-
Firmy widzą skutki pandemii, ale nie nowe zachowania konsumentów
... , znacznie częściej niż globalni, podejmowali działania zmierzające do zmiany produkcji na lepiej dostosowaną do nowych warunków rynkowych, 44% w Polsce vs 19% globalnie. Ponad połowa z nich wykorzystała nowe rozwiązania e-commerce (56%). Jest to wynik porównywalny z globalnym. Jednak znacznie częściej niż globalnie firmy ...
-
Znamy Najlepsze Miejsca Pracy na Świecie 2020. Triumf Cisco i DHL
... zaskoczeń - niezmiennie najliczniejszą reprezentacją firm w TOP 25 może pochwalić się Wielka Brytania (20 spółek). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: Brazylia (19), Kanada (15) oraz USA i Chiny (po 14 spółek). Polska zachowuje od kilku lat stabilną pozycję w połowie stawki. W tym roku Polskę ...
-
Oferty pracy w czasie pandemii: jest lepiej niż prognozowano?
... ożywienia Tezy eksperta potwierdzają dane z ostatnich miesięcy. Między wrześniem i sierpniem 2020 liczba ogłoszeń na portalu wzrosła miesiąc do miesiąca aż o 19%. Cały trzeci kwartał przyniósł ożywienie na rynku pracy, a okres po lockdownie przynosił sukcesywną poprawę aktywności pracodawców w stosunku do początku pandemii ...
-
Biden czy Trump? 4 scenariusze dla wyborów w USA
Listopadowe wybory w USA niosą za sobą ryzyko większej zmienności na rynku walutowym, zwłaszcza jeśli sondaże w wahających się stanach nie będą wskazywały wyraźnego zwycięzcy. Analitycy Ebury przygotowali cztery najbardziej prawdopodobne scenariusze przebiegu nadchodzących wyborów w USA oraz ich potencjalne konsekwencje. W przeciwieństwie do ...
-
Pandemia wzmaga wiarę w zrównoważony rozwój i finansowanie
... sprawę, że ich dotychczasowe zaangażowanie w społeczny element ESG było zbyt małe. 76% europejskich emitentów określa kwestie środowiskowe jako „bardzo ważne”, a 19% jako „dość ważne”. Daje to łącznie 95% zaangażowanych, podczas gdy zsumowany odsetek tych odpowiedzi w skali światowej wynosi 93%. Najistotniejszym czynnikiem ...
-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
... . już fali tego projektu, którą przeprowadzono na przełomie września i października. I tym razem pod lupę wzięto opinie przeszło tysiąca respondentów z każdego z 19 przebadanych państw. Autorzy badania przyjrzeli się zachowaniom konsumentów z Australii, Belgii, Kanady, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Irlandii, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w górę, tanieją ziemniaki
... targowiskach pozostawała nadal niższa (o 8,4%). We wrześniu 2020 r. za ziemniaki w skupie płacono średnio 32,48 zł/dt. W skali miesiąca spadek cen wyniósł 19,6%, a w skali roku - 23%. Niższa była również cena ziemniaków na targowiskach (111,36 zł/dt) zarówno w porównaniu z miesiącem poprzednim (o 9,3%), jak i wrześniem ubiegłego ...
-
Biura w Warszawie: w oczekiwaniu na dawny popyt
... .), umowa typu sale and leaseback DSV na Mokotowie (20 000 mkw.) oraz odnowienie umowy i ekspansja Poczty Polskiej w Domaniewska Office Hub (19 800 mkw.). Nowym trendem na warszawskim rynku biurowym jest zwiększona podaż biur na podnajem. Obecnie w stolicy na zainteresowane nim firmy ...
-
GUS: konsumenci coraz bardziej pesymistyczni
... dla gospodarki odczuwa 30,3% odpowiadających na pytania. Małe zagrożenie deklaruje tylko 4,2%, natomiast brak zagrożenia stwierdziło zaledwie 0,9% respondentów. W przypadku 19,1% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna stanowi duże zagrożenie dla ich osobistej sytuacji finansowej. Przeciętne zagrożenie odczuwa 44,3% odpowiadających na pytania ...
-
Banki: kłopoty z kredytami nie zaostrzą polityki kredytowej
... ,3 proc. respondentów, a korporacyjnej – 65,2 proc. W I kw. 2020 roku, wskaźnik kapitału podstawowego Tier 1 (CET1) banków w Europie Środkowo-Wschodniej utrzymał się na poziomie 19,1 proc., czyli o 4,5 pp. wyższym niż średnia w całej Unii Europejskiej. Najwyższy wskaźnik zanotowały kraje bałtyckie (24,9 proc.). W Polsce CET1 wyniósł w tym ...
-
Tygodniówka i bardziej elastyczny czas pracy. Tego chcą pracownicy
... wśród osób w wieku 55+ (24 proc.). Zaskakująco wysoką popularnością cieszy się również tygodniówka i to wśród osób w wieku 45-50 lat – aż 19 proc. tej grupy chciałoby otrzymywać pensję co tydzień. Widać wyraźną zmianę w podejściu pracowników do pracy – przede wszystkim oczekują od pracodawców ...
-
Zenith: ciągle nie brakuje pieniędzy na reklamę rozrywkowych treści wideo
... pomiędzy 10 rynkami. Przewiduje się, że w 2022 roku marki należące do kategorii rozrywki wideo wydadzą o 27% więcej niż w 2019 r. w Hiszpanii i o 19% więcej w Indiach. Tymczasem w tym samym okresie, według prognozy Zenith, oczekuje się spadku wydatków o 5% w USA i 7% w Australii. Zarówno Hiszpania, jak i Indie wykazują ...
-
Które nieruchomości komercyjne najbardziej odporne na COVID-19?
... wzrosły w trzecim kwartale 2020 roku do 4,67% i były o 45 pb wyższe niż rok temu, przy czym największy wzrost do poziomu 6,19% zaobserwowano w Wielkiej Brytanii.
-
Ceny ubezpieczeń o 20% w górę. Rekord, który nie zaskakuje
... w zwyżkowy trend, który daje o sobie znać już od dłuższego czasu. W pierwszym i drugim kwartale bieżącego roku odnotowane wzrosty sięgnęły odpowiednio 14 i 19%. Z kolei trzeci kwartał zakończył się wynikiem 20%, okazując się przy tym już 8. z rzędu, który zaowocował wzrostem cen ubezpieczeń we wszystkich ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: 4 mld euro, w tym 2 na magazyny
... – z 1,1 mld euro wartości całego rynku 786 mln zainwestowano w tym sektorze. To stanowi aż 72% całego wolumenu. Na biura przypadło tylko 19%, a na sektor handlowy 9%. Zjawisko to można tłumaczyć obecną sytuacją epidemii. Potęguje ona zagrożenie przed jakim stają obiekty handlowe, związane z pojawieniem ...
-
Zakaz handlu: 6 na 10 Polaków chce powrotu niedziel handlowych
... dniem na zakupy. Za zniesieniem zakazu handlu w niedziele opowiada się 59% Polaków. Powrotu do sytuacji sprzed zakazu chce 23% badanych, 19% uważa, że sprzedawcy powinni dostawać za pracę w niedzielę wyższe wynagrodzenie, a zdaniem 17% ankietowanych sprzedawcy powinni mieć zagwarantowane wolne np. 2 wybrane ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
... od początku października odnotowały także Włochy (+26 pp.), które są drugim europejskim krajem z najwyższym poziomem niepokoju (24 proc.), a także Francja (+19 pp.), która jest na trzecim miejscu (22 proc.). Straszy widmo utraty pracy Najnowsza edycja badania pokazuje znaczny, bo aż o 14 ...
-
Biurowce liczą na wzrost PKB. Najemcy wrócą wraz z ożywieniem?
... ), Wave A w Gdańsku (23 600 mkw. – Skanska), High 5ive IV w Krakowie (23 500 mkw. – Skanska) oraz pierwszy budynek kompleksu Face2Face w Katowicach (19 600 mkw. – Echo Investment). Na koniec września 2020 roku w budowie znajdowało się 89 projektów o łącznej powierzchni 1,4 miliona mkw., z czego największa ...
-
70% polskich firm odczuwa negatywne skutki pandemii. Jak sobie radzą?
... się jak dotąd uniknąć zwolnień pracowników. Jednak pracodawcy często rozważali taki krok, a nawet wciąż go planują. Redukcję liczby zatrudnionych przeprowadziło 19% badanych. Co piąty przedsiębiorca zdecydował się obniżyć płace pracownikom lub zmniejszyć etaty. Co dziesiąty planuje taki krok. Niepotrzebne ograniczenia? Z perspektywy ...
-
GUS: produkcja przemysłu zwolniła
... dóbr zaopatrzeniowych – o 3,0%. Według wstępnych danych w październiku br., w stosunku do października ub. roku, wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) odnotowano w 19 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w produkcji urządzeń elektrycznych – o 17,4%, komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych – o 8,2%, wyrobów z drewna, korka, słomy ...
-
Transformacja cyfrowa przyspiesza. 6 obszarów, które skorzystały na pandemii
... według raportu Związku Banków Polskich „Covid-19, banki i technologia”, w drugim kwartale 2020 roku liczba aktywnych indywidualnych użytkowników bankowości internetowej przekroczyła już 19 milionów, a ponad 12,9 milionów osób korzysta z bankowości mobilnej. Okazało się, że zamiast wizyty w oddziale wolimy korzystać z usług finansowych poprzez ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji. Do poprawy user experience
... digitalizacji banków, eksperci Deloitte sprawdzili także doświadczenie użytkowników bankowych systemów. W ramach uzupełniającej analizy percepcji user experience (UX) prześledzili 19 scenariuszy odzwierciedlających 10 obszarów aktywności klientów na wszystkich etapach relacji z bankiem oraz przeprowadzili badanie UEQ (User Experience Questionnaire ...
-
GUS: znaczne odbicie PKB w III kw. 2020
... (w II kw. 2020 r. odnotowano zmniejszenie popytu krajowego o 9,9%). Złożył się na to spadek akumulacji brutto o 20,2% (wobec spadku w II kwartale 2020 r. o 19,7%) oraz wzrost spożycia ogółem o 1,0% (wobec spadku w II kwartale 2020 r. o 7,5%). Spożycie w sektorze gospodarstw domowych wzrosło o 0,4% (wobec spadku w II kw. 2020 r. o 10 ...
-
KRD: pandemia przyspiesza windykację należności i wzmaga ostrożność
... mniej skłonne do ustępstw w tej kwestii. Czterech na dziesięciu zapytanych zadeklarowało, że częściej przypomina swoim dłużnikom o płatnościach telefonicznie lub e-mailem, a 19% nie zwleka już z uruchamianiem windykacji należności. Podejście do odzyskiwania należności przez przedsiębiorców z sektora MŚP w czasie pandemii zmienia się wraz z rozwojem ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... pół dekady (między 2015 a 2020 rokiem) odsetek osób deklarujących korzystanie z klasycznego telefonu komórkowego spadł o aż 58 proc. (z 46,5 proc. do 19,7 proc.). Jednocześnie już 92 proc. z nas wskazuje, że korzysta ze smartfona. Rosnącą popularnością cieszą się również urządzenia wearables, w tym inteligentne ...
-
Doxing i dark web. 2 powody dla których warto chronić dane osobowe
... nie zmieniły się w ostatnich latach. Oto kilka przykładowych zakresów cenowych: szczegóły związane z kartą kredytową: 22 – 75 zł, skan prawa jazdy: 19 – 95 zł, skan paszportu: 22 – 55 zł, dane dostępowe do usług subskrypcyjnych: 2 – 30 zł, tożsamość (imię i nazwisko, adres e-mail, numer ...
-
Sektor MŚP: pandemia to nie jest czas na planowanie?
... przedsiębiorca (24,8%) przed pandemią tworzył harmonogram działań na najbliższy miesiąc. Ponad 31% firm planowało swoje działania z kwartalnym wyprzedzeniem. Co piąty (19,8%) planował najbliższe pół roku, a tylko 17% planowało odważnie cały najbliższy rok. 7% respondentów podejmowało decyzje ad hoc. W czasie pandemii w widoczny sposób ...
-
Boże Narodzenie: 11% Polaków planuje duże i rodzinne święta
... wcale? A co z prezentami? 35 proc. Polaków zamówi je przez Internet, a część wybierze w sklepie. Ponad ¼ Polaków kupi je wyłącznie online, z kolei 19 proc. stacjonarnie. Jednak aż 12 proc. osób nie planuje w tym roku kupować prezentów. * Badanie planów świątecznych Polaków powstało na zlecenie ...
-
PARP: stopą bezrobocia Polska może się pochwalić?
... Agencja przygotowuje na potrzeby Rady Programowej ds. Kompetencji koordynującej działanie systemu Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Omawiany raport dotyczy okresu od 19 października do 20 listopada 2020 r.
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... w skali globalnej, biorąc pod uwagę, że ich udział w rynku poza Chinami (3%) był mniejszy niż jedna szósta jej udziału w rynku w Chinach (19%) w ubiegłym roku. Zenith szacuje, że reklamodawcy wydali 35 mld USD na media detaliczne w 2019 roku, a w 2020 roku wydadzą 51 mld ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
... odsetek przedsiębiorstw, które pozostawią liczebność załogi na tym samym poziomie (74 proc.). Najlepiej z kolei sytuacja wygląda na południu, gdzie aż 19 proc. firm rozważa przyjęcie nowych pracowników, a jedynie 6 rozważa zwolnienia (70 proc. nie przewiduje zmian.). Relatywnie najczęściej zwiększenia zatrudnienia spodziewają się ...
-
Kobiety częściej robią zakupy świąteczne online
... są bardziej otwarte na zakupy internetowe. Ponad połowa z nich (56 proc.) kupi przed świętami odzież i obuwie w Internecie. Taką deklarację złożyło o 19 pp. mniej mężczyzn. Kobiety najczęściej wybierają do tego typu zakupów strony typu marketplace i w równym stopniu sklepy online znanych marek, które ...
-
Centra handlowe w I-III kw. 2020: 30% spadek odwiedzin, obroty niższe o 25%
... wyniki kształtowały się na następującym poziomie: centra bardzo małe (< 4 999 m.kw. GLA) -22,3 proc. r/d/r centra małe (od 5 000 do 19 999 m.kw. GLA) - 26,5 proc. r/d/r centra średnie (20 000 do 39 999 m.kw. GLA) -27,5 proc. r/d/r centra duże ...
-
Polski rynek biurowy. Jaki był rok 2020? A jaki będzie 2021?
... kwartale stanowiły one aż 48% wszystkich podpisanych umów na rynku warszawskim. W porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. jest to wzrost aż o 19 p.p. Na rynkach regionalnych największy udział renegocjacji odnotowano w Krakowie i Wrocławiu. Najemcy wstrzymują decyzje o relokacjach i przedłużają umowy o 3-5 lat na korzystnych warunkach ...
-
Zatory płatnicze firm rosną. To negatywny wpływ pandemii
... to 29 proc. firm. Zła sytuacja jest także w usługach i budownictwie. Udział firm z niesolidnymi płatnikami wynosi w nich odpowiednio 43 proc. (wzrost z 19 proc.) oraz 38 proc. W przemyśle odsetek takich firm pozostał bez zmian na poziomie 41 proc., a w transporcie obniżył się z 44 do ...