-
W mediach społecznościowych najważniejsza jest strategia
Marketing w mediach społecznościowych to bułka z masłem? Niekoniecznie! A nawet z całą pewnością tak nie jest! Choć publikowanie treści na Facebooku, Instagramie, Snapchacie itd. jest dziecinnie proste, to już budowanie trwałego zaangażowania użytkowników tych platform i dobrego wizerunku firmy wymaga przemyślanej strategii. Fakty są takie, że w ...
-
Robert Lewandowski królem social media
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, jak kształtowało się medialne zainteresowanie Robertem Lewandowskim w listopadzie bieżącego roku. Nie ulega wątpliwości, że piłkarz wciąż wzbudza wiele emocji – w analizowanym miesiącu na jego temat pojawiło się 323,3 tys. materiałów, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł blisko 56 mln zł. Listopad ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
Nieco ponad 108 milionów złotych - tyle, w III kwartale bieżącego roku, wydała na reklamę cała branża finansowa, a więc banki, ubezpieczyciele, firmy leasingowe, firmy udzielające kredytów i pożyczek, biura maklerskie oraz fundusze inwestycyjne. Tradycyjnie już największa część ich budżetów sfinansowała materiały promocyjne emitowane w telewizji. ...
-
"Gwiezdne Wojny" podbijają media
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się medialnej popularności filmu „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy” jeszcze przed jego premierą – między 16 listopada a 15 grudnia bieżącego roku. Tylko w mediach społecznościowych ukazało się 33,5 tys. wzmianek, a promocja warta była 41,5 mln złotych. Na premierę kontynuacji gwiezdnej sagi fani czekali ...
-
10 najpopularniejszych prezentów gwiazdkowych
Boże Narodzenie to jeden z okresów, podczas których sklepy internetowe przeżywają największe oblężenie i notują najwyższe przychody. Według danych zgromadzonych przez Deloitte Consulting S.A. dla Faktów TVN, w tym roku Polacy wydadzą na Święta 1 282 zł, zaś około 600 zł przeznaczonych będzie na same prezenty. Jakie produkty najczęściej zagoszczą ...
-
Internet Rzeczy - o krok przed rewolucją
40 proc. amerykańskich przedsiębiorstw w ciągu najbliższych 2 lat planuje wykorzystać internet rzeczy, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów. W Polsce do 2018 roku wartość tego rodzaju rozwiązań będzie warta ponad 12 mld złotych. Czym jest internet of things i jak bardzo zrewolucjonizuje firmy oraz sposób ich działania? Inteligentna lodówka, ...
-
7 głównych trendów w e-mail marketingu 2016
Hiperpersonalizacja w czasie rzeczywistym, wzajemne uzupełnianie się kanałów off i online, rosnący w siłę mobile. To tylko niektóre z najważniejszych trendów w e-mail marketingu. Z czym jeszcze przyjdzie się zmierzyć marketerom? 1) Hiperpersonalizacja w czasie rzeczywistym W 2016 roku, odpowiednie treści będą generowane automatycznie. Standardem ...
-
Marketing w e-commerce: jak przygotować dobry newsletter
Poczta elektroniczna to podstawowy, dla niektórych wręcz niezastąpiony sposób komunikacji. Pomimo zyskujących na popularności portali społecznościowych, e-mail to wciąż najpopularniejszy kanał dotarcia z informacją do klientów. Doświadczenia SalesBee pokazują, że mało który sklep internetowy profesjonalnie przygotowuje newslettery i odpowiednio ...
-
"Nienawidzę swojej pracy" – taki wpis najczęściej spotkamy na Twitterze
Na swoją pracę lub szefa Polacy najczęściej narzekają na Twitterze – wynika z monitoringu mediów społecznościowych w IMM. W ciągu całego 2015 roku pojawiło się tam blisko 2,5 tysiąca skarg tego typu. Rekord padł jednak na Facebooku, gdzie jeden z polskich użytkowników serwisu publicznie wyraził swoje niezadowolenie z pracy aż… 23 razy. Główne ...
-
Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek
To prawdopodobnie jedna z najmniejszych przestrzeni reklamowych świata, a mimo to z roku na rok rozwija się w dwucyfrowym tempie. O czym mowa? O reklamie na ekranie smartfona. Wedle eMarketera globalne wydatki na reklamę mobilną w roku 2015 sięgną 68,89 mld USD, ale już w 2016 wyniosą ponad 101 mld USD. To rekordowy wzrost w historii reklamy ...
-
Branża hotelarska w Polsce: walka o rentowość
W bieżącym roku przybysze z zagranicy mają stanowić 1/5 wszystkich gości hotelowych w naszym kraju, za co odpowiedzialny będzie w pewnym stopniu wzrost zainteresowania turystyką medyczną. Na znaczeniu zyskają opinie klientów zamieszczane w Internecie, a zwłaszcza w mediach społecznościowych. Rosnąć ma również waga działań z zakresu CSR, którym to ...
-
Witold Waszczykowski negatywnym bohaterem w social media
Z blisko 7 tysięcy komentarzy na temat ministra spraw zagranicznych Witolda Waszczykowskiego, jakie w pierwszych dniach stycznia Polacy zamieścili w mediach społecznościowych, aż 68% ma negatywny wydźwięk – wynika z monitoringu social media w IMM. Oznacza to odwrót od wcześniejszego trendu: od listopada do grudnia 59% komentarzy w social media ...
-
Konwertowalny notebook Acer Aspire Switch 12 S
Na targach CES Acer zaprezentował kolejne urządzenie z serii Aspire Switch. Model 12 S stworzony został z myślą o wymagających użytkownikach, którzy cenią doskonały obraz i dźwięk, a także stylowy design oraz rozwiązania gwarantujące ochronę wzroku i wygodę użytkowania. Acer Aspire Switch 12 S, dzięki innowacyjnemu zawiasowi Snap Hinge Gold, może ...
-
Smartfon Acer Liquid Jade Primo z Windows 10 Mobile
Na targach CES Acer zaprezentował smartfon Liquid Jade Primo z systemem Windows 10 Mobile. Urządzenie posiada 5,5-calowy ekran Full HD AMOLED, wzmocniony szkłem Corning Gorilla Glass, sześciordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 808, wspierany przez 3 GB pamięci RAM, a także aparat tylny o rozdzielczości 21 MP. Model pojawi się na rynku w marcu ...
-
Smartwatch, czyli zegarek idealny dla cyberprzestępcy
Inteligentne zegarki i opaski treningowe zyskują coraz większe zainteresowanie konsumentów. To bez wątpienia dobra wiadomość dla ich producentów i równie dobra dla hakerów, przed którymi otwiera to całkiem nowe możliwości. Czy będą je wykorzystywać? Jak chronić się przed ewentualnymi atakami? Na te pytania odpowiada G DATA. Smartwatch oraz ...
-
E-mail marketing: jak wybrać odpowiednie narzędzia w 2016 roku?
E-mail marketing wyróżnia się bardzo konkurencyjnym stosunkiem ceny do efektów, więc wykorzystywany jest przez praktycznie wszystkie, nastawione na sukces firmy na świecie. Decyzja o dołączeniu do tego grona nie powinna budzić wątpliwości, jednak przed dokonaniem wyboru konkretnego narzędzia warto się zastanowić, czego konkretnie oczekujemy. ...
-
Zakupy: 1/3 Polaków docenia marki własne
Z badania, które Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził na zlecenie Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wynika, że już ponad 2/3 Polaków ma świadomość istnienia tworzonych przez sieci handlowe marek własnych. Okazuje się też, że na więcej pozytywnych opinii mogą liczyć te z nich, na których wyeksponowana ...
-
Gamingowa karta graficzna Sapphire NITRO R9 FURY
Firma SAPPHIRE Technology rozbudowuje swoją gamingową serię SAPPHIRE NITRO o nowy flagowy model karty graficznej – SAPPHIRE NITRO R9 FURY. Nową kartę wyposażono w szereg innowacyjnych technologii i autorskich rozwiązań opracowanych przez SAPPHIRE. NITRO R9 FURY to karta dla graczy oczekujących maksymalnej wydajności od swojego komputera i ...
-
AszDziennik, czyli jak fikcja miesza się z rzeczywistością
Pomimo rosnącej popularności „AszDziennika” – internetowego serwisu satyrycznego - internauci nadal mylą publikowane w nim historie z rzeczywistością - wynika z monitoringu mediów społecznościowych w IMM. Ponad 90% przypadków, w których materiał tego periodyku Polacy potraktowali jako prawdę, zanotowano w publicznych rozmowach na Facebooku. ...
-
Netflix w Polsce, czyli entuzjazm kontrolowany
"Netflix w Polsce!" - słowa te internauci powtórzyli w styczniu blisko 10 tysięcy razy. Jak wynika z monitoringu social media w IMM, tylko dzięki serwisom społecznościowym, blogom i portalom internetowym informacja o wejściu giganta VOD do Polski trafiła do ponad 15 mln osób. I choć po pierwszej fali entuzjazmu emocje nieco opadły, to nadal ...
-
Rekomendacja kręci sprzedażą w e-commerce?
Większość ludzi lubi, gdy przy wyborze ktoś im doradzi lub utwierdzi w tym, że podejmują właściwą decyzję. Rekomendacja w tradycyjnym handlu zawsze była ważnym kanałem „marketingowym”. Teraz odgrywa coraz większą rolę w e-handlu. Część z nas nie lubi podejmować decyzji i kieruje się przy tym zasadą follow the crowd – jeśli ogół sądzi, że coś jest ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w IV kw. 2015 r.
W IV kwartale bieżącego roku liderem medialności była Warszawa - donosi najnowsza odsłona cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring”. Kolejne pozycje zajęli Kraków i Poznań. Tuż za podium znalazły się Wrocław i Łódź. Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na temat stolicy wyniosła 3,1 mld złotych. Drugi pod tym względem Kraków o takim ...
-
Europejskie kluby piłkarskie - przychody 2014/2015
Najnowsza, dziewiętnasta już edycja opracowanego przez Deloitte raportu Football Money League nie zaskakuje - na jego szczycie, jedenasty raz rzędu widzimy Real Madryt. Na drugiej pozycji uplasowała się powracająca z czwartego miejsca Barcelona, a na trzecim - Manchester United - srebrny medalista poprzedniego rankingu. Przychody 20 najlepszych ...
-
Ranking filmów na Walentynki
Wprawdzie do Dnia Zakochanych pozostało jeszcze trochę czasu, ale może już teraz warto się zastanowić nad organizacją tego święta. Zimowa aura z pewnością zatrzyma niektórych w domu. To dobra okazja do obejrzenia, stosownego do tej okazji, romantycznego filmu. Który wybrać? Może którąś z pozycji rankingu najbardziej romantycznych filmów w historii ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 03/2016
Atutem stolicy województwa warmińsko-mazurskiego są niskie ceny nieruchomości biurowych, dobrze wykształceni absolwenci lokalnych uczelni wyższych oraz atrakcyjne położenie. Trwa tam właśnie nabór specjalistów do centrum serwisowego Citi Group, a kolejne firmy z sektora Business Process Outsourcing szykują się do rozpoczęcia działalności. Według ...
-
Employer branding - sposób na zatrzymanie pracownika
Niemal 3/4 firm przyznaje, że odpływ pracowników z organizacji to nie lada problem - wynika z badania zrealizowanego przez Antal Attrition. To także spore wyzwania dla działów HR, które muszą dokładać wszelkich starań, aby zjawisko to nie komplikowało pracy przedsiębiorstwa. Pomocne mogą się tu okazać odpowiednio dobrane strategie employer ...
-
Najlepsi polscy blogerzy 2015
JasonHunt opublikował wyniki 8. edycji rankingu najbardziej wpływowych polskich blogerów. Aż 18 gwiazd blogosfery znalazło się ponownie w podsumowaniu. Jednak nie zabrakło też gorących debiutów – Ekskluzywnego Menela, What Anna Wears czy My Pink Plum. Kto z nich najlepiej radzi sobie w mediach? Raport JasonHunta uznawany jest za jedno z ...
-
Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?
Wraz z rozwojem internetu sposób, w jaki konsumujemy media ulega dużym przeobrażeniom. Cyfrowa rzeczywistość 2016 to subskrybowana muzyka, wideo w streamingu oraz czasopisma, do których dostęp uzyskuje się poprzez dedykowane aplikacje i social media. Jak wynika z opracowanego przez Bain&Company raportu „Czas pokolenia #hashtag: cyfrowi tubylcy”, ...
-
Krystyna Pawłowicz - gwiazda Internetu
Krystyna Pawłowicz to zdecydowanie jedna z najbarwniejszych przedstawicielek Prawa i Sprawiedliwości. Niepoprawne wypowiedzi często prowadzą ją wprost na pierwsze strony gazet i wzbudzają ożywione dyskusje w Internecie. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się, jak często posłanka gości w mediach. Posłanka PiS jest jedną z ...
-
Pokolenie Y, czyli pracodawco nie licz na lojalność
Aż dwie trzecie przedstawicieli generacji Y planuje, że do 2020 roku odejdzie z obecnej firmy. Za tą - dość niską - lojalnością pracowników stoi m.in. fakt, iż 63% badanych utrzymuje, że nie ma możliwości rozwijania swoich zdolności przywódczych. To jednak nie wszystko - z globalnego badania „The 2016 Deloitte Millennial Survey. Winning over the ...
-
Najpopularniejsi w mediach - piłkarze i kluby piłkarskie
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialną popularność piłkarzy w drugim półroczu 2015 roku. Zdecydowanym liderem był Robert Lewandowski – kapitan polskiej drużyny niemal trzykrotnie częściej gościł w mediach niż drugi w zestawieniu Grzegorz Krychowiak. Badanie „Polska Piłka” cyklicznie prowadzone przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ...
-
Decyzje zakupowe: polecamy prawników, odradzamy samochody
Im droższe i potrzebniejsze są dla nas produkty lub usługi, tym chętniej dzielimy się ze znajomymi opinią na ich temat. Ta zasada dotyczy szczególnie usług prawniczych oraz samochodów – wynika z badań dr Jolanty Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Dr Jolanta Tkaczyk bada komunikację nieformalną. Szuka odpowiedzi na pytania, ...
-
Cyrk bez zwierząt, a co na to social media?
Do Słupska dołączyła Warszawa, a następne mogą być Toruń, Bydgoszcz lub Gliwice. Polacy w mediach społecznościowych masowo mobilizują się do walki z cyrkami, które w czasie pokazów wykorzystują tresowane zwierzęta - wynika z monitoringu internetu w IMM. Tylko w styczniu pojawiło się na ten temat ponad 8 tysięcy dyskusji i komentarzy, a z ...
-
Robert Lewandowski w grudniowych mediach
Grudzień był kolejnym miesiącem, w którym Robert Lewandowski cieszył się medialną popularnością. Liczba publikacji na jego temat wzrosła o 17 proc. w stosunku do listopada – wynika z raportu "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Jeszcze w przedostatnim miesiącu 2015 r. w nawiązaniu do RL9 ukazało się 8,4 tys. doniesień medialnych, 30 dni później już ...
-
Medyczna marihuana: social media zdecydowanie na tak
Aż 80% Polaków wypowiadających się w mediach społecznościowych na temat medycznej marihuany przychylnie odnosi się do pomysłu na jej legalizację – wynika z monitoringu internetu w IMM. Zwolennicy leczenia olejem konopnym są najgłośniejsi na Facebooku i Twitterze. Gorące dyskusje toczą się również na forach dyskusyjnych poświęconych używkom i ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?