyfrowej w II kwartale 2012 r. oraz prognozę do końca roku. Według raportu wydatki reklamodawców na marketing w wyszukiwarkach utrzymują się na wysokim poziomie, z tendencją wzrostową w obszarze urządzeń mobilnych, ponieważ wskaźniki ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... się miejscami, ale najciekawiej przedstawia się ranking największych reklamodawców bankowych na dalszych miejscach TOP 10. Pierwsze miejsce na podium zajmuje ING, który zmniejszył inwestycje w media o prawie 7% rok do roku, z wydatkami rzędu 48,7 mln zł. W 2011 roku to miejsce należało do PKO ...
-
Trend BYOD coraz powszechniejszy
Nadeszła epoka konsumeryzacji. Badania zlecone przez Trend Micro potwierdzają, że trend BYOD (Bring Your Own Device) przyjmuje się w coraz większej liczbie miejsc pracy. Niezmiennie bezpieczeństwo urządzeń pozostaje głównym problemem firm. Badania przygotowane przez niezależne firmy konsultingowe potwierdzają, że konsumeryzacja jest jednym z ...
-
Najbogatsi Polacy w mediach VII 2012
Fortuna najbogatszych rośnie mimo kryzysu. Czy podobny trend dotyczy ich obecności w mediach? PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zbadał medialność pierwszej dziesiątki rankingu 100 najbogatszych Polaków, opublikowanego przez tygodnik "Wprost". Najpopularniejszy okazał się Jan Kulczyk. Zajmujący niezmiennie od 10 lat pierwsze miejsce w rankingu ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2012
W najnowszej 12 edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych na pozycji lidera utrzymała się Biedronka, która zwiększyła nieco dystans od depczącej jej po piętach sieci hipermarketów Tesco. Z trzeciego miejsca w poprzedniej edycji aż na piąte miejsce spadła sieć hipermarketów Carrefour. W pierwszej dziesiątce awans na ósmą pozycję zanotowała ...
-
BYOD a bezpieczna sieć firmowa
Zjawiska konsumeryzacji i BYOD (Bring Your Own Device) stały się codziennością firm - zarówno dużych, jak i tych z sektora MŚP. Niosą one ze sobą z jednej strony ogromne możliwości, a z drugiej - wyzwania związane z bezpieczeństwem. Trend Micro prezentuje kilka praktycznych informacji, niezbędnych do podjęcia świadomej decyzji odnośnie ...
-
BYOC: nadciąga osobista chmura obliczeniowa
Coraz powszechniejsze używanie przez pracowników własnych urządzeń w pracy (BYOD - ang. Bring Your Own Device) wzmaga zapotrzebowanie na chmury osobiste (BYOC - ang. Bring Your Own Cloud). Podczas gdy jeszcze nie tak dawno głównym narzędziem pracy i przetwarzania danych był komputer PC, tak dziś konsumenci coraz częściej wybierają usługi ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce I-VI 2012
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych w pierwszym półroczu 2012 roku. Specjaliści przeanalizowali blisko 1430 wyników postępowań przetargowych w branży reklamowej, ...
-
Firmy nieprawidłowo testują aplikacje mobilne
Capgemini, dostawca usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych oraz Sogeti, należąca do Grupy Capgemini opublikowały wyniki czwartego, dorocznego badania - Światowy Raport Jakości. Raport opublikowany we współpracy z HP wskazuje, że organizacje zmagają się z wyzwaniami ery mobilności, i tylko jedna trzecia (31 procent) z objętych ...
-
Najlepsi pracodawcy 2012: Global Top 10
Wszyscy chcą pracować dla Google'a. Internetowy gigant wygrywa w rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców na świecie. Tak wynika z opublikowanego właśnie światowego rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców firmy doradczej Universum - World's Most Attractive Employers Index. Najlepszych pracodawców wskazało ponad 144 tysiące studentów i ...
-
Biurowiec GreenWings Offices w Warszawie
W Warszawie, przy ulicy 17 Stycznia, w sąsiedztwie Międzynarodowego Lotniska Chopina, na początku października bieżącego roku rozpocznie się budowa GreenWings - ultranowoczesnego biurowca klasy A, spełniającego wymogi jakie stawia zrównoważone budownictwo. GreenWings Offices podpisała umowę o generalne wykonawstwo inwestycji z CFE Polska. ...
-
Fuzje i przejęcia: wysoka atrakcyjność Polski
Stany Zjednoczone są najbardziej atrakcyjnym rynkiem na świecie do prowadzenia transakcji fuzji i przejęć - wynika z rankingu dojrzałości rynków do fuzji i przejęć opublikowanego przez firmę doradczą Ernst & Young. Polska znalazła się na 30 miejscu wśród 148 państw. Największą zaletą naszego kraju jest kapitał ludzki. W tej kategorii rankingu ...
-
Polskie obiekty sportowe a naming rights
Zakończone w lipcu Mistrzostwa Europy w piłce nożnej zwiększyły zainteresowanie prawami do nazw polskich obiektów sportowych. Dzięki znacznemu potencjałowi marketingowemu, całkowicie nowe bądź gruntownie zmodernizowane obiekty zyskują coraz większe zainteresowanie sponsorów. Jak szacują eksperci KPMG, obecnie zakontraktowana wartość naming rights ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna miast na świecie 2012
Z raportu firmy Cushman & Wakefield zaprezentowanego 9 października br. na targach inwestycyjnych EXPO REAL w Monachium "Winning in Growth Cities" wynika, że niskie stopy procentowe i utrzymujące się ryzyko skłaniają inwestorów do inwestowania w nieruchomości komercyjne w najważniejszych miastach świata, przy czym w minionych 12 miesiącach ...
-
Polscy internauci a zalew informacji
W czasie V Forum MEC Interaction zostały zaprezentowane wyniki badania marketingowego poświęconego zagadnieniu funkcjonowania konsumentów w oceanie informacji. Konsumentów podzielono na 4 grupy osób, które różnią się zasadniczo pod kątem zdobywania i przetwarzania informacji oraz reakcji na komunikację marketingową. Szacuje się, że w Internecie ...
-
Firmy bez strategii w social media
Dwadzieścia dwa procent dyrektorów ds. komunikacji, którzy wzięli udział w globalnym badaniu Grayling PULSE realizowanym przez agencję public relations i government relations Grayling na temat trendów w komunikacji przyznaje, że ich firmy nie mają strategii związanej z mediami społecznościowymi. Wyniki badania przeprowadzonego na próbie ponad 1100 ...