-
Zobacz, jak angażować pokolenie Z
Znamy wyniki najnowszej edycji badania AdReaction, cyklicznego projektu Kantar Millward Brown. Czego możemy się z niej dowiedzieć? Lektura raportu zatytułowanego "AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z" pozwala m.in. lepiej poznać pokolenie Z, a konkretnie zaznajomić się z jego zachowaniami, postawami oraz reakcjami na przekaz marketingowy. To ...
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
... Biedronka, która zgodnie z prognozami Codemedia podniosła swoją aktywność niemal dwukrotnie. W rankingu zabrakło miejsca dla Winiar oraz ING, które odnotowały spadki na poziomie odpowiednio -18% i -11%. ING było ostatnią ostoją „tradycyjnej bankowości” w rankingu. Obecnie jedynymi markami finansowymi, które utrzymały aktywność na poziomie ponad ...
-
FinTechy nie zastąpią banków. Wywiad z prezesem Idea Banku
Nie da się ukryć, że chcemy potrząsnąć branżą leasingową. Wystarczy ją porównać z branżą bankową, w której cały czas trwa wyścig na innowacje. W branży leasingowej innowacji nie ma, ona rozwija się w swoim tempie – mówi Jarosław Augustyniak, prezes Idea Bank. Idea Bank właśnie wprowadził nowy produkt na rynku leasingowym. Na czym ta nowość polega ...
-
Meaningful Brands 2017: Nivea i Google poprawiają jakość życia
Znamy wyniki corocznego rankingu Meaningful Brands 2017 - zestawienia, które wskazuje korelację pomiędzy markami a jakością życia i samopoczuciem konsumentów. Międzynarodowe badanie Havas Media Group mierzy korzyści, które marki są w stanie wnieść w życie nabywających je osób, a także odzwierciedla znaczenie tych korzyści dla biznesu. Które z ...
-
Zagrożenia finansowe 2016: phishing kradł co sekundę
W minionym roku phishing nie odpuszczał. Z danych Kaspersky Lab wynika, że niemal połowa (47,48 proc.) wszystkich zeszłorocznych ataków (fałszywych wiadomości i podrabianych stron) miała na celu kradzież pieniędzy. To pokaźny wzrost względem poprzedniego roku, kiedy to finansowego phishingu było o przeszło 13 proc. mniej. W ubiegłym roku ...
-
Po co nam Customer Journey Mapping?
Chcesz osiągnąć sukces rynkowy? Podążaj śladami swoich klientów i kreuj ich pozytywne doświadczenie z twoją marką. Nie bez kozery już niemal połowa marketerów wdraża Customer Journey Mapping, a 73% szefów od marketingu przyznaje, że działania podjęte w tym zakresie pozytywnie przełożyły się na customer experience. Jak wygląda podróż współczesnych ...
-
Działania SEO: co ma sens, a co już nie?
Algorytmy wyszukiwarki Google to jedna, wielka niewiadoma. Zmieniają się tak często, że nawet fachowcy od SEO tracą głowę. To, co przynosiło pożądane efekty przed kilkoma miesiącami, dziś może kompletnie stracić na aktualności. Tak jest np. z popularnym jeszcze niedawno link-buildingiem, który obecnie musi ustąpić miejsca content marketingowi. ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
Femvertising zawładnął ostatnio słownikami marketingowców. Reklamy skierowane do kobiet pojawiają się coraz częściej i podbijają serca milionów konsumentek. Ale czy taka linia komunikacji się opłaca? I co ważniejsze, jak stworzyć reklamę, która celnie trafi do współczesnych kobiet? - Termin Femvertising oznaczający komunikację skierowaną do kobiet ...
-
Leasing maszyn obrazuje koniunkturę w budownictwie
Wyniki, jakie w I kwartale br. zanotował leasing maszyn i urządzeń dla budownictwa, wskazują na dobrą sytuację tej branży. Z danych Związku Polskiego Leasingu wynika, że wartość środków trwałych sfinansowanych dla budowlanki od stycznia do marca br. przewyższyła 440 mln zł (+20% r/r). Dwucyfrową dynamiką wzrostu ma zamknąć się i cały bieżący rok. ...
-
Który powiat w Polsce gwarantuje najwyższą jakość życia? Są zaskoczenia
Rankingi ogólnych warunków życia często obejmują tylko największe miasta. Tymczasem wiele podmiejskich lokalizacji również jest bardzo atrakcyjnych osadniczo. Zatem warto sprawdzić, jaką jakość życia oferuje swoim mieszkańcom 380 powiatów i miast na prawach powiatu. Taki ranking może być szczególnie interesujący z perspektywy młodych osób, które ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
Jak Polacy podejmują niecodzienne decyzje zakupowe? Skąd czerpią informacje o produktach? Jak ważna jest dla nich reklama? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przynosi wspólny projekt PMR Consulting & Research oraz Attention Marketing. Produkty niecodzienne to - jak sama nazwa wskazuje - te, których zakup należy raczej do rzadkości. W tej ...
-
Skuteczny e-mail marketing. 3 największe wyzwania
Według badania przeprowadzonego przez Ascend2 i Research Partners, 45% marketerów ocenia e-mail marketing jako najbardziej skuteczny sposób pozyskiwania nowych klientów, a dla 28% z nich stanowi on trudność. Jak sprawić, by e-mail marketing przy możliwie najmniejszym wysiłku przyczynił się do wzrostu wskaźników? Co zrobić, by e-mail marketing ...
-
Faktoring w Polsce 2016
Najnowsze badanie przedsiębiorstw trudniących się faktoringiem skupiło się na grupie 54 podmiotów. Statystyki GUS wskazują, że wartość wykupionych przez nie wierzytelności podskoczyła względem poprzedniego roku o 16,6%, sięgając 192 738 mln zł. Z usług faktoringowych skorzystało 14 806 klientów, a więc o 1/5 więcej niż rok wcześniej. Jeżeli ...
-
Operatorzy komórkowi mają u Polaków 711 mln zł
Już od połowy czerwca br. stawki za roaming na terenie całej Unii Europejskiej zrównały się z krajowymi. Wszystko za sprawą zmiany w warunkach świadczenia usług roamingu na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Być może ta zmiana przepisów sprawi, że do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor rzadziej trafiać będą Polacy zalegający wobec ...
-
Najcenniejsze marki świata 2017 - handel detaliczny
Najnowsza edycja badania BrandZ™ Top 100, na podstawie której powstaje ranking najcenniejszych marek świata, dowiodła, że gwarancją sukcesu marki detalicznej jest przede wszystkim wychodzenie naprzeciw potrzebom konsumenckim, tak jak robią to liderzy rankingu w kategorii handel detaliczny: Amazon, Alibaba oraz The Home Depot. Amazon okazał się nie ...
-
Amerykanie inwestują w sektor BPO
Nie będzie żadną przesadą stwierdzić, że Polska powoli staje się potęgą BPO/SSC. Nowe centra usług wspólnych wyrastają jak grzyby po deszczu. W rankingu najlepszych lokalizacji dla outsourcingu triumfy święci m.in. Kraków. Kołem zamachowym branży są przede wszystkim inwestycje zagraniczne, za które odpowiedzialni są przede wszystkim przedsiębiorcy ...
-
Polska jednym z liderów gotowości na cloud computing
Gotowi na cloud computing? Jak najbardziej! Tego przynajmniej dowodzi najnowsza edycja międzynarodowego rankingu BSA, którego celem jest wskazanie państw charakteryzujących się największą gotowością na chmurową rewolucję. Najświeższe zestawienie plasuje nasz kraj na 10. pozycji, co oznacza, że podskoczyliśmy o dwa miejsca i poprawiliśmy ostatni ...
-
Adblocking: wyzwanie dla afiliacji
Oprogramowanie blokujące reklamy internetowe (adblocking software) na trwałe wpisało się w krajobraz sieciowej rzeczywistości. Świadomi użytkownicy Internetu, dysponujący rozwiązaniami technologicznymi blokującymi niepożądane treści, stanowią wyzwanie dla operujących na dynamicznym rynku ekspertów marketingu afiliacyjnego. Wymagający odbiorca ...
-
Rewolucja przemysłowa pełną parą
Przed nami wyniki Zebra 2017 Manufacturing Vision Study. Badanie opracowane przez Zebra Technologies Corporation zawiera analizę tendencji, które decydują o kształcie, jakiego nabiera czwarta rewolucja przemysłowa. Odpowiedzi udzielone przez ankietowanych producentów wyraźnie pokazują, że Przemysłowy Internet Rzeczy (Industrial Internet of Things ...
-
WAP Billing atakuje urządzenia mobilne
Wireless Application Protocol Billing uderza w urządzenia mobilne i kradnie pieniądze ich użytkowników. Samo wykorzystanie przez cyberprzestępców mechanizmu WAP Billing nie jest wprawdzie żadnym novum, ale w II kwartale br. ten nieco zapomniany trend niespodziewanie przybrał na sile, a jego ofiarą padły tysiące użytkowników z wielu zakątków ...
-
Retargeting - wskazówki i rady
Działania retargetingowe coraz częściej goszczą w strategiach sprzedażowych. Sukces kampanii uwarunkowany jest wieloma czynnikami, w tym również wyborem rzetelnego dostawcy usługi. Najlepiej oczywiście, aby wybrana firma posiadała wiedzę, doświadczenie i umiejętności, niezbędne do dostarczenia spersonalizowanych, efektywnych reklam, które ...
-
Obalamy 6 mitów nt. programmatic buying
Wprawdzie programmatic buying to dość młode narzędzie, dopiero od kilku lat przecierające swoje szlaki w marketingu internetowym, to jednak ten czas wystarczył, aby narosło wokół niego wiele mitów. Oto 6 najczęściej spotykanych i nie do końca słusznych opinii. 1. Automatyzacja wypiera ludzi z rynku pracy Mit. Zadaniem automatyzacji jest wspieranie ...
-
Orlen znowu liderem Coface TOP 500 CEE
Znane są już wyniki 12 edycji rankingu Coface TOP 500 CEE, czyli zestawienia, którego celem jest wyłuskanie najbardziej liczących się przedsiębiorstw regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Tym razem obyło się bez zaskoczeń - liderem listy po raz kolejny okazał się rodzimy Orlen. Polska może się również pochwalić najliczniejszą reprezentacją - znad ...
-
6 wskaźników w e-mail marketingu, które musisz znać
Budując strategię komunikacji – za pomocą jakiegokolwiek narzędzia marketingowego – nie sposób pominąć tak istotnego elementu, jakim jest analiza osiąganych przez poszczególne kampanie wyników. E-mail marketing jest kanałem dotarcia do klientów, który nie tylko od lat pozostaje niezaprzeczalnym numerem jeden jeśli chodzi o efektywność działań. ...
-
Lead generation. Jak pozyskać klienta przez internet?
Działania marketingowe skupiają się przeważnie na pozyskiwaniu coraz to szerszych kręgów osób zainteresowanych danych produktem lub usługą. Jak zainteresować klienta i sprawić, aby połknął haczyk? Narzędziem marketingowym, o którym warto wspomnieć w kontekście pozyskiwania nowych klientów jest tzw. lead generation. Czym jest lead? W najbardziej ...
-
Małe i średnie firmy polubiły faktoring
Faktoring zyskuje na znaczeniu. Badanie, które firma Keralla Research przeprowadziła na zlecenie NFG SA. dowodzi, ze na przestrzeni zaledwie jednego roku odsetek mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które zadeklarowały, że faktoring służy finansowaniu ich działalności, zdołał się podwoić. Co istotne, jest on nie tylko wsparciem dla bieżących ...
-
Branża leasingowa I-III kw. 2017 r.
W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku działające na rodzimym rynku firmy leasingowe sfinansowały transakcje o wartości 47,9 mld zł, co stanowi niemal 13-procentowy wzrost względem analogicznego okresu poprzedniego roku – wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Prognozy odnośnie sytuacji w schyłku bieżącego roku również są optymistyczne ...
-
Doing Business 2018: mamy spadek o 3 oczka
Znane są już wyniki najnowszego, corocznego raportu "Doing Business", którego celem jest wskazanie państw o najlepszych warunkach do prowadzenia działalności gospodarczej. W tegorocznym zestawieniu palma pierwszeństwa należy do Nowej Zelandii, Singapuru oraz Danii. Polsce daleko jest do liderów, ale i tak możemy mieć powody do zadowolenia - 27 ...
-
Wideo marketing. Trendy 2018
Według badania AdEx w pierwszym kwartale 2017 roku udział wideo w reklamach internetowych wzrósł do 20,1%. Chociaż rok 2017 niewątpliwie był rokiem wideo marketingu, eksperci prognozują, że w 2018 jego udział w rynku będzie jeszcze większy. Na co zatem warto postawić w nadchodzącym roku, planując działania marketingowe? Wideo jest jednym z ...
-
Finansowanie działalności MŚP. Faktoring coraz popularniejszy?
Polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP coraz częściej wybierają faktoring - wynika z najświeższej, 14. edycji Barometru EFL. Z deklaracji ankietowanych wynika, że obecnie z usług firm faktoringowych korzysta już 14 proc. badanych i jest to najwyższy wynik, jaki udało się uzyskać w całej historii badania. Na przestrzeni ostatnich trzech kwartałów ...
-
Ranking warunków mieszkaniowych 2017
Główny Urząd Statystyczny dopiero niedawno opublikował dane o liczbie i powierzchni mieszkań w miastach liczących sobie ponad 20 000 mieszkańców. Na podstawie tych informacji z końca 2016 roku, portal RynekPierwotny.pl przygotował kolejną edycję swojego rankingu warunków mieszkaniowych. Trzecia odsłona wspomnianego rankingu przyniosła kilka ...
-
Siła nabywcza w Polsce 2017
Nieco ponad 6,7 tys. euro. Tyle wynosi kwota, jaką przeznaczy na tegoroczne wydatki przeciętny polski konsument. W rankingu krajów europejskich Polska zajęła podobnie jak w ubiegłym roku 29 miejsce. Z badania GfK Purchasing Power Europe 2017 wynika również, że największa siła nabywcza to - bez zaskoczenia - domena Warszawy. Przeciętny Kowalski ma ...
-
Call center walczy o dobre imię
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego przyjrzał się emocjom, jakie w rodzimych mediach wzbudza branża call center. Okazuje się, że publikacje o negatywnym wydźwięku należą raczej do rzadkości. Jeżeli już się pojawiają, to przeważnie są to komentarze internautów do pojawiających się w sieci artykułów ...
-
Sztuczna inteligencja i zmiana paradygmatu cyberbezpieczeństwa
Sztuczna inteligencja (AI, artificial intelligence) lub precyzyjniej mówiąc, algorytmy uczenia maszynowego (ML, machine learning), gwałtownie przechodzą ze strefy science-fiction do użytkowego mainstreamu. Choć podstawy matematyczne i algorytmy (chociażby tak bardzo popularne teraz sieci neuronowe) istnieją od wielu dziesięcioleci, dopiero od ...
-
Duże firmy częściej sięgają po leasing
Jakie źródła finansowania inwestycji cieszą się szczególnym uznaniem polskiego sektora MŚP? Z listopadowej edycji „Barometru EFL” wynika, że na pierwszym miejscu ciągle znajdują się środki własne. To rozwiązanie zyskało aż 80,3 proc. wskazań badanych przedsiębiorców. Okazuje się jednak, że na znaczeniu zyskuje leasing, dziki któremu inwestuje już ...