-
Handel zagraniczny I-IX 2022. Ujemne saldo na poziomie 68,3 mld PLN
... 70,8 mld PLN (16,3 mld USD, 15,2 mld EUR) wobec 73,6 mld PLN (19,4 mld USD, 16,1 mld EUR) w analogicznym okresie 2021 roku. Import według ... 27,7%), w towarach przemysłowych sklasyfikowanych głównie według surowca (o 26,3%), w różnych wyrobach przemysłowych (o 25,3%), w napojach i tytoniu (o 19,7%) oraz w maszynach i urządzeniach transportowych ...
-
Mundial 2022 przez pryzmat danych Mediapanel
... 9 sek.), kiedy to Polska grała z Meksykiem. W dniu finału ATS dla stron z kategorii „Sport” wyniósł 19 minut. Sprawdziliśmy również liczbę realnych użytkowników, którzy w okresie mundialu oglądali TVP ... mecz Polska–Arabia Saudyjska, 20,3 mln RU) oraz 4 grudnia (mecz Polska–Francja, 19,7 mln RU). W dniu finału TVP1 i TVP Sport zgromadziły łącznie 18,8 ...
-
Spożycie alkoholu: pijemy mniej niż Czesi, więcej niż Włosi
... , ale jego spożycie jest u nas większe niż podaje PARPA. Pierwsze trzy miejsca w tym rankingu zajmują Czesi (14,26 l), Łotysze (13,19 l) i Mołdawianie (12,85 l). Polskę wyprzedziły także m.in. takie kraje jak Niemcy z wynikiem 12,79 l, Litwa (12,78 l), Hiszpania (12,67 ...
-
Handel zagraniczny I-XI 2022. Ujemne saldo na poziomie 82,1 mld PLN
... wyrażony w euro wyniósł 315,5 mld EUR, a import 331,1 mld EUR (wzrósł odpowiednio w eksporcie o 19,7%, a w imporcie o 27,0%). Ujemne saldo wyniosło 17,6 mld EUR, podczas gdy w styczniu - listopadzie ... w różnych wyrobach przemysłowych (o 23,3%), w towarach przemysłowych sklasyfikowanych głównie według surowca (o 21,7%), w napojach i tytoniu (o 19 ...
-
Koniunktura gospodarcza w I 2023 oceniana lepiej niż w grudniu
... się na poziomie minus 18,2 – zbliżonym do sygnalizowanego w grudniu ub.r. (minus 19,5). Budownictwo W styczniu br. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się ... br. na poziomie minus 23,5 – niższym od notowanego przed miesiącem (minus 19,5). Informacja i komunikacja W styczniu br. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne w Polsce 2022
... 2022 rozkwitły rynki regionalne. Spośród 28 transakcji biurowych odnotowanych w 2022 roku, 19 dotyczyło rynków regionalnych. Natomiast to ciągle w stolicy miały miejsce dwie ... Avison Young. 2,1 mld euro - wolumen inwestycyjny w sektorze biurowym w 2022 roku 19 z 28 transakcji zrealizowanych w miastach regionalnych 1. i 3. największa transakcja ...
-
Wyciek danych: w 2022 roku okradziono ponad 310 mln kont
... roku. Polska z łączną liczbą 1 812 198 kont, których bezpieczeństwo złamano zajęła 19 miejsce na świecie i odnotowała 65% spadek liczby wycieków danych w porównaniu z ... CDEK i portalu informacyjnego NGS.ru), które miały miejsce w marcu. Objęły one po prawie 19 mln kont i stanowiły łącznie ponad jedną trzecią wszystkich naruszeń danych w Rosji w ...
-
Pracownicy w Polsce cenią stabilność zatrudnienia
... robi tak co trzecia osoba, globalnie: co czwarta. Pawie 1/5 Polaków (19 proc.) planuje później przejść na emeryturę, aby poradzić sobie z trudną sytuacją ekonomiczną ... odczyt nie różni się od wyników w pozostałych krajach. Niemal co piąty rodak (19 proc.) planuje opóźnić przejście na emeryturę, aby sprostać rosnącym kosztom utrzymania – i tu ...
-
Polacy chętnie kupują mrożonki
... samo częstym wyborem, są dania gotowe. Szczególnie pizza, która stanowi aż 19 proc. wszystkich kupowanych mrożonek w 2022 roku. Z danych Panelu GfK wynika, że ... W przypadku tego typu produktu obserwujemy wyraźny trend wzrostowy, zarówno w ujęciu wartościowym (+19 proc.), wolumenowym (+11 proc.), jak i liczby dokonanych transakcji (+7 proc.). Potencjał ...
-
Kobiety w branży IT: czy łatwo o awanse, podwyżki i wysokie zarobki?
... 12 do 14 tys. złotych, 17 proc. od 14 do 16,5 tys. złotych, 12 proc. od 16,5 do 19 tys. złotych, 4 proc. od 19 do 21 tys. złotych oraz 6 proc. powyżej 23,5 tys. złotych. Natomiast najwięcej najniższych pensji było w Ukrainie, gdzie 15 ...
-
Dzień Kobiet: jakie są i czego pragną Polki?
... więcej miękkich kompetencji (21%) oraz są lepiej zorganizowane i empatyczne (19%). Niezależność finansowa jest również ważnym obszarem życia (46%), panie ... Najczęściej wskazywaną kategorią prezentów jest relaks i uroda (30%), kreatywne rozrywki (29%), kulinaria i degustacje (19%), sporty ekstremalne (18%). Badanie sondażowe „Women Power – o sile ...
-
Co 4 firma planuje rekrutację pracowników
... nowych pracowników planuje 28% badanych przedsiębiorstw, o konieczności zwolnień mówi 19% organizacji, a jedynie 4% firm nie zna planów zatrudnienia na ... komunikacyjnych (+21%) oraz w sektorze transportu, logistyki i motoryzacji (+19%). Niższe, choć wciąż optymistyczne prognozy zatrudnienia deklarują pracodawcy obszaru nauk przyrodniczych ...
-
EPO: kryzys to nie jest czas na patenty?
... 088 zgłoszeń), Niemcy (-4,7% i 24 684), Japonia (-0,4% i 21 576) oraz Chiny (+15,1% i 19 041). Europejski Urząd Patentowy bada również poziom innowacyjności regionów. Polskie region są ... produkcji baterii (+48.0%). Dziedzina związana z półprzewodnikami (+19.9%) i technologiami audiowizualnymi (+8.1%) również odnotowała wysoki wzrost. Aktywność ...
-
Czy polski sektor TSL jest gotowy na deglobalizację?
... na tamtejszy rynek lub kontynuowanie ekspansji deklaruje 41,3% managerów, a dalsze 19,8% nie zamierza wprowadzać zmian w dotychczasowej aktywności w Chinach. Pomimo tylu problemów i ... który wskazuje 23,3% badanych managerów. Na dalszych miejscach znajdują się Niemcy (19,4%) i dużo dalej Turcja (12,4%). Można z całą pewnością powiedzieć, że jeśli ...
-
Pracownicy z Ukrainy doceniają warunki zatrudnienia w Polsce
... (17 proc.). Częściej odpowiednie stanowisko udaje się znaleźć osobom ze średnim wykształceniem (19 proc.) niż z wyższym (10 proc.). Połowa zatrudnionych (49 proc.), ... pracy ze wsparcia koordynatora mówiącego po ukraińsku – dwukrotny wzrost z 9 proc. do 19. proc. Płatne zwolnienie na chore dziecko wymieniało przed wojną 8 proc. imigrantów, a po ...
-
Czy magazyny w Europie dały się spowolnieniu gospodarczemu?
... czynszów m.in. w Hamburgu, Monachium i Kolonii. Popyt na rynku brytyjskim zmniejszył się w 2022 r. o 19%, ale utrzymał solidną dynamikę po wyjątkowo udanym ubiegłym roku. Całkowity wolumen transakcji ... inwestycyjnych w 2022 r. zamknął się kwotą 56 mld euro, co stanowiło spadek o 19%. Niemniej jednak był o prawie 15 mld euro wyższy od średniej rocznej ...
-
Produkcja przemysłowa w marcu 2023 na minusie
... w wytwarzaniu i zaopatrywaniu w energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę – o 21,8%, w produkcji chemikaliów i wyrobów chemicznych – o 21,2%, metali – o 19,8%, w wydobywaniu węgla kamiennego i węgla brunatnego (lignitu) – o 16,6%, w produkcji wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych – o 13,9%, papieru i wyrobów z papieru ...
-
Wyższe wynagrodzenie powodem zmiany pracy dla niemal połowy Polaków
... charytatywnej, co czwarta (23 proc.) do proekologicznej, a co piąta (19 proc.) do wsparcia społeczności lokalnej. Częściej zachęcają do takich inicjatyw pracodawcy ... zmalał natomiast odsetek osób, które zmieniły stanowisko w obrębie tej samej firmy (z 19 proc. do 16 proc.). Największa rotacja: zarówno w rozumieniu zmiany pracodawcy (37 proc.), ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... lat 2020 i 2021, kiedy sektor powiększył się o odpowiednio 28% oraz 19,9%. Transport Intelligence kalkuluje, że do 2027 r. światowy rynek usług logistycznych dla ... konkretnego dnia (31%). Dostawa neutralna pod względem emisji CO2 jest preferowana przez 19% kupujących, ale na liście priorytetów zajmuje dopiero 7. miejsce. Wcześniej są m.in. dostawy w ...
-
Żywiec i Kompania Piwowarska, czyli zmasowany atak przed majówką
... pierwszym miejscu znalazła się marka Żywiec, ze wskaźnikiem Share of Voice wynoszącym 14,19%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Tyskie – 10,52%, zaś podium zamyka Lech Free - 9,19%. Na ostatniej pozycji zestawienia 10 najaktywniejszych marek znalazł się HARDMADE z udziałem w kontaktach reklamowych ...
-
Chiny do 2060 r. staną się krajem neutralnym węglowo?
... r. energia odnawialna będzie stanowić ponad 50 proc. całkowitej produkcji, przy czym udział energii wodnej, wiatrowej i słonecznej wyniesie odpowiednio ok. 19 proc., 19 proc. i 15 proc. Duża ilość energii wymaga „supersieci” Chcąc osiągnąć ambitny cel neutralności węglowej, Chiny już teraz intensywnie angażują swój ...
-
Podróbki i piractwo mają się dobrze?
... , waha się od 24% w Bułgarii do 8% w Finlandii. Poza Bułgarią celowe kupowanie podróbek przekracza unijną średnią w Hiszpanii (20%), Irlandii (19%), Luksemburgu (19%) i Rumunii (18%). Najczęściej wymienianym powodem (43%) zaprzestania zakupu podrabianych towarów pozostaje niższa cena oryginalnych produktów. Innym ważnym czynnikiem powstrzymującym ...
-
Linie lotnicze podnoszą ceny biletów. Zabraknie pasażerów?
... 39,6% r/r. Jednak producenci oryginalnego wyposażenia nadal mają trudności z sprostaniem oczekującemu popytowi. Oczekuje się, że w 2023 roku dostawy wzrosną o +19,8%, ale obecne sześciomiesięczne opóźnienie nie wydaje się odpowiadać optymistycznym planom producentów samolotów. To ograniczenie podaży może uzasadniać utrzymywanie wysokich cen ...
-
Rynek pracy: czy znajomość języków obcych to rzeczywiście "must have"?
... rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami a praktyką. Z drugiej strony, badania wykazały, że tylko 19% kandydatów otrzymało ofertę pracy głównie ze względu na znajomość języka obcego. ... kraju. Kolejnymi najchętniej wybieranymi państwami do pracy w trybie workation są: Włochy (19%), Niemcy (14%) oraz USA (11%). Ciekawe, że hiszpański jest jednym z języków, ...
-
Imigranci w Polsce: jak im się żyje i pracuje?
... 12 tygodni (64 proc. badanych). Mniejsza grupa wskazała przedział 3 – 6 miesięcy (17 proc.). 19 proc. pytanych twierdzi, że znając realia życia w Polsce, byłoby skłonnych czekać na ... do zarabiania pieniędzy (oprócz Polski) znalazły się: Niemcy (31 proc.), Kanada (19 proc.), Szwajcaria (15 proc.), Wielka Brytania (14 proc.), Francja (12 proc.), USA (12 ...
-
90% Milenialsów i Zetek stawia na zakupy online. Jakie mają zwyczaje?
... Gen Z zaczyna swoje poszukiwania od Instagrama (24%), a dopiero w następnym kroku sięga do YouTube (20%) i Facebooka (19%). Pokolenie Z jest również znacznie bardziej skłonne niż milenialsi do zaglądania i sprawdzania produktów na platformach ... Dla porównania, karty debetowe/kredytowe zostały uznane za najbardziej zaufany sposób płatności przez 19 ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w czerwcu 2023 spadły o 8,3% r/r
... skali roku. W czerwcu 2023 r. za ziemniaki w skupie płacono 145,03 zł za dt, tj. o 19,1% więcej niż w poprzednim miesiącu i o 54,5% więcej niż w analogicznym okresie ... skali miesiąca (o 10,5%), a także w skali roku (o 8,8%). Na targowiskach żywiec wołowy (10,19 zł za kg) sprzedawano o 1,6% taniej niż w maju br. i o 5,9% – niż w analogicznym okresie ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w VII 2023
... 4G LTE w Polsce, zdobywcą pierwszego miejsca okazał się Play, osiągając prędkość 22,6 Mb/s. T-Mobile z wynikiem 19,6 Mb/s zdołał zdobyć drugie miejsce na podium, minimalnie wyprzedzając Orange, który zajął trzecie miejsce z wynikiem 19,5 Mb/s. Plus, mimo solidnej prędkości 17,6 Mb/s, nie zdołał się znaleźć na podium, zajmując ostatnie ...
-
Handel zagraniczny I-VI 2023. Eksport wzrósł o 6,1%, a import spadł o 3,2% r/r
... uzyskano w obrotach z pozostałymi grupami krajów, tzn. z krajami Europy Środkowo-Wschodniej 19,5 mld PLN (4,5 mld USD, 4,2 mld EUR), z krajami rozwiniętymi 196,6 mld ... w porównaniu z analogicznym okresem ub. r. o 0,1 p. proc. i wyniósł 28,0%, a w imporcie spadł o 1,0 p. proc. i stanowił 19,9%. Dodatnie saldo wyniosło 72,5 mld PLN (16,7 mld USD, 15,5 ...
-
Influencer marketing 2023: jak go widzą reklamodawcy?
... tego celu wyspecjalizowanej agencji reklamowej lub domu mediowego (odpowiednio 19,6% i 3,1%). Najczęściej wybierana przez reklamodawców platforma społecznościowa (do współpracy influencerskiej) to zdecydowanie ... 53% ankietowanych uważa, że istotnie wpływa ona na sytuację, a dodatkowe 19 % obawia się, że może mieć taki wpływ w niedalekiej przyszłości - ...
-
Automotive: daleko do stabilności finansowej, ale prognozy są obiecujące
... dysponujący przychodami od ok. 250 tys. euro do 80 miliardów euro. Celem badania było wskazanie typów ryzyka charakterystycznych dla poszczególnych 19 klastrów, określenie ich potencjalnego oddziaływania i opracowanie możliwych do zastosowania środków zaradczych. Dzięki temu dostawcy komponentów motoryzacyjnych i ich najistotniejsi interesariusze ...
-
Great Place To Work: Najlepsze Miejsca Pracy w Europie są w Polsce
... branży informatycznej. Przedstawicielem Polski na liście firm średnich jest Idego Group (19. miejsce) – to także spółka działająca w branży IT, a na liście firm małych – transportowa ... zacieśnić współpracę w ramach zespołów. Podczas Lightning Talks organizowanych w Idego Group (19. miejsce na liście firm średnich) pracownicy nie tylko dzielą się ...
-
BLIK ulubioną metodą płatności za zakupy online
... spadek o 7 p.p. względem ubiegłego roku i 4 p.p. w stosunku do I edycji. Podium zamknęła płatność kartą z wynikiem 19 proc. Tu jednak też obserwujemy spadki: -4 p.p. w stosunku do 2022 r. oraz -6 p.p. w stosunku do 2020 ... metodę, z którą mają wcześniejsze pozytywne doświadczenia, najwięcej badanych (64 proc.) wskazało płatności odroczone – to o 19 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... (10,7 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,4% oraz 93,19% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (9,5 mld kontaktów reklamowych, SoV – ... drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 2,31%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 2,19%. RYNEK REKLAMY RADIOWEJ W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych we wrześniu ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G we IX 2023
... pod względem średniej szybkości wysyłania danych 4G LTE znalazł się Play (22,5 Mb/s). Na pozycji drugiej T-Mobile (19,6 Mb/s), ale strata Orange była naprawdę niewielka (19,2 Mb/s). Plus zamyka tabelę z rezultatem 16,6 Mb/s. Najniższa wartość ping: Play (29,5 ms) Najlepszym operatorem we ...