-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
... . W porównaniu do krajów zachodnioeuropejskich majątek Polaków nie jest imponujący. W połowie 2015 roku średnia wartość majątku na osobę w Polsce wyniosła jedynie 19,5 tys. dol., podczas gdy średnia dla Unii Europejskiej jest równa 133,4 tys dol., czyli prawie siedmiokrotnie więcej – mówi Andrzej Marczak ...
-
Chemia budowlana: 7% wzrostu w 2015 roku
... rynku chemii budowlanej w Polsce jest Grupa ATLAS (obejmuje też marki: Dolina Nidy, Gipsar, Nowy Ląd, Izohan, Izolmat, Optyzar, WiM) łącznie z 19 %-owym udziałem ilościowym i 17%-owym udziałem wartościowym. W ścisłej czołówce, na kolejnych miejscach plasują się: KNAUF, BAUMIT, HENKEL (marka Ceresit), KREISEL ...
-
Sylwester w Zakopanem? Masz 1% szans
... .12.2015) w Zakopanem trzeba się liczyć ze średnim wydatkiem na poziomie 381 zł za dobę w pokoju hotelowym. Do tego dane z 19 października świadczą o tym, że ponad 8 na 10 pokoi jest już wynajętych. Do prawdziwego oblężenia dojdzie jednak dopiero w sylwestrowy weekend (31 ...
-
Zmiana pracy: dla menedżera to żaden problem
... atrakcyjna lokalizacja w mieście oraz łatwość znalezienia pracy w danej lokalizacji przez partnera/ partnerkę. Tylko co 5-ty ankietowany nie jest zainteresowany relokacją (19%). Wśród najatrakcyjniejszych do relokacji miast znalazły się: Wrocław – 49% badanych wybrało tę lokalizację; Warszawa (42%) oraz Gdańsk (41%). Również Kraków ...
-
Na co stawia polski CIO 2015?
... w kolejnych latach.. Na całym świecie 16 proc. bieżących budżetów jest przeznaczanych na innowacje i rozwój biznesu. W Polsce wydatki na innowacje stanowią 19 proc. budżetu IT. W firmach mających siedzibę w naszym kraju wyższe są także nakłady IT na rozwój biznesu, które stanowią 32 proc ...
-
Telenowela LTE bez happy endu
... października, aukcja dobiegła końca. Bez zwycięzców? Bez przegranych? Jakie były jej wyniki? Wszystkie wystawione na aukcji częstotliwości (łącznie było ich 19) sprzedano za łączną kwotę 9,2 mld zł. Najwięcej wydał Orange, bo aż 3,17 mld zł. W przypadku bloków częstotliwości z zakresu 800 MHz ...
-
Firmy rodzinne nie chcą ludzi z zewnątrz. Pieniędzy też
... we własne umiejętności analityczne jest szczególnie widoczna przy interpretacji metod wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa do opracowywania długofalowej strategii rozwoju. Aż 19% polskich firm rodzinnych nie korzysta z żadnej analizy. Uznania w oczach polskich przedsiębiorców nie zyskają również pracownicy posiadające obszerną wiedzę teoretyczną ...
-
Wakacje 2016: Grecja i Hiszpania z szansą na sukces
... prostu zbyt wysoka i to właśnie ona mogła wydawać się niedostatecznie atrakcyjna dla inwestorów. Tym razem maksymalna cena została obniżona najpierw z 19 do 17, a ostatecznie do 14 złotych. Biorąc pod uwagę fantastyczną obecnie koniunkturę w branży przewoźników lotniczych materializującą się w dużym wzroście cen ...
-
Świąteczne dekoracje made in Poland
... % przeznacza na ten cel od 200 do 300 złotych. Na dekoracje świąteczne, których koszt nie przekracza 100 złotych, decyduje się 19% ankietowanych. Nieliczni, czyli mniej niż 10% badanych, przeznacza na ozdoby od 300 do nawet ponad 1000 złotych.” – dodaje Anna Poprawska ...
-
Wskaźniki demograficzne: fakty, które myli świat
... , jak Internauci generalizują swoje doświadczenia na całą populację. Na przykład respondenci w Indiach szacują dostępność Internetu w tym kraju na 60%, a tylko 19% mieszkańców ma do niego faktyczny dostęp. Duże przeszacowanie dostępu miało także miejsce w Peru i Chinach. Pełne wyniki “Wskaźnika niewiedzy” wyliczonego przez ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... 47% do 29%. Inwestycje te odebrała przede wszystkim reklama grupowa banków (wizerunkowa i dotycząca wielu produktów), która wzrosła z 11% do 19%. Ponad dwukrotnie wzrosła komunikacja instrumentów płatniczych (do poziomu 9%). W sektorze ubezpieczeniowym odnotowana została wymiana pozycji pomiędzy ubezpieczeniami komunikacyjnymi, które w ciągu ...
-
Polacy i prezenty świąteczne: liczy się cena, ale i reputacja marki
... oraz atrakcyjność cenowa (39%). Kolejnymi kwestiami, z którymi liczą się kupujący są: reputacja marki (24%), polskie pochodzenie produktu (20%), opinia znajomych (19%), prestiż (14%). W opinii prof. UW Dominiki Maison, eksperta ds. zachowań konsumenckich z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, wyniki badania stanowią potwierdzenie tezy ...
-
Rynek biurowy w Polsce 2015
... ,4% w COB, 12,4% na Obrzeżach Centrum oraz 12,5% poza nim). Poza Warszawą, najniższy poziom pustostanów rejestruje Kraków (4,1%) oraz Łódź (7,0%), a najwyższy Poznań (19,3%). Najwyższe czynsze transakcyjne w Warszawie w centrum miasta wynoszą 21 - 23,5 euro za mkw. miesięcznie oraz 11 – 18 euro poza nim. Stawki ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 51/2015
... świąteczny wyjazd to także inauguracja sezonu narciarskiego. Z danych firmy Travelplanet.pl wynika, że na narty w tegoroczne Boże Narodzenie wybiera się 19 proc. Polaków. – Genewa czy Grenoble to bardzo ciekawe punkty wypadowe na narty. To są kierunki, które Polacy wybierają coraz częściej ...
-
Ceny produktów rolnych XI 2015
... zł, tj. o 0,6% więcej niż w październiku br., ale o 0,5% mniej niż w tym samym okresie 2014 r. W listopadzie 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 60,19 zł/dt, tj. wzrosły w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,1%, a w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku o 9,8%. Ceny targowiskowe kształtowały się na poziomie 65 ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2015
... jako zbyt duże w stosunku do oczekiwanego w najbliższych miesiącach portfela zamówień, 71,1% jako wystarczające, a 11,6% jako zbyt małe (przed rokiem odpowiednio: 19,4%, 68,9%, 11,7%). 3. Handel hurtowy Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym kształtuje się w grudniu na poziomie plus 2,7 (plus 6,0 w listopadzie). Poprawę koniunktury sygnalizuje ...
-
Kultura i branża kreatywna - silni gracze na światowym rynku gospodarczym
... sektora dla zatrudnienia młodych mówi Jacek Kędzior, Partner Zarządzający EY. - W Europie w branży kreatywnej i kulturalnej pracuje więcej osób w wieku 15-29 (19,1% wszystkich zatrudnionych w branży) niż w jakimkolwiek innym sektorze. Podobnie jest w Europie Środkowo-Wschodniej. Kultura i sektory kreatywne wspierają także zatrudnianie kobiet ...
-
Rynek pracy kwitnie. Emigracja zarobkowa również
... zmiany przełożyły się również na poczucie stabilizacji wśród pracowników. Od początku roku spadł odsetek osób obawiających się o zatrudnienie z 28% do 19%, a co drugi pracujący Polak deklarował, że oczekuje wzrostu wynagrodzenia. To wskazuje trend w jakim będziemy podążać w 2016 roku. Większa dynamika wzrostu ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2015 r.
... AMI Monitoring nie skorzysta oraz nie wykona przysługującego jej prawa pierwokupu nabycia udziałów w spółce Medi-Lynx wynikającego z umowy aliansu strategicznego. (19 październik) Grupa Energetyczna Enea, producent, dystrybutor i sprzedawca energii elektrycznej w Polsce, otrzymał zgodę na przejęcie Lubelskiego Węgla Bogdanka, spółki wydobywającej ...
-
NBP: rynek pracy w Polsce w III kw. 2015
... w tym okresie bezrobocia. W rezultacie krzywą Philipsa w tym okresie trudno odróżnić od pionowej linii skupionej wokół stopy bezrobocia na poziomie ok. 19%. W latach 2006-2009 miał miejsce silny spadek stopy bezrobocia związany z popytem na pracę wynikającym z dobrej koniunktury. W rezultacie zarówno płace jak i inflacja ...
-
Fuzje i przejęcia napędziły rynek biurowy w Europie
... , że 2016 rok przyniesie wzrost średniego czynszu w najlepszych lokalizacjach w Centralnych Obszarach Biznesu na wszystkich rynkach o 4,7% (w najlepszym przypadku). Liderami będą Dublin (19,1%), Madryt (11,5%) i Sztokholm (7,5%), a następne główne miasta niemieckie (7%).
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2015
... kwartale ubiegłego roku wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o ponad 1/5 (20,4%), dzięki czemu rynek komunikacji cyfrowej zdołał osiągnąć wartość 2,19 mld złotych. Wszystko wskazuje na to, że miniony rok zakończy się wynikiem przekraczającym 3 mld złotych. O tym dowiemy się jednak dopiero ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 01/2016
... mpg (6,92 l/100 km). Według komunikatu Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) globalne ceny żywności zmniejszyły się w 2015 roku o 19 procent (to już czwarty kolejny rok spadku cen żywności na rynkach światowych). To także konsekwencja z jednej strony dużej podaży ale ...
-
Najdroższe powierzchnie biurowe III kw. 2015
... (w porównaniu rok do roku). CBRE zbadała koszty najmu w najlepszych lokalizacjach biurowych w 126 miastach na całym świecie. W pierwszej 50-tce znalazło się 19 rynków z regionu EMEA, 20 z Azji i Pacyfiku oraz 11 z obu Ameryk. Podczas gdy na badania porównawcze w dolarach amerykańskich wpływ miały różnice ...
-
Powierzchnie biurowe: Warszawa w tyle za regionami
... niewynajętej w ciągu roku w wielu miastach nawet się obniżył. Najmniej, bo tylko ok. 4 proc. niewynajętej powierzchni jest w Krakowie, a najwięcej w Poznaniu - ponad 19 proc. Ruchy cen dało się zauważyć tylko w Poznaniu, gdzie w połowie roku analitycy Walter Herz odnotowali nieznaczną korektę stawek. Specjaliści podkreślają ...
-
Rynek pracy specjalistów 2015
... 51 do 250 osób. Te przedsiębiorstwa opublikowały w 2015 roku 121 725 ofert pracy (co stanowi 28% udziału w ogólnej liczbie ogłoszeń), o 19,2% więcej niż w 2014. Może to oznaczać, że utrzymuje się pozytywna tendencja na rynku pozwalająca średnim przedsiębiorcom na rozwój i idące za ...
-
Zimowe wyprzedaże: Polacy je kochają
... . Do najczęściej kupowanych towarów należą: odzież i dodatki (72%), książki i multimedia (36%), perfumy i kosmetyki (27%), zabawki (20%) oraz sprzęt RTV i AGD (19%). Jesteśmy uwrażliwieni na nieuczciwe oferty Wśród najatrakcyjniejszych rodzajów promocji konsumenci wymieniają przede wszystkim: obniżkę ceny (45%), możliwość otrzymania gratisu (39 ...
-
Netflix w Polsce, czyli entuzjazm kontrolowany
... komentarzy pojawiają się deklaracje zakupu jednego z trzech dostępnych pakietów abonamentowych. O badaniu: Raport oparty na monitoringu mediów społecznościowych z dni 06.01 – 19.01.2016 r. Monitorowano wzmianki o marce „Netflix”, wraz z kilkoma wariantami zapisu, hasztagami i odmianą gramatyczną. Łukasz Jadaś, Ekspert ds. badań internetu i social ...
-
Warszawski rynek powierzchni biurowych w IV kw. 2015
... , CBRE: „Spośród sektorów obecnych na rynku nieruchomości biurowych w 2015 r. najbardziej aktywna była branża IT i HI-TECH – umowy najmu z tego sektora stanowiły 19% całkowitej wynajętej powierzchni biurowej. Jest to znaczący wzrost co wskazuje na rosnące zaufanie takich firm do polskiego rynku i kadr. Kolejnym ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 03/2016
... urodzin zacznie się już w 2016 roku. Wg GUS na koniec ubiegłego roku w Polsce żyło 7 305 tys. osób w wieku poprodukcyjnym -(to 19 proc. wszystkich obywateli). W 2050 r. ma nas być 33 951 tys., w tym ludzi w wieku poprodukcyjnym 11 097 tys. i będzie to stanowiło ...
-
Usługi assistance w 2015 roku
... . W 2015 r. ten rodzaj pomocy stanowił 10% wszystkich spraw. Klienci najczęściej korzystali ze świadczeń serwisu sprzętu RTV/AGD (25%) oraz z usług hydraulika (19%), a także elektryka (6%), i ślusarza (3%). - Rosnące wykorzystanie assistance domowego jest przede wszystkim wynikiem coraz większej ogólnej świadomości klientów. Nie bez znaczenia jest ...
-
GUS o PKB w 2015 r. - szacunek wstępny
... o 9,8%). Stopa inwestycji w gospodarce narodowej (relacja nakładów brutto na środki trwałe do produktu krajowego brutto w cenach bieżących) w 2015 r. wyniosła 20,2%, wobec 19,6% w 2014 r.
Tematy: PKB, Produkt krajowy brutto -
Dokąd na ferie zimowe? 4 propozycje dla aktywnych
... do Kenii zaczynają się od 1685 złotych. Uwaga: Uwzględnione ceny oparte są na wynikach wyszukiwania lotów na stronie Tripsta.pl z 19.01 na podróże w różnych terminach w okresie pomiędzy 1.02.2016 a 10.02.2016.
-
Krystyna Pawłowicz - gwiazda Internetu
... w prasie najaktywniejsi byli dziennikarze z redakcji „Gazeta Wyborcza” (29), „Gazeta Polska Codziennie” (16) oraz „Gazeta Pomorska” (16), a w radiu stacje Radio Zet (19), Radio TOK FM (15) i Polskie Radio Program 3 (15). Informacje nawiązujące do Krystyny Pawłowicz osiągnęły dotarcie na poziomie blisko 3 mld potencjalnych ...
-
Zakupy spożywcze przez Internet w wydaniu Polaków
... się mężczyźni (20 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (22 proc.), zarabiające od 3 000 do 5 000 złotych (25 proc.) i posiadające dzieci (19 proc.). Produkty chemiczne częściej w e-sklepach kupują kobiety (18 proc.), internauci w wieku do 24 lat (20 proc.) oraz mieszkańcy średniej wielkości ...