-
PMI dla polskiego przemysłu obniżył się do 43,1 pkt.
... ,1 pkt. Sektor przemysłowy nie dostaje nowych zamówień (wskaźnik spada od 18- stu miesięcy), nie zatrudnia (wskaźnik spada od 14 miesięcy i jest najniższy od 14 lat) oraz nie dokonuje ważniejszych zakupów. Brak nowych zamówień jest główną przyczyną kłopotów przemysłu. Biorąc pod uwagę, że ...
-
Euro w Polsce: czy chcemy wspólnej waluty?
... za kilka lat. Za przyjęciem euro opowiada się blisko co trzeci badany. Połowa badanych (50,6%) jest przeciwna wprowadzeniu wspólnej waluty. 14% badanych nie ma zdania w tej kwestii. Według Tatały to wynik celowego demonizowania euro przez polityków. Rządzący powinni na temat euro ...
-
Smartwatche HUAWEI WATCH GT 4
... i korzystaniu z inteligentnych funkcji HUAWEI WATCH GT 4 w wersji 46 mm pozwala aż na 14 dni pracy, a w wersji 41 mm wytrzyma do 7 dni na jednym ... Active: koperta w kolorze czarnym z fluoroelastomerowym paskiem w kolorze czarnym za 1099 zł. W okresie od 14 września do 15 października 2023 r., na huawei.pl oraz u Partnerów Biznesowych, wszystkie ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... meble, akcesoria do domu i ogrodu (16%) oraz książki, gazety i magazyny (14%), a także wszystkie pozostałe kategorie. Sektor modowy w handlu elektronicznym ... zwroty odzieży, obuwia i akcesoriów osiągną w br. poziom 13,2% i 14,7% w 2027 r. Analogicznie, odesłane produkty ze wszystkich kategorii e-commerce nie przekroczą 10% i mają wynieść odpowiednio ...
-
Wzrost cen hamuje, a zakupy nie tanieją
... również wynika, że owoce zanotowały wzrost rdr. o 9,1%. W lipcu było to 12,9%, a w czerwcu 14,2% rdr. Wzrost cen w tej kategorii jest stosunkowo nieduży w porównaniu z warzywami ... nabiał – o 7,4% rdr. W lipcu poszedł w górę o 11,3%, w czerwcu – o 13,1%, a w maju – o 14,5% rdr. To kolejna kategoria produktów, których ceny dynamicznie rosły w ostatnich ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w sierpniu 2023 ponownie w dół
... w skali roku. W sierpniu 2023 r. za ziemniaki w skupie płacono 113,79 zł za dt, tj. o 14,0% mniej niż w poprzednim miesiącu, natomiast o 29,8% więcej niż w analogicznym ... w skali roku (o 9,1%). Na targowiskach żywiec wołowy (10,97 zł za kg) sprzedawano o 14,0% drożej niż w lipcu br. i o 9,0% – niż w analogicznym okresie ub. roku. W sierpniu 2023 ...
-
First minute: Polacy już rezerwują wakacje 2024
... się na nie 27,5 proc. podróżnych (+0,5 proc. rok do roku), na trzecim na 14 dni (8,5 proc.). Znakomita większość, bo obecnie 95,2 proc. osób, które już kupiły wyjazd w ... wobec tegorocznego last minute średnio 17 proc. przy Włoszech, 16 proc. przy Grecji i Chorwacji, 14 proc. przy Tunezji, 10 proc. przy Albanii i 8 proc. przy Hiszpanii. W tym roku na ...
-
Czy wybory do Sejmu i Senatu mogą zostać zhakowane?
... W badaniu „State of Ransomware 2023” wzięli udział specjaliści ds. bezpieczeństwa pracujący dla władz rządowych i lokalnych w 14 krajach. Względem poprzedniego roku odsetek zaatakowanych podmiotów odpowiedzialnych za sprawowanie władzy wzrósł z 58% do 69% ... od 100 do 5000 osób, w tym 225 osób pracujących dla władz państwowych i samorządowych z 14 ...
-
Mastercard SpendingPulse. Wydatki w Europie głównie na doświadczenia
... na artykuły pierwszej potrzeby. Artykuły spożywcze pozostały kluczowym czynnikiem napędzającym sprzedaż detaliczną w całej Europie (+14,6% r/r), a konsumenci nadal wydają pieniądze na artykuły pierwszej potrzeby ... były głównym czynnikiem wpływającym na ogólną sprzedaż detaliczną (+14% r/r). Pięć województw w Polsce, w których odnotowano największą ...
-
Hakerzy podszywają się pod Walmart, Microsoft i Wells Fargo
... Walmarta jedynie na niektórych rynkach - oraz imponujący skok z szóstego miejsca w poprzednim kwartale! Na drugim miejscu znalazł się technologiczny gigant Microsoft z 14%, a Wells Fargo (międzynarodowa firma finansowa) na trzecim miejscu z 8% obecnością w obserwowanych kampaniach. W czołówce znalazł się również Amazon (4%), co zbiegło się ...
-
Koszty działalności gospodarczej, czyli największe ryzyko firmy?
... ich zdaniem zbyt wysokie podatki, 20 proc. na słabnący popyt konsumentów, 14 proc. poważnie obawia się o utrzymanie ciągłości produkcji i łańcuchów dostaw, a po ... zwiększoną zgodność i przestrzeganie obowiązujących przepisów oraz prawa. Jednocześnie zaledwie 14 proc. przyznaje, że w najbliższym czasie planuje wykorzystać dane do lepszego zrozumienia ...
-
System ochrony zdrowia kuleje wszędzie?
... kraju należy do najlepszych na świecie. Podobną opinię ma jednak zaledwie 9% Bułgarów, 14% Panamczyków, 15% Greków i 18% Polaków. Uczestnicy badania zostali też zapytani o to, w ... mieszkańcy Indii (63%), Korei Południowej (61%) oraz Meksyku (56%); najmniejsze – Bułgarii (14%), Panamy (18%), Grecji (21%) i Polski (24%). Średnio tylko 38% wszystkich ...
-
Sztuczna inteligencja nie dla polskich firm? Tylko 6% deklaruje gotowość na AI
... AI: Pacesetters (w pełni przygotowani), Chasers (umiarkowanie przygotowani), Followers (ograniczona gotowość) i Laggards (nieprzygotowani). Jeśli chodzi o ogólny poziom gotowości na AI, tylko 14 proc. organizacji na świecie i 6 proc. w Polsce jest obecnie na poziomie Pacesetters (w pełni przygotowanych). Badanie wykazało także, że ponad połowa (52 ...
-
Więcej ofert pracy w I kw. 2024 roku?
... ofert mogą spodziewać się kandydaci poszukujący zatrudnienia w północnym-zachodzie (+15%) oraz północy (+14%) naszego kraju. O najmniejszych, choć wciąż dodatnich prognozach zatrudnienia mówią ... wskazują przedsiębiorstwa, których kadra mieści się w przedziale 10-49 pracowników (+14%). Mikrofirmy (do 10 pracowników) mogą mówić o swego rodzaju stagnacji ...
-
Polska droga do OZE: właściwy kierunek, brak regulacji
... transformacji energetycznej. Tegoroczne badanie Energy Transition Readiness Index (ETRI) obejmowało 14 krajów. W pięciostopniowej skali Polska otrzymała ogólną ocenę 2. To najniższy wynik ... W raporcie z 2022 roku oceniono postępy w 13 krajach. Najnowsze badanie objęło 14 krajów: Danię, Wielką Brytanię, Niemcy, Hiszpanię, Francję, Finlandię, Szwecję, ...
-
Rynek pracy spowolnił, ale ofert pracy nie brakowało
... widoczne jest w godnym uwagi wzroście liczby kliknięć w przycisk „Aplikuj”. O 14% wzrosła liczba kliknięć w „Aplikuj” w ostatnich 12 miesiącach w porównaniu do 2022 ... specjalizacją wśród kandydatów była administracja biurowa, która zanotowała istotny wzrost z 14% w 2022 roku do 16% w 2023. Na trzecim miejscu z niezmiennym udziałem na ...
-
Handel zagraniczny I-XI 2023. Eksport spadł o 0,1%, a import o 8,4% r/r
... 6,6%, Czech o 4,8% oraz Holandii o 2,7% oraz Włoch o 1,1%. Natomiast w imporcie w porównaniu do stycznia - listopada 2022 roku odnotowano spadek z Chinami o 14,1%, Niemcami o 10,1%, Stanami Zjednoczonymi o 6,7%, Belgią o 5,8%, Włochami o 5,6%, Czechami o 2,6%, oraz Holandią o 2,2%. Obroty z pierwszą dziesiątką naszych partnerów handlowych stanowiły ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... w tradycyjnym odbiorniku – 19,47 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (14,23 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,54% oraz 94,22% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (10,2 mld kontaktów reklamowych, SoV – 14,7% i zasięg – 93,65%). Top reklamodawcy TV Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w grudniu była ...
-
Badania internetu Gemius/PBI I 2024
... 20 wydawców, z których witryn i programów internetowych korzystają internauci przy użyciu urządzeń mobilnych, prezentuje się następująco: miejsce pierwsze - Grupa Google (86,14%), miejsce drugie - Grupa Meta Platforms (75,85%), a na miejscu trzecim - Grupa Polsat-Interia (67,49%). Grupa RAS Polska poza podium (65 ...
-
Co kupimy i jak spędzimy Walentynki 2024?
... tego dnia jest wspólny, spokojny wieczór w domu (29%). Część ankietowanych (14%) wskazała, że woli spędzić ten dzień z rodziną, a 11% stwierdziło, że planuje świętować ... spędzić Walentynki: 55% romantyczna kolacja w restauracji 29% spokojny wieczór razem w domu 14% spotkanie rodzinne 12% dbanie o samego siebie 11% spotkanie z przyjaciółmi 11% wyjazd ...
-
AI wymusza podnoszenie kwalifikacji zawodowych
... . W Polsce wyniki te jednak różnią się znacząco. Z twierdzeniem, że mają możliwość rozwoju kompetencji twardych zgadza się jedynie 14% badanych, miękkich – tylko 10%. Tylko 14% uważa, że organizacja równo traktuje pracowników pod kątem zapewnienia dostępu do szkoleń, a głównym czynnikiem różnicującym jest tu wiek ...
-
GUS: Produkcja przemysłowa w I 2024 wyższa o 1,6% r/r
... spadek cen odnotowano w sekcji górnictwo i wydobywanie – o 11,0%, w tym w wydobywaniu węgla kamiennego i węgla brunatnego (lignitu) – o 12,2%, oraz górnictwie rud metali – o 14,6%. Obniżono również ceny w sekcji przetwórstwo przemysłowe – o 9,2%, w tym najbardziej w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 21,8%. W sekcji wytwarzanie ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w I 2024 niższe o 16,1% r/r
... i w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (o 36,6%). Na targowiskach pszenicę sprzedawano po 114,14 zł za dt, tj. o 0,5% drożej niż w poprzednim miesiącu, ale o 31,2% taniej ... skali roku (o 7,5%). Na targowiskach żywiec wołowy (11,62 zł za kg) sprzedawano o 14,7% drożej niż w grudniu 2023 r. i o 3,4% – niż w analogicznym okresie ub. roku. W ...
-
Jak oszukujemy na L4?
... grupach odpowiedź twierdzącą wybrało 40% badanych). Głównymi przyczynami chodzenia na lewe zwolnienia lekarskie są: potrzeba odpoczynku (35%), problemy rodzinne (14%), złe relacje z szefem (14%) oraz strach lub stres spowodowany obowiązkami w pracy (10%). Wygląda na to, że korzystanie z lewych zwolnień lekarskich to nasz ...
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
... udziału populacji kupującej online z 67,95% w 2022 r. Inaczej rzecz ujmując już 75,14% użytkowników internetu w Unii robi tam także zakupy. Na poziomie Wspólnoty trzy ... mln użytkowników od największego w Polsce serwisu e-commerce, czyli Allegro. W styczniu Temu odwiedziło 14,92 mln osób, co w praktyce oznacza, że na platformie było 50,21% polskich ...
-
Zmiana pracy: co nas popycha do poszukiwania zatrudnienia?
... , a grupa respondentów, którzy ostatni raz zmienili pracę w ciągu 3-5 lat, stanowi 14% badanych. Niemniej jednak, na rynku funkcjonuje także duża grupa pracowników ... na rynku wyraźnie widoczna jest wzmożona aktywność wśród kandydatów. W minionym roku aż o 14% wzrosła liczba złożonych przez kandydatów aplikacji w stosunku do analogicznego okresu rok ...
-
Wybory samorządowe: prezydenci miast jak influencerzy?
... . wpisów). Aktywny jest również kandydat na prezydenta Krakowa - Aleksander Miszalski – 14 648 publikacji. TOP 3 zamyka kontrkandydat na prezydenta Krakowa – Konrad Berkowicz z ... ręcznym wyszukiwaniem poszczególnych profili społecznościowych kandydatów. Dane zostały zgromadzone w okresie od 14.03. do 17.03.2024 r. W raporcie nie zostały uwzględnione ...
-
Mikrofirmy zabierają głos. Jacy są polscy mikroprzedsiębiorcy?
... dom całoroczny (86%) oraz samochód prywatny (83%). Oznacza to również, że 14% respondentów nie posiada własnego mieszkania, a 17% własnego samochodu. Ponadto około jednej ... i Toyota – czyli marki również powszechne wśród Polaków nie będących przedsiębiorcami. Jedynie 14% badanych zadeklarowało wartość użytkowanego pojazdu na powyżej 100 000 PLN. Ale ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,30 sekundy (9,98 sekundy dla kreacji typu display i 7,14 sekundy dla kreacji wideo). Średnia widoczność kreacji digital w marcu (wskaźnik Viewability ... tradycyjnym odbiorniku – 19,89 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (14,5 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,6% oraz 93,08% zasięgu ...
-
Majówka: 9 dni urlopu czy zaciskanie pasa?
... na majówkę – więcej osób wyda wyższe kwoty. 31% szacuje swoje wydatki między 1- 2 tys. zł w przeliczeniu na osobę (26% w 2022), a 14% badanych planuje przekroczyć kwotę 2 tys. zł na osobę (10% w 2022). Tylko co drugi Polak z ubezpieczeniem podróżnym Z badania Wienera wynika, że ...
-
Opaska HUAWEI Band 9 już w Polsce
... wymienialne paski i funkcję tworzenia własnych tarcz. Inteligentna opaska HUAWEI Band 9 waży 14 g (bez paska) i mierzy 8,99 mm grubości. Lekko zaokrąglone krawędzie dodatkowo poprawiają ... , dając o szybszy dostęp do najważniejszych informacji o stanie swojego organizmu. Działa przez 14 dni Inteligentna opaska HUAWEI Band 9 zapewnia nawet do 2 tygodni ...
-
Benefity pracownicze, czyli the sky is the limit?
... wolne, z których mogą skorzystać kobiety. Z takim benefitem kiedykolwiek spotkało się 14% badanych przez Pracuj.pl, a 9% przyznaje, że już teraz funkcjonuje on w ... i świadczenia pozapłacowe, takie jak opieka medyczna, karty zniżkowe czy karta sportowa, (14%). Firmowe wsparcie dla młodych rodziców, w tym dodatkowe urlopy i dofinansowanie przedszkola, ...
-
Pierwsza Komunia Święta: w prezencie dajemy pieniądze
... także wydatki związane z zaproszeniem na wesele (w momencie przeprowadzenia badania aż 14,2 proc. respondentów otrzymało już zaproszenie na tegoroczny ślub), Dniem Matki (52,7 proc. ... zł, a na drugą 291 zł. Mamom najchętniej wręczamy kwiaty (26,8 proc.) i słodycze (14,5 proc.). Natomiast 11,7 proc. zdecyduje się na kosmetyki lub perfumy. O badaniu ...
-
Kieszonkowe dla dziecka: ile, jak często?
... pokoju (6%), dawanie dzieciom pieniędzy, żeby nie miało kompleksów wobec rówieśników (14%) lub aby zmotywować je do uczenia się (17%). Najmniej rodziców ... odpowiedź wskazała największa grupa badanych – 78%, zdecydowanie mniej by kategorycznie odmówiło (14%), a najmniej uległo dziecku (8%). Mężczyźni częściej niż kobiety byli skłonni samodzielnie ...
-
Taylor Swift poruszy polską gospodarką?
... rekordzistką i niekwestionowaną gwiazdą. Sprzedała 50 mln swoich albumów i 150 mln singli, 14 razy zdobyła Grammy, 23 statuetki Billboard Music Awards, utrzymuje 6 rekordów w ... swoich konkurentów, posiadająca 31% rynku. Kolejny na liście Tencent na drugim ma 14% udział w tym rynku. Obecność Taylor Swift na platformie była ważnym czynnikiem ...