-
Pandemia COVID-19 a rynek pracy w Polsce
... pracy Komisji Europejskiej. Pensje jednak w górę? Pomimo niełatwej sytuacji gospodarczej aż 65,5% firm chce utrzymać poziom wynagrodzeń w ciągu najbliższego kwartału, a 22,5% zamierza je zwiększyć. Przy czym prawdopodobnie część z nich obniżyła pensje po wybuchu pandemii. O zmniejszeniu wynagrodzeń myśli zaledwie 1,6% przedsiębiorstw. Jedna firma ...
-
Rosną zaległości i ryzyko upadłości firm
... miesiącach w Państwa firmie istniało realne ryzyko zamknięcia biznesu, upadłości? Po roku pandemii aż 22 proc. przedsiębiorców mówi o ryzyku upadłości, pół roku temu było to 11 proc. mikro ... przewozem osób i towarów, przy średniej odpowiedzi dla wszystkich branż na poziomie 22 proc. W bazach BIG InfoMonitor oraz BIK transport również się wyróżnia. Od ...
-
Trickbot atakuje Polskę
... w ciągu zaledwie miesiąca wzrósł on w naszym kraju ponad dwukrotnie, z 22,1 do 46,3 pkt. Dridex, AgentTesla oraz Trickbot to obecnie trzy ... na świecie zamknął podium najpowszechniejszego malware’u. Ten wariant malware’u zainfekował w kwietniu aż 22,5% polskich sieci! Trickbot to kolejny trojan atakujący systemy operacyjne Windows i czwarte ...
-
Smartfon realme GT już w Polsce
... Wariant kolorystyczny Racing Yellow o pojemności 12/256 GB trafi do sprzedaży już 22 czerwca w cenie 2499 złotych. W ramach przedsprzedażowej promocji klienci, którzy zamówią ... realme GT w wariancie kolorystycznym Speed Blue o pojemności 8/128 GB trafi do sprzedaży 22 czerwca i będzie dostępny w Polsce wyłącznie w ofercie Allegro. Jego cena została ...
-
Branża IT: backend i fullstack na topie
... się w nich operacje – w Polsce stanowią 20,2 proc., na Słowacji 22,6 proc., Węgrzech 22 proc. i Ukrainie 21,6 proc. tych rynków IT. Ich odsetek jednak ... z najmniejszym doświadczeniem w branży. W Polsce zdecydowanie przeważają midzi (31,4 proc.) – seniorzy stanowią 22,1 proc., a juniorzy 21,6 proc. A jak kształtuje się wiek programistów w opisywanym ...
-
Leasing wrzucił wyższy bieg. Co nim finansujemy?
... kwartał przyniósł 20,9 proc. wzrost finansowania, dzięki nowym umowom o wartości 22,6 mld zł. Skumulowane dane branży leasingowej na koniec września ... - pojazdy ciężarowe o wadze powyżej 3,5t., takie jak: ciągniki siodłowe, naczepy, przyczepy i autobusy (22,2 proc. udział w rynku). Pozostałe aktywa tj.: sprzęt IT, samoloty, statki, tabor kolejowy i ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
... części na pierwszy montaż niemal dwie trzecie spodziewa się wzrostu produkcji, 22% przewiduje brak zmian, a 13% – zmniejszenie wolumenu, jednak nie większe niż ... dziesiątą. Producenci z tej grupy nadal odczuwają bowiem znaczne zakłócenia w łańcuchach dostaw. Tylko 22% z nich wskazuje, że produkcja wróciła już do poziomów sprzed pandemii, a ...
-
Polski leasing: finansowanie firm na dużym plusie
... struktura rynku. Zyskało finansowanie pojazdów ciężarowych +3,5 t., ciągników siodłowych, naczep, przyczep i autobusów (22% udział) kosztem pojazdów lekkich (pojazdy lekkie w 2020 miały 47,5% udział). Inne ... i dostawcze do 3,5 t.) o łącznej wartości 39,2 mld zł, co oznacza wynik o 22,9 % wyższy niż przed rokiem. Oba typy pojazdów tj. pojazdy osobowe i ...
-
Handel zagraniczny I 2022. Ujemne saldo na poziomie 4,1 mld PLN
... (o 37,0%), w surowcach niejadalnych z wyjątkiem paliw (o 36,8%), w chemikaliach i produktach pokrewnych (o 29,5%), w napojach i tytoniu (o 23,1%), w różnych wyrobach przemysłowych (o 22,8%), w żywności i zwierzętach żywych (o 16,1%), oraz w maszynach i urządzeniach transportowych (o 8,0%). Departament Handlu i Usług Dyrektor Ewa Adach – Stankiewicz
-
Handel zagraniczny I-III 2022. Ujemne saldo na poziomie 30 mld PLN
... wyniósł 90,2 mld USD, a import 97,7 mld USD (wzrost odpowiednio w eksporcie o 9,5%, a w imporcie o 22,7%). Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 7,5 mld USD, w analogicznym okresie 2021 r. ... surowca (o 27,4%), chemii i produktów pokrewnych (o 22,7%), surowców niejadalnych z wyjątkiem paliw (o 22,3%), żywności i zwierząt żywych (o 17,6%), różnych ...
-
Remont mieszkania: czy rosnące ceny nas powstrzymują?
... Co czwarty respondent badania PAYBACK przeprowadził remont w ciągu ostatniego roku/półtora, a 22% ankietowanych 2-3 lata temu. Najczęściej prace remontowe dotyczyły kuchni lub salonu – te ... 28% i 27% ankietowanych. O kilka procent mniej respondentów wyremontowało z kolei sypialnię (22%) i łazienkę (21%). I znowu – wśród głównych powodów remontu ...
-
Stres w pracy dotyka codziennie co piątego Polaka
... 33 tys. pracowników z 17 krajów na całym świecie. Wynika z niego, że aż 22,15 proc. badanych każdego dnia odczuwa w pracy stres. Stresująca codzienność Pandemia, ... pozostają jednym z najbardziej zestresowanych narodów w Europie. Blisko co piąty ankietowany Polak (22,15 proc.) twierdzi, że codziennie w pracy doświadcza stresu, a 20 proc. twierdzi, ...
-
Handel zagraniczny 2021: ujemne saldo na poziomie 7 mld PLN
... spadł o 1,0 p. proc. i stanowił 20,9%. Dodatnie saldo wyniosło 101,7 mld PLN (26,4 mld USD, 22,3 mld EUR) wobec 85,6 mld PLN (22,0 mld USD, 19,2 mld EUR) w 2020 roku. ... pokrewnych (o 25,0%), różnych wyrobów przemysłowych (o 23,3%), maszyn i urządzeń transportowych (o 22,6%), żywności i zwierząt żywych (o 14,4%) oraz napojów i tytoniu (o 3,0%). W ...
-
Praca i zarobki w IT: Polska vs Ukraina
... ukraińskim specjaliści od Fullstack i Frontend zarobią więcej niż w Polsce – nawet ponad 22 tys. złotych Mediana dolnych i górnych widełek zarobków w iT w regionie ukraińskim ... ,6 tys. do 18,5 tys. złotych brutto (umowa o pracę) i od 16,1 tys. do 22,4 złotych netto + VAT (kontrakt). Programiści w Polsce zarobią nieco mniej w tej specjalizacji: ...
-
1 Liga Piłki Nożnej: jakie przychody wygenerowały kluby w sezonie 2021/2022?
... . Widzew deklasuje konkurencję Liderem zestawienia przychodów po raz drugi z rzędu został Widzew Łódź. Klub z miasta włókniarzy w sezonie 2021/2022 odnotował łącznie 22,98 mln zł przychodu. Szczególną uwagę zwraca znacząca przewaga w wysokości zarobków Łodzian nad drugim w kolejności Podbeskidziem Bielsko-Biała (12,83 mln ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... kolejności wśród powodów niekupowania zagranicą pojawiały się zbyt długi czas dostawy (35%) oraz zbyt skomplikowany proces ewentualnego zwrotu (22%) lub reklamacji (22%). Jednocześnie 1/5 (22%) wszystkich e-konsumentów, którzy nie kupują zagranicą deklaruje, że czuje potrzebę wspierania sklepów, które mają siedzibę w Polsce. Jeśli chodzi ...
-
Black Friday już nie zachwyca, ale sprzedaż ciągle wysoka
... ofert w Black Friday nawet częściej. Są to Chile (+33%), Japonia (+22%) i Finlandia (+1%). Sprzedaż w Black Friday wciąż jest wysoka Choć Black Friday cieszy ... się do wieczorowych zakupowiczów: godziny szczytu w sklepach internetowych przypadają na 20:00–22:00. Metodologia Dane nt. zainteresowania wyprzedażami Black Friday pochodzą z platformy ...
-
Koniunktura gospodarcza w XI 2022 oceniana negatywnie
... do sygnalizowanego w październiku (minus 21,1). Budownictwo W listopadzie wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie minus 22,6 – zbliżonym do notowanego przed miesiącem (minus 22,1). Handel hurtowy W listopadzie wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie minus 10,1 – zbliżonym do odnotowanego ...
-
Boże Narodzenie i Sylwester w domu czy z biurem podróży?
... za sobą równie radykalny spadek frekwencji – teraz Egipt wybrało ok. 22 proc. klientów biur podróży. W ubiegłorocznym okresie świąteczno-noworocznym było to prawie 50 proc. - ... Nic w tym dziwnego, bo oferty na narty w tym czasie są zdecydowanie droższe niż przed 22 grudnia (tzw. grudniowe tanie narty) i zaraz po nowym roku, gdy do początku lutego ...
-
Powierzchnie biurowe w Europie: aktywność najemców znowu dopisuje
... analizowanych rynków, bo aż na 23 z 30, z czego największy skok odnotował Mediolan (+37%), Warszawa (+34%)[1], Madryt (+32%), Paryż (+26%) i Londyn (+22%). W miarę wzrostu poziomu wynajętej powierzchni, najemcy koncentrują się na najlepszych swojej klasie biurach w najatrakcyjniejszych lokalizacjach, aby przyciągnąć i zatrzymać pracowników, a także ...
-
Dzień Kobiet: jakie są i czego pragną Polki?
... siebie i innych (32%), wytrwałości i pokonywania przeciwności (25%), siły i przebojowości (22%) oraz samoświadomości (21%). Współczesne kobiety dbają o siebie ćwicząc (18%), odżywiając się ... i rozwijać się zawodowo (21%). Ważne jest dla nich również spokój i stabilne życie (22%), ale chcą stworzyć dom i rodzinę (18%). Starają się one pogodzić życie ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w II 2023
... pobierania danych (42,6 Mb/s), a Play był liderem w średniej szybkości wysyłania danych (22,3 Mb/s) i najniższej wartości ping (29,9 ms). Stan Internetu mobilnego w ... Mb/s. Średnia szybkość wysyłania danych: Play (22,8 Mb/s). Play nadal prowadzi w kategorii średniej szybkości wysyłania danych, uzyskując 22,8 Mb/s. Orange została wiceliderem (20,6 ...
-
Oszczędzanie na emeryturę: lepszy ZUS, OFE czy PPK?
... Tomasz Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego. Zaufanie do OFE Co piąty respondent (22.4%) zadeklarował, że ma zaufanie do oszczędzania na emeryturę w ramach Otwartych Funduszy ... grupa (40.1%) na podstawie opinii innych osób, a co piąty badany (22.2%) na podstawie wizerunku jaki prezentują OFE. Zdaniem respondentów w celu zwiększenia ...
-
Zmiana pracy w trudnych czasach. Tak czy nie?
... procentowych mniej niż rok wcześniej – w marcu 2022 roku taką zmianę deklarowało 22% respondentów. Choć z badania wynika, że Polacy nie zmieniają pracy wyjątkowo często, to ... rozwoju lub awansu w obecnej firmie (26%) oraz poczucie bycia niedocenionym (22%). Badani są zainteresowani także przebranżowieniem – 17% z nich chciałoby zmienić branżę lub ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... i średnia wydatków przypadająca na wizytę w wirtualnym sklepie (z 2,85 USD w IV kw.22 do 2,3 USD w I kw.23). Wyraźnie spadki widać także na drugim co ... sprzedawcy internetowi będą wyprowadzać więcej operacji logistycznych na zewnątrz swoich organizacji. Dodatkowe 22,6% uważa także, że dotychczasowy trend zostanie co najmniej utrzymany, a tylko 18 ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w produkcji sprzedanej i eksporcie
... 29 (produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep) wyniosła aż 59,3 mld złotych. To o 22,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Początek roku rozpoczął się znaczącym wzrostem - ... o 23,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost procentowy, o 37,2 proc. (22,4 mld złotych) nastąpił w grupie producentów pojazdów i silników (PKD 29.1). Także w ...
-
To influencerzy i social media kształtują zachowania konsumentów?
... konsumentek odkryło samodzielnie nowy produkt lub markę w mediach społecznościowych. Dla 22% pomoc stanowili influencerzy i influencerki. 16% odbiorców podjęło decyzję o ... konsumentek dowiedziało się o nowej marce za pośrednictwem mediów społecznościowych. Tylko 22% odkryło nowy brand oglądając reklamy w telewizji. Influencerzy zarabiają coraz więcej ...
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
... Multikino (84,8%) i Cinema City (61,6%). Co ciekawe, jeszcze wyższy wynik odnotowaliśmy 22 lipca, a więc nazajutrz po premierze obu filmów (75,9% względem średniej dziennej ... , które na stronach kin generowali użytkownicy, przy czym najwyższe wyniki ponownie odnotowaliśmy 22 lipca. Tego dnia najbardziej znaczący, bo aż 171 procentowy skok w stosunku ...
-
Nowy rok szkolny i stary problem - brak nauczycieli
... tego ocenić. Jak wynika z danych GUS, w roku szkolnym 2022/23 w Polsce funkcjonowało 22,5 tys. placówek wychowania przedszkolnego, do których uczęszczało 1534,2 tys ... stronach kuratoriów oświaty aktualnych jest ponad 20 tys. ogłoszeń (stan na 22.08.2023). Najwięcej w woj. mazowieckim (3 896 ofert), małopolskim (2 587), śląskim (1 999), ...
-
Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV
... miejscu zestawienia - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,22%. Na drugim miejscu uplasował się MediaExpert z 3,98% udziału, natomiast podium zamyka ... miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Allegro z 0,66 mld kontaktów reklamowych i 84,22% zasięgu w populacji 7-75. Wydatki na reklamę TV Pod względem estymowanych ...
-
Biura w regionach w I półroczu 2023. Coraz większy wybór
... oddanie większości z tej powierzchni przed końcem roku. W budowie jest m.in. Inifinity z 22 tys. mkw. powierzchni i dwa budynki w kompleksie Quorum Park o łącznej ... w kompleksie Bohema. W tym roku planowane jest także ukończenie inwestycji Lakeside z 22, 7 tys. mkw. powierzchni i pierwszego budynku w kompleksie Studio z 16,3 tys. mkw. biur. ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... w kinach oszacowane zostały na poziomie niemal 118 mln zł, co stanowi o 22,7% więcej wobec roku ubiegłego. W porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r., a więc ... , który oszacowaliśmy na 10,8 proc. Inwestycje w reklamę kinową wzrosły o 22,7 proc., natomiast dzienniki odnotowały 1,4 proc. wzrostu. Jednocześnie inwestycje reklamowe w magazynach ...
-
Black Friday 2023 w Polsce i Europie w liczbach
... internetowych w naszym regionie wygenerowały telefony komórkowe, a na komputery przypadło tylko 22% ruchu. 28% wygenerowanego ruchu pochodziło z wyszukiwarek internetowych, 25% stanowiły wejścia ... najchętniej kierowali w stronę kategorii takich jak: Zdrowie i uroda (łącznie) +22% Obuwie i torebki +21% Dom (łącznie) +10% Konsumenci w USA mieli nieco ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona ponad 15,5 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,22% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we ... Trade” (14,23 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,54% oraz 94,22% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (10,2 mld kontaktów reklamowych, SoV – 14,7% i zasięg ...
-
Kto zapłaci za randkę i kolację walentynkową?
... są to jednak kobiety niż mężczyźni (odpowiednio: 35,6 proc. vs 21 proc.). Aż 22,6 proc. zaprosi bliską osobę do restauracji lub baru, a 23,5 proc. podaruje swojej ... obchodzić Święta Zakochanych. Dokładnie taki sam odsetek nie ma z kim spędzić tego dnia, a 22 proc. zniechęca jego komercyjny charakter. Dodatkowo, 21,1 proc. uważa, że jest to zwyczaj ...