-
Rośnie rynek reklamy online
... innych badanych narodowości odbierają reklamę w internecie jako irytującą i nudną. Mimo to co trzeci internauta uważa, że reklamy online są skuteczne, a 14 proc. przyznaje, że reklamy przekonują ich do zakupu reklamowanego produktu lub usługi. Ponad 64 proc. polskich internautów od czasu do ...
-
Nowy Tlen 6.0
Programiści Tlen.pl w najnowszej wersji 6.0 usunęli ostatnią barierę w swobodnej komunikacji i wymianie plików pomiędzy użytkownikami komunikatora. Obecnie wszyscy, niezależnie od sposobu połączenia z Internetem, mogą nie tylko bezpieczniej rozmawiać, ale również efektywniej wymieniać się muzyką, filmami lub zdjęciami. Od 4 października br. ...
-
34% rodzin nie wysyła dzieci na wakacje
... ankietowanych wskazało natomiast brak zorganizowanych form wyjazdu, a 28 procent twierdzi, że dzieci nie wyjeżdżały na wakacje, ponieważ były potrzebne w domu. 14 procent badanych przyznało, że ich dzieci musiały podjąć pracę zarobkową, zaś co jedenasty ankietowany uważa, że wyjazd na wakacje nie ...
-
Microsoft zaostrza ochronę
Producent oprogramowania, firma Microsoft zapowiedziała, że zaostrzy sposób ochrony swoich produktów przed piractwem komputerowym. Nowy program ochrony polega na sporym ograniczeniu funkcjonalności oprogramowania, którego kod aktywacyjny nie zostanie wprowadzony w ciągu 30 dni, od momentu zainstalowania go na dysku twardym. Niezarejestrowane ...
-
Adobe Contribute 4
Firma Adobe ogłosiła wprowadzenie na rynek oprogramowania Adobe Contribute 4. Jest to nowa wersja narzędzia służącego do publikacji materiałów na stronach www. Dzięki niemu pracownicy przedsiębiorstw, instytucji edukacyjnych i administracji publicznej mogą udostępniać materiały w sieci www łatwo, bezpiecznie i bez konieczności nauki języka HTML. ...
-
Home i Home Office 2007 firmy CA
CA wprowadziła na rynek produkty z serii 2007, które zapewniają komputerom osobistym bezpieczeństwo i zarządzają ich pulpitami. Oprogramowanie oferowane przez CA: Internet Security Suite, Anti-Spyware, Anti-Virus, Anti-Spam oraz Personal Firewall daje łatwe w użyciu zabezpieczenie przeciw pochodzącym z Internetu zagrożeniom. Dodatkowo, ...
-
Lustrzanka cyfrowa Sigma SD14
... SD14 oferuje zapis obrazów w formacie RAW oraz JPEG. Rejestracja w trybie JPEG dostępna jest w następujących rozmiarach i jakościach:Super High (Bardzo wysoka; 14,15 milionów pikseli: 4608x3072) może być wykorzystana do wydruków w formacie A3 lub większych. High (Wysoka; 4,64 milionów pikseli: 2640x1760) do ...
-
Tydzień 40/2006 (02-08.10.2006)
... rządowego i samorządowego wzrosło z 49 mld euro do 50,7 mld euro, a zadłużenie zagraniczne sektora bankowego wzrosło z 10,9 mld euro do 14,5 mld euro. Według NBP wartość zagranicznych inwestycji w Polsce na koniec 2005 r. wyniosła 182,6 mld euro (czyli 74,9% PKB). 4. Stosunki ...
-
Popyt na Wi-Fi rośnie
... . ankietowanych, Wi-Fi okazało się niezwykle użyteczne w utrzymywaniu stałego kontaktu z personelem, zaś 17 proc. stwierdziło, że dzięki Wi-Fi są bardziej konkurencyjni. 14 proc. respondentów stwierdziło, iż szerokopasmowy bezprzewodowy dostęp do sieci pomógł im lepiej wykorzystać nadarzające się okazje biznesowe. Do innych kluczowych ...
-
Zakupy w sieci coraz popularniejsze
... nie w sklepach, to na aukcjach. Według badań firmy SMG/KRC, na które powołują się autorzy raportu, największą popularnością cieszą się książki (14,2 proc internautów deklaruje, że kupowało je w internecie), odzież (12,4 proc.), telefony komórkowe i akcesoria do nich (9 proc.), sprzęt komputerowy (8,9 proc.) i RTV ...
-
Mobilny Windows nowej generacji
Crossbow to nazwa kodowa nowego systemu operacyjnego firmy Microsoft dla urządzeń przenośnych, który jest bez bezpośrednim następcą Windows Mobile 5.0. Nowy produkt zarówno wyglądem, jak i sposobem obsługi niewiele się różni od swojego poprzednika, sprawia jedynie wrażenie bardziej wygładzonego i trójwymiarowego. Zasadnicza różnica polega na nowej ...
-
Branża PR w mediach IX 2006
... stanowią artykuły prasowe. Najczęściej tematykę PR-u poruszał Puls Biznesu (19 publikacji). Spośród przekazów dotyczących branży aż 80,6% miało wydźwięk neutralny. 14,7% materiałów było negatywnych, a 4,6% pozytywnych. Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (47,2%) oraz poświęcone biznesowi i gospodarce (33 ...
-
Produkcja samochodów IX 2006
... należy 46,5 procent rynku. Na drugiej znajduje się Opel, którego udział w rynku wynosi 31,5 procent. Trzecie miejsce należy do Volkswagena (14,8 procent). Najpopularniejszym modelem jest Fiat Panda. Koleje miejsca zajmują: Opel Zafira, VW Caddy, FSO Lanos, Fiat Seicento, Opel Astra, Opel ...
-
Handel zagraniczny I-VIII 2006
... Europy Środkowo-Wschodniej – minus 9,2 mld zł (minus 2,9 mld USD). Z krajami rozwiniętymi osiągnięto dodatnie saldo 9,3 mld zł (2,9 mld USD), w tym z krajami UE 14,6 mld zł (4,6 mld USD). Udział krajów rozwiniętych w eksporcie ogółem wynosił 83,4% (w tym UE 77,5%), a w imporcie 70,3% (w tym UE 62,9%). Udział ...
-
F-Secure Internet Security 2007
F-Secure, firma działająca w dziedzinie ochrony antywirusowej i zapobiegania włamaniom, wprowadziła na rynek pakiet F-Secure Internet Security 2007 przeznaczony do zabezpieczenia komputerów domowych przed zagrożeniami sieciowymi. Rozwiązanie chroni przed wirusami, robakami, trojanami, spamem, niechcianymi reklamami. Nowa wersja jest wyposażona w ...
-
Nowy komunikator IBM Lotus Sametime 7.5
Na polskim rynku dostępna jest nowa wersja komunikatora internetowego IBM Lotus Sametime 7.5. Program został wzbogacony o możliwość integracji z aplikacjami biurowymi Microsoft Outlook, Office i SharePoint. IBM Lotus Sametime 7.5 zapewnia także możliwość bezpośredniego podłączania rozwiązań mobilnych firm Nokia i RIM oraz urządzeń z systemem ...
-
Branża IT mało przyjazna starszym
... byli za starzy a 5.1 procenta stwierdziło, że byli zmuszeni do zredukowania swoich poborów ze względu na wiek. Sondaż wykazał także, że 14.5 procenta dojrzałych wiekiem pracowników zostało pominętych w szkoleniach z powodu wieku, 10.8 procenta nie zostało promowanych a 6.2 procenta nie otrzymało podwyżki. Blisko połowa ...
-
Nero 7 Premium Reloaded
Alstor, wyłączny dystrybutor produktów firmy Nero w Polsce, wprowadza do swojej oferty najnowszą wersję oprogramowania multimedialnego - Nero 7 Premium Reloaded. Pakiet zawiera 20 aplikacji w języku polskim do obsługi plików audio, video, foto, a także do przeglądania programów telewizyjnych. Nero 7 Premium Reloaded to rozwiązanie, które umożliwia ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2005 r.
... przed rokiem, 39% wszystkich pracujących związanych było z działalnością handlową. W przedsiębiorstwach prowadzących działalność z zakresu obsługi nieruchomości i firm pracowało 14% wszystkich pracujących, w jednostkach przemysłowych – 13%, a co dziesiąty spośród pracujących w mikro-przedsiębiorstwach zajmował się działalnością budowlaną. Z ogólnej ...
-
Drukarka kolorowa Xerox Phaser 6110
... laserowych. Xerox Phaser 6110 drukuje w kolorze z prędkością 4 stron na minutę oraz 16 stron w czerni i bieli. Wydruk pierwszej strony następuje po 14 sekundach w druku czarno-białym oraz 26 sekundach w druku kolorowym. Rozdzielczość druku wynosi 2400 x 600. Korekcja kolorów możliwa jest przy pomocy dostępnego ...
-
Ceny produktów rolnych IX 2006
... obniżyły się o ponad 2%. W odniesieniu do poprzedniego roku w skupie odnotowano wzrost cen zbóż (pszenicy o blisko 39% i żyta o prawie 57%), ziemniaków (o blisko 14%), żywca wołowego oraz mleka (o ponad 1%). W porównaniu z wrześniem ub. roku obniżyły się ceny żywca wieprzowego (o 0,2%) i drobiowego (o ponad 12%). Na targowiskach zanotowano ...
-
Inteligentny system nawigacji
Firma Siemens VDO, jeden z liderów na rynku inteligentnych systemów nawigacji, zaprezentował bardzo interesujący system samochodowy, który odczytuje znaki drogowe i po szybkiej analizie wyświetla informacje na przedniej szybie pojazdu. Nietypowe rozwiązanie Siemensa potrafi "zauważyć" ograniczenia prędkości znacznie wcześniej niż kierowca. Oko ...
-
Produkcja w Polsce IX
... W jednostkach wykonujących roboty budowlane wykończeniowe produkcja pozostała na poziomie sprzed miesiąca. Poziom produkcji budowlano-montażowej zrealizowanej w okresie styczeń-wrzesień br. był o 14,4% wyższy niż w analogicznym okresie ub. roku. Według wstępnych danych, ceny produkcji sprzedanej przemysłu we wrześniu 2006 r. były o 0,1% niższe niż ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich I-VI 2006
... (koszty ogółem) przedsiębiorstw maklerskich wyniosły 561,8 mln zł i były o 32,8% wyższe niż w I półroczu 2005 r. (w domach maklerskich o 36,9%, a w biurach maklerskich o 14,1%). Koszty działalności maklerskiej zwiększyły się i osiągnęły poziom 421,3 mln zł (wzrost o 21,3%), w tym opłaty na rzecz regulowanych rynków papierów wartościowych, ...
-
Premiera Internet Explorer 7
Koncern Microsoft udostępnił do pobrania końcową wersję przeglądarki internetowej Internet Explorer 7, która pojawiła się po kilku miesiącach testowania i udoskonalania wcześniejszych edycji testowych aplikacji. Na razie dostępna jest tylko angielska wersja językowa produktu. Przeglądarka IE 7 kompatybilna jest z systemem operacyjnym Windows XP z ...
-
Prepaidowy komunikator Callbox Telepin
Callbox Telepin to nowy komunikator internetowy. W odróżnieniu od innych programów, umożliwia on prosty i bezpieczny sposób płacenia za rozmowę za pomocą kart prepaid Telepin. Callbox Telepin umożliwia dzwonienie z komputera na telefon stacjonarny za pomocą internetu od 7 groszy netto za minutę rozmowy. Przykładowo za 10 zł możemy przez Callbox ...
-
Reklama w prasie IX 2006
Gazeta Wyborcza miała we wrześniu największe cennikowe wpływy netto z reklam, które wzrosły do 89,4 mln zł, czyli o 14 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku - wynika z danych firmy Expert Monitor. Drugą pozycję zajął Fakt, który zanotował przychody reklamowe ...
-
Kobietom coraz trudniej o pracę
... można znaleźć bez żadnego problemu. Prawie połowa ankietowanych kobieta przyznała również, że gdyby ktoś je utrzymywał, byłyby w stanie zrezygnować z pracy. 14 procent pań była przeciwnego zdania.
-
Reklama radiowa IX 2006
... ,9 mln zł, natomiast Program I - z 31,9 do 32,9 mln zł. Liderem zysków reklamowych wśród stacji o zasięgu ponadregionalnym jest Radio Wawa z wynikiem 14,1 mln zł. Na dalszych pozycjach plasują się: Radiostacja (7,6 mln zł), Tok FM (5,2 mln zł) oraz RMF Classic (1,8 mln zł).
-
Nowa wersja Firefoksa
Korporacja Mozilla Foundation udostępniła do pobrania najnowszą wersję przegladarki internetowej Firefox, oznaczoną numerem 2.0. Poza nowym, bardziej eleganckim wyglądem, program został wyposażony w lepsze systemy zabezpieczeń. Producent położył także większy nacisk na ułatwienie przeszukiwania zasobów Internetu oraz ponowne dotarcie do ...
-
Wyniki finansowe SKOK-ów w 2005 r.
... ,0%). Wynik finansowy netto zmniejszył się o 54,4% i zamknął się kwotą 16,2 mln zł. Zysk netto osiągnęły 62 kasy, a stratę netto poniosło 14 kas (rok wcześniej odpowiednio: 71 i 12 kas). Na koniec 2005 r. wartość depozytów zgromadzonych przez członków wszystkich SKOK wyniosła 4993,7 mln ...
-
Moda na proste telefony
... prostych telefonów. Analitycy z Pekinu przewidują, że popyt na proste i tanie telefony komórkowe w dalszym ciągu będzie rósł, a sprzedaż może osiągnąć nawet 14,7 miliona sztuk w 2010 roku.
Tematy: -
Kim jest polski inwestor giełdowy
... wyższym (62%) lub niepełnym wyższym wykształceniem (16%). W grupie ankietowanych osób zdecydowaną większość stanowili mężczyźni (86%), udział pań w rynku kapitałowym wyniósł 14%. Przeciętny inwestor jest w wieku do 35 lat (w sumie 46% wskazań z przedziałów wiekowych do 25 i od 26 do 35 lat), mieszkający ...
-
Tydzień 43/2006 (23-29.10.2006)
... eBay wyceniany jest na 45 mld USD, a amerykański top portal Yahoo! na 32 mld USD. Wartość Amazon szacuje się na 14 mld USD. Microsoft ma dziś wartość 279 mld USD. Gigant energetyczny Asea Brown Boveri (ABB) przed kilku laty miał poważne ...
-
Szybkość 1,8Mbit/s w Era Blueconnect
... w chwili obecnej na zwiększenie szybkości transmisji danych z 384kbit/s do 1,8Mbit/s, czyli prędkości porównywalnych z łączami stacjonarnymi typu DSL, a docelowo nawet do 14,4 Mbit/s. Sieć 3G HSDPA Polskiej Telefonii Cyfrowej obejmuje swoim zasięgiem 51 miejscowości. Wkrótce planowane jest komercyjne uruchomienie sieci w Szczecinie, Toruniu ...