-
6 porad jak się nie dać oszukać w Black Friday i Cyber Monday
... mediach produkty1. Musimy pamiętać o tym, że cyberprzestępcy również śledzą trendy zakupowe. Wiedzą, że bardzo wiele osób, jak wskazują badania aż 32%, odkrywa nowe produkty i marki w social mediach2. To właśnie stamtąd mogą czerpać inspiracje do tworzenia przekonywujących oszustw – dodaje Beniamin Szczepankiewicz. Polacy ...
-
GUS: Produkcja przemysłowa w X 2023 w górę o 1,6% r/r
... roku obniżono o 4,1%. Spadek cen odnotowano w sekcji przetwórstwo przemysłowe o 7,5%, w tym największy w wytwarzaniu i przetwarzaniu koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 32,0%. Najbardziej podniesiono natomiast ceny produkcji napojów – o 9,3%. W sekcji dostawa wody; gospodarowanie ściekami i odpadami; rekultywacja ceny w skali roku wzrosły ...
-
Coraz częściej robimy zakupy w internecie. Co kupujemy?
... % kupujących kosmetyki online), odzież i bieliznę na Zalando (24%), obuwie dla dorosłych na eobuwie.pl (29%), a wyposażenie do domu w sklepie Ikea (32%). Empik to silny gracz w przypadku książek i multimediów (55%) oraz zabawek (29%). Odzież i bielizna dla dzieci to domena sklepu Smyk, zaś ...
-
Rusza sezon na reklamy środków na przeziębienie i grypę
... i grypę okazała się w październiku marka Lipomal. We wszystkich analizowanych mediach wygenerowała ona ponad 319,6 mln kontaktów reklamowych, docierając do 86,32% populacji Polaków w wieku 7-75. Na drugim miejscu znalazł się Herbapect – 235,3 mln kontaktów i 82,29% zasięgu. Trzecie miejsce należało do ...
-
Transformacja energetyczna: rozwój OZE w Polsce oceniony na "dwóję"
... wszystkich badanych krajów. Dla porównania, w Norwegii, Szwecji i Danii z odnawialnych źródeł pochodzi ponad 80% energii. Zgodnie z Polityką Energetyczną Polski, do 2030 r. 32% zużycia energii elektrycznej ma pochodzić ze źródeł odnawialnych. Może to wymagać zwiększenia w naszym kraju produkcji energii wiatrowej i słonecznej o 69%. Cele ...
-
Kandydaci znają swoją atuty, ale nie potrafią ich "sprzedać" w CV?
... także nieśmiałość w relacjach ze współpracownikami, którą zaznaczyło 19% respondentów. Częstość wskazywania nieśmiałości malała jednak wraz ze wzrostem wieku odpowiadających, z poziomu 32% w grupie 18–24 lat do poziomu 14% w grupie 55–65. Listę zamyka skłonność do łatwej utraty motywacji i zaangażowania (17%). Tutaj ...
-
Sztuczna inteligencja nie dla polskich firm? Tylko 6% deklaruje gotowość na AI
... stronniczością, uczciwością i przejrzystością zarówno danych, jak i algorytmów je wykorzystujących. KULTURA: niewielkie przygotowanie, ale wysoka motywacja do priorytetyzacji AI. 32 procent organizacji w naszym kraju nie ma jeszcze planu zarządzania zmianą w celu powszechnego przyjęcia sztucznej inteligencji. Kadra kierownicza najwyższego szczebla ...
-
Jakie benefity na Boże Narodzenie 2023 szykują pracodawcy?
... gwiazdkowych inicjatyw, czyli wigilii firmowej: tu wzrost osiągnął 5 proc.: z 43 proc. do 48 proc. Nieco więcej niż co trzeci przedsiębiorca (32 proc.) planuje upominki dla pracowników i ich rodzin. W tym roku popularność tego wzrosła najmocniej, bo o 9 p.p., wyprzedzając bony towarowe, których popularność spada ...
-
Szokujące prognozy Saxo Banku na 2024 rok
... w Rijadzie. Nowe rozgrywki składają się z 48 drużyn, przy czym kluby europejskie, podobnie jak w obecnym formacie Ligi Mistrzów UEFA, mają zagwarantowane 32 miejsca, Azja / Bliski Wschód, Afryka i obie Ameryki otrzymują po pięć miejsc w turnieju, a pozostałe trafiają do Oceanii. Wpływ na rynek: Cena ...
-
Jak osiągnąć sukces zawodowy? Kariera oczami nastolatków
... oraz rozwój osobisty. Jako trzeci najważniejszy czynnik sukcesu zawodowego wszyscy, bez względu na wiek, wskazali umiejętność radzenia sobie ze stresem (32% młodszych i 39% starszych nastolatków). Niemal 40% nastolatków w wieku 16-18 lat uważa, że w osiągnięciu sukcesu w pracy pomaga wyznaczanie jasnych celów oraz ...
-
Polacy porzucili hipermarkety, teraz liczą się dyskonty?
... okazje (59%). Hipermarkety i supermarkety także cieszą się popularnością, jednak wyraźnie przegrywają z dyskontami (duże zakupy 31%, zakupy wynikające ze specjalnej okazji 32%). Lokalne sklepy osiedlowe odwiedzamy w sytuacji, gdy akurat zabraknie nam jakiegoś produktu, choć część z nas nawet wtedy kieruje swoje kroki do ...
-
Boże Narodzenie 2023: kiedy, ile i na co wydajemy?
... (23%). Spośród wielu dostępnych metod dodatkowego finansowania, w razie konieczności pokrycia niespodziewanych kosztów, największa grupa konsumentów jest gotowa sięgnąć po oszczędności (32%). 21% zapłaciłoby kartą kredytową, a 18% skorzystałoby z opcji odroczonych płatności (Buy Now, Pay Later). O badaniu: Badanie CAWI Minds & Roses przeprowadzone ...
-
Nowy laptop Acer Nitro V 16
... nowych procesorów Acer wyposażył ten model w grafikę NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop z obsługą technologii DLSS 3.5. Na potrzeby użytkowników przewidziano do 32 GB pamięci RAM DDR5 5600 MHz oraz 2 TB pamięci SSD w standardzie PCIe Gen 4. Acer Nitro V 16 wyposażony został w 16-calowy wyświetlacz ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XI 2023
... i tabletach, pierwsze miejsce to google.com (68,51%). Na pozycji drugiej youtube.com (45,53%), a na trzeciej - facebook.com (41,32%). Na ostatnim miejscu microsoftonline.com. Urządzenia mobilne Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, to w listopadzie na pierwszym miejscu zestawienia Gemius/PBI ponownie google ...
-
2/3 Polaków ma subskrypcje
... Polacy kupujący online? Odpowiedź może zaskakiwać. Mimo popularności tego rodzaju subskrypcji, najwięcej respondentów zadeklarowało, że posiada jedynie jedną taką usługę (32 proc.). Niewiele mniejszy odsetek posiada dwa takie rozwiązania (28 proc.). Co czwarty ankietowany wskazał trzy (23 proc.), a jedynie 5 proc. respondentów ...
-
Barszcz z uszkami, pierogi i karp. Tak smakuje polskie Boże Narodzenie
... 10 z nich nałoży ją w tym roku na swój talerz. Mieszkańcy tego województwa są jednocześnie największymi smakoszami kompotu z suszu. Wypije go 32,2 proc. Małopolan, podczas gdy ogólnopolska średnia wynosi o połowę mniej – 16,8 proc. Jak wynika z Barometru Providenta, w tym roku śledzie i kapusta wigilijna ...
Tematy: Boże Narodzenie, święta, Wigilia, potrawy wigilijne, karp, karp wigilijny, pierogi, barszcz z uszkami -
Duty free: dlaczego nie chcemy kupować w sklepie bezcłowym?
... oczekują dopasowanego do ich potrzeb asortymentu, spersonalizowanego doświadczenia zakupowego czy najwyższej jakości obsługi. W swoim raporcie eksperci Kearney zauważają, że już 32 proc. klientów lotniskowego handlu wymienia doświadczenie jako kluczowy powód zakupu. 37 proc. z nich kupiłoby więcej ze względu na dostępność ekskluzywnych ...
-
Jakość życia: Wiedeń na szczycie, Warszawa na odległej pozycji
... , Partner and Global Mobility Leader w Mercer. Wśród największych metropolii na świecie, z populacją przekraczającą dziesięć milionów mieszkańców, pierwsze miejsce zajął Paryż (32), a kolejne Nowy Jork (40) i Londyn (45) – wszystkie plasują się w grupie 20% najlepszych miast. Mimo że są one uznawane za pożądane ...
-
Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?
... takie podpowiedzi zmniejszają liczbę odesłanych produktów (25 proc.). Wskazywały tak najczęściej kobiety (31 proc.) oraz 30-39 i 40-49 latkowie (kolejno 31 i 32 proc.). Co zaskakujące, 6 proc. z badanych poproszonych o opinię w tej kwestii odpowiedziało, że takie podpowiedzi zwiększają liczbę zwrotów, co może wskazywać na ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w XI 2023
... 14,86% pomiarów zostało przeprowadzonych za pomocą technologii 5G. 33,2% pomiarów przeprowadzono korzystając z sieci Orange. Kolejne miejsce zajmuje Play z wynikiem 32,3%, za nim Plus z 17,7% i T-Mobile z 16,8% udziałem w pomiarach. Stan Internetu mobilnego w Polsce w listopadzie 2023 Wyniki 5G Średnia szybkość pobierania danych ...
-
Świąteczny koszyk zakupowy droższy o 13% niż rok temu
... 2023 r. Analizując koszyk bazujący na najniższych cenach produktów zaraportowanych spośród wszystkich lokalizacji badanych sieci moglibyśmy zapłacić 179,86 zł (więcej o 32,86 zł niż w październiku br.), natomiast przyjmując najwyższe ceny - 364,53 zł (więcej o 12,29 zł niż w październiku br.). Różnica ...
-
Padły nowe rekordy w przemyśle motoryzacyjnym
... euro, +59,3 proc.), Czechy (6,75 proc. całości, 2,53 mld euro, +36,03 proc.) i Włochy (6,24 proc. całości, 2,34 mld euro, +32,41 proc.). W okresie styczeń-wrzesień 2023 roku eksport części i akcesoriów wzrósł rok do roku o 18,04 proc. do poziom 12,53 ...
-
Biurowce w Polsce - podsumowanie 2023 r. i prognozy na 2024
... . Zgodnie z sytuacją obserwowaną w ostatnich kwartałach to osiem największych regionalnych rynków biurowych z całkowitą podażą 6,75 mln mkw. będzie przewyższać Warszawę z zasobami 6,32 mln mkw., przy czym to nadal stolica pozostaje dominującym rynkiem w Polsce. Postcovidowy popyt utrzymuje się w formie Według wstępnych danych analityków ...
-
Rekrutacja pracowników i trendy w wynagrodzeniach w 2024 r.
... (21 proc.), co teoretycznie powinno ułatwić skuteczną rekrutację. Z drugiej natomiast uważają, że na rynku występuje niedobór specjalistów i menedżerów (47 proc.), a 32 proc. – że Polsce doskwiera ogólny niedobór pracowników. Nie dziwi zatem fakt, że jednoznaczne określenie tego, jak będzie wyglądała sytuacja na ...
-
Monitory Acer Predator Z57, Predator X34 V3, Predator X39 i Predator X34 X
... odświeżania 120 Hz. Wykorzystując 2304-strefową technologię MiniLED, zapewnia doskonałą jakość obrazu i jasność podczas wyświetlania ciemnych scen i czarnego tła. Szerokie proporcje 32:9 i zakrzywienie 1000R pozwalają użytkownikom wtopić się w sceny gier oraz zwiększają ich pole widzenia. Ponadto, najwyższej klasy standard VESA DisplayHDR™ 1400 ...
-
Napoje energetyzujące. Dlaczego nie są polecane dzieciom i młodzieży?
... w badanych napojach wahała się między 28,944 mg/100 ml do 37,162 mg/100 ml. Deklarowana przez producenta zawartość kofeiny to 32 mg/100 ml. W większości próbek stwierdzono wyższą zawartość kofeiny niż deklarował producent. Napoje energetyczne zwiększają wydolność organizmu i zapobiegają zmęczeniu. Natomiast efekt ...
Tematy: napoje energetyzujące, napoje energetyczne, energetyki, dzieci, młodzież, zdrowie, cukier, kofeina, napoje -
Najszybszy internet mobilny i 5G w XII 2023
... ,86% pomiarów zostało przeprowadzonych za pomocą technologii 5G. 33% pomiarów przeprowadzono przy użyciu sieci Orange. Kolejne miejsce zajmuje Play z wynikiem 32,5%, za nim Plus z 17,5% i T-Mobile z 17% udziałem w pomiarach. Stan Internetu mobilnego w Polsce w grudniu 2023 Wyniki 5G Średnia szybkość pobierania danych ...
-
Branża BSS: mniej ofert pracy, więcej kłopotów z rekrutacją pracowników
... od ubiegłorocznego. Wciąż większość pracodawców (56 proc.) oczekuje, że pozyskanie pracowników będzie przysparzało wyzwań. Przy czym rekordowo dużo, bo aż 32 proc. ankietowanych firm, nie potrafi jednoznacznie określić, czy rekrutacje w branży BSS będą wiązały się z trudnościami. Pracodawcy z sektora usług dla biznesu ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,54 sekundy (10,17 sekundy dla kreacji typu display i 7,32 sekundy dla kreacji wideo). Średnia widoczność kreacji digital w grudniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,95%. Wyższy ...
-
Podwyżki wynagrodzenia spodziewa się 60 proc. Polaków
... 60 proc. 30 proc. pracowników zamierza osobiście wystąpić o podwyżkę i jest to porównywalny odsetek do ubiegłych lat (33 proc. rok temu. i 32 proc. dwa lata temu). Argumentem za wyższym wynagrodzeniem, podawanym teraz równie często jak inflacja, jest przekonanie o wysokiej jakości swojej pracy ...
-
49-calowy monitor Philips z rozwiązaniami do wideokonferencji
... o tym, że na danym stanowisku prowadzona jest właśnie wideokonferencja. Duża przestrzeń robocza i wielofunkcyjna kamerka Wyświetlacz wyposażono w 49-calowy, zakrzywiony ekran o proporcjach 32:9 i rozdzielczości 5120 x 1440 px. Zapewnia on dużo przestrzeni roboczej, równej dwóm złączonym monitorom 27-calowym o proporcjach 16:9. Dzięki temu może się ...
-
Najnowsze trendy w rekrutacji: CV bez zdjęcia i listu motywacyjnego?
... . 55% respondentów wskazało bowiem, że przygotowując swoje CV w odpowiedzi na oferty, stara się każdorazowo dopasować je do potrzeb konkretnego pracodawcy. 32% kandydatów z kolei zaznacza, że szukając pracy, wysyłają oni CV tylko na jedną, najbardziej dopasowaną ofertę, a dopiero gdy kończy się to ...
-
Work-life balance ważniejszy niż kariera?
... 43 proc. Jednocześnie, polscy pracownicy zapytani, czy rozważaliby odejście z firmy, gdyby wymagała od nich częstszej obecności w biurze, rzadziej odpowiadali twierdząco (32 proc. vs 37 proc. globalnie). Polacy rzadziej odrzuciliby też ofertę zatrudnienia, gdyby nie zakładała elastyczności miejsca pracy (28 proc. vs ...
-
Social media pracownika rysą na wizerunku firmy?
... mediów społecznościowych w kontekście zawodowym ma sam pracodawca. Z danych wynika jednak, że niewiele organizacji dba o tę kwestię w odpowiednim zakresie. Zaledwie 32% respondentów badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl deklaruje, że zostali w swoich miejscach pracy poinformowani co do firmowych zasad aktywności w mediach społecznościowych ...
-
GUS: Produkcja przemysłowa w I 2024 wyższa o 1,6% r/r
... , wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) odnotowano w 16 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w naprawie, konserwacji i instalowaniu maszyn i urządzeń – o 32,4%, w produkcji pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 21,0%, pozostałego sprzętu transportowego – o 20,4%, chemikaliów i wyrobów chemicznych – o 8,0%, artykułów spożywczych ...