-
Czy reklama behawioralna zepchnie spam do podziemia?
Tylko w zeszłym roku sektor biznesowy generował blisko 108,7 mld maili dziennie. Tak wynika z obliczeń Radicati Group. Jedną z czołowych branż, które dokładają największą cegiełkę do ruchu mailingowego w Sieci, jest oczywiście marketing. Według statystyk Forrester Research marketerzy w skali roku wysyłają około 258 mld maili. Problem tkwi jednak w ...
-
SEO i SEM dla opornych – 7 najważniejszych pojęć
Branża marketingu internetowego rozwija się w błyskawicznym tempie i nie ma chyba już nikogo, komu skrót „SEO” nie obiłby się o uszy. Zanim zaczniesz pozycjonować swoją stronę, warto zapoznać się z najważniejszymi pojęciami - usprawni to komunikację z agencją e-marketingową. A jeśli kampania jest już w trakcie, dodatkowa wiedza zawsze się przyda. ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe firmy 2015
Spowolnienie gospodarcze nie zaszkodziło sektorowi dóbr konsumpcyjnych - osiągnięte w minionym roku sprzedażowym wyniki 250 największych firm z tej branży sięgnęły niemal 3,1 bln dolarów, co jest rezultatem o 5,6 proc. lepszym od osiągniętego przed rokiem. Niezmienna popularność tabletów i smartfonów pozwoliła Samsungowi i Apple obronić pozycje, ...
-
Employer branding – moda czy konieczność?
Z roku na rok coraz więcej firm interesuje się employer brandingiem, który postrzegany jest jako sposób na zbudowanie niepowtarzalnej, ale i wiarygodnej marki pracodawcy. Firmy już dawno zdały sobie sprawę, że kluczem do sukcesu jest zespół właściwych ludzi. Temu właśnie służą działania employer brandingowe. Opinie na temat tego zjawiska są ...
-
Tylko 3% internautów celnie rozpoznaje phishing
Czy powinniśmy się bać phishingu? Jeśli nie podreperujemy swojej wiedzy z zakresu zagrożeń internetowych, z pewnością tak. Niestety do poprawy zostało jeszcze bardzo wiele. Wskazują na to chociażby rezultaty testu przeprowadzonego przez Intel Security na 19 tysiącach użytkowników reprezentujących 144 krajów, które dowiodły, że niemal nikt z nas ...
-
Trend Micro: zagrożenia internetowe I kw. 2015
Cybeprprzestępcy nie próżnują, a w swoich działaniach wykorzystują nie tylko nowe metody, ale również sięgają po stare i sprawdzone zagrożenia. W I kwartale mieliśmy do czynienia m.in. z ekspansją złośliwych reklam (malvertising), exploitów dnia zerowego oraz liczącego sobie już dekadę zagrożenia FREAK - czytamy w najnowszym raporcieTrend Micro ...
-
Faktoring w Polsce 2014
Najnowsze badania przedsiębiorstw trudniących się faktoringiem skupiło się na grupie 57 podmiotów. Statystyki GUS wskazują, że wartość wykupionych przez nie wierzytelności podskoczyła względem minionego roku o 15,3%, sięgając 152 681 mln zł. Z usług faktoringowych skorzystało 8 883 klientów, czyli nieco ponad 3% więcej niż rok wcześniej. W grupie ...
-
Marketing i sprzedaż w sektorze MSP
Już nieco ponad połowa polskich firm przyznaje, że w swoich szeregach posiada zarówno pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż, jak i marketingowców. To główny wniosek, jaki nasuwa lektura raportu „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż”, wspólnego opracowania Mind Progress Group i Instytutu badawczy IPC. Badanie, które posłużyło do ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 29/2015
1/4 wszystkich wyjeżdżających na urlop Polaków to single. W przeciwieństwie do turystów z dziećmi single nastawieni są głównie na zwiedzanie i zabawę. Chętnie wybierają też hotele wyłącznie dla dorosłych. Najpopularniejszy kierunek dla osób podróżujących to Egipt i Wyspy Kanaryjskie. Chiny z każdym dniem doprecyzowują swój globalny projekt pod ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 29/2015
Paryski pokaz najnowszej kolekcji Ewy Minge zachwycił światową prasę. Niezwykle pozytywne recenzje wystawiły polskiej projektantce m.in. brytyjski "Daily Telegraph" i francuski "Marie Claire". Zdaniem Minge rozgłos ten może pozytywnie wpłynąć na wizerunek Polaków na świecie i pokazać nas jako ludzi kreatywnych i uzdolnionych. Według organizacji ...
-
Monitoring mediów: cytowania VI 2015
W czerwcowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (157). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (124), a trzecie Dziennik Gazeta Prawna (61). W rankingu tygodników ogólnopolskich liderem czerwca było Wprost (54). Dzienniki ogólnopolskie W czerwcu liderem ...
-
Jak marketing sensoryczny wspiera sprzedaż?
Nieustanna obecność reklam w przestrzeni społecznej wpływa na zmniejszenie ich skuteczności. W czasach silnej konkurencji obecnej w niemal każdej branży warto postawić na nowe rozwiązania, które zwiększą sprzedaż produktów i usług. Jedną z takich niestandardowych form promocji jest marketing sensoryczny. Co kryje się za tym pojęciem i jak ...
-
Spam w II kwartale 2015 r.
Jak wynika z najnowszego raportu Kasperky Lab „Spam i phishing w II kwartale 2015 r.”, w badanym okresie cyberprzestępcy chętnie wykorzystywali autentyczne, szeroko omawiane w mediach wydarzenia, aby posłużyć się nimi w celu przeprowadzenia ataków phishingowych. Eksperci z Kaspersky Lab przypominają, aby zachować ostrożność, jeśli otrzymamy ...
-
Najlepiej oceniane sklepy sportowe online
Serwis Opineo.pl opublikował ranking najlepiej ocenianych internetowych sklepów sportowych. Ścisła czołówka zestawienia to R-GOL.com, Hurtowniasportowa.net, Fitnesstrening.pl, Runnersclub.pl i Sportclub.com.pl. Tym, co klienci doceniają najbardziej jest dobra jakość obsługi oraz fachowe doradztwo. Nie akceptują z kolei pomylonych przesyłek oraz ...
-
Monitoring mediów: cytowania VII 2015
W lipcowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (181). Drugie miejsce zajmuje Rzeczpospolita (113), a trzecie – Fakt (74). W rankingu tygodników ogólnopolskich tytuł lidera uzyskał Do Rzeczy (95). Dzienniki ogólnopolskie W lipcu liderem zestawienia w grupie ...
-
Największe firmy w Europie: Polska górą w rankingu TOP 500 CEE
Coface przedstawił wyniki najnowszego zestawienia największych przedsiębiorstw Europy Środkowo-Wschodniej – ranking TOP 500 CEE. Lista uwzględnia 500 największych firm regionu pod względem osiągniętych obrotów. Polacy mają powody do zadowolenia - kolejny rok z rzędu górujemy pod względem ilości naszych przedsiębiorstw ujętych w rankingu. Wyniki ...
-
Monitoring mediów: cytowania VIII 2015
W sierpniowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (212) Drugie miejsce zajmuje Rzeczpospolita (143), a trzecie – Super Express (93). W rankingu tygodników ogólnopolskich tytuł lidera uzyskała Polityka (81). Dzienniki ogólnopolskie W sierpniu liderem zestawienia ...
-
Top Marka w mediach 2015 - bankowość
Które z banków są najbardziej widoczne w mediach? Z tegorocznego rankingu „Top Marka” przygotowanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że absolutną czołówką są tu PKO BP, Bank Zachodni WBK oraz Pekao. Drugi z nich zasłużył również na specjalne wyróżnienia za ilość punktów, które udało mu się zdobyć za wydźwięk ...
-
Fakty, analizy, wiadomości lokalne. Tego szukamy w Internecie
W internecie poszukujemy przede wszystkim bieżących niusów, ale chętnie widzielibyśmy je opatrzone krótką analizą lub komentarzem autora. Największa grupa internautów (8 na 10) wertuje strony internetowe w poszukiwaniu wiadomości lokalnych, opisujących życie i wydarzenia na terenie regionu, który zamieszkują. Najbardziej wiarygodnym źródłem dla ...
-
Top Marka w mediach 2015 – sieci handlowe
Jak wynika z rankingu Top Marka, przygotowanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, wśród sieci handlowych największą popularnością niezmiennie cieszy się Biedronka. W trzech kategoriach zdobyła łącznie więcej punktów niż drugie w zestawieniu Tesco. Na trzecim miejscu z niewiele gorszym wynikiem uplasował się Carrefour. ...
-
Monitoring mediów: cytowania IX 2015
We wrześniowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (131). Drugie miejsce zajmuje Rzeczpospolita (45), a trzecie – Przegląd Sportowy (44). W rankingu tygodników ogólnopolskich tytuł lidera uzyskał Newsweek Polska (42). Dzienniki ogólnopolskie We wrześniu liderem ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
Pośród modowego e-commerce, Zalando charakteryzuje się bardzo wysoką dynamiką sprzedaży i wyników finansowych. Czemu zawdzięcza swój sukces? "Oczekiwania użytkowników dotyczące sposobów zapłaty czy dostawy towarów zamówionych na Zalando różnią się pomiędzy krajami. Staramy się lokalnie dostosowywać naszą strategię marketingową tak, by jak ...
-
Spam w III kwartale 2015 r.
Jest już najnowsza, cyklicznie przygotowywana odsłona raportu Kaspersky Lab na temat spamu i phishingu w III kwartale 2015 roku. Badanie pokazuje wprawdzie, że odsetek niebezpiecznych wiadomości nieco się zmniejszył, ale zwraca jednocześnie uwagę, że taktyki używane przez spamerów są coraz bardziej zróżnicowane. W badanym okresie odnotowano ...
-
Monitoring mediów: cytowania X 2015
W październikowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (171). Drugie miejsce zajmuje Rzeczpospolita (92), a trzecie – Przegląd Sportowy (54). W rankingu tygodników ogólnopolskich tytuł lidera należy tym razem do Tygodnika Powszechnego (57). Dzienniki ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 49/2015
Jaką siłę ma marka i która jest najcenniejsza? Tego można dowidzieć z najnowszego rankingu. Dziennik "Rzeczpospolita" już po raz 12. opublikował ranking Najcenniejszych Polskich Marek. O wyborze zwycięzcy zdecydowała Rada Polskich Marek w skład, której weszli m.in.: Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, Witold Jaworski, członek ...
-
Instytucje finansowe a ich popularność w Internecie
... klientem. Najczęściej używanymi obecnie aplikacjami bankowymi są produkty mBanku, BZ WBK i ING Banku. W przypadku dwóch ostatnich podmiotów rozwiązania na smartfony są częściej ... . Najbardziej digitalowymi bankami (patrząc na zachowania internautów) są mBank, ING Bank, Alior Bank i Bank Millennium. Użytkownicy zainteresowani tymi podmiotami często ...
-
Geolokalizacja: 5 niecodziennych zastosowań
Geolokalizacja wkracza coraz śmielej w kolejne dziedziny naszego życia. Technologie związane z ustalaniem pozycji w przestrzeni wykorzystywane są już nie tylko w wojskowości czy transporcie, ale także w rozrywce, biznesie czy marketingu. Najczęściej geolokalizacja kojarzy się z systemem GPS (Global Positioning System), który został stworzony do ...
-
Monitoring mediów: cytowania XI 2015
W listopadowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (182). Drugie miejsce zajmuje Rzeczpospolita (112), a trzecie – Super Express (56). W rankingu tygodników ogólnopolskich tytuł lidera należy do Newsweek Polska (55). Dzienniki ogólnopolskie W listopadzie ...
-
Najdroższe powierzchnie biurowe III kw. 2015
Londyński West End, Centrum Hong Kongu, Finance Street w Pekinie oraz tamtejsza centralna dzielnica biznesowa to topowa czwórka najdroższych lokalizacji biurowych na świecie – podaje opublikowany przez CBRE najnowszy raport „Global Prime Office Occupancy Costs” (Koszty najmu w najdroższych lokalizacjach na świecie). Okazuje się zatem, że grono ...
-
Dysk Kingston KC400 SSD dla użytkowników biznesowych
Firma Kingston Digital Europe Co LLP wprowadza do swojej oferty dysk stworzony z myślą o użytkownikach biznesowych – Kingston SSD KC400. Zapewnia on nie tylko zwiększone bezpieczeństwo dzięki takim programom jak SmartECC czy SmartRefresh, lecz również szybkość i wydajność. Dysk KC400 powinien sprawdzić się w każdym, zarówno małym, średnim, jak i ...
-
Agencje ratingowe ukażą za niskie bezpieczeństwo IT
O tym, jak ważne jest bezpieczeństwo IT, biznes wie bardzo dobrze. Warto jednak podkreślić, że obecnie nie jest ono już wyłącznie jednym z aspektów działalności - w niezliczonych przypadkach stanowi jej trzon i podstawę. Nic zatem dziwnego, że agencje ratingowe postanowiły karać za niski poziom ochrony IT. Firmy, które znajdą się na cenzurowanym, ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2016
Na jakie trendy należy zwrócić uwagę, aby w rozpoczętym roku odnieść sukces marketingowy? Czego nie wolno przeoczyć marketingowcom? Swoje coroczne prognozy dla rynku mediów tradycyjnych i cyfrowych ogłosił Instytut Millward Brown. Jedna z prognoz na rok 2016 wskazuje na możliwość opracowywania bardziej przejrzystych map podróży konsumenta ( ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, reklama online, wideoreklama, reklama telewizyjna, rok 2016 -
Portale społecznościowe: ranking stworzony przez Polki
Nie ma dnia bez Facebooka. Taką deklarację mogłoby sformułować niemal 3/4 Polek - z badania zrealizowanego przez PMR na zlecenie Westwing Home & Living wynika bowiem, że 71% Polek zagląda na ten portal codziennie, a 60% robi to częściej niż rok temu. Popularnością, choć już nieco mniejszą, cieszą się wśród polskich kobiet również Youtube i ...
-
Monitoring mediów: cytowania XII 2015
W grudniowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (200). Drugie miejsce zajmuje Rzeczpospolita (122), a trzecie – Super Express (73). W rankingu tygodników ogólnopolskich tytuł lidera należy do Polityki (57). Dzienniki ogólnopolskie W grudniu liderem zestawienia ...
-
Branża leasingowa w 2015 r. i prognozy na 2016 r.
W 2015 roku polskie firmy leasingowe sfinansowały transakcje o wartości niemal 50 mld zł, co stanowi 16,3-procentowy wzrost względem roku 2014 – wynika z danych Związek Polskiego Leasingu. Prognozy na bieżący rok również są optymistyczne. Związek Polskiego Leasingu podał, że w 2015 roku polska branża leasingowa sfinansowała inwestycje o wartości ...