-
Firmy nie szczędzą pieniędzy na reklamę telewizyjną
... r. (czyli o 7,2% krócej). Ponownie największe zmiany udziałów w czasie spędzonym przed odbiornikiem dzieją się w obrębie pozatelewizyjnych źródeł sygnału, średni ich udział wyniósł 14,7% i był wyższy od ubiegłorocznego o 2,4 pkt. proc. Dotyczy to między innymi odbierania za pomocą telewizora podłączonego do internetu sygnału z platform oferujących ...
-
Nielegalne oprogramowanie w warsztacie może przysporzyć wielu problemów
W dzisiejszych czasach warsztaty nie mogą się obejść bez złożonych i zaawansowanych urządzeń diagnostycznych i serwisowych, które pracują w oparciu o programy komputerowe, co wiąże się jednak z dodatkowymi kosztami. Niestety zdarza się, że właściciele warsztatów chcąc zaoszczędzić, decydują się na "pirackie" wersje oprogramowania, często nie ...
-
Inflacja X 2023. Ceny wzrosły o 6,6% r/r
... i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie odzieży i obuwia (o 3,3%), żywności (o 0,5%), mieszkania (o 0,3%) oraz łączności (o 1,3%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,14 p. proc., 0,13 p. proc., 0,09 p. proc. i 0,06 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 2,2%) oraz rekreacji i kultury (o 0,4%) obniżyły ten wskaźnik ...
-
Ile kosztuje dostęp do internetu? W Polsce najlepsze oferty
... kosztuje internet 1 Gb/s na świecie Według danych Picodi.com gigabitowy internet na przestrzeni 4 lat potaniał na świecie średnio o 15% (w Polsce – o 14%). Zwiększyła się także o połowę liczba krajów, gdzie taka prędkość jest oferowana na rynku. W szeregu państw tak szybki internet jest luksusem ...
-
Mastercard SpendingPulse. Wydatki Polaków na restauracje wzrosną nawet o 21,6 proc. r/r
... stale rosnącemu zapotrzebowaniu na kolekcjonowanie osobistych doświadczeń i chęci do spotkań towarzyskich w okresie świątecznym, oczekuje się, że wydatki w sektorze restauracyjnym wzrosną o +14,4 proc. r/r na dziewięciu rynkach europejskich, z Polską (+21,6 proc. r/r) na czele, a następnie we Włoszech (+18,1 proc. r/r) i Hiszpanii (+15 ...
-
9 na 10 nowych obiektów to parki handlowe
... centrum handlowe Bawełnianka w Bełchatowie (33 tys. mkw.), zmodernizowana galeria Fort Wola w Warszawie (22 tys. mkw.) oraz rozbudowana galeria Atrium Promenada (14 tys. mkw.). Handel rośnie w małych miastach Na koniec trzeciego kwartału br. w budowie znajdowało się 536,2 tys. mkw. powierzchni handlowej, spośród ...
-
Praca w finansach: tu też nie istnieje równość i jawność wynagrodzeń?
... na wszystkich szczeblach zarządzania – mówi Małgorzata Rusewicz, prezes IZFiA. Czwarta edycja raportu „Kobiety w Finansach" powstała na bazie badania przeprowadzonego w dniach 14.12.22-22.01.23 metodą CAWI wśród 766 respondentów reprezentujących sektor finansowy. Badanie przeprowadzone zostało przez Antal wraz z CFA Society ...
-
Kameralne Boże Narodzenie 2023?
... 200 zł są pieniądze lub bony na zakupy – wskazało tak 24 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki i perfumy (14,3 proc.). Podium zamyka elektronika wskazana przez co dziesiątego. Na nasz osobisty ranking prezentów wpływa zarówno płeć jak i wiek – podkreśla Karolina ...
-
Magazyny w Polsce: liczy się tylko 6 lokalizacji?
... krótszy okres (do jednego roku). Ponadto kolejnym zauważalnym trendem jest znaczący wzrost udziału ekspansji w całkowitym wolumenie transakcji – do nawet ponad 14% w III kw. br. Trzeci kwartał upłynął pod znakiem dwóch dużych transakcji dotyczących inwestycji typu BTS o powierzchni przekraczającej 100 000 mkw ...
-
Rusza sezon na reklamy środków na przeziębienie i grypę
... telewizja. To właśnie w tym medium miało miejsce aż 79% kontaktów reklamowych (Share of Voice). Na drugim miejscu znalazło się radio z 14% wszystkich kontaktów reklamowych w branży. Miejsce trzecie należało do digitalu (zaledwie 7%). Branża farmaceutyczna, szczególnie jeżeli chodzi o kategorię środków na przeziębienie i grypę ...
-
Transformacja energetyczna: rozwój OZE w Polsce oceniony na "dwóję"
... (REA) we współpracy z firmą Eaton bada gotowość europejskich rynków do transformacji energetycznej. Tegoroczna edycja Energy Transition Readiness Index (ETRI) objęła 14 krajów, w tym Polskę. W pięciostopniowej skali (gdzie 1 to najniższa, a 5 – najwyższa gotowość) Polska otrzymała ocenę 2, najsłabszą spośród wszystkich badanych krajów. Większe ...
-
Na inwestycje w nieruchomości komercyjne trzeba poczekać?
... tylko 10 budynków zmieniło lub częściowo zmieniło swojego właściciela. Łączna wartość transakcji wyniosła ponad 267 mln EUR czyli nieco ponad 14% wolumenu zanotowanego w tym samym okresie ubiegłego roku. Największą transakcją w trzecim kwartale było nabycie przez Cornerstone Investment Management budynku Warta Tower ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
... zakupach w kanale online, w skali od 1 – nieistotna do 5 – bardzo istotna, najczęściej wskazywali 3 (37 proc.). W następnej kolejności przyznawali tej kwestii 4 (23 proc.) i 5 (14 proc.). Ocenę 5 wybierali najczęściej 30-latkowie (21 proc.) i mężczyźni (16 proc. w porównaniu z 12 proc. w grupie kobiet). Dla 11 proc. z ogółu ankietowanych ...
-
Kandydaci znają swoją atuty, ale nie potrafią ich "sprzedać" w CV?
... 19% respondentów. Częstość wskazywania nieśmiałości malała jednak wraz ze wzrostem wieku odpowiadających, z poziomu 32% w grupie 18–24 lat do poziomu 14% w grupie 55–65. Listę zamyka skłonność do łatwej utraty motywacji i zaangażowania (17%). Tutaj również można było zaobserwować zmianę częstotliwości wskazywania ...
-
Na prezenty świąteczne średnio wydamy niemal 750 zł
... 200 zł są pieniądze lub bony na zakupy – wskazało tak 24 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki i perfumy (14,3 proc.). Podium zamyka elektronika wskazana przez co dziesiątego. Popularnością cieszą się także ubrania i buty (7,7 proc.), biżuteria (6,6 proc.) oraz książka (6,6 proc ...
-
Szokujące prognozy Saxo Banku na 2024 rok
... Stanów Zjednoczonych wynosiło 273 miliardy, ale przejdźmy do chwili obecnej, a saldo zadłużenia wynosi USD 33 bilionów, co stanowi ogromny wzrost o 14 000%. Wpływ na rynek: Fakt, że światowa waluta rezerwowa wymyka się spod kontroli, zmniejsza wiarę w system pieniądza fiducjarnego, zapewniając duże ...
-
Obywatele doceniają Unię Europejską. Polacy sceptyczni?
... przez większość czasu trudności z opłacaniem rachunków. W Polsce 68% badanych jest zdania, że ich standard życia obniży się w ciągu najbliższego roku (o 14 p.p mniej niż w marcu 2023 r.). Z kolei trudności z opłacaniem rachunków (czasami lub przez większość czasu) ma 24% respondentów. W obliczu zbliżających się wyborów ...
-
Ubezpieczyciele wypłacili prawie 33 mld zł w ciągu trzech kwartałów 2023
... wyniosły po III kwartałach 2023 r. 12,3 mld zł, z czego 4,8 mld zł stanowiły wypłaty z ubezpieczeń na życie o charakterze ochronnym. Było to o 14,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Poziom wskaźników śmiertelności wrócił do poziomu sprzed pandemii, co odzwierciedlają spadki wypłat w ubezpieczeniach ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... na wysokich pozycjach w listach wysyłanych do Świętego Mikołaja. Choć najwięcej badanych chce znaleźć pod choinką pieniądze i bony (24%) oraz kosmetyki (14,3%), to zaraz na nimi znajduje się elektronika (9,9%) oraz odzież i obuwie (7,7%). Humory i wyniki sprzedaży w grudniu może poprawić dodatkowa niedziela i lepsza koniunktura ...
-
Handel zagraniczny I-X 2023. Eksport wzrósł o 1,2%, a import spadł o 7,9% r/r
... Czech o 2,8% oraz Holandii o 0,9% oraz Włoch o 0,3%. Natomiast w imporcie w porównaniu do stycznia - października 2022 roku odnotowano spadek z Chinami o 14,1%, Niemcami o 9,8%, Włochami o 5,1%, Stanami Zjednoczonymi o 5,0%, Belgią o 4,9%, Czechami o 2,5%, oraz Holandią o 2,2%. Obroty z pierwszą dziesiątką naszych partnerów handlowych stanowiły 66 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
... reklamowych, SoV na poziomie 18,5% oraz 93,40% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (10,74 mld kontaktów reklamowych, SoV – 14,8% i zasięg – 93,10%). Top reklamodawcy TV Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w listopadzie była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,69 mld kontaktów reklamowych ...
-
Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?
Konsument dokonujący zakupów w e-commerce ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od sprzedaży bez podawania przyczyny, a przedsiębiorca zobligowany jest zwrócić koszty jego zakupu. Czy polscy kupujący często decydują się na ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w XI 2023
... danych, średniej szybkości wysyłania danych oraz najniższej wartości ping? Listopadowy ranking operatorów komórkowych powstał na podstawie 621 388 pomiarów, z czego 14,86% pomiarów zostało przeprowadzonych za pomocą technologii 5G. 33,2% pomiarów przeprowadzono korzystając z sieci Orange. Kolejne miejsce zajmuje Play z wynikiem 32 ...
-
7 trendów technologicznych na 2024 wg Cisco
... badanie Cisco AI Readiness Index wykazało, że 95% respondentów już teraz posiada lub opracowuje strategię dotyczącą sztucznej inteligencji, ale tylko 14% jest w pełni gotowych do zintegrowania AI ze swoją działalnością. Co będzie potrzebne, aby organizacje przyjęły i zintegrowały AI? W jaki sposób innowatorzy ...
-
Padły nowe rekordy w przemyśle motoryzacyjnym
... osłabianie dynamiki wzrostu eksportu w kolejnych miesiącach. O ile w styczniu i w lutym wzrost eksportu wynosił powyżej 44 proc. to w sierpniu było to niespełna 14 proc. a we wrześniu już „tylko” 4,55 proc. Prognoza wyników przemysłu motoryzacyjnego w całym 2023 roku: Produkcja sprzedana - 234-239,5 mld złotych (nowy ...
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
... oszczędzania pieniędzy (spadek o 3,5 p. proc.). W grudniu br. WWUK osiągnął wartość o 24,3 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r. W 2023 r. wartość WWUK była o 14,7 p. proc. wyższa niż w 2022 r. i ukształtowała się na poziomie -14,8.
-
Koniunktura gospodarcza w XII 2023 - nastroje coraz gorsze
... składowych „diagnostycznych”, natomiast w przypadku „prognostycznych” pogorszenie. Przetwórstwo przemysłowe W grudniu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie minus 14,4 (przed miesiącem minus 12,1). Budownictwo W grudniu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie minus 13,2 (przed miesiącem ...
-
Nadchodzą rekrutacje pracowników w sektorze dóbr i usług konsumenckich
Najnowsza odsłona raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” zdradza plany polskich pracodawców w zakresie rekrutacji pracowników w zbliżającym się I kwartale 2024. Okazuje się, że jednym z sektorów, który w znacznym stopniu postawi na wzmacnianie swoich zespołów jest sektor dóbr & usług konsumenckich w Polsce - co trzecia firma z ...
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
... 30 proc. Polaków, to na zakupy na platformie decydowało się znacznie mniej. W szczytowym miesiącu, listopadzie 2022 r., było to nieco ponad 14 proc. badanych. I zazwyczaj na jednym zakupie przygoda klientów z Shopee się kończyła. Ogromne wydatki na marketing i słaba sprzedaż – w 2022 r. przychody wyniosły ...
-
E-commerce, płatności, marketing, komunikacja - trendy na 2024 rok
... ponad 54 proc. obrotów. Z kolei niemal co czwarta transakcja (23 proc.) opłacona została kartą. Jednocześnie ta metoda odpowiadała za ponad 14 proc. obrotu w Czarny Piątek. Czego możemy spodziewać się w nadchodzącym roku? Trendy w płatnościach e-commerce w 2024 r. Nadchodzący rok w e-commerce będzie pod znakiem ...
-
W Plusie nawet 1000 złotych zwrotu za zakup smartfona
... 883. Na podany numer zostanie wysłany SMS z kodem transakcji do wypłaty środków. Wypłatę można zrealizować wyłącznie za pośrednictwem bankomatów Euronet 14 dni od pobrania kodu. Szczegóły oferty oraz regulamin promocji dostępne są na stronie www.plus.pl/gotowka-wraca. Dwa abonamenty w cenie jednego ...
-
Skoki narciarskie nie ustępują nawet piłce nożnej
... aktualni sponsorzy PZN: Milka z wynikiem 18% i 4F – 13%. Wysoki wynik notuje też nieistniejący już, włączony w struktury Orlenu LOTOS – 12% i RedBull – 14%, który skoczków od dłuższego czasu nie wspiera. Niemal połowa badanych uważa, że sponsoring jest wyłącznie formą reklamy i nie dostrzega w nim ...
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
... są artykuły do domu i ogrodu, elektronika i produkty z branży kosmetycznej. Kategoria produktów - udział w sprzedaży Moda - 36% Dom i ogród - 14,9% Elektronika - 12,2% Kosmetyki i uroda - 6% Sport - 5,8% Zabawki i hobby - 5,5% Motoryzacja - 3,7% Artykuły dziecięce - 3,5% Narzędzia - 2,8% Oświetlenie - 2,4% Inne - 7,2% Zmieniające się preferencje ...
-
Aplikacje mobilne, czyli wysoka jakość albo śmierć
Aplikacje mobilne święcą triumfy popularności, a dla sporej części użytkowników, zwłaszcza tych najmłodszych, są one nieodłącznym elementem codzienności. I to właśnie tzw. „Pokolenie Aplikacji” okazuje się najbardziej krytyczne wobec oferowanych im rozwiązań. Młodzi oczekują, że będą one innowacyjne, intuicyjne i bezpieczne. Aplikacje, które nie ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XII 2023
... Facebook z zasięgiem 60,12% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim aplikacja Messenger z zasięgiem 59,56%. Youtube poza podium z zasięgiem 58,14%. Wydawcy - stream audio i wideo W zestawieniu audytowanych playerów wideo liderem jest ZPR Media, GRUPA RAS Polska na pozycji drugiej, na trzecim ...