-
Po pandemii już tylko zakupy online?
... uwagę status zawodowy respondentów, najwyższy udział deklarowanych w przyszłości zakupów wyłącznie lub w większości dokonywanych w kanale internetowym zanotowano w grupie studentów (32%). Jednocześnie aż 53% ankietowanych z tej grupy deklaruje chęć dokonywania zakupów w równym stopniu w internecie i w sklepach stacjonarnych. Najwyższy udział osób ...
-
Newspoint: jakie szczepionki przeciw COVID-19 królują w sieci?
... ,9%). Najwięcej wzmianek (76,59%) na temat szczepionek przeciwko COVID pochodziło z redagowanych portali. Źródłem publikacji były także Facebook (13,17%) i Twitter (8,32%). Przez osiem pierwszych miesięcy poddanych analizie liczba publikacji w każdym miesiącu nie przekraczała 2% ogólnej liczby odnotowanych publikacji (1 128 465). Przełom nastąpił ...
Tematy: szczepionki na COVID-19, COVID-19, szczepienia na covid, media, Pfizer, AstraZeneca, Moderna -
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... . klientów nie będzie tęsknić za kolejkami do kas i okienek, czy oczekiwaniem na sprzedawcę. Za zakupami online przemawiają: łatwość porównywania cen (32 proc.); większa dostępność ofert specjalnych i promocji (26 proc.); możliwość szybkiego sprawdzenia, czy produkt w danym rozmiarze lub kolorze jest aktualnie dostępny ...
-
Czy fast food rządzi? Gdzie Polacy zamawiają gotowe posiłki?
... miejscu"? Po otwarciu gastronomii Polacy nieco częściej korzystają z gotowych posiłków. Odsetek osób w wieku 18-65 lat zamawiających jedzenie danego dnia wzrósł o 5 p.p. z 32% w kwietniu 2021 roku do 38% w czerwcu 2021 roku. Może to mieć związek z powrotami do pracy oraz częstszymi podróżami. Warto zauważyć ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
... państw na poziomie 82%. Dla polskich przedstawicieli pokolenia Z jednym z kluczowych czynników przy wyborze instytucji finansowej jest dobra aplikacja mobilna banku (32%), a ważniejsze pozostają jedynie koszt produktów/usług (52%) oraz reputacja danej instytucji (37%). Informacje o badaniu Jakościowe i ilościowe badanie, zrealizowane przez Kantar ...
-
170 inwestycji energetyczno-przemysłowych w Polsce ma wartość ponad 250 mld zł
... świadczy o ogromnym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa. Całkowite roczne przychody analizowanych w raporcie 80 największych wykonawców energetyczno-przemysłowych w Polsce wynoszą 32 mld zł, z czego blisko 20 mld zł (ponad 60% przychodów ogółem) przypada na segment szeroko rozumianych inwestycji energetyczno-przemysłowych, czyli ...
-
Wakacje 2021: gdzie, z kim, za ile?
... czerwca największa sprzedaż dotyczyła wyjazdów lipcowych – na siódmy miesiąc przypada 54,1 proc. zamówień podróży rozpoczynających się w trzecim kwartale tego roku. 32,1 proc. przypada na wycieczki z wyjazdem w sierpniu, a pozostałe 13,7 proc. we wrześniu. W przypadku zamówień na lipiec średnia wartość rezerwacji wyniosła 8 293 ...
-
Restauracje przed nowymi wyzwaniami. Czego chcą konsumenci?
... pandemii wielu z nas nauczyło się lepiej gotować. W 2020 roku odnotowano globalny wzrost sprzedaży książek kulinarnych o 17 proc. oraz małego AGD o 32 proc., a gotowanie w domu, przez wielu postrzegane jako zdrowsza opcja, stało się łatwiejsze. Nastąpiła też popularyzacja e-grocery, cateringów online i meal-kitów, czyli ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... , marketing/reklama/grafika, internet/e-commerce oraz badania i rozwój. Łączny udział ogłoszeń kierowanych do specjalistów w tych obszarach na Pracuj.pl wyniósł w I półroczu 2021 aż 32%. Warto zaznaczyć, że wspomniane kategorie nie wyczerpują całego zakresu miejsc pracy wymagających kompetencji cyfrowych, ale obrazują zachodzące na rynku tendencje ...
-
Produkcja przemysłowa w czerwcu 2021 wyższa o 18,4% r/r
... konsumpcyjnych nietrwałych – o 6,8%. Według wstępnych danych w czerwcu br., w stosunku do czerwca ub. roku, wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) odnotowano w 32 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w produkcji komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych – o 47,5%, urządzeń elektrycznych – o 38,6%, metali – o 30,6%, wyrobów z metali ...
-
HoReCa: czy 4. fala pandemii przerwie odbicie w gastronomii?
... w 2020 r., co oznacza spadek na poziomie 30,9% r/r i pierwsze jego pikowanie od kilkunastu lat. Dla porównania, w 2019 r., rynek wart był 32,8 mld zł po 6,5% wzroście względem roku poprzedniego. Negatywny wpływ na rynek miała przede wszystkim pandemia COVID-19 oraz wynikające z niej obostrzenia ...
-
Promocje w Orange na powrót do szkoły
... kupić smartfony oraz atrakcyjne zestawy z drugim telefonem za 1 zł + VAT m.in.: Samsung Galaxy A32 5G za 0 zł na start za 32 zł + VAT mies. z Planem Firmowym M, Zestaw Xiaomi Redmi Note 10S 128 GB i Xiaomi Redmi 9A 2/32 za 1 zł + VAT na ...
-
Wyprawka szkolna: co i za ile?
... budżetu jest przygotowanie dziecka do szkoły w Nigerii, Mołdawii i na Białorusi: w tych krajach rodzic musi wydać na to odpowiednio 96,6%, 45,3% i 32,4% swojej pensji. Wsparcie państwa W Polsce wszystkie dzieci w wieku szkolnym objęte są programem „Dobry Start”, czyli 300 zł wsparcia dla uczniów ...
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
... w Wiadomościach TVP, gdzie materiały autorstwa kobiet stanowiły tylko 6 proc. Powyżej średniej uplasowały się zarówno stacja TVN (37 proc.), jak i Polsat (32 proc.). Mężczyźni ekspertami w każdym temacie Przekaz telewizyjnych serwisów informacyjnych w II kwartale br. zdominowała polityka. W kręgu dużego zainteresowania pozostała również pandemia ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Smartfon realme GT Master Edition już dostępny w Polsce
... .8. Uzupełnia go moduł ultraszerokokątny 8 MP oraz dedykowane makro 2 MP. Nowy realme oferuje również aparat do selfie o potężnych możliwościach i rozdzielczości aż 32 MP (sensor Sony IMX 615). GT Master Edition ma dedykowany tryb fotografii ulicznej. Oddaje on w ręce fotografa amatora nieco więcej ...
-
IV fala pandemii. Konsumenci i firmy spodziewają się kolejnego lockdownu
... o 11,8 tys. i wynosi 325,8 tys. Sytuacja przedsiębiorstw jest zróżnicowana. 12 proc. firm ma dziś obroty nawet wyższe niż przed pandemią, 32 proc. udało się przywrócić poziom sprzedaży, ale kolejne 31 proc. ma się gorzej, wynika z naszych analiz wśród mikro, małych i średnich ...
-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
... jej w obliczu COVID-19 dopatrywali się finansiści (42%), specjaliści ds. obsługi klienta (39%), pracownicy produkcji (37%), sprzedawcy (33%) oraz menedżerowie (32%). Odczucia badanych zgadzają się częściowo z ocenami ekspertów - wskazane grupy wśród najbardziej zagrożonych automatyzacją wskazuje także McKinsey Institute, przygotowujący regularnie ...
-
Polskie rolnictwo to 6% eksportu UE. Potrzebne innowacje
... . Emisja gazów cieplarnianych spadła, ale mogło być lepiej W latach 1999-2019 emisja gazów cieplarnianych w polskim rolnictwie spadła o 7 proc. z 35,2 mln do 32,7 mln ton. Gwałtowny spadek przypada jednak na lata 1999-2003 (-11 proc.) Od tego czasu emisyjność wzrosła o blisko 4 proc. Sektor rolny ...
-
Praca zdalna podniosła zaufanie do pracownika?
... kontroli 45% pracowników. Obecnie doświadcza ich 34%. Delikatnie wzrosła za to popularność kontroli tzw. KPI (kluczowych wskaźników efektywności) – z 29% do 32% oraz niezapowiedzianych telefonów z prośbą o status zadań (z 9% do 12%). Nowe wyzwania, którym sprostano Z raportu Pracodawców RP „Praca zdalna 2.0” wynika, że 27 ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy w Europie 2021. Wśród laureatów 14 firm z Polski
... , o czym świadczy obecność na co najmniej trzech krajowych listach w Europie. Najliczniejszą grupę wśród 150 tegorocznych zwycięzców stanowią firmy informatyczne (32%). Kolejne miejsca zajmują firmy działające w branży usług profesjonalnych (14%), usług finansowych i ubezpieczeń (13%) oraz reprezentujące produkcję (8%). Na ranking Najlepszych ...
-
Moda i dobra luksusowe: kryzys nie zahamował fuzji i przejęć
... o strategiczne czynniki inwestycyjne w 2021 roku, które zwiększą wartość ich aktywów. 56 proc. wskazało na internacjonalizację, 44 proc. na poprawę wydajności, a 32 proc. rozwój nowych kategorii produktowych. Co ciekawe, na projektowanie lub ocenę istniejącej strategii cyfrowej zdecyduje się 24 proc. badanych, co ...
-
Hejt w internecie spotyka co 7. z nas. Hejtujemy też sami
... hejtu w internecie badani dopatrują się najczęściej w braku satysfakcji z własnego życia (37%), chęci zwrócenia na siebie uwagi i zyskania rozgłosu (33%), frustracji (32%) lub zazdrości (31%). Ale są też świadomi, że hejt może być wynikiem celowej aktywności opłaconych trolli lub botów (34%) i może ...
-
Ulice handlowe w czasach pandemii. Co się zmienia?
... po Chocolate Story czy restauracja Owoce i Warzywa, która jest już drugim lokalem tej marki w Łodzi. WARSZAWA W Warszawie eksperci Colliers odwiedzili 32 ulice handlowe w ramach 7 dzielnic oraz dwa nowe, długo wyczekiwane projekty wielofunkcyjne. Łącznie przeanalizowano 3 523 lokale. W ciągu ostatniego 1,5 roku na mapie ...
-
Euler Hermes: pandemia wyhamowała upadłości, co dalej?
... liczby niewypłacalności w wyniku pomocy publicznej dla firm nie były liczne – w 2020 były to m.in. głównie kraje Europy Środkowo-wschodniej: Polska z rekordowym +32% wzrostem niewypłacalności r/r, znacznie więcej niż 4% w Bułgarii czy +13% w Turcji, poza tym Ameryki Łacińskiej czy Chin (+1% r/r). W 2021 r. liczba niewypłacalności ...
-
Wakacje 2021: czy Covid-19 wystraszył polskich turystów?
... niż w Polsce (26 proc.) Jako nieistotny powód wskazywano brak obaw przed zarażeniem Covid-19 z powodu ostrzejszych procedur obowiązujących na przejściach granicznych (32 proc.). Czynnikami, które zdeterminowały decyzje o wyjazdach zagranicznych, były w największym stopniu pełne szczepienie (40% wskazań na pierwszym miejscu) oraz bardziej ...
-
Najszybszy internet mobilny we IX 2021. Orange wraca na pozycję lidera
... operatorów prezentowały się wartości ping? Wrześniowy ranking RFBenchmark.pl powstał w oparciu o 288108 pomiarów. Badani korzystali najczęściej z sieci Play (33,7%) i Orange (32,8%). Na kolejnych miejscach uplasował się Plus (18,6%) oraz T-Mobile (14,9%). Średnia szybkość pobierania danych T-Mobile we wrześniu zajął ponownie pierwsze ...
-
Praca zdalna wabikiem na kandydatów?
... wszystkim brak konieczności dojazdów (54 proc.) oraz możliwość swobodnego zarządzania czasem pracy (50 proc.). Wyższe zarobki niż w zamieszkiwanym regionie zachęcają 32 proc. badanych. Wygoda i efektywność wykonywania pracy w domu zależą w pewnym stopniu od rodzaju pracy, kultury organizacyjnej firmy i warunków domowych pracownika, ale ...
-
Handel zagraniczny I-VIII 2021: eksport wzrósł o 25,9%, a import o 29,2%
... zagranicznego wyrażone w dolarach USA i w euro Eksport wyrażony w dolarach USA wyniósł 219,4 mld USD, a import 217,2 mld USD (wzrost odpowiednio w eksporcie o 32,1%, a w imporcie o 35,5%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 2,2 mld USD, w analogicznym okresie 2020 r. wyniosło 5,7 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł ...
-
Polacy wybierają pracę na etacie
... at Work 2021: A Global Workforce view" firmy ADP wynika, że 88 proc. rodaków preferuje tę właśnie formę zatrudnienia. Badanie objęło 32 tys. pracowników z 17 krajów, w tym z Polski. Odsetek Polaków zdecydowanych na pracę na etacie wzrósł w porównaniu do ubiegłego roku o 9 p.p. i wynosi 88 ...
-
Dlaczego inwestorzy patrzą na Kraków?
... najstarszych uniwersytetów, gwarantują bogate zaplecze kompetencyjne. Kraków liczy sobie ponad 129 tys. studentów. Najwięcej z nich specjalizuje się w obszarze inżynieryjnym (32,9 tys.), potem w obszarze finansowym (17,7 tys.) a następnie w IT (9 tys.). Potencjał edukacyjny został oceniony na 7,9 p w dziesięciostopniowej skali. Pandemia zwiększyła ...
-
Smartfon Huawei nova 9 i Huawei nova 8i
... może nagrywać materiały wideo z wykorzystaniem aparatu głównego oraz przedniego jednocześnie. Przedni aparat fotograficzny nova 9 został wyposażony w obiektyw o dużej rozdzielczości 32 MP. Smartfon dostępny jest w dwóch kolorach – błękitnym, opalizującym pod wpływem światła oraz czarnym - w rekomendowanej cenie detalicznej 2 299 zł. Huawei ...
-
Marsh: ceny ubezpieczeń rosną już od kilkunastu kwartałów
... o 6%, podobnie jak w poprzednich dwóch kwartałach. Stawki w liniach finansowych i profesjonalnych ponownie osiągnęły najwyższe wzrosty wśród głównych kategorii produktów, wynoszące 32% (w porównaniu do 34% w poprzednim kwartale). Ceny ubezpieczeń cybernetycznych kolejny raz odbiegały od trendu umiarkowanego wzrostu stawek. W Stanach Zjednoczonych ...
-
Automotive: ceny samochodów rosną, Polska odporna na COVID
... do kolejnych fal epidemii przełożyła się na niejednoznaczne prognozy dotyczące powrotu do sytuacji sprzed początku kryzysu. W opinii 32% zapytanych, wolumeny produkcyjne zostaną odbudowane za 2-3 lata, a w opinii 31% – do końca przyszłego roku. Jesteśmy jednak bardziej optymistyczni ...
-
Praca fizyczna: kiedy fachowcy godzą się na niższe zarobki?
... deklarujących posiadanie pracy niecała połowa (45%) jest zadowolona z obecnych zarobków, jednocześnie jednak tylko 23% jest otwarcie niezadowolonych. Blisko co trzeci (32%) nie ma wyraźnej opinii na temat swojego wynagrodzenia. Warto zauważyć dwie ciekawe tendencje wśród grup badanych – z otrzymywanej pensji wyraźnie częściej ...
-
Młodzi ludzie lepiej przygotowani na ataki hakerów
... badanych obawia się tego zaledwie niespełna 19 proc. osób. Za groźne uważają z kolei ataki hakerów. Obawia się ich co trzeci (32,5 proc.) ankietowany w wieku 18-24 lata. Wśród osób pamiętających świat bez Internetu za zagrożenie uważa to zaledwie 17 proc. (ankietowani w wieku ...