-
Boże Narodzenie 2021: liczy się przede wszystkim czas?
... ich niedobór – dodaje. Poza kartami podarunkowymi respondenci badania Oracle planują kupić więcej produktów kosmetycznych (27%), odzieży (23%) czy produktów obuwniczych (22%). Święta w sieci Czas przed Bożym Narodzeniem to okres wielu przygotowań oraz poszukiwań wymarzonych prezentów na Święta. Ze względu na pandemię ...
-
Co piąta firma nie jest przygotowana na lockdown
... przygotowanie swojej firmy na wypadek kolejnego lockdownu jako dobre, z czego ponad 16 proc. określa je nawet jako „zdecydowanie dobre”, ale 22 proc. przyznaje, że nie jest przygotowana do takiej sytuacji. A co dziesiąty przedsiębiorca przyznaje, że właściwie nie wie, na ile jego ...
-
Ile wydamy na Boże Narodzenie 2021?
... w PAYBACK Polska. Wśród popularnych, bożonarodzeniowych prezentów jest też elektronika, którą wskazał co czwarty ankietowany, książki i płyty (23% badanych) oraz słodycze (22%). Jednocześnie, 7% osób, które wzięły udział w badaniu PAYBACK, w ogóle nie planuje w tym roku zakupu prezentów. W przypadku prawie 30% z nich powodem jest ...
-
Cyfrowa tożsamość: do czego jej potrzebujemy?
... r. z tego rozwiązania ankietowani chcieli korzystać głównie w relacjach z administracją publiczną (32 proc.), dostawcami gazu, prądu czy wody (29 proc.), firmami telekomunikacyjnymi (22 proc.) oraz z firmami świadczącymi usługi medyczne (18 proc.). Wyniki z 2021 roku pokazują jak ograniczenia wynikające z pandemii zmieniły preferencje Polaków. Jako ...
-
EY: konsumenci znowu boją się o finanse
... Konsumenckich EY. Dzięki większej ilości czasu spędzanego w domu, znaczna część respondentów zwiększyła swoje wydatki na remonty i domowe usprawnienia oraz rozrywkę – 22% konsumentów deklarowało zwiększenie funduszy na ten obszar, a 23% - spadek. Zyskały za to aspekty będące bezpośrednim efektem pandemicznych ograniczeń tj. dostawy ...
-
Zakupy w sklepie i obiad w restauracji budzą największe obawy Polaków
... .), bezpośrednia praca z klientem (18 proc.) i szkolenia (16 proc.). W średniej światowej znacznie powszechniejsza jest chęć budowania relacji z klientami, na co wskazuje 22 proc. ankietowanych (przy zaledwie 9 proc. w Polsce). Taki powód najczęściej pojawia się wśród odpowiadających w Indiach (34 proc.), Brazylii (31 proc.) i RPA ...
-
Rynek handlowy 2021 i prognozy na rok 2022
... Fitness World i Holmes Place, został większościowym właścicielem sieci klubów fitness Just GYM. We wrześniu sportowe portfolio Medicover powiększyło się o kolejne 22 nowoczesne kluby zlokalizowane w największych miastach Polski. W tym samym miesiącu Medicover dokonał akwizycji 11 obiektów z sieci FITARENA i Quanfit. Aktywna na rynku ...
-
Pandemia przenosi sektor MŚP do chmury
... wdrożeń, jak chmura może pomóc w rozwoju. Na drugim miejscu znajduje się przekonanie, że posiadają już wystarczające zasoby wewnątrz własnej organizacji (22 proc.). Co ciekawe, koszty migracji wydają się odgrywać zupełnie drugorzędną rolę. Ten wątek wskazało już tylko 4,9 proc. firm. Jaką chmurę ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowy rekord i trudności w III kw. 2021 r.
... . To o 11,8 proc. mniej niż w III kwartale 2020 roku. W przedostatnim kwartale 2021 roku najważniejszym zagranicznym partnerem nadal pozostają Niemcy (34,22 proc. całości). Wartość eksportu do naszego zachodniego sąsiada wzrosła 24,31 proc. (8,19 mld euro). Kolejnymi rynkami zbytu są: Francja ...
-
Dzieci w sieci: jakich treści szukają online?
... ,4% wszystkich zapytań dzieci. Wśród najczęściej wyszukiwanych gier znalazły się Genshin Impact oraz Poppy Playtime. Jak zawsze, wysoko uplasował się Minecraft (22,4%), a filmy z kategorii „let’s play” dotyczące tej produkcji były popularniejsze od materiałów związanych z Robloxem. Wśród twórców oferujących treści poświęcone grom najpopularniejsi ...
-
Co trzeci Polak przewidział, że pandemia nie skończy się w 2021 roku
... w mijającym roku? Na czele wymienianych celów była większa dbałość o zdrowie i kondycję (38 proc.), zrzucenie kilogramów (25 proc.), odreagowanie dystansu społecznego (22 proc.), wyjazd w daleką podróż (15 proc.), czy też znalezienie pracy (10 proc.). I jak, udało się? Badanie "Wydatki świąteczne Polaków" przeprowadziła ...
-
Ruszyła wyprzedaż w Orange
... telefonu (15 zł taniej - od 30 zł), popsocket - rozkładany uchwyt do stabilnego trzymania telefonu w dłoni, z funkcją podstawki (15 zł taniej - 22,90 zł). Odnowione smartfony w niższej cenie W sklepie Orange można także znaleźć odnowione smartfony czy laptopy. Wyglądają i działają tak, jak fabrycznie ...
-
Laptopy Acer Swift X i Acer Aspire C27 i C24
... i 2560x1600 (WQXGA) w przypadku modelu 16-calowego - o imponująco wąskich ramkach co przekłada się na współczynnik powierzchni ekranu do obudowy na poziomie 92,22%. 100% pokrycie gamy kolorów sRGB i jasność na poziomie do 400 nitów sprawiają, że Swift X zachwyca jakością wyświetlanego obrazu. Co więcej ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
... dokonywało zakupu w sklepie internetowym, a odbierało stacjonarnie. 6% trudno wskazać, jaką formę zakupów preferuje. Najczęściej będziemy korzystać z zakupów on-line w sklepach odzieżowych (22%), z elektroniką (19%) oraz z kosmetykami (13%), a także z artykułami spożywczymi (12%). 8% z nas kupi w ten sposób rzeczy do domu i ogrodu, a 8% asortyment ...
-
Polski eksport i import - jakie wyzwania w 2022 roku?
... z uzasadnienia do ustawy budżetowej. Ale to tylko 7,7 proc., gdyż np. według najnowszych danych GUS w okresie I–X 2021 r. wartość eksportowanych towarów wzrosła o 22,5% w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Miniony rok był pod kilkoma względami wyjątkowy, a tak silny wzrost sprzedaży zagranicznej w dużej mierze zawdzięczamy ...
Tematy: polski eksport, eksport, import, import towarów, eksporterzy, eksport towarów, inflacja, kurs złotego, rok 2022 -
GUS: inflacja w grudniu to już 8,6% rdr
... odzieży i obuwia (o 0,5%) obniżyły ten wskaźnik o 0,02 p. proc. W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 10,0%), żywności (o 8,7%) oraz transportu (o 22,7%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 2,50 p. proc., 2,14 p. proc. i 2,04 p. proc.
-
Rynek pracy specjalistów: podsumowanie 2021 nie wypada źle
... , a także rosnący nacisk firm na realizację ambitnych celów sprzedażowych. Na drugiej pozycji znaleźli się specjaliści IT, do których kierowanych było 22% wszystkich ofert w serwisie. 218 407 ogłoszeń to wyraźne odzwierciedlenie trendów obserwowanych na rynku pracy. Na wynik ten złożyły się oferty ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2021 roku
... najwięcej zmian właścicielskich odnotowano wśród spółek z branży Media/IT/Telecom – 26% oraz FMCG – 11%. Wśród podmiotów kupujących dominowały firmy z branży Media/IT/Telecom – 22% i fundusze PE/VC - 10% oraz przedsiębiorstwa z obszaru Biotechnologii oraz Ochrony Zdrowia – 9%. Ponad 62% sprzedających stanowili inwestorzy prywatni, drugą najczęściej ...
-
Branża IT potrzebuje 60 tys. specjalistów. Praca nie tylko dla programistów
... ), Specjaliści od DevOps zarabiają od 16,8 do 23,5 tys. PLN netto (+VAT) , Specjaliści od Big Data zarabiają od 16 do 22 tys. PLN netto (+VAT) , Specjaliści od Business Intelligence zarabiają od 15,1 do 21 tys. PLN netto (+VAT) , Pamiętajmy, że istotny ...
-
Matka Polka Finansowa: czy i jak Polki zarządzają budżetem domowym?
... zaledwie 7% mężczyzn. Tendencja ta widoczna jest również przy planowaniu większych wydatków, jak np. wakacji – za ten element odpowiedzialnych w pełni jest 22% kobiet, a jedynie 3% mężczyzn. Mama rządzi i kupuje Okazuje się także, że kobiety nie tylko trzymają domowe finanse w garści, lecz także mają ...
-
Pandemia nie wpływa na strategie i plany Private Equity?
... proc.) ocenia, że w pierwszej połowie bieżącego roku pozostaną takie same. Co więcej, ich ponownych wzrostów w tym roku spodziewa się tylko 22 proc. ankietowanych. Jest to bardzo wyraźny spadek takich wskazań z 41 proc. w poprzednim badaniu. W grudniu znacznie częściej niż latem pytani przewidują ...
-
Szczepienia pracowników przeciwko Covid-19 oczekiwane przez pracodawców
... uwagę wielkość organizacji to mikro (do 10 pracowników) i duże (powyżej 250) firmy będą w największym stopniu oczekiwać przyjęcia szczepienia. 20% mikroprzedsiębiorstw i 22% dużych firm mówi o konieczności szczepień tylko w określonej grupie pracowników, odpowiednio 15% i 13% o podwójnym zaszczepieniu się, a 14% i 13% o przyjęciu także trzeciej ...
-
Centra handlowe po pandemii. Jakie trendy?
... sobą, są natomiast doskonale zlokalizowane i wciąż przyciągają rzesze wiernych klientów. Jednym z przykładów takich działań jest nowo otwarte centrum „convenience” Mozaika (22 500 m kw.) w Krakowie. Inwestor 4 Friends Investment Group, wspierany przez ekspertów z BNP Paribas Real Estate Poland, stworzył nową markę wielofunkcyjnych centrów ...
-
Polacy czekają na podwyżki wynagrodzeń
... i Dyrektor Personalna Randstad Polska. Rotacja wzrasta, ale głównym powodem staje się chęć rozwoju zawodowego Wzrosła rotacja pracowników na rynku pracy – 22 proc. pracowników zmieniło miejsce zatrudnienia w ubiegłym półroczu (wzrost o 3 punkty proc.). Nieznacznie wzrósł też odsetek osób aktywnie szukających nowej pracy lub ...
-
Biuro w projekcie mixed-use - warto czy nie?
... na najwyższych piętrach wież dochodzi do poziomu nawet 27-28 EUR. W pozostałych lokalizacjach centralnych stawki znajdowały się w przedziale od 15 do 22 EUR/m kw./miesiąc. Czynsze wywoławcze poza centrum wynoszą od 10 do 15 EUR/m kw./miesiąc. W Krakowie czynsze wywoławcze w ostatnich latach ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w styczniu 2022 wyższe o 28,5% r/r
... r. (o 4,2%), jak i w porównaniu ze styczniem 2021 r. (o 36,4%). Za 1 hl mleka płacono w skupie 182,96 zł, tj. o 0,6% mniej niż w poprzednim miesiącu, ale o 22,5% więcej niż przed rokiem. Departament Handlu i Usług Dyrektor Ewa Adach-Stankiewicz
-
Zachowania konsumentów: gdzie i jaką kawę kupują Polacy poza domem?
... w wieku od 45 do 54 lat (26%), osoby od 35 do 44 lat (25%) oraz od 25 do 34 lat (22%). Kawa kupowana w kawiarniach sieciowych, choćby ze względu na swoją lokalizację, cieszy się największą popularnością wśród mieszkańców największych miast – stanowią oni ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... pandemią. Podobnie jak na całym rynku, liderem wydatków w telewizji jest sektor handel, którego budżety wzrosły o blisko 150 mln zł (dynamika 22,4%). Pod względem wolumenu wzrostu drugi w kolejności był sektor finanse, którego wydatki zwiększyły się o blisko 65 mln zł (dynamika 34,3%). W 2021 ...
-
Sankcje unijne mogą obniżyć PKB Białorusi o 5 proc.
... importu objętego sankcjami). Biorąc pod uwagę cały polski import (łącznie z wewnątrzunijnym), z Białorusi pochodziło 17 proc. dostaw do Polski produktów cementowych, 22 proc. produktów zawierających chlorek potasu oraz 13 proc. drewna i wyrobów z drewna. Zakłócenia dotkną zatem przywóz produktów, na rynku których już ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
... reklamy marek i reklamy efektywnościowej. Prognozujemy, że wydatki na reklamę produktów medycznych dostępnych bez recepty wzrosną z 20,1 mld USD w 2021 r. do 22,7 mld USD w 2023 r., czyli o 36% powyżej poziomu wydatków sprzed pandemii, które w 2019 r. wyniosły 16,7 mld USD. Digitalizacja pomaga markom dostosować ...
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
... zaznaczyć, że były również branże, które zyskały (przynajmniej patrząc na obroty w danej kategorii), wśród których dominowała żywność specjalistyczna – wzrost o 22% (korzystające z sąsiedztwa supermarketów i możliwości handlu podczas lockdownów, jak również chęci spożywania produktów rzemieślniczych oraz pochodzących z upraw ekologicznych). Innym ...
-
Smartfony Samsung Galaxy A53 5G i Galaxy A33 5G
... pliki, a nawet odbierać połączenia i SMS‑y. Galaxy A53 5G będzie dostępny na wybranych rynkach od 1 kwietnia, zaś Galaxy A33 5G – od 22 kwietnia.
-
Produkcja przemysłowa w lutym 2022 wyższa o 17,6% r/r
... wzrost cen odnotowano w sekcji wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę – o 26,6%. Ceny w sekcji górnictwo i wydobywanie wzrosły - o 22,3%, w tym w wydobywaniu węgla kamiennego i węgla brunatnego (lignitu) o 29,3%, a w górnictwie rud metali - o 18,6%. Ceny w sekcji przetwórstwo przemysłowe podwyższono o 14 ...
-
Zatrudnienie Ukraińca: uproszczenie procedur to kropla w morzu potrzeb
... z nich ma dobre intencje i z pozoru atrakcyjna oferta pracy, może przynieść im więcej skody niż pożytku. Ustawowe pułapki Od 16 do 22 marca 2022 r. – czyli po wejściu w życie specustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa – Ukraińcom przyznano ponad ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... . wspomniało o braku możliwości negocjacji cen lub rabatów. Pojawiły się również kłopoty związane z płatnościami – 26 proc. narzekało na proces realizacji transakcji, a 22 proc. na dostępne opcje płatności. Kupuję, więc doświadczam O ile już w zasadzie normą jest przenoszenie przyzwyczajeń oraz oczekiwań ze strony konsumentów ...