-
AI napędza rozwój miast, ale nie Warszawy?
... poza miastami przy niższych kosztach i z większą łatwością, dzięki coraz bardziej rozwiniętej AI. Uderza to w aktualnie najważniejszą przewagę aglomeracji, czyli koncentrację wysoce utalentowanych i ... . Jeśli miasta chcą zachować swoją strategiczną przewagę w obliczu rozwoju AI i pracy zdalnej, muszą położyć jeszcze większy nacisk na przyciąganie i ...
-
AI wymusza podnoszenie kwalifikacji zawodowych
... pracodawców? Rozwój z konieczności? Eksperci McKinsey oszacowali, że do 2030 roku AI i automatyzacja mogą zastąpić aż 30 proc. stanowisk na świecie. ... IT, zdominowanej przez technologie. Może mieć to również związek z wspomnianym wyżej rozwojem AI – o ile sztuczna inteligencja jest w stanie automatyzować pewne zadania i przejąć część technicznych ...
-
Grywalizacja, metaverse i AI. Nowe technologie zmieniają rynek pracy
... temacie – mówi Sylwia Panek-Strzała, ekspertka rynku pracy IT, manager w Experis. – AI w tym kontekście pojawia się jako dodatkowy wirtualny mentor, pozwalający ... wizualizacji, rośnie zapotrzebowanie na specjalistów wykwalifikowanych w tych technologiach. Rekrutacja w stylu AI Według danych Bain & Company, do 2030 roku wartość Metaverse może ...
-
Chatboty w HR. Jak wdrożyć AI w rekrutacji i zarządzaniu?
... mogą przysłużyć się Chatboty, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) oraz technologii przetwarzania języka naturalnego (NLP) w swobodny sposób ... zautomatyzowane narzędzia, które nie wymagają osobistego stawiennictwa w kadrach. Chatboty wykorzystujące AI mogą na bieżąco zbierać informacje o potrzebach poszczególnych pracowników i ...
-
Google pokaże, które obrazy są fałszywe i generowane przez AI
... publikowanych plików. Wśród dostawców, których Google zaangażowało w projekt są Midjourney i Shutterstock. Ostatecznym celem będzie zapewnienie, że wszystkie treści AI pojawiające się w wynikach wyszukiwania są odpowiednio oznaczone. Potwierdzanie pochodzenia i autentyczności obrazów online to rosnące wyzwanie w dobie rozwoju sztucznej inteligencji ...
-
Przed czym chroni zero trust AI?
... danych i zasobów w wyniku interakcji z aplikacją zintegrowaną z LLM. Podejście oparte na dostępie Zero Trust AI (ZTAI) proponuje postrzeganie aplikacji zintegrowanych z LLM jako podmiotów wymagających ścisłej kontroli dostępu, ochrony danych ... wg analityków Check Pointa jedyny sposób na bezpieczeństwo organizacji aktywnie korzystającej z modeli AI ...
-
AI i deepfake wykorzystywane do szantaży seksualnych
Cyberprzestępcy coraz częściej wykorzystują technologię deepfake do seksualnych szantaży - informuje FBI. Na podstawie publicznie dostępnych fotografii generują m.in. fałszywe, najczęściej nagie zdjęcia, które stają się narzędziem do wymuszeń. Także w Polsce ten problem narasta - przestrzegają specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa z ESET. ...
-
Trend Micro: Rok 2024 może przynieść serię ataków opartych o AI
Trend Micro, globalny lider w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, przestrzega przed transformacyjną rolą generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w krajobrazie cyberzagrożeń i nadchodzącej kumulacji wyrafinowanych taktyk kradzieży tożsamości przy użyciu inżynierii społecznej i narzędzi GenAI. Eric Skinner, wiceprezes ds. strategii rynkowej w Trend ...
-
Ofert pracy w IT o 20% mniej, ale popyt na specjalistów od AI i bezpieczeństwa wciąż duży
Analiza rynku pracy sektora IT w Polsce przeprowadzona przez analityków Jooble wykazała, że na początku drugiego kwartału 2024 roku nastąpił 20 proc. spadek liczby ofert pracy w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku. Największy spadek liczby ogłoszeń o pracę odnotowano w sektorze programowania, gdzie liczba wakatów wróciła do poziomów z ...
-
Sztuczna inteligencja obniży pensje i zabierze pracę?
... obszarach sztuczna inteligencja może zastąpić pracowników na rynku pracy? Ile wiedzą o AI pracodawcy, a ile pracownicy? Czy pracodawcy przewidują reskilling pracowników, których ... firm oraz ponad 600 pracowników biurowych, a wnioski zaprezentowano w raporcie „AI i rynek pracy w Polsce”. Oprócz pracodawców i pracowników, o zdanie zapytano także… ...
-
Sztuczna inteligencja w biznesie. Wyzwania i możliwości
... wdrożenie rozwiązań sztucznej inteligencji? Co pozwala osiągnąć wartość biznesową z AI? AI - przekształcanie danych w inteligencję Trzecia rewolucja przemysłowa sprawiła, że dziś żyjemy w ... nie zdajemy sobie nawet z tego sprawy. W badaniu ARM Northstar „AI today, AI tomorrow” ponad połowa ankietowanych konsumentów wskazała, że nie miała świadomości ...
-
Niedobór talentów. Czy sztuczna inteligencja może pomóc?
... umożliwił im zdobycie kompetencji z tego obszaru. W tej kwestii także widać różnice w szansach poszczególnych pokoleń. Najczęściej dostęp do możliwości pozyskiwania kwalifikacji AI mają przedstawiciele pokolenia Z (35 proc.) i milenialsi (28 proc.), a także specjaliści i pracownicy biurowi (27 proc.; wśród osób wykonujących prace fizyczne, bardziej ...
-
5 najważniejszych trendów technologicznych w 2025 roku
... powraca na szczyt priorytetów biznesowych jako kluczowe źródło czystej, niezawodnej i kontrolowalnej energii, zdolnej zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na energię, generowane przez AI i inne zaawansowane technologie. Choć we wrześniu i październiku 2024 roku bardzo niewiele osób na stanowiskach liderskich w globalnych firmach wskazało Małe Reaktory ...
-
Wdrażasz sztuczną inteligencję? Musisz to wiedzieć
... pracy manualnej. Poniżej znajdują się przykłady zastosowań najczęściej wykorzystywanej z tych technologii – Conversational AI. 6 strategicznych zastosowań AI w korporacjach Konwersacyjne AI (Conversational AI) jest jedną z wiodących technologii AI dla firm. Umożliwia nowy, konwersacyjny sposób kontaktów z klientami poprzez wirtualną rozmowę, przy ...
-
5 głównych trendów regulacyjnych w zakresie sztucznej inteligencji
... się na znaczny odsetek respondentów, którzy deklarują implementację narzędzi AI w całości przez swój zespół wewnętrzny. Najbardziej niezależne podejście cechuje firmy wdrażające ... między organami regulacyjnymi a firmami. O badaniu Badanie - Jak polskie firmy wdrażają AI - zostało przeprowadzone na zlecenie EY Polska przez Cube Research w okresie ...
-
Freelancerzy i sztuczna inteligencja: udany mariaż?
... na rynku pracy. Platforma Freelancehunt.com postanowiła przyjrzeć się, czy AI przydaje się w pracy freelancerów i jak jest postrzegana przez tę grupę pracowników. Oto ... niż w przypadku pracy dla jednego pracodawcy. Jak wykorzystują AI? A co AI daje freelancerom? Freelancerzy dzięki AI przede wszystkim oszczędzają czas - tak odpowiedziało prawie 54% ...
-
Sztuczna inteligencja potrzebuje regulacji prawnych
... ustawy mającej nałożyć na technologicznych gigantów z Doliny Krzemowej oraz deweloperów AI obowiązek testowania własnych modeli sztucznej inteligencji. Elon Musk powiedział: ... Freelancehunt wynika, że prawie 70% freelancerów już teraz używa różnych narzędzi AI w swojej pracy. Niekwestionowanym liderem popularności jest nadal ChatGPT, używa go do ...
-
Sztuczna inteligencja: szansa biznesu czy zagrożenie dla pracowników?
... . Wśród osób zarządzających organizacjami rośnie jednak świadomość, że ten proces to system naczyń połączonych. Dlatego też inwestycje w narzędzia bazujące na AI, nie są równoznaczne z zaniechaniem innych projektów w najnowsze rozwiązania technologiczne. W całym procesie cyfrowej transformacji należy jednak patrzeć ze znacznie szerszej perspektywy ...
-
Uczenie maszynowe a sztuczna inteligencja - jakie są różnice?
... doszczętnie pochłonięte przez pięknie, często nierealistyczne wyobrażenie, jakie mamy o AI – komentuje Robert Zyskowski. Machine learning przynosi spektakularne wyniki w wielu ... danych. Te osiągnięcia są często prezentowane w mediach jako postęp w dziedzinie AI, co jeszcze bardziej wzmacnia myślenie, że sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe ...
-
Jak sztuczna inteligencja wpływa na freelancerów?
... wydajność - mówi Valentyn Ziuzin, Prezes Zarządu Freelancehunt. Dzięki wzrostowi kompetencji w obszarze AI, freelancerzy znacząco poprawiają jakość swoich usług. To zwiększa zaufanie klientów ... najlepiej zarabiających ma taką wiedzę Bądź otwarty wobec klientów w sprawie używania AI Nowy rok 2025 to może być przełom zarówno dla sztucznej inteligencji ...
-
Sztuczna inteligencja zarobi dla firm przeszło 1 bln USD
... mld USD, a w 2020 już 46 mld USD. W obszarze zarządzania relacjami z klientami (o ten obszar byli pytani respondenci) większość przedsiębiorstw będzie wykorzystywać AI głównie w marketingu korporacyjnym, marketingu produktowym, wsparciu klienta, e-commerce, analizie zachowań klientów oraz w tworzeniu polityki cenowej. Lata 2017 - 2018 są przełomowe ...
-
Jak rozwój sztucznej inteligencji zmienia rynek pracy?
... głębokiego (Deep Learning), programowania neurolingwistycznego (NLP) czy znajomość biblioteki TensorFlow. Według danych serwisu, łączna liczba ofert dotyczących pracy z szeroko pojętym AI wzrosła w ciągu ostatnich 5 miesięcy o 30 proc. Najwięcej, bo o 37 proc., wzrosło zapotrzebowanie na starszych programistów, tzw. seniorów. Specjaliści ze średnim ...
-
Smartfony Samsung Galaxy S24 Ultra, Galaxy S24+ oraz Galaxy S24
... 8 Gen 3 Mobile Platform dla Galaxy. Ten chipset, zoptymalizowany pod kątem użytkowników Galaxy, zapewnia niesamowite ulepszenia NPU gwarantujące niewiarygodnie wydajne przetwarzanie AI. Wydajność wszystkich trzech modeli Galaxy S24 poprawiają także adaptacyjne częstotliwości odświeżania w zakresie 1–120 Hz. Smartfony z serii Galaxy S24 sprawdzą się ...
-
8 rekomendacji w sprawie sztucznej inteligencji
... Wzrasta potrzeba zabezpieczenia danych osób objętych przetwarzaniem w systemach opartych na AI. Ważne jest, aby harmonizować obowiązujące przepisy dotyczące ochrony danych osobowych ... należy szczególnie dopilnować spójnego podejścia do ochrony danych w ramach RODO i AI Act oraz ich implementujących przepisów. Te regulacje powinny działać wspólnie, by ...
-
Sztuczna inteligencja musi być etyczna
... człowieka. Dla deweloperów i klientów wdrażających projekty związane ze sztuczną inteligencją, przejrzystość i wiarygodność algorytmów to niezwykle istotna kwestia. Również dostępność systemów AI, które w sposób przejrzysty wykazują, że ma się do czynienia z maszyną a nie człowiekiem, będzie stanowić solidną podstawę do budowy zaufania koniecznego ...
-
Jak budować zaufanie do sztucznej inteligencji?
... skorzystać, konieczne jest zatem zwrócenie uwagi nie tylko na kwestie techniczne. Zastosowanie AI powinno być etyczne. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy organizacje ... wytyczne dotyczące kluczowych zasad etycznych, które należy stosować przy projektowaniu aplikacji AI. Z kolei wytyczne wydane przez Federalną Komisję Handlu USA (FTC) na początku ...
-
Jak sztuczna inteligencja wspomaga cyberbezpieczeństwo?
... cyberbezpieczeństwa sztuczna inteligencja jest bardzo pożądana. Uczenie maszynowe i inne rodzaje AI są już zintegrowane z większością rozwiązań bezpieczeństwa, które nas dziś chronią ... właściwie niemożliwe. Ilość danych przekracza bowiem możliwości percepcji ludzkiej. AI udoskonala automatyzację, analizuje nowe zagrożenia i dostosowuje do nich ...
-
Sztuczna inteligencja potrzebuje wiedzy i zaufania
... . Nie jest zaskoczeniem, że koronakryzys w znacznym stopniu przyspieszył wdrożenia AI w przedsiębiorstwach. Powodzenie przedsięwzięć w tym zakresie w dużej mierze zależy od zaufania ... utratą przewagi konkurencyjnej na rzecz firm, które już rozpoczęły swoją podróż w kierunku AI. IBM Watson oferuje zarówno ramy etyczne, jak i narzędzia potrzebne firmom ...
-
Polskie firmy coraz chętniej wdrażają sztuczną inteligencję
... do znaczącego zwiększenia inwestycji jest dwukrotnie wyższa niż w przypadku ogółu przedsiębiorstw. To jasny sygnał, że wraz z osiąganiem przy wsparciu narzędzi AI pierwszych biznesowych celów, firmy chętniej zwiększają budżety. Co jednak szczególnie ważne polskie przedsiębiorstwa coraz mocniej dostrzegają konieczność rozwoju narzędzi dostosowanych ...
-
Sztuczna inteligencja ciągle przeraża pracowników?
... rozwój firmy oraz nowym wyzwaniem kryzysowym dla przedsiębiorstwa. Ważne jest więc staranne pochylenie się nie tylko nad zaplanowaniem obszarów, w których AI jest przydatne w organizacji, ale również określenie potencjalnych czynników ryzyka i ich zaadresowanie w przygotowywanym planie komunikacji wspierającym proces wdrożenia – dodaje Iwona Kubicz ...
-
Sztuczna inteligencja zmienia SEO: Jak GEO wpływa na widoczność marki w internecie
... Optimization (GEO) - optymalizacja treści pod kątem widoczności i cytowań przez algorytmy AI. Regularny monitoring obecności w odpowiedziach generowanych przez sztuczną inteligencję ... i zgodne z zasadami jakości, które coraz mocniej są egzekwowane przez algorytmy AI. Regularna optymalizacja treści pod kątem modeli językowych przynosi firmom wymierne ...
-
Chat GPT: czy sztuczna inteligencja decyduje już o wszystkim?
... Y i Z. Największym jednak zaskoczeniem może być fakt, że największe grono miłośników generatywnej AI to baby boomers. Co więcej, gros ostatniej z wymienionych generacji jest w ... X (51,7%), Z (50,8%) i Milenialsów (50,2%). Użytkownicy i użytkowniczki wykorzystują generatywną AI najczęściej do tworzenia treści (52%) i brainstormingu (28%). W podziale ...
-
Sztuczna inteligencja coraz częściej wykorzystywana w pracy
... wykorzystywana w pracy. Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Slack, firmę należącą do Salesforce, wynika, że 1 na 4 pracowników korzystał w styczniu 2024 roku z narzędzi AI. We wrześniowym badaniu była to 1 na 5 osób. Kluczowe wnioski płynące z badania: Wykorzystanie sztucznej inteligencji w miejscu pracy wzrosło o 24% w ostatnim kwartale ...
-
Polska liderem korzyści płynących ze sztucznej inteligencji
... w poszczególnych państwach wydajnej infrastruktury. Jednym z fundamentalnych zagadnień dla rozwoju AI pozostaje rozbudowa globalnej sieci 5G, która ma ogromny potencjał ... z przyjęciem kompleksowych regulacji etycznych i prawnych, w czym pomoże unijne Rozporządzenie AI Act. Jednak wiele kwestii muszą wewnętrznie ustalić i doprecyzować przedsiębiorcy ...
-
Sztuczna inteligencja na rynku pracy, czyli entuzjazm i trudności
... 12 miesiącach. Technologiczną rewolucję w ciągu 3 lat zapowiada 17% polskich przedsiębiorstw, natomiast 15% z nich w ogóle nie bierze pod uwagę wprowadzenia elementów AI codziennej pracy, a 5% firm odrzuciło tego typu innowacje. Współczesny rynek pracy przechodzi dynamiczną transformację, a jednym z kluczowych czynników napędzających te zmiany jest ...