-
Zwyczaje świąteczne telewidzów
... zakazu emisji programów ze scenami przemocy podczas Świąt Bożego Narodzenia. 90,7% Polaków chodzi w święta do kościoła (najwyższy procent w Europie), a jedynie 19,5% ogląda msze w telewizji. Dla ponad połowy Polaków (i Norwegów) ważnym wydarzeniem jest świąteczne przemówienie przywódcy państwa emitowane w telewizji. Odmiennego zdania są ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2004
... jest oceniany w grudniu pozytywnie (plus 4), choć gorzej niż w poprzednim miesiącu (plus 9). Wśród badanych przedsiębiorstw 23% sygnalizuje poprawę koniunktury, a 19% - jej pogorszenie (w listopadzie odpowiednio 24% i 15%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Przedsiębiorstwa odnotowują ograniczenie portfela ...
-
Produkcja samochodów XI 2004
... wyprodukowanych w Polsce samochodów dostawczych szczyci się Volkswagen (77,5 procent udziału w produkcji). Za nim, z produkcją niemal 3-krotnie niższą plasuje się Fiat (19 procent udziału), a następnie spółka Intrall (3,2 procent).
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2004
... nic. Oferty dla sprzedawców ciągle stanowią prawie 40% wszystkich badanych ogłoszeń. Podobnie było w listopadzie, ich liczba zmniejszyła się nieznacznie, bo o 19 ogłoszeń, co dało tej kategorii 37%. Druga, najbardziej poszukiwana przez pracodawców grupa - finansiści, wypadają na tle sprzedawców skromnie - oferty dla ...
-
Rynek e-finansów w Polsce
... najbliższych 6 miesięcy skorzystać z tej najpopularniejszej wśród polskich użytkowników sieci usługi; w przypadku kart kredytowych odsetek kształtuje się odpowiednio 14,7 i 19,3 proc. Równolegle na rynku finansowym toczy się zdecydowana walka – gracze prześcigają się w oferowaniu klientom indywidualnym, jak i instytucjonalnym atrakcyjnych pakietów ...
-
Tydzień 53/2004 (27.12.2004-02.01.2005)
... wyprzedzając Forda zajęła drugie miejsce. W opinii ekspertów do końca tej dekady na amerykańskim rynku czołówkę będą stanowić GM (25%) i Ford (19%), z którymi konkurować będą Toyota i Hyundai/Kia. Rośnie eksport rosyjskiej ropy do Chin. Nowa umowa przewiduje w tym roku zwiekszenie przez Łukoil dostaw ...
-
Wzrost branży półprzewodników
Światowa sprzedaż półprzewodników osiągnęła w listopadzie 2004 wartość 19,02 mld USD, co oznacza, że był to dla tej branży miesiąc o 1,3% lepszy od października 2004 i aż o 18% lepszy od ...
-
Przetargi - grudzień 2004
... oraz Fakt (1 ogłoszenie). W grudniu 2004 r. wzrosło zainteresowanie zamieszczaniem ogłoszeń przetargowych w prasie ogólnopolskiej. Na 2 570 ogłoszeń pochodzących z prasy, prawie 19% zamieszczono właśnie w dziennikach ogólnopolskich (w listopadzie było to 9% wszystkich ogłoszeń z prasy). W stosunku do listopada, również Internet zanotował 2% wzrost ...
-
Samsung pomoże Sony
... , niż w Japonii. Brytyjski oddział Amazon.com przyjmuje zamówienia na PSP w cenie 180 GBP, a więc ponad 1 tys. PLN. W Japonii konsolka kosztuje 19,8 tys. jenów – niespełna 600 PLN.
-
Wypadki w lotnictwie w normie
... . Zniszczeniu uległy 23 statki powietrzne, a 51 zostało poważnie uszkodzonych. Dla porównania w 2003 roku zdarzyły się 93 wypadki lotnicze, w których zginęło 19 osób, a 35 osób doznało poważnych obrażeń. Na podstawie zgłoszeń o zdarzeniach lotniczych wstępnie można ocenić, że w ok. 60 - 70 procent sprawcą ...
-
Polskie przetargi w UE 2004
... publicznych ogłoszonych przez polskich zamawiających, progi te określone są przez ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177). Ustawa nakłada obowiązek takiej publikacji na podmioty gospodarcze ogłaszające zamówienia, których wartość wyrażona w złotych przekroczy równowartość kwoty 130 ...
-
Sprzedaż samochodów 2004
... o 0,1 procent w stosunku do roku 2003. Piąte miejsce należy do Renault - 29.855 sztuk sprzedanych samochodów w roku 2004, co oznacza spadek o 19,7 procent względem roku 2003. Szóste miejsce zajął Ford – 27.648 sprzedanych samochodów to wynik o 12,8 procent większy niż uzyskany rok ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza I 2005
... się na poziomie plus 9, wobec plus 7 w grudniu. Poprawę koniunktury sygnalizuje 25% badanych przedsiębiorstw, a jej pogorszenie - 16% (w grudniu odpowiednio: 26% i 19%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Obserwowane w styczniu ograniczanie bieżącego portfela zamówień jest mniejsze niż w poprzednim miesiącu ...
-
Tydzień 3/2005 (17-23.01.2005)
... operację zapowiedziano w Grecji. Z realizacji podobnego pomysłu zrezygnowała Francja. Od początku 2004 roku obowiązuje na Słowacji reforma podatkowa, która wprowadziła jednolity 19% podatek od dochodów. Podatek liniowy obowiązuje obecnie w krajach nadbałtyckich, Rosji, Serbii, Ukrainie w Słowenii, Gruzji, a ostatnio i w Rumunii. Węgry zapowiadają ...
-
Fiat największym reklamodawcą
... przeznaczonych na reklamę samochodów osobowych w mediach. Drugą pozycję zajął General Motors Polska, który przeznaczył na reklamę 8 mln 316 tys. zł. (19,9 procent). Na kolejnych lokatach uplasowały się firmy Honda Poland (5 mln 178 tys. zł, 12,4 procent), Renault S.A.R.L. Polska (4 mln 684 tys ...
-
Internet w Polsce XI-XII 2004
... proc.). Następne są Google (47 proc.), Interia (42 proc.) oraz Gadu-Gadu (39 proc.). Dalsze miejsca zajmują: Allegro (27 proc.), Gazeta (19 proc.), Idea (18 proc.), Tlen (15 proc.) i Era (13 proc.).
-
Internet w Polsce
... staje się medium powszechnie wykorzystywanym przez Polaków. Od roku 2000 do końca 2004 odsetek Polaków mających dostęp do Internetu wzrósł z 19% do 33%. Przez cały ten czas dostęp do sieci w większym stopniu mieli mężczyźni (37%) niż kobiety (30%). W grupie mężczyzn jest ...
-
Sprzedaż samochodów I 2005
... rokiem do 11,85 proc. obecnie. W liczbach bezwzględnych sprzedaż w podziale na auta krajowej produkcji i importowane przedstawia się następująco: 2.637 sztuk i 19.616 sztuk. Według zestawienia opracowanego przez Samar, dwoma najpopularniejszymi modelami na polskim rynku były w styczniu odpowiednio Skoda Fabia i Fiat Panda ...
-
Produkcja w Polsce I 2005
... niż w analogicznym miesiącu ub. roku. i o 3,4 % większym w porównaniu z grudniem 2004 r. W stosunku do stycznia ub. roku wzrost produkcji sprzedanej przemysłu odnotowano w 19 (spośród 29) działach przemysłu m.in. w produkcji pozostałego sprzętu transportowego – o 29,6%, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 21,7%, wyrobów z metali – o 16 ...
-
Bankructwa firm 2004-2005
... działać blisko 163 przedsiębiorstw (16% ogólnej liczy bankructw). Najwięcej upadłości miało miejsce wśród aptek (25%) oraz sklepów oferujących materiały budowlane (19%). Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością – bankrutują najczęściej Analizując formy prawne bankrutujących przedsiębiorstw, na uwagę zasługuje fakt, iż na pierwszym miejscu znalazły ...
-
E-bezpieczeństwo w TP SA
... chroni przed nieznanymi zagrożeniami, które nie występują jeszcze w bazie sygnatur wirusów oprogramowania. Pakiety kosztują odpowiednio 9,99 zł, 14,99 zł i 19,99 zł brutto miesięcznie. Pakiety są na bieżąco aktualizowane i nie wymagają corocznego wykupywania licencji. Z usługi można korzystać bezpośrednio po jej ...
-
Tydzień 9/2005 (28.02-06.03.2005)
... w 31%. Według NBP wzrost PKB w 2005 roku wyniesie 4%-4,5 %, a w 2006 roku 4,5%-5,5%. Według GUS obecnie w Polsce jest 3.095 mln bezrobotnych (19,5%). Minister Finansów poinformował, że deficyt budżetu liczony według polskiej metodologii nie przekroczy 2,6% PKB. Jeśli jednak uwzględnić niekorzystną decyzję Unii w stosunku ...
-
Branża PR w mediach II 2005
... tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Gazeta Prawna, która zamieściła 8 publikacji. Kolejne miejsca zajmują Press i Gazeta Wyborcza. W lutym odnotowano 19 pojedynczych publikacji (wykres 1). Gazeta Prawna została również medium najczęściej publikującym materiały o PR w ostatnim półroczu (wrzesień 2004 – luty 2005). Wykres 1. Media ...
-
Mapa Rynku Pracy - Styczeń 2005
... pracowników administracyjnych (asystentek, sekretarek, office managerów, prawników). Liczba wakatów wzrosła o 53 w porównaniu z poprzednim miesiącem. Wzrost liczby ogłoszeń zanotowały wolne zawody (o 19 więcej), logistyka (o30 więcej), HR i ubezpieczenia (wzrost po 25 ogłoszeń).
-
Światowy Dzień Konsumenta
... 21% mieszkańców dużych miast, nie wie, gdzie szukać pomocy w przypadku kłopotów ze złożeniem reklamacji; oni też najrzadziej poszukiwaliby organizacji konsumenckich (19% odpowiedzi w tej grupie przy 34% - w grupie dużych miast) i rzeczników konsumentów (17%)]. Nie jest wykluczone, że brak wiedzy na temat organizacji ...
-
Tydzień 10/2005 (07-13.03.2005)
... rynkowi przewidują w połowie roku poziom inflacji nawet rzędu 1,5%, a w końcu roku na poziomie nie większym niż 1,9%. W lutym stopa bezrobocia w Polsce wyniosła 19,5%. Wśród ekspertów panuje przekonanie, że spadek stóp procentowych nastąpi już w marcu, najpóźniej w kwietniu. Według RCSS wzrost gospodarczy w I kw. 2005 roku ...
-
Internet wg przedsiębiorców
... serwisów informacyjnych dla przedsiębiorstw – zarówno w grupie porównawczej, jak i grupie celowej, odsetek osób korzystających codziennie z tego źródła był najwyższy i wynosił odpowiednio 19,3 proc. oraz 31,5 proc. Prasa i radio w obu grupach wykorzystywane są dopiero w następnej kolejności, przy czym przyszli i obecni przedsiębiorcy jako kanał ...
-
Tydzień 11/2005 (14-20.03.2005)
... do realizowanego obecnie programu Agenda 2000. Sposobami na realizację tego celu mają być obniżone podatki od osób prawnych (z 25% do 19%) i wzrost nakładów na inwestycje. Także będą obniżone podatki dla spadkobierców firm prywatnych pod warunkiem kontynuacji działalności gospodarczej. Przewiduje się też ...
-
Wi-Fi w McDonald's
... tej usługi wśród restauracji szybkiej obsługi w Polsce. Dzięki współpracy nawiązanej między McDonald’s Polska i Polską Telefonią Cyfrową nasz kraj dołączy do 19 innych rynków, gdzie usługa ta jest dostępna w restauracjach sieci McDonald’s. Wykaz restauracji McDonald’s z udostępnioną usługą hot@spot sieci Era od ...
-
Brak już czasu na internet?
... wynik można zapisać także na koncie Francuzów, ich osiągnięcie to 14 godzin i 26 minuty. Oznacza to wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym o 19%. Włosi spędzają w domu o15% więcej czasu online niż przed rokiem, Japończycy zaś o 12%.
-
Dziecko w sieci pod kontrolą
... ankiet przeprowadzonych w 1,1 tys. rodzin z dziećmi w wieku od 12 do 17 lat. Badacze szacują, że dostęp do internetu w domu ma około 19 mln młodych Amerykanów.
-
Instytucje badania rynku i opinii II 2005
... tym razem, licząca 134 pozycji (17,8 proc.), grupa artykułów powołujących się na wyniki badań konsumenckich. Badania dotyczące branży spożywczej cytowano w 19,4 proc. artykułów. W prawie 12 proc. przytaczano wyniki TNS OBOP dotyczące spontanicznej znajomości marek samochodów wśród Polaków. W rankingu popularności prowadzi niezmiennie ...
-
Koniunktura konsumencka III 2005
... lepszy jest nastrój konsumentów w zakresie oceny obecnych możliwości dokonywania poważniejszych zakupów. Wskaźnik ten zwiększył się względem lutego o 1,0 pkt procentowy i wynosi –19,4. Porównanie z wynikami sprzed roku wykazuje wzrost w stosunku do analogicznego miesiąca o 1,5 pkt. procentowego, zaś notowania kwartalne poprawiły się o 3,9 pkt ...
-
25 rad jak unikać konfliktów
... , reakcja proboszcza mogła być pozytywna. 18. Uczciwość przede wszystkim. Bycie uczciwym - i sprawianie takiego wrażenia - jest zwykle ważniejsze od bycia lubianym. 19. Zawsze okazuj szacunek w działaniu nawet kiedy nie potrafisz szanować osoby. Jeżeli wprawisz kogoś w zakłopotanie lub go ośmieszysz, trudno Ci będzie ...
-
Większy ruch w portach
... i operatorów na koniec 2004 r. liczyła 118 statków. pod polską banderą pływało 12 statków. Średni wiek statku na koniec 2004 r. wyniósł 19,5 lat (dla statków pływających pod banderą polską 29,2 lata, a dla statków pływających pod banderą obcą - 18,4 lat). Ponadto polscy armatorzy ...