-
GUS: ceny produktów rolnych w marcu 2021 wyższe o 5,3% r/r
... r. cena żywca wieprzowego (5,36 zł za kg) wzrosła w porównaniu z lutym br. o 23,0%, jednak w jedenastym z kolei miesiącu była niższa w skali roku (o 14,7%). Cena skupu drobiu rzeźnego (3,99 zł za kg) była wyższa zarówno w stosunku do poprzedniego miesiąca (o 5,2%), jak i do marca 2020 r. (o 5,3%). W marcu ...
-
Nieruchomości i rynek pracy CEE w cieniu pandemii
... (69 proc.) zaznaczyła odpowiedź, że w ogóle nie zamierza ich zmieniać, przy 14 proc., która rozważa budowę w etapach, 10 proc. skłonnych wdrożyć nowe rozwiązania techniczne i zaledwie ... 12 miesięcy, przy 21 proc. opowiadających się za okresem od 6 do 12 miesięcy i 14 proc. za czasem między 3 a 6 miesięcy. Prawie co 5 badany (18 proc.) nie wierzy ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... wydatki na reklamę cyfrową w branży FMCG wzrosną z 12,3 mld USD w 2020 r. do 14,9 mld USD w 2023 r., a jej udział w rynku wzrośnie z 46% do 49%. Po pandemii ... się rynkiem w ciągu najbliższych trzech lat, z wydatkami na reklamę w branży FMCG rosnącymi o 14% rocznie. Przyczyni się do tego kwitnący popyt konsumencki wraz z szybkim wzrostem dochodów, w ...
-
Samozatrudnienie: komu odpowiada umowa B2B?
... liczyć na zarobki między 4 a 7 tys. netto, osoby ze średnim doświadczeniem od 9 do 14 tys. netto, a eksperci między 16 a 21 tys. zł netto. Udział jednoosobowych ... ramach umowy B2B, najwyższe zarobki oferowane są specjalistom IT w Warszawie i oscylują one w granicach 14,7-20 tys. zł netto, w Krakowie z kolei mogą oni liczyć na zarobki pomiędzy 13 ...
-
Na wakacje 2021 wyjedzie więcej Polaków niż rok temu
... nawet jeśli wcześniej do szczepienia nie dojdzie. Po przeciwnej stronie jest jedynie 14 proc. warunkujących swoje podróże przyjęciem pełnej ochrony i 5 proc. liczących na ... jedynie 8 proc. badanych, planują przede wszystkim osoby młode, poniżej 35. roku życia (14 proc. w porównaniu z 5 proc. w grupie 35+) oraz bezdzietne (15 proc. vs 5 proc. ...
-
Nastroje konsumentów znacząco się poprawiły w maju 2021
... w maju 2021 r. Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 14,7 p. proc.) oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (o 7,2 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 6,6 p. proc. dla oceny obecnej ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... stwierdza, że już przygotowują się i kształtują przyszłość po pandemii. Tylko 14 proc. deklaruje, że nadal znajduje się w trybie przetrwania. W przypadku Polski to odpowiednio ... w Europie planuje zwiększyć nakłady inwestycyjne w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a tylko 14 proc. planuje ich zmniejszenie. Ostatni raz CFO wykazywali podobną gotowość do ...
-
Studenci na rynku pracy: elastyczność, rozwój zawodowy i różnorodność
... czwarta respondentów wskazała, że woli pracować z domu przez więcej niż tydzień w miesiącu, a 14 proc. wybrałoby tylko wizyty w biurze. Najmniej młodych, bo tylko 9 proc. ... wskazali rozmowę z przedstawicielem firmy (69 proc.). Drugą najpopularniejszą formą są testy online (14 proc.). Kiedy młodzi wybierają pracodawcę najważniejsze jest dla nich to ...
-
Trickbot atakuje jedną czwartą polskich firm
... na tle innych europejskich krajów, sukcesywnie pnie się w rankingach (obecnie 14. kraj w Europie pod względem najmniejszej ilości incydentów bezpieczeństwa), to rzeczywista liczba ataków ... zestawieniu pozycję lidera, z przeszło dwukrotnie niższym indeksem, uzyskało Portoryko (14,1). Na przeciwległym biegunie ulokowała się Rumunia (77,9), zajmująca ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2021?
... miesiące letnie – lipiec i sierpień. 11% ankietowanych wakacje zaplanowało na czerwiec, a 14% na jesień – w tym większość (11%) we wrześniu. Zimą swoje tegoroczne plany na ... na czas urlopu rezerwuje domek letniskowy, 17% ankietowanych decyduje się na hotel, a 14% wybiera pokój w kwaterze prywatnej. Zupełnie inaczej sprawa ma się w przypadku wyjazdów ...
-
Newspoint: jakie szczepionki przeciw COVID-19 królują w sieci?
... wszystkich publikacji o szczepionkach na Covid-19. Najczęściej wzmiankowaną szczepionką był Pfizer (24,6%). Dużo publikacji dotyczyło także szczepionek Astra/Zeneca (17,5%) i Moderna (14,9%). Najwięcej wzmianek (76,59%) na temat szczepionek przeciwko COVID pochodziło z redagowanych portali. Źródłem publikacji były także Facebook (13,17%) i Twitter ...
Tematy: szczepionki na COVID-19, COVID-19, szczepienia na covid, media, Pfizer, AstraZeneca, Moderna -
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... – czyli w trzecim miesiącu pandemii – odsetek kupujących internautów wyniósł 72%, w tym 14% badanych zadeklarowało, że kupuje produkty spożywcze w sieci z powodu pandemii. Teraz – w połowie roku ... % internautów, produkty AGD – 13%, produkty wyposażenia domu – 20%, modowe – 16%, urodowe – 14%, a związane ze zdrowiem – aż 29%. To ogromny wzrost liczby ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
... firmy w analizowanym okresie osiągnęły produkcję sprzedaną na poziomie 25,79 mld złotych (+14,8 proc.). Sprzedaż dwóch pozostałych grup wyniosła odpowiednio: producenci pojazdów i silników (PKD 29.1) - 15 ... jak: Niemcy (41,85 proc. wartości tej grupy, +721,98 proc.), Francja (14,68 proc., +1 167,72 proc.), Meksyk (11,36 proc., +139 229,04 proc.!) i ...
-
Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?
... działania są sprzeczne z ich przekonaniami, o ile ich pensja byłaby dostatecznie wysoka. Wśród 74% osób skłonnych pracować wbrew swoim przekonaniom tylko 14% w zamian oczekiwałoby pensji 5 razy wyższej niż ta, którą zarabiają teraz. Większości wystarczyłaby dwukrotność (22% odpowiedzi w tej grupie) albo trzykrotność (20 ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza w VII 2021 prawie bez zmian
... (plus 6,7) niż jednostki gastronomiczne (plus 2,9). Informacja i komunikacja W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie plus 14,5 – zbliżonym do odnotowanego przed miesiącem (plus 14,2). Finanse i ubezpieczenia Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się w lipcu na poziomie plus 11,7 – zbliżonym do ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
... 0,87 mln. Z katalogu innowacyjnych zmian wysoko wymieniane jest też korzystanie z nowych technologii (14 proc.) i dostęp do teleporad medycznych (13 proc.) oraz rozpowszechnienie pracy ... niewiele mniej na pogorszenie stanu psychicznego (20 proc.). Ucierpiało też zdrowie 14 proc. badanych. Patrząc na pozytywne i negatywne oceny, bilans zdrowotnych ...
-
Nie tylko transformacja cyfrowa. Jak pandemia przyspiesza rozwój firmy?
... że kwestie środowiskowe i społeczne niosą niskie ryzyko na nadchodzący rok, a 14 proc. nie dostrzegło żadnego ryzyka w tym zakresie. W niemal każdym ... oraz zoptymalizowało kapitał obrotowy i portfel biznesowy. 16 proc. wprowadziło innowacje produktowe, a 14 proc. usprawniło zarządzanie zasobami środowiskowymi i społecznymi. Co ciekawe, ci z naszych ...
-
Produkcja przemysłowa w sierpniu 2021 wyższa o 13,2% r/r
... rokiem były również ceny produkcji, m.in.: metali (o 41,9%), wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny (o 17,3%), chemikaliów i wyrobów chemicznych (o 14,1%), wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych (o 9,6%), papieru i wyrobów z papieru (o 9,1%), wyrobów z metali (o 9,0%), komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (o 6,2%), artykułów spożywczych ...
-
7 najdroższych miejsc na jesienny urlop
... aktywności można realizować podczas długiego listopadowego weekendu (np. od 11.11 do 14.11) w ciekawych miejscach. Rynek pełny jest niecodziennych propozycji – pałace, jurty, ... również w Wielkiej Brytanii w miejscowości Lincolnshire. Wynajęcie domków w okresie od 11.11 do 14.11 kosztuje łącznie 37 578 złotych. W kwotę wliczone są opłaty serwisowe ...
-
Polacy o inflacji i podwyżkach wynagrodzeń
... wśród wyborców Koalicji Obywatelskiej takich osób jest 9%, a Polski 2050 Szymona Hołowni – 14%. Mniejszą wiedzę ekonomiczną na temat wpływu inflacji na wartość nabywczą ... podstawowym (40% błędnych odpowiedzi), a najmniej – wśród osób z wykształceniem wyższym (14% błędnych odpowiedzi). Jednocześnie zdecydowana większość badanych (91%) stwierdziła, ...
-
Produkcja przemysłowa w październiku 2021 wyższa o 7,8% r/r
... podał, że od stycznia do października br. produkcja sprzedana przemysłu była o 14,9% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku. Po wyeliminowaniu wpływu czynników ... chemicznych – o 21,9%, maszyn i urządzeń – o 18,6%, papieru i wyrobów z papieru – o 14,7%, koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 13,8%, wyrobów z metali – o 13,0%, ...
-
Boże Narodzenie 2021: obawy i tęsknoty Polaków
... się najbardziej możliwość wymiany upominku na inny, jeśli otrzymany nie będzie im pasował. Z kolei 14% zapytanych chciałoby otrzymać praktyczny prezent, na przykład w postaci kosmetyków czy sprzętu elektronicznego. Dla 14% optymalnym grudniowym prezentem jest voucher do zrealizowania w dowolnym czasie. Według 32% zapytanych Polaków ...
-
Sylwester 2021 droższy niż Wigilia
... . Sylwester nad morzem w najdroższym wydaniu to wydatek rzędu 832 zł za noc. Oferty takie znajdziemy w Sopocie, w którym dostępnych jest jeszcze 14% miejsc noclegowych. Trochę taniej będzie w Świnoujściu bo 732 zł. Jednak w tym mieście zostało już wolnych tylko 5% noclegów. Nawet tańsze propozycje ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowy rekord i trudności w III kw. 2021 r.
... są Niemcy (31,86 proc. całości). Eksport do naszego zachodniego sąsiada wzrósł o 14,15 proc. (2,86 mld euro). Kolejnymi odbiorcami są: Czechy (9,25 proc. całości, +20,1 ... eksportowane do Niemiec (47,84 proc. całości eksportu baterii, wzrost o 1145 proc.!), Meksyku (14,5 proc., +178 595 proc.!) i Francji (10,71 proc., +1149,8 proc.!). Podsumowanie ...
-
Jest praca w bankowości, finansach i nieruchomościach
... kadrze wypowiedzenia. Pozostawienie zatrudnienia na niezmienionym poziomie przewiduje 36% pracodawców – czyli o 34 punkty procentowe mniej niż w poprzednim kwartale. Fakt, że 14% firm prognozuje zwolnienia, nie oznacza wcale zmniejszenia liczby dostępnych na rynku wakatów. Najczęściej redukcje przewidują firmy będące w trakcie restrukturyzacji, co ...
-
Ericsson: nadchodzą hybrydowe galerie handlowe
... w galeriach handlowych niż w naszych domach. Nie zgadza się z nimi jedynie 14 procent respondentów. Galerie handlowe od dawna są miejscami, w których stosowanych ... 2021 roku wśród zaawansowanych użytkowników technologii AR, VR oraz cyfrowych asystentów w 14 miastach na całym świecie, takich jak: Delhi, Dublin, Dżakarta, Johannesburg, Londyn, Mexico ...
-
GUS: inflacja w grudniu to już 8,6% rdr
... usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 2,3%), mieszkania (o 0,6%) oraz transportu (o 0,8%), które podwyższyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,55 p. proc., 0,14 p. proc. i 0,09 p. proc. Niższe ceny w zakresie odzieży i obuwia (o 0,5%) obniżyły ten wskaźnik o 0,02 p. proc. W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego ...
-
Branża IT potrzebuje 60 tys. specjalistów. Praca nie tylko dla programistów
... Uniwersytetu Jagiellońskiego wynika, że tylko w jednym kwartale polskie firmy są w stanie zatrudnić ok. 14,5 tys. specjalistów z różnych obszarów IT. Gdyby taki wzrost zatrudnienia udałoby ... oprogramowania (poziom ofert pracy dla nich ma utrzymać się na poziomie 14%) oraz wdrożeniowcy (8%). Co jeszcze ma wpływ na rynek pracy w branży IT? Rozwój ...
-
Reklama cyfrowa lokomotywą rynku
... roku na poziomie 2%. Polska i inne kraje rosną w siłę Do najszybciej rozwijających się rynków reklamy w 2022 będą należeć Indie (wzrost 14,6%), Stany Zjednoczone (14,0%) i kraje CEE (11,4%). W 2021 nie dało się nie zauważyć wyhamowania rynku reklamy w całym regionie CEE (w 2021 r. wzrost dentsu w CEE ...
-
Turcja, Grecja czy Egipt: gdzie spędzamy wakacje?
... drugim najpopularniejszym miesiącem na kupowanie wycieczek był czerwiec (15,1 proc.), a trzecim sierpień (14,8 proc.). Co ważne, w zeszłym roku udało się nieco wydłużyć sezon, dzięki ... wyjechało w sierpniu (21 proc.), a potem w lipcu (18,7 proc.) i we wrześniu (14,6 proc.). Czwartym najczęściej wybieranym miesiącem na podróż był czerwiec (9,13 proc.), ...
-
Branża budowlana musi walczyć ze zmianami klimatu
... Blisko połowa ankietowanych (48 proc.) deklaruje, że przyjęła strategię działania w tym zakresie, a 14 proc. stwierdza, że została ona zdefiniowana szczegółowo. Jednak aż ... proc. respondentów nie posiada wdrożonej koncepcji, a tylko 14 proc. z nich planuje jej przygotowanie w przyszłości. Kolejną ważną kwestią jest świadomość podmiotów operujących ...
-
PARP: jakie skutki pandemii wśród pracowników i pracodawców?
... pracę w sposób zdalny, głównie w formule hybrydowej. Jak wynika z badania PARP i UJ, w 2020 r. zaledwie 14,5 proc. badanych zadeklarowało, że pandemia w dużym stopniu zwiększyła zakres pracy wykonywanej zdalnie, dla 14,3 proc. zmiana była minimalna. Zakres pracy zdalnej najbardziej zwiększył się w grupie pracowników mających wcześniejsze ...
-
Nowoczesna Gospodarka: usługi mocno w dół
... kw. 2020 r.), tak firmy Nowoczesnej Gospodarki zwiększyły zatrudnienie o 3,26 proc. W skali całego 2021 r. firmy Nowoczesnej Gospodarki odnotowały dynamikę zatrudnienia rzędu 3,14 proc. vs 2020 r., podczas gdy ogół rynku zwiększył zatrudnienie o 0,3 proc. Niedobór pracowników, zakłócenia łańcuchów dostaw i wynikające z tego braki płynności ...
-
Szczepienia pracowników przeciwko Covid-19 oczekiwane przez pracodawców
... przyjęcia szczepienia. 20% mikroprzedsiębiorstw i 22% dużych firm mówi o konieczności szczepień tylko w określonej grupie pracowników, odpowiednio 15% i 13% o podwójnym zaszczepieniu się, a 14% i 13% o przyjęciu także trzeciej dawki. Również wśród dużych organizacji jest najmniejszy (24%) odsetek firm, które nie chcą ingerować w decyzje pracowników ...
-
Sprzedaż biżuterii z diamentami wzrosła o 30%
... osiągnęła w 2021 r. poziom 84 miliardów dolarów i była o 12 proc. wyższa niż przed pandemicznym 2019 rokiem. W dotkniętym pandemią 2020 r. sprzedaż spadła o 14 proc. Przyczyniły się do tego restrykcje skutkujące zamknięciem stacjonarnych butików jubilerskich, odwoływaniem uroczystości weselnych oraz ograniczeniami w podróżach, podczas których wielu ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei