-
Wyniki finansowe SKOK-ów I-VI 2006
... dodatni wynik ze sprzedaży w wysokości 1,3 mln zł i wynik z działalności gospodarczej - 3,4 mln zł. Wynik z działalności operacyjnej wykazał wartość ujemną minus 11,3 mln zł. Wskaźnik poziomu kosztów z całokształtu działalności spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych ukształtował się na poziomie 99,2%. Na koniec I półrocza 2006 r. SKOK-i ...
-
BPM usprawnia zarządzanie
... (46%) i konkurencyjnością (43%). Wykazuje to jednoznacznie konieczność stosowania wydajnych, nowoczesnych metod zarządzania będących podstawą działalności firmy. Zaledwie 11% badanych przedsiębiorstw wdrożyło rozwiązania BPM obejmujące całą organizację — pozostałe korzystają z różnego rodzaju mało wydajnych i czasochłonnych technik. Przykłady ...
-
Gospodarka polska stabilizuje się
... dla wzrostu gospodarki ma także popyt w kraju. Widoczne jest to między innymi w danych o sprzedaży detalicznej, która od początku roku wzrosła o 11,1%. Przedsiębiorstwa przemysłowe i duże firmy handlowe nadal oczekują wzrostu zamówień, podobnie jest w budownictwie. Zmiany na rynku pracy i w wysokości płacy spowodowały, iż ...
-
Wakacyjne ceny mieszkań w Warszawie
... zajmuje najdroższa dzielnica - Śródmieście. Mimo średniej ceny 1 m2 mieszkania wynoszącej blisko 9500 PLN na jej terenie chciałoby znaleźć lokum ponad 11% poszukujących. Kolejne miejsca zajmują: Ochota (9,6%), Żoliborz (7,8%), Praga Pd. (7,4%). Na końcu listy preferowanych lokalizacji znalazły się satelickie dzielnice Warszawy – Wawer, Wesoła ...
-
Polacy a marka handlowa towaru
... działaniami konkurencji. Mocna marka to mocna pozycja firmy, ułatwiająca chociażby otwieranie korzystnych linii kredytowych i zawieranie nowych kontraktów. W kampanii udział bierze 11 polskich i międzynarodowych marek: Bella, Blend a med, Brise, Chappi, Felix, Kamis, Lipton, Ludwik, Nutella, Vegeta i Vizir.
-
Ziemniaki z Cypru XI.2005-VI.2006
... zróżnicowana w zależności od pory roku. W sezonie zimowym tradycyjnie największym odbiorcą jest Grecja (38,5% całego eksportu), Wielka Brytania (21,4% eksportu) i Niemcy (11,4%), w sezonie wiosennym natomiast głównymi odbiorcami są Niemcy (21,7% całości eksportu), Grecja (18,3%), Belgia (18%) i Wielka Brytania (12,9%). Wśród krajów spoza ...
-
Monitor NEC MultiSync LCD1990FXp
... S-PVA (Super Patterned Vertical Alignment Technology), zapewniający wysoką ostrość obrazu. Model LCD1990FXp z ramką obudowy o szerokości 6,9 mm (lewa i prawa krawędź) i 11,8 mm (górna i dolna krawędź), został zaprojektowany z myślą o rozwiązaniach wielomonitorowych. Wąska ramka wokół ekranu w połączeniu z takimi funkcjami, jak technologia TORO ...
-
Tydzień 40/2006 (02-08.10.2006)
... o wartości ponad 100 mld USD . W drugim kwartale hinduska gospodarka rozwijała się w tempie prawie 9% r/r (wartość usług wzrosła o 13,2%, a produkcji przemysłowej - o 11,3%) . To skutek realizacji programu reform gospodarczych. Rośnie zainteresowanie inwestorów tym krajem i do hinduskich stref ekonomicznych przenoszą swoje zakłady czołowe firmy ...
-
Tydzień 40/2006 (02-08.10.2006)
... to, że Polska pozostaje jest dłużnikiem wobec zagranicy. W porównaniu z poprzednim rokiem ujemna wartość międzynarodowej pozycji inwestycyjnej netto zwiększyła się o 11,2 mld euro, tj. o 12,0%. W analizach niekiedy podaje się relację międzynarodowej pozycji inwestycyjnej netto do PKB i na na koniec 2005 ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2005 r.
... pracujących w mikro-przedsiębiorstwach zajmował się działalnością budowlaną. Z ogólnej liczby pracujących w mikro-przedsiębiorstwach około 89% pracowało w podmiotach osób fizycznych, a 11% w przedsiębiorstwach osób prawnych i jednostkach organizacyjnych mniemających osobowości prawnej. Zarówno wśród podmiotów osób fizycznych jak i osób prawnych ...
-
Polacy o zatrudnianiu cudzoziemców
... pracujących w naszym kraju wskazywały, że pochodzą oni najczęściej z Ukrainy – 25 procent i z Niemiec – 18 procent. Badanie CBOS przeprowadzono w dniach od 8 do 11 września na 937-osobowej grupie dorosłych Polaków.
-
Produkcja w Polsce IX
... Urzędu Statystycznego produkcja sprzedana przemysłu po wyeliminowaniu wpływu zmian cen (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była we wrześniu br. o 11,7% wyższa niż przed rokiem i o 9,3% większa w porównaniu z sierpniem br. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym produkcja sprzedana ukształtowała się na ...
-
Tydzień 42/2006 (16-22.10.2006)
... , jednak pod warunkiem, że są zarejestrowane na terytorium naszego kraju. Stanowi to naruszenie przepisów o jednolitym rynku. Według przeprowadzonych badań dla 11% mieszkańców wsi i dla 40% rolników, rolnictwo jest głównym źródłem dochodu (dwa lata temu wskaźniki te wyniosły 16% i 51%. W naszym kraju ...
-
Popularność mediów w USA
... wydarzeń znajdują się wiadomości telewizji lokalnej. Z blogów i Internetu najczęściej korzysta 12 proc. osób w wieku od 18 do 20 roku życia i 11 proc. tych miedzy 21 a 24 rokiem życia. Jak wynika z ankiet Timesa i Bloomberga, wiadomości telewizji lokalnych są mniej popularne w grupie wiekowej ...
-
Wyniki Megapanel VIII 2006
... ., w stosunku do lipca, kiedy mógł się pochwalić zasięgiem w wysokości 0,88 proc. W sierpniowym rankingu nowością jest też komunikator Xfire z zasięgiem 0,11 proc. i 13 409 użytkowników. Nowemu komunikatorowi miejsca ustąpił Yahoo Messenger. * W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono: - komunikatora Windows Messenger, który ...
-
Sony blokuje nielegalny import PS3
... zablokowania importu swojej najnowszej konsoli PlayStation 3 (PS3) do Europy przed jej oficjalnym debiutem na tym rynku. Sprzedaż konsoli ma ruszyć 11 listopada w Japonii i 17 listopada w Stanach Zjednoczonych; na rynek europejski trafić ma ona dopiero w marcu 2007 roku. W zeszłym tygodniu brytyjski sąd ...
-
Fox liderem rynku plików wideo
... przez ComScore. W ramach serwisów należących do Fox, internauci obejrzeli 1,4 mld klipów. Fox wyprzedził tym samym Yahoo z 823 mln obejrzanych nagrań (11,8 proc. udział w rynku) i YouTube (688 mln nagrań, 9,9 proc. udział). Na kolejnych miejscach znalazły się Viacom Digital (4,1 proc.) oraz Time Warner ...
-
Cypryjskie cytrusy X.2005-V.2006
... , z czego 25.000 ton stanowi wyhodowana na Cyprze krzyżówka Mandora, 32.000 ton – grejpfruty, 25.000 ton pomarańcze typu Valencia i 11.000 ton cytryny. Prawie połowa zbiorów została sprzedana za granice - eksport wyniósł w tym okresie 66.328 ton cytrusów, co w porównaniu ...
-
Europejczycy a telefony komórkowe
... do usług telefonicznych - 61% posiada zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy, a 18% wyłącznie komórkowy - wynika z badania Eurobarometr zrealizowanego pomiędzy 7 grudnia 2005 a 11 stycznia 2006 przez TNS Opinion & Social na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania obejmującego prawie 30 000 respondentów z 25 państw Unii Europejskiej ...
-
Tydzień 43/2006 (23-29.10.2006)
... mld USD (to wzrost o 78%), a do krajów Zachodniej Azji aż o 85%więcej. Unijna „10” przyjęła 34 mld USD, w tym Czechy - 11 mld USD, a Polska – 7,7mld USD. Pogarsza się sytuacja na rynku nieruchomości w USA. Od początku roku sprzedaż nowych domów systematycznie spada ...
-
Tydzień 43/2006 (23-29.10.2006)
... w 2006 roku rynek leków wzrośnie o 2,7%, a w 2007 roku o ok. 1,0%. Całkowita wartość rynku farmaceutycznego w cenach producenta netto za pierwsze trzy kwartały wyniosła 11 mld zł (wzrost o 4,1% r/r). Największy wzrost obserwuje się w grupie leków generycznych oraz leków stosowanych w leczeniu chorób przewlekłych i onkologii. Sejm ratyfikował ...
-
Wyniki TFI i funduszy inwestycyjnych I-VI 2006
... z operacji funduszy inwestycyjnych zwiększył się do 2225,5 mln zł, tj. o 6,7%. Zysk funduszy otwartych wzrósł w porównaniu z I półroczem 2005 r. o 11,4%. Fundusze zamknięte i specjalistyczne otwarte zanotowały zmniejszenie zysku o odpowiednio 42,7% i 5,7%. W I półroczu bieżącego roku towarzystwa funduszy inwestycyjnych dysponowały aktywami ogółem ...
-
Koniunktura konsumencka X 2006
... od wyniku z poprzedniego miesiąca. W perspektywie ostatnich dwóch lat obserwowany jest stały wzrost notowań – o 6,3 pkt. procentowego w relacji do października 2005 r. oraz o 11,9 pkt. procentowego względem października 2004 r. Wybrane wskaźniki koniunktury konsumenckiej w październiku 2006 roku: Saldo ocen zmian, jakie zaszły w sytuacji finansowej ...
-
Internet w Polsce VII-IX 2006
... pokazują, że najliczniejszą grupę użytkowników stanowią osoby ze średnim wykształceniem (42 proc.), potem z wyższym (28 proc.), podstawowym (20 proc.) i zasadniczym (11 proc.). Optymizmem napawa także sposób łączenia z Internetem. Coraz więcej Polaków ma w domu stałe łącza lub łączy się z Internetem poza miejscem ...
-
Reklama w prasie I-IX 2006
... spadek o 8,63 proc.) i Pani Domu, która zarobiła o 7 proc więcej - co dało 22 mln. Dwutygodnik Viva! również zyskał w porównaniu z rokiem ubiegłym - o 11,37 proc. osiągając wpływy na poziomie 50,5 mln.
-
Świetlana przyszłość reklamy wideo
... . tego szacowanego w tym roku w Stanach Zjednoczonych na 15,9 mld dolarów rynku. Wydatki na reklamę wideo mają do końca dekady stanowić 11,5 proc. ogółu wydatków na reklamę internetową, ale nadal będzie to tylko 3,3 proc. puli, która zostanie wówczas przeznaczona na reklamę telewizyjną ...
-
Reklama w motoryzacji IX 2006
... . Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły stacjom telewizyjnym (28 mln zł), które wyprzedziły kolejno gazety (21 mln zł), magazyny (11,6 mln zł) oraz radio (9,2 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 5,9 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Licząc od ...
-
Polski rynek e-commerce wzrośnie o 300%
... ), to wzrost o prawie 10 pkt. proc. od ub.r., gdy z internetu korzystało 28,8 proc. Polaków. Dla porównania - w 2001 r. ten odsetek wynosił 11,93 proc. Wg prognoz Międzynarodowej Unii Telekomunikacji, w 2010 z internetu będzie korzystać 50 proc. Polaków. Spośród Polaków korzystających z internetu, 33 proc ...
-
Sprzedaż samochodów X 2006
... samochody (spadek o 6,2 procent), w październiku 1.357 sztuk (wzrost o 29,7 procent). Ósme miejsce zajął Volkswagen, którego sprzedaż tegoroczna wyniosła do końca października 11 tys. 876 aut (o 19 procent więcej niż rok wcześniej), a miesięczna - 1.945 sztuk wykazuje 88,5 procent wzrostu. Na dziewiątej pozycji znajduje ...
-
Samochody dostawcze X 2006
... 7,4 procent polskiego rynku. Szóstą marką jest Mercedes. Na miejscach siódmym i ósmym znalazły się odpowiednio Citroen i Opel. Na dziewiątą lokatę awansował z 11. miejsca w poprzednim miesiącu Nissan.
-
Wyniki finansowe przedsiębiorstw 2005
... inwestycje długoterminowe, 3,7% należności długoterminowe, 3,3% wartości niematerialne i prawne, a 2,0% długoterminowe rozliczenia międzyokresowe. Wartość aktywów obrotowych wyniosła 519,4 mld zł (o 11,6% więcej niż na koniec 2004 r.). W sektorze prywatnym koncentrowało się 81,8% aktywów obrotowych. W strukturze aktywów obrotowych 48,4% stanowiły ...
-
Produkcja w Polsce X 2006
... . wzrost poziomu produkcji wystąpił w przedsiębiorstwach, których głównym rodzajem działalności jest wykonywanie robót budowlanych wykończeniowych – o 36,7%, wykonywanie instalacji budowlanych – o 11,0% oraz wznoszenie budynków i budowli; inżynieria lądowa i wodna – o 10,6%. W jednostkach przygotowujących teren pod budowę produkcja zmniejszyła się ...
-
Internet i komputery w Polsce
... na wsi. Jednak i tu odnotowano istotny postęp. W ciągu trzech ostatnich lat odsetek mieszkańców wsi regularnie korzystających z globalnej sieci podwoił się z 11 proc. w II kwartale 2004 r. do 22 procent w I kwartale 2006 r. Wśród przedsiębiorstw liderami w wykorzystaniu technologii informatycznych są firmy z branży informatycznej, sektora ...
-
Nowe punkty dostępowe ASUS
... Częstotliwości - 2.4 - 2.5 GHz Modulacja - OFDM, CCK, DQPSK, DBPSK Przepustowość - 802.11g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54Mbps, 802.11b: 1, 2, 5.5, 11Mbps Kanały - 11 for Płn. Ameryka, 14 Japonia, 13 Europa (ETSI), 3 (non-overlapping) Zasięg - Wewnątrz 130ft (40m), na zewnątrz (LOS, Light-Of-Sight) 2000ft (600m) przy ...
-
Co motywuje Polaków do lepszej pracy?
... proc.; przestrzeganie przez pracodawcę praw pracowniczych - 21 proc.; wykonywanie ciekawej pracy - 16 proc.; pozycja w firmie - 13 proc.; uregulowany czas pracy - 11 proc.; możliwość samodzielnego ustalania godzin pracy - 5 proc.; inne czynniki - 1 proc.; nie wiemy/trudno powiedzieć - 3 proc. Gazeta Prawna zaznacza, że dane mogą ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?