-
Wyniki przedsiębiorstw niefinansowych I-IX 2018
... mld zł przed rokiem, a jego obciążenia ukształtowały się na poziomie 19,0 mld zł (wobec 17,9 mld zł). Wynik finansowy netto wyniósł 94,6 mld ... gospodarce magazynowej (o 40,7% wobec wzrostu o 18,6%), w górnictwie i wydobywaniu (o 32,0% wobec spadku o 19,6% przed rokiem), w dostawie wody; gospodarowaniu ściekami i odpadami; rekultywacji (o 27,2% wobec ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... telekomunikacyjnej większość reklam w 2018 roku dotyczyła oferty na abonament i sieci komórkowych (po 19 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na kartę, ... w porównaniu do innych branży. Tutaj inwestowały marki takie jak – Toyta (ponad 19 mln), Volkswagen (ponad 26 mln), Opel ( ponad 25 mln), Mercedes-Benz (8 mln), ...
-
Sport i problemy osobiste, czyli Polaków rozmowy w pracy
... o 24 proc. mniej (3. miejsce). Podobnie jak u kobiet, najmniej ankietowanych odpowiedziało, że chętnie rozmawia o „religii” (7 proc.), „literaturze” (11 proc.) oraz „muzyce” (19 proc.). Z ulubionych tematów kobiet, największym zainteresowaniem wśród Panów cieszy się „praca” – wybrało go 51 proc. ankietowanych, najmniejszym – „problemy osobiste” (27 ...
-
Zakupy spożywcze w sieci, czyli o wyzwaniach ostatniej mili
... z zakupów z dowozem raz w tygodniu lub częściej, tymczasem handel online jest średnio 19% mniej opłacalny niż tradycyjny. Za pomniejszone zyski odpowiadają głównie koszty związane z ... sobie dostawę w wygodnym dla siebie czasie niż dostawę szybką – ale tylko 19% dostawców wymienia to jako priorytet. Ciekawego dostawcę wybrała sieć 7-Eleven – już ...
-
Kultura w Polsce w 2018 r.
... (27,7% ogółu), które zrzeszały 32,9% ogólnej liczby członków. Wśród wszystkich grup artystycznych 20,0% stanowiły grupy wokalne i chóry (19,1% ogólnej liczby członków), a 18,0% grupy folklorystyczne (19,4% ogólnej liczby członków). W 2018 r. instytucje zorganizowały łącznie 242,3 tys. imprez, które zgromadziły 39,5 mln uczestników. Ośrodki kultury ...
Tematy: kultura w Polsce, wydatki na kulturę, wydawnictwa, biblioteki, muzea i galerie, teatry, kino, radio, telewizja -
Wakacje 2019: zwyczaje Polaków
... korzystające z usług biur podróży doceniają wygodę, bezpieczeństwo i oszczędność czasu. Idę na plażę Polacy w większości lubią odkrywać nowe miejsca (81%), tylko 19% respondentów czasami wraca do sprawdzonych miejsc. Jeśli chodzi o planowanie wakacji, wychodzi na to, że mężczyźni są bardziej zorganizowani względem kobiet ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 25/2019
... zadeklarowały wyraźnie wolę polityczną wejścia do strefy euro. W strefie jest już 19 krajów unijnych, czyli zaczynamy być w mniejszościowym koszyku i to nie jest najlepsze miejsce ... – Na podstawie danych, które przytoczono w Białej Księdze Unii Europejskiej, w 19 krajach ze wspólną walutą ponad 70 proc. społeczeństwa pozytywnie się o niej wypowiada ...
-
Upadłości firm - co hamuje polski biznes?
... końca czerwca najwięcej firm upadło w Warszawie (49 upadłości), Wrocławiu (19) i Krakowie (9), a w ujęciu regionalnym – w woj. mazowieckim (23% wszystkich upadłości), dolnośląskim (13%) i śląskim ... wybierana odpowiedź – w naszym badaniu jako przyczynę problemów wskazało ją 19% respondentów, w tym co szósty pracownik i co piąty właściciel firmy. ...
-
Monitor Rynku Pracy III kw. 2019 r.
... twierdzi, że aktywnie szuka pracy. Na kolejnych pozycjach uplasowali się przedstawiciele przemysłu (18%) i branży budowlanej (14%), a w grupach zawodowych: top managerowie (19%), kasjerzy i sprzedawcy (15%), inżynierowie i robotnicy niewykwalifikowani (po 14%). Największy odsetek osób, które szukają pracy to ludzie z najmłodszej grupy wiekowej. 16 ...
-
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2016-2018
... i 21,0% przedsiębiorstw usługowych. W tym okresie innowacje (nowe lub znacząco ulepszone produkty lub procesy biznesowe) wprowadziło 24,0% przedsiębiorstw przemysłowych i 19,6% przedsiębiorstw usługowych. Zarówno innowacje produktowe, jak i innowacje procesów biznesowych częściej wprowadzały przedsiębiorstwa przemysłowe niż usługowe (odpowiednio 16 ...
-
Top Marka 2019 - wydawnictwo, prasa, producenci papieru
... miejsca branżowego rankingu należało do Stora Enso 24 158 pkt. Za nim z 19 427 punktami na koncie uplasowało się DS. SMith. Jak podsumowuje Arkadiusz Lipowicz, ... społecznościowych w porównaniu z innymi branżami jest wciąż niewielki – dla topowej piątki wynosił on od 19,8 do 65,9 proc. Na podobnym poziomie zarysował się udział internetu – od 26,9 do ...
-
Przeciętna kancelaria prawna to 21 mkw. na osobę
... na osobę. Osiągnięty w Warszawie wynik 20,8 mkw. pozwala jej wyprzedzić m.in. Londyn (19,6 mkw.), Manchester (16,1 mkw.), Dublin (15,6 mkw.) oraz Edynburg (10,4 mkw.). Przy ... koszty generuje kancelaria prawna w Paryżu, gdzie trzeba zapłacić aż 84 tys. zł (19,6 tys. euro) rocznie, a następnie Moskwa – 68,6 tys. zł (16 tys. euro) oraz Londyn ...
-
Praca na czarno. Co 6. Polak bez umowy
... % osób ma stosunek obojętny (zdecydowanie najwięcej ze wszystkich grup wiekowych), a prawie co piąty badany (19%) pozytywnie odnosi się do takiej formy zarobkowania, czyli ... strony pracodawcy (24%) lub uniknięcie utraty prawa do różnych zasiłków (18%). Według 19% badanych Polacy uciekają się do pracy „na czarno”, by nie płacić podatków i składek ZUS ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... wydatki sektorów: motoryzacja (+29,5 mln zł, dynamika +13,2%), czas wolny (+19,4 mln zł, dynamika +18,1%), produkty farmaceutyczne (+14,9 mln zł, dynamika +1,9%) oraz media (+ ... 2018, w kolejnym roku znacznie ograniczył wsparcie. Wydatki w dziennikach spadły ogółem o 19,0 mln zł. Czwarty kwartał był dla tego sektora najgorszy – reklamodawcy ...
-
Monitor Rynku Pracy: wyraźne obawy o bezrobocie i likwidację firmy
... i top management (27%) oraz kadra kierownicza średniego szczebla (19%). Jeśli chodzi o branże, to największy pesymizm związany z przetrwaniem przedsiębiorstwa, w ... odsetek osób, które boją się stracić pracę, występuje natomiast w budownictwie (18%), edukacji (19%) oraz telekomunikacji i IT (20%). Sytuacja związana z pandemią koronawirusa ma wpływ ...
-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP. Jest źle, będzie jeszcze gorzej
... już zdecydowana większość, bo 58%, przewiduje pogorszenie kondycji firmy na koniec 3-ego kwartału tego roku, 33% nie przewiduje istotnych zmian. 19% firm zwolniło pracowników w związku z epidemią, a 23% planuje zwolnienia pracowników w najbliższym czasie. 3. Tarcza antykryzysowa: Większość przedsiębiorców negatywnie ocenia tarczę antykryzysową (55 ...
-
realme Watch, realme Band oraz realme Buds Air Neo
... i szybkie. realme Watch będzie dostępny w kolorze czarnym w cenie 299 zł. W sprzedaży pojawi się 19.06 na www.sklep-realme.pl, w Media Expert, RTV EURO AGD oraz X-kom.pl ... obsługuje 9 trybów sportowych, takich jak spacery, bieganie, joga i inne. realme Band do sprzedaży trafi 19.06 na www.sklep-realme.pl, do Media Expert, RTV EURO AGD oraz X-kom.pl. ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
... i cenach akcji odnotowanych również w kwietniu br., co pozwoliło określić skutki COVID 19. Okazało się jednak, że pomimo niewątpliwie negatywnych konsekwencji, którymi w wymiarze ... 100 zakwalifikowały się cztery marki luksusowe, na czele z Louis Vuitton (+10%, nr 19, wartość: 51,8 mld USD). „Stały wzrost wartości marek w rankingu BrandZ Top ...
-
Pracownicy z Białorusi chcą pracować w Polsce. U siebie zarabiają przeciętnie ok. 1,8 tys. zł
... brutto za godzinę. Obywatele ze Wschodu najczęściej otrzymują od 17 do 19 pln/h (67 proc. zatrudnionych w Polsce)*. Stawki rosną w zależności od branży, regionu czy zajmowanego stanowiska. 29 proc. pracowników tymczasowych z Białorusi zarabia od 19 pln/h do 25 pln/h, a 4 proc. otrzymuje 30 pln/h.* Za pracę tymczasową w ...
-
Spadły unijne emisje CO2 w transporcie morskim, ale nie na długo
... z faktu, że flota korzystająca z portów EOG jest stosunkowo młoda. W raporcie Komisji Europejskiej z 19 maja br. podsumowującym pierwszy okres raportowania do EU MRV, tj. rok 2018 ... Okazało się wówczas, że zmniejszenie prędkości o 10 proc. przekłada się na ok. 19 proc. spadek zużycia paliwa i zauważalną redukcję emisji CO2. Spadek emisji przyniesie ...
-
Cudzoziemcy w Polsce: zadowoleni z pracy, ale ciągle wolą Niemcy
... braku możliwości przyjazdu do Polski przez dłuższy czas (25,6%); obniżenia wynagrodzenia 19,5%; zakazu podróżowania (17%); niemożności wyjazdu do swojej ojczyzny przez dłuższy czas (11 ... to po jej wybuchu odsetek ten skurczył się do niespełna 19%. Wśród krajów, w których chcieliby pracować zatrudnieni obecnie w Polsce cudzoziemcy, przodują Niemcy ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... o branżę, to najwięcej obaw mają osoby zatrudnione w finansach i ubezpieczeniach (19%), telekomunikacji i IT oraz hotelarstwie i gastronomii (po 15%). Najmniej zaś przedstawiciele ... pozostają Niemcy (37% i wzrost o 10 p.p. r/r). Drugim jest Holandia (19% i wzrost o 7 p.p. r/r), a trzecim – Wielka Brytania (18% i spadek o 3 p.p. r/r). Wśród ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... jej potrzeby pod lupę wzięto opinie przeszło tysiąca respondentów z każdego z 19 przebadanych państw. Autorzy badania przyjrzeli się zachowaniom konsumenckim z Australii, Belgii, Kanady, Chin ... Konsumenci na świecie najchętniej kupują w ten sposób jedzenie. Odpowiedziało tak aż 19 proc. Amerykanów. Na stałym poziomie utrzymuje się liczba konsumentów, ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
... kupowaniem książek. Na promocjach szuka ich niemal co piąta osoba przed trzydziestką (19 proc.). Tuż za nimi znajdują się seniorzy powyżej 70-tego roku życia (18 proc.). ... przekracza (22 proc.), to podejście jest częstsze u kobiet (25 proc. w porównaniu do 19 proc. mężczyzn). Równie popularnym sposobem na przetrwanie sezonu promocji z małą szkodą ...
-
Polacy i nowoczesne technologie. Dobrodziejstwo czy udręka?
... 33% i 30%) – ten okres jest zbieżny z najpopularniejszą długością umowy u operatorów telefonii komórkowej. 19% respondentów podchodzi do tematu praktycznie i wymienia swój smartfon wtedy, ... płatności biometryczne (16%) czy dostawa przesyłki dronem (14%). Co piąty Polak (19%) jest otwarty na implanty monitorujące stan zdrowia, ale tylko 3% poddałoby ...
-
Rynek lotniczy cargo. Zyskają Chiny, straci Europa i USA
... Starego Kontynentu będzie zwłaszcza kierunek wschodnioazjatycki, który już teraz odpowiada za 19,7 proc. światowego cargo liczonego pracą przewozową oraz 9,6 proc. globalnych przepływów ... komunikacyjnego i profesjonalnego, a także 32,9 proc. tekstyliów, odzieży i skór oraz 19,5 proc. eksportu maszyn i sprzętu elektrycznego. Całkowity udział Chin w ...
-
Weekendu majowego nie spędzimy w hotelu
... powinny działać tylko małe obiekty typu agroturystyka, domki letniskowe, czy mieszkania na wynajem. 19 proc. ankietowanych jest zdania, że konieczny jest pełny lockdown. 14 proc. respondentów ... tym mniej zwolenników pełnego lockdownu. Przy średniej wskazań za lockdownem na poziomie 19 proc., wśród 18-24 latków takie zdanie miało jedynie 10 proc. osób ...
-
Handel zagraniczny I-IV 2021: saldo wyniosło 16 mld PLN
... wyrażony w euro wyniósł 90,0 mld EUR, a import 86,5 mld EUR (wzrósł odpowiednio w eksporcie o 19,0%, a w imporcie o 15,6%). Dodatnie saldo wyniosło 3,5 mld EUR, w styczniu - kwietniu 2020 r. 0,8 ... w tym z krajami UE saldo osiągnęło poziom 88,4 mld PLN (23,5 mld USD, 19,5 mld EUR). Obroty towarowe według ważniejszych krajów Po czterech miesiącach 2021 ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w maju 2021 wyższa o 29,8% r/r
... przed rokiem), komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych – o 70,2% (wobec spadku o 9,6%), urządzeń elektrycznych – o 46,1% (wobec wzrostu o 1,1%), mebli – o 41,8% (wobec spadku o 19,8%), wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych – o 41,2% (wobec spadku o 16,8%), wyrobów z metali – o 37,7% (wobec spadku o 16,5%), maszyn i urządzeń – o 36,2% (wobec ...
-
Zarobki Polaków nie nadążają za inflacją
... dostało podwyżkę w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Patrząc na płeć, podwyżkę otrzymało 19% mężczyzn i zaledwie 10% kobiet. Patrząc na grupy wiekowe – podwyżkę najczęściej ... usług. 32% Polaków próbuje zwiększyć swoje przychody: szukając dodatkowej pracy (19%), lepiej płatnej pracy (8%) czy prosząc pracodawcę o podwyżkę (5%). Ograniczenie konsumpcji ...
-
Savoir-vivre: jak wręczać prezenty świąteczne?
... i zaczynają to robić już w listopadzie (35%). Niektóre osoby inspirują się social mediami (19%) lub zbierają pomysły cały rok (18%). 28% ankietowanych zawsze kupuje na ostatni ... i zupełnie do nas nie pasujących (57%). Co ciekawe również tych zbyt drogich – 19% odpowiedzi. Nietaktem dla obdarowanego jest również, kiedy widzi, że prezent był kupiony ...
-
Parytet płci w spółkach giełdowych? Przyjdzie na to czas...za 20 lat
... na kierowniczych stanowiskach jest jeszcze większy. W skali światowej w radach nadzorczych i zarządach zasiada 19,7 proc. kobiet, a tylko 6,7 proc. im przewodniczy. W porównaniu do wyników z 2018 r. zauważalne są ... w zarządach, niż w tych kierowanych przez mężczyzn (odpowiednio 33,5 proc. i 19,4 proc.). W spółkach, gdzie prezeskami zarządu są kobiety ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... jednocześnie sektorem, który w największym stopniu zwiększył inwestycje na reklamę była farmacja (wzrost o 19,2% wobec 2020 r. tj. o 5,5 mln zł). W 2021 r. inwestycje reklamowe w kinach wzrosły o ... r. wydali także reklamodawcy z sektorów tj. żywność (o 10,7%), pozostałe (32%), finanse (19,2%) oraz telekomunikacja (12,2%) oraz media (o 25,5%). Rok ...
-
Jak dbać o zdrowie i urodę? Oto sposoby Polek
... w aktywnościach z adrenaliną w powietrzu, na przykład decydując się na skok na bungee. Zdaniem 19% kobiety chętnie uprawiają wodne, sporty ekstremalne, jak na przykład nurkowanie. Tylko 18% ... jest to ważny element życia. Do tej opinii przychyla się kolejnych 19% ankietowanych, ale podkreślając, że jest to domeną przede wszystkim singielek. Zdaniem ...
-
Remont mieszkania: czy rosnące ceny nas powstrzymują?
... domów przymierza się 43% ankietowanych, najczęściej biorąc za cel prace w łazience (19%), kuchni (17%) lub sypialni (12%). W większości przypadków motywacją do działania jest ... . Ci z nas, którzy w całości powierzą remont fachowcom, są zatem w mniejszości (19%). A jaki budżet planujemy przeznaczyć na remont? Około 30% ankietowanych zamierza wydać ...