-
Internauci odczuwają kryzys finansowy
... przyszłości. Jedna czwarta respondentów przewiduje, że pod koniec 2009 roku będzie wiodło się im lepiej, jedna piąta sądzi odwrotnie. Natomiast 22 proc. badanych uważa, że ich sytuacja ekonomiczna nie ulegnie zmianie. Mężczyźni postrzegają swoją przyszłość finansową bardziej optymistycznie niż kobiety. Pozytywnie ...
-
Branża FMCG: sprzedaż V 2009
... -3,6%), jak również mleka (-12,3% ; -7,8%), deserów mlecznych (-15,4% ; -28,1%) i serków homogenizowanych (-5,6% ; -7,2%). Istotne wzrosty sprzedaży zanotowano dla: papierosów (22,3% w maju br. vs maj 2008), wódki i alkoholi mocnych (17%), piwo (13,3%), kawa rozpuszczalna tradycyjna (10,2%), chipsy i chrupki (13,0%), gumy do ...
-
Kryzys w Polsce wg internautów
... w bankach. Takie obawy przejawia 27,05% osób biorących udział w ankiecie portalu Inwestycje.pl. O swoje oszczędności nie boi się natomiast 63,22% respondentów, a 9,73% nie ma na ten temat zdania, co może wiązać się z faktem nieposiadania oszczędności przez tę ostatnią grupę ankietowanych ...
-
Liczba nowych mieszkań V 2009
... . więcej - podał Home Broker. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku najbardziej aktywni byli deweloperzy, którzy wybudowali 29 557 lokali, aż o 22,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zdaniem Home Broker tak dobry wynik to efekt szybkiego rozwoju budownictwa, z którym mieliśmy ...
-
Budownictwo mieszkaniowe I-V 2009
... mieszkań, tj. o 18,5%. Największy udział w przyroście nowych zasobów mieszkaniowych mieli deweloperzy, którzy w okresie styczeń-maj 2009 r. oddali 29 557 mieszkań, tj. o 22,3% więcej niż w ub. roku, co stanowiło 46,4% ogólnej liczby mieszkań oddanych do użytkowania. W ciągu pięciu miesięcy br. inwestorzy ci rozpoczęli ...
-
MSP: sprzęt IT a działania ekologiczne
... przetargowej. Niecała jedna trzecia z nich (31%) robi to rzadko, tylko jedna piąta zaś deklaruje, iż robi to często lub zawsze (22%). Mimo, iż 37% firm zadeklarowało gotowość do ponoszenia dodatkowych kosztów w związku z inwestycjami w Green IT, w praktyce to cena decyduje o zakupie. Według ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich 2008
... obrotu brutto wszystkich podmiotów maklerskich spadł z 51,3% do 29,7% (o 21,6 pkt proc.), w grupie domów maklerskich obniżył się z 51,6% do 28,7% (o 22,9 pkt proc.) a w biurach z 48,0% do 38,1% (o 9,9 pkt proc.).
-
Centrum Optyki Kwantowej w Toruniu
... zakończył prace projektowe przy Centrum Optyki Kwantowej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Koszt całej inwestycji to około 25 milionów złotych, z czego 22 miliony stanowić będzie dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego. Centrum Optyki Kwantowej to nowoczesny ośrodek badań z zakresu optyki kwantowej i zastosowań w naukach ...
-
Rynek IT boleśnie odczuwa kryzys
... ta, dzięki przejęciu niemieckiego producenta oprogramowania SoftM, w pierwszym kwartale 2009 r. osiągnęła z działalności zagranicznej ponad połowę wartości swoich przychodów (22,5% w pierwszym kwartale 2008 r.). W ocenach DiS łączna wartość sprzedaży kilkunastu badanych zagranicznych spółek informatycznych kontrolowanych przez udziałowców krajowych ...
-
Monitor Full HD BenQ G2412HD
... : 300 cd/m² Kontrast: 1000:1 Kontrast Dynamiczny (DCR): 40.000:1 Czas reakcji matrycy: 5ms / 2ms (GTG) Obszar widzialny: 521.28 x 293.22 mm Kolory: 16.7 milliona Kąt widoczności (L/P; G/D): 170° / 160° Sygnał wejściowy: D-sub / DVI-D / HDMI 1.3 / Headphone Jack Częstotliwość pozioma kHz ...
-
Dzienniki telewizyjne V 2009
... wyłącznie przy zapowiedziach prognozy pogody. Poza tym jest to dziennik, którego godzina emisji ulega najczęstszym zmianom. Latem „Panorama” emitowana będzie o 22:40. Być może i te kwestie maja wpływ na znaczący spadek oglądalności serwisu. Z kolei „Fakty” przyciągają odbiorców dynamizmem, profesjonalizmem związanym zarówno ...
-
Pamięć USB Kingston DataTraveler 200
... oraz wsparciem technicznym producenta. Specyfikacja techniczna: Pojemności: 32 GB, 64 GB i 128 GB Wymiary: 70,39 mm x 12,52 mm x 22,78 mm Temperatura pracy: od 0 st. C do 60 st. C Temperatura przechowywania: od -20 st. C do 85 st. C Plug and Play ...
-
Coraz więcej sklepów franczyzowych
... oczekuje inwestycji nie większej niż 100 tys. zł. Kolejne 25 proc stanowią sieci o kwocie inwestycji do 200 tys. zł. Pozostałe 22 proc przypada na systemy, w których kwota inwestycji przekracza 200 tys. zł. Średnia kwota inwestycji kształtuje się obecnie na poziomie około ...
-
Rynek telewizyjny I-VI 2009
... 5,5 pkt. procentowych. W połowie roku zestawienie najlepiej oglądanych stacji otwiera TVP1, która zdecydowanie wyprzedza pozostałe kanały, gromadząc udziały w rynku na poziomie 22,8%. Na drugim miejscu znajduje się TVP2 z udziałami 15,9%, która wyprzedza Polsat – 14,8% oraz TVN – 13,7%. Cztery wiodące stacje uzyskały wyniki ...
-
Rynek fuzji i przejęć a bariery 2009
... duże zróżnicowanie regionalne. Dotyczy ono również skłonności do wprowadzania zmian w strategii związanej z planowanymi fuzjami i przejęciami. Ponad jedna piąta badanych (22%) z Europy Środkowo-Wschodniej nie dostrzega potrzeby wprowadzania jakichkolwiek zmian przy prowadzeniu transakcji M&A. Najmniej skłonni do korekty tej strategii są respondenci ...
-
Wtórny rynek nieruchomości VI 2009
... ofert nieznacznie zmieniła się w stosunku do I kwartału. Ubyło mieszkań najtańszych do 6 tys. za metr. W I kwartale było ich 28%, obecnie stanowią 22% całości oferty. W porównaniu z II 2008 roku jest ich 5,5 razy więcej W porównaniu z I kwartałem 2009 nie nastąpiły znaczące zmiany. Najwięcej jest mieszkań ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce I-VI 2009
... o planach inwestycyjnych dotyczących przede wszystkim obiektów budowlanych (52% informacji). Na kolejnych miejscach znalazły się plany związane z drogownictwem (22% informacji), robotami energoelektrycznymi (10% informacji), robotami wodno-kanalizacyjnymi (7% informacji) oraz ciepłownictwem i gazem (5% informacji). Należy jednak wziąć pod uwagę ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2008
... zł). Przedsiębiorstwa zrzeszone w ZPL miały znacznie lepsze wyniki finansowe niż pozostałe przedsiębiorstwa leasingowe. Zyski wygospodarowały 42 przedsiębiorstwa, straty poniosły 22 spółki. Wskaźnik rentowności brutto uległ znacznemu spadkowi z 11,4% w 2007 r. do 6,7% w 2008 r. (o 4,7 pkt proc.), rentowność netto zmalała z 9,6% do 5,0% (o 4,6 pkt ...
-
Internet w Polsce V-VI 2009
... ,9 proc.) oraz od 3 do 5 lat (27,7 proc.). Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 91,0 proc. respondentów) lub pracy (22,0 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 8,2 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych 0,8 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu, ilości stałych łączy ...
-
Sektor lotniczy i obronny w opałach
... straty sięgają 9 mld USD. W okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia 2009 roku kilometraż międzynarodowych przelotów pasażerskich zmniejszył się o 7,5%, a towarowych o 22,2%. Prognozy długoterminowe są jednak optymistyczne i przewidują roczny wzrost kilometrażu o 4,9% w ciągu najbliższych dwudziestu lat, czemu ma odpowiadać wzrost produkcji samolotów ...
-
Warszawski rynek biurowy I-VI 2009
... Południowej Górnej (42 300 m kw.), co nadal wskazuje na jej największą popularność wśród najemców. Renegocjacje stanowiły 23% całkowitego popytu, natomiast 22% przypadło na transakcje typu „pre-let”. Na rynku w dwóch ostatnich kwartałach dominowały niewielkie umowy najmu. Największe transakcje podpisane zostały w strefach Południowej ...
-
Tydzień 29/2009 (13-19.07.2009)
... nawet 0,8% m/m) i przewiduje się, że drugim półroczu oczekiwany jest spadek PKB między 8-8,5%. Produkcja przemysłowa w Czechach zmniejszyła się w maju 2009 o 22% r/r i spadła o 2,1% m/m. Wartość nowych kontraktów zmniejszyła się o 27,8%, liczba osób zatrudnionych w przemyśle w ciągu roku skurczyła się o 12,5%. W Ankarze została ...
-
Wirusy i robaki w Polsce VI 2009
... pierwsze trzy miasta (Warszawa, Łódź i Poznań) generują ponad połowę infekcji w skali kraju (pozostałe miasta Polski, spoza Top 10, dają około 22% infekcji). Zaprezentowana poniżej mapa Polski prezentuje województwa obarczone największą liczbą zainfekowanych miast. Kolory wskazują skalę zarażeń na danym obszarze. Kolor ...
-
Ceny produktów rolnych VI 2009
... ceny targowiskowe prosiąt z przeznaczeniem na chów (o ponad 88%). Wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku były także ceny ziemniaków: w skupie o prawie 22%, a na targowiskach o ponad 60%. Wyższe niż przed rokiem były także ceny skupu drobiu rzeźnego (o ponad 9%), natomiast ceny mleka spadły o ponad ...
-
Aparat Casio EXILIM Hi-Zoom EX-H10
... : Gniazdo USB/AV; Hi-Speed USB Zasilanie: Akumulator litowy (NP-90) x 1 Wymiary (Wyłączając Rzuty): 102,5 (Szerokość) x 62,0 (Wysokość) x 24,3 (Głębokość)mm [w najcieńszym miejscu: 22.1 mm] Waga (Wyłączając akumulator i akcesoria): Około 164 g Dołączone akcesoria: Akumulator litowy, ładowarka, kabel zasilający, kabel USB, kabel AV, pasek, CD-ROM
-
Budownictwo mieszkaniowe I-VI 2009
... rokiem. W pozostałych ośmiu województwach oddano do użytkowania mniej mieszkań niż w ciągu sześciu miesięcy ub. roku, w tym w województwie świętokrzyskim – o 28,2%, warmińsko-mazurskim - o 22,6%, śląskim – o 8,0% mniej.
-
Wyniki Megapanel V 2009
... rankingu komunikatorów według zasięgu miesięcznego nastąpiły zmiany w czołówce zestawienia. Na pierwszym miejscu znajduje się niezaprzeczalny lider, czyli Gadu-Gadu z zasięgiem 41,22 proc., na drugiej pozycji Skype z 26,44 proc., a na trzecią pozycję, z miejsca czwartego wybił się Tlen.pl z zasięgiem 4,20 proc ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2009
... poinformował Główny Urząd Statystyczny. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się do poziom –22,5 p.proc. W porównaniu do marca, w którym zanotowano najniższe wartości wskaźnika, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej poprawił się o 7,8 p.proc., ale w dalszym ciągu ...
-
Nastroje konsumentów ostrożne w lipcu
... poprawia się po tym, jak w marcu spadł do poziomu ostatni raz widzianego w 2004 r. Osiągnął minus 30,3 pkt. W lipcu miał minus 22,5 pkt, czyli o 1,8 pkt więcej niż miesiąc wcześniej. Zwiększył się też WWUK, czyli wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, opisujący oczekiwane w kolejnych miesiącach ...
-
Tydzień 31/2009 (27.07-02.08.2009)
... o ponad 20% od 10 czerwca i aż 60% od początku roku. Według danych litewskiego urzędu statystycznego PKB Litwy spadło w II kwartale o 22,4% (w I kw. gospodarka Litwy skurczyła się o 13,6%). W całym I półroczu spadek PKB wyniósł 18,1%. Jak wiadomo od koniec ubiegłego miesiąca EBC wprowadził ...
-
Wielofunkcyjne urządzenie Brother DCP-375CW
... zdjęć pozwala wbudowany czytnik kart pamięci. Brother DCP-375CW drukuje 33 strony w czerni i 27 w kolorze na minutę. Prędkość kopiowania wynosi odpowiednio 22 i 20 stron. Urządzenie posiada podajnik papieru na 100 arkuszy oraz odbiornik na 50. Oddzielne pojemniki z tuszem, które mogą być indywidualnie ...
-
Zakup samochodu 2009: intencje Polaków
... OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania „Intencja zakupu samochodu w 2009 r.”, które było realizowane w badaniu OMNIMAS, przeprowadzonym przez TNS OBOP w okresie 22 – 25 stycznia 2009 r. oraz 5 – 8 lutego 2009 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów 1967 ...
-
Tydzień 33/2009 (10-16.08.2009)
... spadki - Litwa (12,2%) i Estonia (3,7%). W ujęciu rocznym żaden z krajów, których dane zaprezentowano, nie odnotował wzrostu PKB, zaś największe spadki odnotowały Litwa (22,6%) i Łotwa (18,2%). Eurostat nie podał jeszcze danych dotyczących Polski (która w I kw. br. odnotowała wzrost o 0,4% kw/kw i o 1,9% r/r). W II kwartale rosyjska gospodarka ...
-
Tydzień 33/2009 (10-16.08.2009)
... 3081,48 złotych, co oznacza wzrost o 4,4% r/r, ale też spadek o 3,3% kw/kw. W pierwszym półroczu wyeksportowaliśmy towary za 45,7 mld euro (spadek o 22,5% r/r). Import w I połowie 2009 r. był mniejszy aż o 30,6% r/r i wyniósł 49,4 mld euro. Naszym największym partnerem handlowym pozostają Niemcy, do ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... najczęściej reklamuje nowe auta i motocykle. Jeśli nasza reklamacja nie zostanie uwzględniona podejmujemy dalsze kroki dużo chętniej niż wynosi średnia unijna – 22 proc. ankietowanych Polaków robi to w przypadku wadliwych narzędzi technologii informacyjnej i komunikacyjnej, 21 proc. – gdy chodzi o buty i odzież. Analiza wykazała, że ...