-
Monitoring mediów: cytowania 2014
W podsumowującym 2014 rok Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem pod względem ilości cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (2442). Drugie miejsce przypada w udziale tygodnikowi Wprost (1980), a brązowy medal wędruje do Rzeczpospolitej (1787). Z nie najgorszym wynikiem, chociaż poza podium kończą rok Polityka (654) oraz Dziennik Gazeta ...
-
Skaner kodów QR od Kaspersky Lab
Kaspersky Lab wprowadza nową, bezpłatną aplikację mobilną - Kaspersky QR Scanner dla systemów Android oraz iOS. Aplikacja odczytuje informacje z kodów QR, ale także ostrzega użytkowników o zawartych w nich potencjalnie niebezpiecznych odsyłaczach. A szyfrowanie odsyłaczy phishingowych w kodach QR jest coraz częstszą sztuczką cyberprzestępców. ...
-
Rynek sztuki 2014
1 750 000 złotych za „Detail 2890944-2910059” Romana Opałki, 1 220 000 złotych za "Nagą" Mojżesza Kislinga oraz nieco ponad 1 000 000 złotych za "Józefa sprzedanego przez braci" autorstwa Zygmunta Sokołowskiego - to najwyższe zeszłoroczne sprzedaże aukcyjne na polskim rynku sztuki. I choć na aukcjach zdecydowanie dominowało malarstwo (63% ...
-
Internet Rzeczy: nadchodzi kolejna rewolucja w komunikacji?
Od wielu lat na naszych oczach zmieniają się sposoby komunikacji ludzi oraz powiązany z tym rozwój technologii. Trudno już sobie wyobrazić świat bez smartfonów, komunikatorów, platform społecznościowych, czy Internetu. Funkcjonowanie w globalnej sieci skutecznie przeniosło relacje ludzi do wirtualnego świata oraz na wirtualny obszar życia ...
-
Sektor MSP napędza faktoring
Branża faktoringowa w 2014 roku odnotowała wzrost na poziomie 17%. To kolejny rok, w którym utrzymuje się dwucyfrowa dynamika wzrostu. Dane potwierdzają duże zainteresowania usługą wśród polskich przedsiębiorców. Jakich zatem trendów możemy się spodziewać w rozpoczynającym się roku? Faktoring w liczbach Z faktoringu w 2014 roku skorzystało ponad 6 ...
-
Atak na iPKO: hakerzy wyłudzają dane logowania i kody jednorazowe
Kaspersky Lab Polska informuje o kolejnym ataku phishingowym na serwis bankowy iPKO. Cyberprzestępcy wysyłają do jego użytkowników sfałszowane wiadomości e-mail nakłaniające do klinięcia odsyłacza do podrobionej strony logowania do serwisu iPKO. Wprowadzone tam dane logowania i kody jednorazowe trafiają wprost w ręce hakerów. Sfałszowana strona ...
-
Małaszyński najpopularniejszy, Żmijewski najdroższy
Paweł Małaszyński, Jakub Wesołowski oraz Artur Żmijewski to zdaniem czytelniczek portalu Polki.pl czołówka najbardziej lubianych i najprzystojniejszych polskich aktorów serialowych 2014. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowi sprawdzić, jak bardzo ich obecność zaznacza się w mediach. Z opublikowanego raportu wynika, że topowa "10" polskich ...
-
Emotional branding dla kobiet
Marzeniem każdego marketera jest stworzenie dla kobiecej marki, którą się zajmuje, społeczności fanek i ambasadorek. Ta marka ma stać się dla nich częścią codzienności, wyrazem światopoglądu i wyznawanych wartości. Granie na emocjach – emotional branding – pomaga to osiągnąć. Wcale nie dzieje się tak dlatego, że kobiety są bardziej emocjonalne niż ...
-
Monitoring mediów: cytowania I 2015
Ukazał się styczniowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 189. Wśród dzienników regionalnych tym razem triumfował Polska Dziennik Zachodni, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem była w styczniu Polityka. W styczniu liderem zestawienia w ...
-
Pierwsza pomoc? Sięgnij po media społecznościowe
Każdego dnia w serwisach społecznościowych polscy internauci zamieszczają tysiące pytań dotyczących każdej dziedziny życia: od sposobów na rozwiązanie pracy domowej, przez porady dotyczące zdrowia, po opinie na temat polecanych modeli smartfonów czy marek sprzętu Hi-Fi. Dla firm i instytucji z każdej branży to okazja do publicznego wyeksponowania, ...
-
Najpopularniejsi polscy vlogerzy: Króluje Chodakowska
Ewa Chodakowska jest zdecydowanie najpopularniejszą polską YouTuberką – informacje o niej stanowiły aż ¼ wzmianek, które ukazały się w mediach w 2014 r. odnośnie TOP 25 vlogerów – wynika z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Na drugim miejscu znalazł się SA Wardęga, a na trzecim – CeZik. 14 lutego 2015 r. YouTube ...
-
Jaka reklama zyskuje zaufanie?
Czy Polacy są podatni na działania marketingowców? Okazuje się, że ciągle reklamą, którą wzbudza największe zaufanie konsumentów, są rekomendacje znajomych - takiej odpowiedzi udzieliło niemal 2/3 respondentów badania zrealizowanego przez IRCenter. W pozostałych przypadkach wszystko uzależnione jest od wieku - różne grupy wiekowe preferują różne ...
-
Jak działają centra handlowe w Polsce?
Jak funkcjonują polskie centra handlowe? Która z branż najmocniej zaznacza swoją obecność w strukturze najemców? Jak bardzo zróżnicowane są czynsze? To niektóre z pytań, na które odpowiedzi poszukiwali autorzy raportu CBRE „Shopping Centre Index Poland 2015”. Analiza przeprowadzona przez ekspertów firmy CBRE objęła 85 centrów handlowych w Polsce ...
-
Sieci mobilne 20014 – 2019
Według prognoz raportu Cisco Visual Networking Index (VNI) na lata 2014-2019, globalny ruch w sieciach mobilnych wzrośnie 10-krotnie w ciągu następnych pięciu lat, osiągając w roku 2019 wartość 292 eksabajtów. Jest to 292 razy więcej niż cały ruch w sieciach IP w 2000 roku. Będziemy również świadkami dynamicznego wzrostu ruchu 4G oraz wideo. ...
-
Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
Dynamiczny rozwój mediów elektronicznych na razie nie zagraża jeszcze pozycji telewizji. Wydawałoby się zatem, że reklama telewizyjna powinna być skutecznym narzędziem w rękach marketingowców, tymczasem okazuje się, że zaufanie do niej deklaruje niespełna 1/3 polskich internautów. Co ma największy wpływ na utratę zaufania i jakie reklamy ...
-
Najczęściej cytowane media I 2015
Grudniowy lider - tygodnik Wprost - tym razem dopiero na dziesiątej pozycji. W rankingu zwycięża Rzeczpospolita przed Gazetą Wyborczą. RMF FM przoduje wśród rozgłośni radiowych, z kolei TVN24 wyprzedził inne stacje telewizyjne. Popularne okazały się tematy związane ze strajkami rolników i górników, a także te związane z wyborami prezydenckimi. ...
-
Firmy inwestują w kulturę i sztukę setki milionów złotych
Związki banków i korporacji z instytucjami kultury i sztuki bywają nieprzewidywalne, kapryśne, a opierają się na długiej liście wzajemnych oczekiwań. Mimo to, ukryty pod warstwą niedopowiedzeń, rynek sponsoringu i mecenatu kultury ma się całkiem nieźle. Na sali Teatru Dramatycznego w Warszawie zapadają ciemności. Widzowie, którzy przybyli na ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
Czy zatrudnienie celebryty w reklamie gwarantuje sukces produktu? Okazuje się, że raczej nie. Wyniki badania „Content Marketing 2014”, zrealizowanego wspólnie przez agencję reklamową Digital One i firmę badawczą Polskie Badania Internetu (PBI), pokazują, że Polaków cechuje dość racjonalne podejście do zakupów. Kupując, opieramy się w znacznej ...
-
LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają
Wśród Polskich przedsiębiorców w dalszym ciągu panuje przekonanie, iż serwisy biznesowe nie przynoszą zadowalających efektów, co czyni je bezproduktywnym elementem strategii marketingowo-komunikacyjnej marek. Jest to duży błąd w planowaniu działań własnej firmy! Powód? Liczba polskich użytkowników LinkedIn rośnie z miesiąca na miesiąc, a na ...
-
Firmy rodzinne potrzebują zmian w stylu zarządzania
W firmach rodzinnych na próżno szukać stuprocentowej zgody między pokoleniami. Starsi i młodsi różnie patrzą na priorytety. O ile dla tych pierwszych najważniejsze okazują się wskaźniki sprzedaży, o tyle drudzy największą wagę przywiązują obecnie do rozwoju i marketingu. W jednej kwestii panuje jednak niemal całkowita zgoda - styl zarządzania w ...
-
Kompleks biurowy Mennica Legacy Tower
Przy skrzyżowaniu ulicy Prostej i Żelaznej na warszawskiej Woli powstanie kompleks biurowy Mennica Legacy Tower. Wieża o wysokości 130 metrów sprawi, że będzie to jeden z najwyższych budynków w stolicy. Inwestycja, składająca się z dwóch obiektów, zaoferuje łącznie prawie 65 000 m2 nowoczesnej powierzchni biurowej. W parkingu podziemnym znajdzie ...
-
Szczepienia dzieci: szczepić na odrę czy nie szczepić? Wojna w social media
W ostatnim tygodniu lutego ponad 174 tysiące osób zachorowało w Polsce na grypę, lecz problematyka zdrowotna w mediach skupiona była wokół innego tematu. W tym samym czasie dotarły do nas bowiem pierwsze raporty o zwiększonej liczbie zachorowań na odrę w Niemczech. Internauci nad Wisłą zareagowali szybko. Rozgorzała dyskusja o rzeczywistym ...
-
Użytkownicy Play na celowniku oszustów
Po atakach phishingowych wycelowanych w użytkowników serwisu aukcyjnego Allegro przyszła kolej na Play. Wszyscy użytkownicy tej sieci (i nie tylko) powinni ze szczególną wnikliwością przyglądać się otrzymywanym mailom. Wiadomość od operatora może okazać się próbą wyłudzenia pieniędzy. I tym razem cyberprzestępcy wykorzystują podobny schemat ...
-
Służba zdrowia: globalne perspektywy 2015
Już w tej chwili wydatki na ochronę zdrowia stanowią ponad 10 proc. światowego PKB. W latach 2014-2018 prognozowany średni wzrost tych wydatków ma wynieść 5,2 proc. rocznie, co jest wartością niemal dwukrotnie większą niż w 2013 roku. Tak znaczące zwiększenie środków przeznaczanych na służbę zdrowia to efekt wzrastających potrzeb zdrowotnych ...
-
Monitoring mediów: cytowania II 2015
Ukazał się lutowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 189. Wśród dzienników regionalnych tym razem triumfowały Głos Pomorza i Nowości, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem ogólnopolskim był Wprost - głównie za sprawą afery związanej z ...
-
ESET: zagrożenia internetowe II 2015
Firma ESET co miesiąc tworzy listę najpopularniejszych zagrożeń internetowych. W lutym 2015 r. niechlubnym zwycięzcą rankingu został Win32/Adware.MultiPlug z odsetkiem wykrytych infekcji równym 2,89%. Na drugim miejscu trojan HTML/Refresh, a na trzecim - Win32/Bundpil. Przy okazji publikacji najnowszego zestawienia eksperci z firmy ESET prezentują ...
-
Reklamy telewizyjne już nie ryczą
Głośność bloków reklamowych w większości stacji telewizyjnych mieści się w normach - wynika z monitoringu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. KRRiT sprawdziła poziom głośności audycji, reklam i telesprzedaży 50 nadawców telewizyjnych. Wyniki monitoringu wykazały, że nadawcy podjęli działania w celu spełnienia wymagań KRRiT, według których poziom ...
-
Twitter, Facebook i YouTube II 2015
Co działo się w lutym w mediach społecznościowych? Dawid Kwiatkowski ze swoim nowym singlem podbijał Twittera, podczas gdy miłość zdominowała Facebooka. Między nimi pojawia się „Ida”, kandydaci na prezydenta, szczypiorniści i hiphopowcy. TWITTER #WelcomeToPolandEd Miesiąc rozpoczął się od świętowania zdobycia przez polskich szczypiornistów ...
-
Trzęsienie franka – wersja polska
... dni później Piechociński coś zaczął przebąkiwać o wakacjach kredytowych, a potem całkiem zmienił front i razem z ministrem finansów – Mateuszem Szczurkiem (byłym głównym ekonomistą ING Banku Śląskiego) zaczął przerzucać całą odpowiedzialność za toksyczne kredyty na klientów banków, czyli, że mamy wolny rynek i że „widziały gały ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2014
Opineo po raz siódmy zaprezentował ranking najwyżej ocenianych sklepów internetowych. Konsumenci, wyrażając opinię na temat szybkości realizacji zamówienia, poziomu obsługi oraz jakości zapakowania przesyłki, wybrali zwycięzców w 17 kategoriach. Zwycięzców może być siedemnastu O miejscu sklepu internetowego w rankingu zadecydowały łączne oceny ...
-
Najlepsze firmy dla rozwoju liderów 2014
Znane są już wyniki najnowszej edycji raportu Best Companies for Leadership 2014. Na pierwszym miejscu zestawienia uplasował się Procter & Gamble, tuż za nim General Electric i Coca-Cola. Poza podium IBM i Unilever. Aż 13 organizacji wyróżnionych w rankingu to marki, które na lokalizację swoich centrów usług wybrały Polskę. Best Companies for ...
-
Outsourcing usług IT: Polska liderem w Europie
Jak wynika z najnowszego raportu firmy KPMG, polscy specjaliści IT stanowią zasób przyciągający międzynarodowe firmy – dzięki temu Polska jest drugim (po Indiach) najatrakcyjniejszym miejscem dla outsourcingu usług IT. Wzrasta zainteresowanie modelem centrów usług wspólnych, jednak organizacje z sektora publicznego pozostają wobec niego niechętne. ...
-
Phishing w mBanku
Klienci mBanku powinni się mieć na baczności. Kaspersky Lab Polska poinformował właśnie o nakierowanym na nich ataku phishingowym. Tym razem cyberprzestępcy wysyłają sfałszowaną wiadomość, w treści której znajduje się link przekierowujący na idealnie podrobioną witrynę logowania do serwisu internetowego mBanku. A tam już w ręce oszustów dostają ...
-
Wielkanoc w Nowym Jorku? Czemu nie
KAYAK.pl postanowił przyjrzeć się wielkanocnym wyborom Polaków – dokąd najchętniej kupujemy bilety lotnicze na okres Świąt? Może być zaskoczeniem, że ranking dziesięciu najpopularniejszych kierunków otwiera… Nowy Jork. Również inne amerykańskie miasta mocno zyskały na popularności. Najpopularniejsze kierunki Dziesiątkę najpopularniejszych ...
-
Rynek biurowy w Krakowie dynamicznie rośnie
Krakowski rynek biurowy wkroczył na ścieżkę dynamicznego wzrostu - informuje sporządzony przez firmę doradczą JLL raport „Rynek nieruchomości biurowych w Krakowie”. I właściwie nie ma w tym nic zaskakującego - gród Kraka zajął 9 pozycję w najnowszym, globalnym zestawieniu najlepszych lokalizacji dla outsourcingu. W Europie jest pierwszy. Boom na ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?