-
Internet marzeń? Bez botów i fake newsów
Polscy internauci chcą, by internet stał się bardziej wiarygodny, bezpieczny i ludzki. Z badania "Internet marzeń", przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie sieci World, wynika, że największym problemem sieci pozostaje niska jakość informacji oraz obecność botów i fałszywych kont. Choć użytkownicy dostrzegają wady internetu, to jednocześnie ...
-
To my stworzyliśmy generację Z. Jak wychowanie pokolenia Z kształtuje ich postawy zawodowe?
... sensu Tomasz Kalko zwraca uwagę, że kolejnym wyzwaniem tego pokolenia jest poszukiwanie sensu. Zetki widziały rodziców, którzy pracowali po 10–12 godzin dziennie i nie chcą powtarzać tego scenariusza. Problem w tym, że często nie wiedzą, jak inaczej zbudować swoje życie zawodowe. Brak ...
-
Zakupy online dobrodziejstwem sieci? Mamy wyniki badania "Internet marzeń"
Zakupy online to największe dobrodziejstwo internetu - uważa większość Polaków. Nowe badanie "Internet marzeń" pokazuje, że e-commerce jest dziś synonimem wygody i zaufania, a zakupy w sieci są dla ponad połowy z nas głównym powodem korzystania z internetu. Jednak pod powierzchnią pozytywnych ocen rosną wyzwania - coraz częściej użytkownicy ...
-
Polacy wracają z emigracji. Eksperci: to może uratować rynek pracy
Po latach emigracji Polacy coraz częściej wybierają powrót do kraju. Lepsze perspektywy zawodowe, stabilność gospodarcza i poczucie bezpieczeństwa stają się silniejszymi argumentami niż atrakcyjne zarobki za granicą. Według ekspertów Gi Group rosnący trend reemigracji może stać się jednym z kluczowych czynników równoważących braki kadrowe i ...
-
Badania internetu Gemius/PBI X 2025
... .pl. Zestawienie zamyka filmweb.pl. Aplikacje audytowane Liderem zestawienia ponownie okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 30,59%. Aplikacja Jakdojade z zasięgiem 12,22% to wicelider zestawienia. Na miejscu trzecim tym razem Nowa Poczta Interia z dość skromnym w porównaniu do liderów zasięgiem 3,56%. Wszystkie ...
-
Zakupy online zamiast kolejek. Świąteczny e-commerce bije rekordy popularności
... ogółu respondentów, wybrała je blisko jedna trzecia (29 proc.). Co siódmy (14 proc.) uczestnik badania zaznaczył artykuły spożywcze, a co ósmy (12 proc.) chemię domową. Jeden na dziesięciu Polaków (11 proc.) nie kupuje online nic na święta. Szczególnie widoczne jest to wśród ...
-
Google wprowadza Journey Signal Model i korekty kosztów w kampaniach reklamowych
Google rozpoczęło fazę pilotażową dwóch kluczowych usprawnień w ekosystemie Search i YouTube, które mają zwiększyć skuteczność kampanii w początkowych etapach lejka sprzedażowego. Zmiany wykorzystują pełniejsze dane o ścieżkach użytkowników oraz wprowadzają mechanizmy stabilizujące koszty w okresie nauki algorytmów. Z tego artykułu dowiesz się: ...
-
Black Friday 2025 pod znakiem AI: jak technologia zmienia zakupy i obsługę klienta
Black Friday 2025 będzie przełomowym momentem dla handlu, ponieważ sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w kluczowych procesach sprzedaży. Od hiperpersonalizacji ofert i dynamicznego ustalania cen po inteligentną logistykę i obsługę klienta - AI redefiniuje doświadczenie zakupowe zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Według ekspertów ...
-
Black Week: poradnik jak uniknąć oszustw i pułapek zakupowych
Black Week to czas wyjątkowych promocji, który przyciąga miliony konsumentów szukających świetnych okazji przedświątecznych. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) przypomina, że w okresie wyprzedaży szczególnie ważne jest czytanie regulaminów, sprawdzanie sprzedawców oraz zachowanie ostrożności przy korzystaniu z promocji online. Podpowiadamy, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w X 2025
... znalazła się branża „Trade” (15,9 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,8% oraz 89% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (12,9 mld kontaktów reklamowych, SoV – 16,8% i zasięg – 88,8%). Top reklamodawcy TV Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w październiku była marka Lidl. Wygenerowała ona ...
-
AI generuje lekarzy i certyfikaty. Uwaga na reklamy "doustnego Ozempicu"
W sieci pojawił się nowy, wyjątkowo groźny typ oszustwa „na Ozempic”. Reklamy leków bez recepty, wyniki „pacjentów” wygenerowanych przez AI i pseudo-certyfikaty instytucji zdrowotnych mają przekonać użytkowników, że trafili na przełomową kurację. W rzeczywistości to starannie zaprojektowana pułapka, która wykorzystuje desperację osób walczących z ...
-
Jak Polacy przygotowują się do Black Friday 2025?
Black Friday 2025 to dla Polaków przede wszystkim świadome planowanie zakupów z wyprzedzeniem - fraza "Black Friday" odnotowała wzrost wyszukiwań o ponad 90% w tydzień. Wydatki dzielone są na dwa etapy: najpierw duże inwestycje w elektronikę i AGD, a później moda, prezenty i podróże. Rośnie również zainteresowanie zakupami na raty i modelami BNPL. ...
-
Stres, zmęczenie i izolacja w pracy. Alarmujące wyniki badania Puls BHP 2025
... jakość powietrza i czynniki takie jak pył, dym czy smog (27% vs 19%), podczas gdy narażenie na silne nasłonecznienie/UV (11% vs 12%) i ekstremalne zjawiska pogodowe (9% – tyle co UE), jest zbliżone do średniej europejskiej. Jednocześnie firmy w Polsce częściej zapewniają techniczne środki ochrony przed ...
-
Świąteczne przysmaki pod lupą: które produkty podrożeją, które będą tańsze?
... cen tych towarów powinny zrekompensować wzrost cen jaj. Mniej niż przed rokiem zapłacimy za masło, którego ceny mogą być nawet o 12% niższe w relacji rocznej. Według GUS, średnia cena detaliczna 200 g kostki w październiku wyniosła 8,71 PLN, o 2,6% mniej niż we wrześniu i 0,2% mniej niż ...
-
Złośliwe modele AI - jak sztuczna inteligencja zmienia cyberataki?
Cyberprzestępcy już nie tylko korzystają ze sztucznej inteligencji, ale wręcz budują własne fabryki złośliwego AI. Jak ostrzegają eksperci Palo Alto Networks, w podziemiu działają całe ekosystemy przypominające legalne startupy technologiczne. Prywatne modele AI generują phishing, malware i analizują luki w zabezpieczeniach szybciej, niż firmy są ...
-
Świąteczne pułapki online dla seniorów - 6 zasad bezpiecznych zakupów
Święta to czas wzmożonych zakupów online, także wśród seniorów. Niestety, to również okres, w którym oszuści nasilają swoje ataki, wykorzystując pośpiech, emocje i mniejszą czujność starszych użytkowników. Fałszywe SMS-y o dopłatach do paczek, phishingowe oferty czy scam "na wnuczka" to najczęstsze zagrożenia. Według danych FBI [1], w 2024 roku ...
-
AI w monitoringu IT: Jak wykrywać awarie szybciej?
... AI? Liderzy: AI usprawni reakcję na incydenty W 2025 roku 54 proc. organizacji wykorzystywało monitoring IT oparty na AI – to wzrost o 12 punktów procentowych względem roku poprzedniego. Liderzy wyższego szczebla są zdania, że sztuczna inteligencja poprawia reagowanie na incydenty i wzmacnia praktyki obserwacyjne ...
-
Cyfryzacja MŚP w Polsce. Nowe badanie ujawnia lukę kompetencji
... dla ankietowanych najbardziej prawdopodobne wydają się te związane z kradzieżą danych osobowych (28%) i danych do logowania (24%) oraz próbą wyłudzenia pieniędzy (12%). Nasze badanie pokazało, że to głównie starsze pokolenie jest bardziej skrupulatne w stosowaniu środków bezpieczeństwa niż młodsi konsumenci. Tak jak i w przypadku ...
-
Promocje świąteczne jak cios w cyberbezpieczeństwo. Jak chronić swoje dane?
Polujemy na świąteczne okazje, a oszuści – na nasze dane. Okres wyprzedaży to żniwa nie tylko dla sklepów, ale też dla cyberprzestępców. Z badania Huawei CBG Polska wynika, że ponad jedna czwarta Polaków padła ofiarą naruszenia prywatności, a co piąta osoba zorientowała się dopiero po finansowych stratach. Rutynowe klikanie „akceptuję” i oddawanie ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XI 2025
... .pl. Ranking zamyka empik.com. Aplikacje audytowane Liderem rankingu ponownie została aplikacja Allegro z zasięgiem 31,10%. Drugą pozycję zajmuje Jakdojade (12,17%), a trzecie miejsce przypadło aplikacji Nowa Poczta Interia, której zasięg wyniósł 3,47%. Wszystkie aplikacje Na pierwszym miejscu wśród wszystkich aplikacji ...
-
Shadow AI w polskich firmach - jak pracownicy narażają organizacje na wycieki danych?
W Polsce trwa boom na AI, ale okazuje się, że bezpieczeństwo nie zawsze nadąża za technologią. Tym bardziej, że blisko 7 na 10 pracowników, bez żadnej oceny ryzyka, wprowadza do narzędzi takich jak ChatGPT czy Gemini firmowe treści, a większość organizacji nie określiła procedur ochrony. Eksperci AMP ostrzegają: Shadow AI, błędne dane generatywne ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?