-
Polski rynek kosmetyków w 2021 roku wróci na ścieżkę wzrostu?
... 23% ma Rossmann, drugie miejsce natomiast Biedronka z prawie 9% udziałem. W tej kategorii produktów kolejnymi najbardziej popularnymi kanałami sprzedaży są internet (około 11%) i sprzedaż bezpośrednia (10%). Kazachstan drugim rynkiem eksportowym Również eksport polskich kosmetyków utrzymuje od wielu lat tendencję zwyżkową, w ciągu ostatnich prawie ...
-
Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?
... raz w roku z pomocy assistance korzysta 43% osób, które posiadają te usługi. Najwięcej osób korzysta z assistance samochodowego (83%), pomocy medycznej (11%) i pomocy w domu (11%). Zaobserwować można także wpływ pandemii na sposób i rodzaj wykorzystywanego assistance. Więcej czasu spędzonego w domu miało przełożenie na wzrost wykorzystania ...
-
Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa
... znalazły się sklepy typu convenience (22% sprzedaży). Na trzecim zaś supermarkety (11%) a tuż za nimi hipermarkety (10%). Eksport ciągle ważnym silnikiem napędowym ... roku wartość sprzedaży zagranicznej tego asortymentu osiągnęła 1,8 mld euro i był wyższa o 11% r/r. Również w ubiegłym roku utrzymywał się trend wzrostowy, po jedenastu miesiącach 2020 ...
-
Małe i średnie firmy chcą szczepić pracowników przeciw COVID-19
... o ponad 130 mld zł, na co wpływ miało między innymi ograniczenie inwestycji aż o prawie 11 procent. Widać to także w naszym badaniu. Przedsiębiorstwa zamiast się rozwijać, wolą ... . Ale aż 1/4 nie jest w stanie podać, o ile zwiększy etaty. Zwolnienia planuje 11 proc. firm, co jest wynikiem najbliższym początku pandemii, kiedy wskazywał tak co 4. ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w lutym 2021 wyższa o 2,7% r/r
... m.in. w produkcji maszyn i urządzeń – o 15,7%, napojów – o 13,2%, pozostałego sprzętu transportowego – o 12,9%, wyrobów z metali – o 12,2%, urządzeń elektrycznych – o 11,0%, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 9,0%, wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych – o 7,3%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu ze styczniem br., wystąpił ...
-
Smartfony realme 8 oraz 8 Pro wkrótce w Polsce
... zbliżeniowe (NFC), funkcjonalność dual SIM oraz nakładkę realme UI – w serii 8 opartej na najnowszym Androidzie 11. realme 8 – świetnie zoptymalizowany i niedrogi Smartfon jest smukły, lekki i ma wyświetlacz sAMOLED z ukrytym pod taflą ... Podobnie jak w droższym modelu nie zabrakło tu w standardzie płatności NFC, dual SIM czy najnowszego Androida 11 ...
-
GUS: w 2020 chętnych na noclegi o połowę mniej niż przed rokiem
... najliczniej reprezentowane były pokoje gościnne i kwatery prywatne – 2 149 obiektów (tj. o ponad 11 % mniej niż rok wcześniej) oraz ośrodki wczasowe – 1 020 obiektów – które w 2020 r. ... roku poprzednim. W obiektach hotelowych nocowało ponad 13 mln osób, w tym najwięcej (11,1 mln) zatrzymało się w hotelach (przed rokiem 23,5 mln). W pozostałych ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2021 r.
... usługi (12%). Największą transakcją w I kwartale 2021 r. było przejęcie Aviva Polska przez Allianz za kwotę ok. 11,7 mld zł. Przedmiotem transakcji są aktywa Aviva w Polsce oraz większościowe udziały w joint venture Avivy ... stronie kupującej najbardziej aktywne były podmioty z sektora biotechnologicznego i ochrony zdrowia – 14%, fundusze PE – 11% ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... nieco niższy odsetek osób niż w ostatnim kwartale 2020 roku (spadek do 11 proc. z 14 proc.). Najczęściej utraty stanowiska obawiają̨ się̨ mieszkańcy regionu zachodniego ... kwartale 2021 roku porównywalny do ubiegłego kwartału odsetek pracowników poszukiwał aktywnie pracy (11 proc. vs 12 proc. w ubiegłym kwartale). Najczęściej aktywnie szukają̨ pracy ...
-
Rada nadzorcza w obliczu pandemii. Jakie realia i wyzwania?
... proc. na problemy związane z walnymi zgromadzeniami i relacjami z akcjonariuszami, a 11 proc. z wynagrodzeniami. Warto podkreślić, że o zmianie ładu korporacyjnego ... z powodu koronawirusa ściślej współpracują z zarządem firmy i akcjonariuszami, 15 proc. z pracownikami, a 11 proc. z partnerami biznesowymi. Oznacza to, że rady nadzorcze poczuły ...
-
Rosną zaległości i ryzyko upadłości firm
... 22 proc. przedsiębiorców mówi o ryzyku upadłości, pół roku temu było to 11 proc. mikro, małych i średnich firm. Rosną statystyki dotyczące upadłości ogłaszanych w Monitorze Sądowym i ... się też na przyspieszenie przyrostu zaległości firm wobec dostawców i banków. W okresie 11 miesięcy z COVIDEM-19 w tle, od marca ub.r. do lutego tego roku, ...
-
Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
... część, bo 86 proc. tego wyniku stanowią centra handlowe, ponad 11 proc. – parki handlowe i nieznacznie ponad 2 proc. – centra wyprzedażowe. W ciągu ostatnich 5 lat ... prawdopodobnego scenariusza spadek wydatków w handlu detalicznym w 2020 r. wyniósł od 11,7 do 19,3 proc. w poszczególnych powiatach. Powrót do poziomów sprzedaży sprzed epidemii w ...
-
Biura na rynkach regionalnych I kw. 2021
... okresie były: Palio Office Park A (16 500 m kw., Cavatina) w Gdańsku oraz Equal Business Park D (11 650 m kw., Cavatina) w Krakowie. Na koniec I kwartału 2021 roku ... Trójmieście, w tym: renegocjacja umowy IBM w budynkach Galileo, Newton i Edison w Krakowie na 11 300 m kw., odnowienie umowy Intel w Tryton Business House w Gdańsku na 9800 m kw., 8500 ...
-
Opóźnione płatności problemem co trzeciej firmy. Najgorzej w handlu
... w rozliczeniach skarży się około jednej trzeciej firm. W przemyśle, po spadku o 11 p.p. odsetka firm posiadających w minionych 6 miesiącach kontrahentów opóźniających płatności przez ponad 60 ... wobec dostawców i banków wyniosła na koniec lutego 33,87 mld zł, przez 11 miesięcy pandemii podwyższyła się o 715 mln zł (2,2 proc.). Wiele branż, szczególnie ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... . Od 2005 r. dynamika zmian cen wzrosła z -0,6 do 11,7 proc. w 2008 r. Później mieliśmy do czynienia ze spowodowanym kryzysem finansowym spowolnieniem, ... kwartałem 2021 r.). Chwilowy okazał się być wzrost udziału sprzedaży przez internet (z 5,6 proc. do 11,9 proc. w kwietniu 2020 r.). Najwyższe wzrosty dotyczyły zakupów mebli, elektroniki i RTV/AGD – ...
-
Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Czy na stałe?
... stosunku do roku 2019. Eksperci prognozują, że udział sprzedaży internetowej w handlu detalicznym wzrośnie z 11 proc. w roku 2019 do 20 proc. w roku 2025. Obostrzenia w handlu spowodowane pandemią ... Na korzyści liczy również stosunkowo najwięcej firm usługowych oraz transportowych po 11 proc., ale też handlowych – 10 proc. Najwięcej, bo ponad połowa ( ...
-
Zrównoważony rozwój priorytetem branży technologicznej
... łagodzenia ryzyk klimatycznych (12 proc.) oraz obowiązujących lub prognozowanych presji regulacyjnych (11 proc.). Co dziesiąta firma wymieniała także możliwość zdobycia udziału w rynku lub ... na rzecz zrównoważonego rozwoju są w ocenie większości uczestników badania pozytywne. Jedynie 11 proc. z nich nie ma na ten temat zdania, a aż 89 proc. już ...
-
Acer Chromebook 317, Chromebook 514, Chromebook Spin 713 oraz Chromebook 314
... i Acer Chromebook Enterprise Spin 713 mają procesory Intel Core i7 11. generacji, mogą się pochwalić wojskową normą trwałości U.S. MIL-STD 810H i możliwością ... 14” Modele Acer Chromebook 514 (CB514-1W/CB514-1WT) wykorzystują procesory Intel Core do 11. generacji włącznie i baterie z szybkim ładowaniem, zapewniające do 10 godzin pracy. Komputer ...
-
Coface: gospodarka Chin w górę, mniej zaległych płatności?
... Badania Płatności Firm w Chinach 2021 wynika, że terminy płatności skróciły się średnio o 11 dni w 2020 r., do 75 dni, natomiast rozkład terminów kredytowania skłaniał ... czy zawieszenie naliczania odsetek od kredytów. Według badania Coface firmy z 11 na 13 sektorów deklarowały skrócenie opóźnień w płatnościach mimo trudnych okoliczności. Najbardziej ...
-
Europejskie firmy dotknięte przez pandemię, ale widzą światełko w tunelu
... bazuje na badaniu, które zostało przeprowadzone jednocześnie w 29 krajach Europy między 26.01 a 16.04.2021 r. W badaniu wzięło udział łącznie 11 187 firm z 11 branż z całej Europy. W Polsce w badaniu uczestniczyło 540 przedsiębiorstw.
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2021?
... Ponad 56% respondentów badania PAYBACK jako preferowany czas na urlop wskazuje miesiące letnie – lipiec i sierpień. 11% ankietowanych wakacje zaplanowało na czerwiec, a 14% na jesień – w tym większość (11%) we wrześniu. Zimą swoje tegoroczne plany na wakacje chciałoby zrealizować jedynie 2% badanych, a 17% spośród osób ...
-
Firmy ubezpieczeniowe wypłaciły ponad 10 mld zł w I kw.2021
... rokiem. Średnia składka za obowiązkowe ubezpieczenie OC ppm wyniosła w I kwartale 2021 r. 496 zł, o 11,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Jednocześnie wzrosła średnia szkoda. Jej koszt wyniósł 8 035 zł, o 11,3 proc. więcej niż przed rokiem. Ubezpieczyciele powinni konkurować przede wszystkim jakością obsługi, np ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w maju 2021 wyższa o 29,8% r/r
... urządzeń – o 36,2% (wobec spadku o 26,3%), metali – o 34,1% (wobec spadku o 18,9%), wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny – o 30,9% (wobec spadku o 11,8%). Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z majem ub. roku, wystąpił w 3 działach, m.in. w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 0,6%. W porównaniu z kwietniem br ...
-
Pandemia …zmniejszyła lukę płatniczą
... bazuje na badaniu, które zostało przeprowadzone jednocześnie w 29 krajach Europy między 26.01 a 16.04.2021 r. W badaniu wzięło udział łącznie 11 187 firm z 11 branż z całej Europy. W Polsce w badaniu uczestniczyło 540 przedsiębiorstw.
-
Sektor MŚP: gorsza koniunktura i niepewna przyszłość
... odpowiedziało, że w nadchodzącym kwartale spodziewa się znaczącego pogorszenia sytuacji. Jest to wartość istotnie wyższa niż analogiczny wskaźnik w 2019 roku (11%). Najbardziej optymistyczne względem poprawy sytuacji w przeciągu najbliższych trzech miesięcy są średnie firmy. Niestety, łącznie ze spadkiem optymizmu dotyczącego koniunktury, ponownie ...
-
Jak e-commerce wpływa na rynek magazynowy w regionie CEE?
... – dane pokazują, że przychody tej branży w Europie wzrosły w ubiegłym roku o ok. 11% w ujęciu rocznym do 326 mld euro. Według prognoz ten silny trend ... tym regionie rozwija się w szybkim tempie – w ostatnich trzech latach oddano do użytku ok. 11,5 mln mkw. nowej powierzchni. Najszybciej rosną rynki w Polsce, Czechach i Rumunii. W budowie znajduje ...
-
Wakacje 2021: gdzie, z kim, za ile?
... z opcją all inclusive – ta forma wyżywienia przypada na 79,71 proc. rezerwacji. Dwa posiłki dziennie zamawia 11,91 proc. podróżnych, na same śniadania decyduje się 3,11 proc. osób. All inclusive zyskał w Polsce na popularności już wiele lat temu. To wygodna oferta, która ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... obsługa klienta. Dużym zainteresowaniem cieszyli się także pracownicy fizyczni (11%), inżynierzy (10%) i specjaliści ds. finansów (9%). Udział ofert pracy w handlu ... jak w minionych latach, kolejne pozycje zajmowały województwa znajdujące się w południowej Polsce: dolnośląskie (11%), śląskie (10%) i małopolskie (9%), a obok nich wielkopolskie (9%). ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
... profil zaufany, który pozwala załatwić wiele urzędowych spraw ma już ponad 11 mln osób, w kilkanaście minionych miesięcy założyło go więcej osób niż przez ... 14 proc.) i dostęp do teleporad medycznych (13 proc.) oraz rozpowszechnienie pracy zdalnej (11 proc.). Sporo, 18 proc. wskazań zyskała większa dbałość o zdrowie zarówno poprzez odpowiednią ...
-
Nie tylko transformacja cyfrowa. Jak pandemia przyspiesza rozwój firmy?
... oczekiwań dotyczących wzrostu przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Natomiast 11 proc. respondentów uważa, że w tym roku nie odnotuje wzrostu ... – mówi Tadeusz Dulian, doradca firm rodzinnych, Deloitte. Odporni chętniej zatrudnią Tylko 11 proc. firm biorących udział w badaniu Deloitte przewiduje w nadchodzącym roku zwiększenie zatrudnienia ...
-
Nieruchomości handlowe w II kw. 2021
... sklepów handel internetowy był jedynym kanałem dystrybucji. Udział e-commerce w sprzedaży detalicznej osiągał w tych okresach rekordowe (dla Polski) wyniki 11,9% w kwietniu 2020 r. i 11,4% w listopadzie 2020 r. Jednocześnie wraz z luzowaniem obostrzeń konsumenci wracali do handlu stacjonarnego, o czym świadczyć może wyraźne wyhamowanie dynamiki ...
-
Po co funduszom private equity neutralność klimatyczna?
... doradztwa finansowego Deloitte. Jak wynika z badania, tylko około jedna dziesiąta (11 proc.) nie wdrożyła takiego podejścia, ani nie planuje tego zrobić, a 6 ... klimatyczną Gdy spojrzymy na konkretne rozwiązania w sferze ESG, dotyczące klimatu, zaledwie 11 proc. ankietowanych przez Deloitte wdrożyło formalne zobowiązania w zakresie dekarbonizacji, ...
-
Liczy się doświadczenie zawodowe nie studia? Młodzi o rynku pracy
... % badanych umieszcza informację o dodatkowych aktywnościach w swoim CV lub mówi o nich podczas rozmów rekrutacyjnych. Kolejne 11% nie wspomina o nich podczas rekrutacji, ale ma zamiar robić to w przyszłości, a 11% nie chce się chwalić tymi działaniami. Zaangażowanie kandydata w dodatkowe aktywności takie jak np. kursy językowe ...
-
IV fala pandemii. Konsumenci i firmy spodziewają się kolejnego lockdownu
... zaległości przyspieszył w drugim kwartale tego roku. Liczba zadłużonych firm przez 16 miesięcy pandemii wzrosła o 11,8 tys. i wynosi 325,8 tys. Sytuacja przedsiębiorstw jest zróżnicowana. 12 proc. ... fala wzrostu zachorowań zakończy się lockdownem, to sądzi tak 55 proc. ankietowanych, 11 proc. mówi, że restrykcji nie będzie. Wśród firm jest jeszcze ...
-
Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?
... czterech na dziesięciu badanych. Dość chętnie subskrybujemy także dostęp do muzyki (15 proc. zadeklarowanych subskrybentów), do gier (11 proc.) oraz do prasy online (11 proc.) O ile jednak odnotować można tendencję wzrostową wśród subskrypcji gier, zauważalny jest niewielki spadek zainteresowania subskrybentów dostępem do ...