-
System finansowy w Polsce. Nie można popełnić błędu
... mi się, że jesteśmy zbyt mocno uregulowani. W KNF próbujemy kompensować to nie tyle zwiększając zatrudnienie, ile zwiększając efektywność zatrudnionych u nas pracowników. Jednak wymogów nadzorczych jest coraz więcej. Konkludując, moja opinia jest taka, że powinno się wyznaczyć sensowne ramy, które będą przestrzegane ...
-
Pójdziemy z Polski na cały świat. Wywiad z Jakubem Zabłockim z X-Trade Brokers DM SA
... koszty prowadzenia działalności, daje nam to możliwość tworzenia atrakcyjnych polskich rozwiązań, które możemy eksportować. Forex to wysoko przetworzone usługi. Za pracowników, którzy potrafią je tworzyć, trzeba dobrze zapłacić, ale zawsze będzie to taniej niż w londyńskim City czy w jakimkolwiek innym mieście na ...
-
Gospodarka Rosji zagrożona tąpnięciem?
... jej efektów ubocznych AKRA wskazuje krótkoterminowy wzrost inflacji i związany z nią wzrost stawek procentowych, wzrost obciążeń podatkowych dla najlepiej zarabiających pracowników w związku ze spłaszczoną skalą składek socjalnych, wzrost zależności funduszy emerytalnych regionów od budżetu centralnego. Kolejną z czekających na realizację reform ...
-
Dobra gospodarka potrzebuje dobrego państwa
... rynku pracy. Wiele przedsiębiorstw osiągnęło w Polsce wysoką rentowność dzięki konkurencyjności cenowej, ale konkurencyjność w dużej mierze osiągana była kosztem niskich płac pracowników, z których pół miliona znalazło się na tzw. umowach „śmieciowych”. Wpłynęło to na zachowania tych osób jako konsumentów, a w przyszłości – z powodu nieopłacania ...
-
Skarby z budowy. Koszmar czy wizytówka inwestora?
... urządzenie pozwalające na rejestrację obrazu, ukrycie takiego znaleziska i potajemna wywózka, by nie zatrzymywać robót, staje się bardzo trudna. Zawsze ktoś z pracowników albo mieszkaniec sąsiedniego budynku zarejestruje taki fakt. Pomijając kary administracyjne, jakie za takie działanie mogą nałożyć organy państwa czy miasta ...
-
6 sposobów na usprawnienie customer experience
... IT lub działu obsługi klienta, nie tylko w postaci infolinii czynnych nawet w niedzielę. Alternatywą dla ponoszenia wysokich kosztów obsługi klientów przez pracowników są chatboty. To interaktywny program komputerowy, który prowadzi konwersację z konsumentem przy użyciu języka naturalnego, bądź interfejsu tekstowego, sprawiając wrażenie, że ...
-
Automatyzacja. Czy roboty wygryzą nas z pracy?
... odejdzie do lamusa. Wybawieniem są zawody przyszłości. Posiada je 10% pracowników, ale kolejne 70% musi być przygotowane, że nadchodzące lata wymuszą na ... zawodów ulegnie dezaktualizacji - zdecydowaną większość (70%) czeka „jedynie” lifting, ale 20% aktualnie istniejących stanowisk w ogóle zniknie z rynku, ponieważ zostaną w pełni zmechanizowane. ...
-
Jak zbudować trwałe relacje z klientami. Podstawy CRM, cz. 1
... pracy zespołu, ale jak wybrać ten najlepszy? – Kryterium wyboru skutecznego narzędzia CRM nie powinna stanowić wielkość przedsiębiorstwa, ani liczba zatrudnianych pracowników (nawet pięcioosobowa firma działająca na rynku lokalnym może wiele zyskać, wdrażając CRM), ale przede wszystkim rodzaj prowadzonej działalności i docelowa grupa ...
-
Inżynier, pilot oraz coach, czyli o nowych rolach CFO
... , który skupia się na znalezieniu utalentowanych osób. Powinien więc umieć łączyć ludzi i technologię, stymulując efektywność firmy poprzez odpowiednie zarządzanie umiejętnościami pracowników w całej organizacji. Nowe role wymagają więc od CFO szerszego spojrzenia na spółkę i otoczenie rynkowe, a także wiedzy dotyczącej zdobywania klientów oraz ...
-
Sztuczna inteligencja, czyli użyteczność kontra prywatność
... opracowują. Przykładowo, pracownicy firmy Amazon wyrazili protest wobec dostarczania algorytmów detekcji twarzy dla organów ścigania. Kilka tygodniu temu ponad stu pracowników Microsoftu wysłało list, w którym sprzeciwiali się, aby firma dostarczała usługi z zakresu przetwarzania w chmurze oraz sztucznej inteligencji dla amerykańskiej służby celnej ...
-
Obywatelstwo ekonomiczne - szansa na rozwój czy zagrożenie?
... koszty. Inne opcje przewidywały inwestycje kapitałowe w wysokości 2 mln USD lub po prostu zdeponowanie 3 mln USD w tureckim banku albo zatrudnienie 100 pracowników. Każda z tych inwestycji powinna trwać co najmniej przez trzy lata. W związku z tym, że lira turecka wciąż jest słaba, a stopy procentowe ...
-
Jak podnieść sprzedaż? Perswazją
... polecenia i organizują pracę innych ludzi, muszą być wiarygodni i skuteczni. To natomiast będzie zależało w dużym stopniu od sposobów, jakimi będą przekonywali pracowników do swoich racji i zdobywali akceptację dla swoich pomysłów. - Każdy z kim załatwiamy jakąś sprawę wewnątrz firmy, staję się dla nas klientem ...
-
7 grzechów głównych zarządzania produktem cyfrowym
... co należy uważać chcąc osiągnąć sukces w działaniu? 1. Leap of faith W wielu przypadkach zdarza się tak, że ktoś tworzy pomysł, zatrudnia pracowników, wydaje w ciągu miesiąca kilkanaście tysięcy złotych na jego rozwój. W miarę działający produkt cyfrowy zostaje wypuszczony na rynek, ale po jakimś ...
-
Choroby zawodowe: co 10. przypadek dotyczy nauczycieli
Nauczyciele to grupa o wysokim współczynniku zapadalności na choroby zawodowe. W 2017 roku na 100 tys. pracujących wynosił on aż 20,7. Dla porównania, ogólny współczynnik dla wszystkich branż sięgał wówczas 12,7. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że w 2017 r. zachorowało 239 nauczycieli, a więc ...
-
Kiedy wysłać mailing? Jaki dzień tygodnia i godziny są najlepsze
... adekwatna do wysyłki, gdy chcemy zareklamować catering dostarczany do biur. Tutaj dużo lepszym czasem będzie godzina poprzedzająca zwyczajowe godziny lunchu pracowników biurowych. B2B czy B2C Jeśli nasz mailing kierujemy do firm, to najlepszymi dniami na wysyłkę są: wtorek, środa, czwartek. Wynika ...
-
7 kroków do zbudowania wyróżniającej się strategii biznesowej
... Firmą, której model biznesowy zainspirował Kriegera był McDonald’s. Co wyróżnia model McDonald’s? Stała jakość, zapewniana zawsze, nawet w przypadku słabiej przeszkolonych pracowników, niskie ceny, wygoda oraz możliwość szybkiej i zunifikowanej obsługi klientów. Przeniesienie tych cech na obszar opieki zdrowotnej w 2000 roku zaowocowało powstaniem ...
-
Na co przydaje się myślenie wizualne w biznesie?
... „przypominajki” na kalendarzu lub samoprzylepnych karteczkach. Warto zerwać z traktowaniem myślenia wizualnego jako czegoś niezwykłego, czy tym bardziej zarezerwowanego dla pracowników kreatywnych. Nieważna jest hierarchia zajmowana w organizacji, rodzaj wykonywanej pracy czy też poziom wykształcenia – wszyscy mamy podobnie zbudowane mózgi. Dlatego ...
Tematy: myślenie wizualne, psychologia w biznesie -
Jak zmieni się logistyka za sprawą technologii blockchain?
... digitalizacji dokumentów przewozowych tak, by były one cyfrowo dostępne dla wszystkich uczestników procesów logistycznych na każdym etapie łańcucha dostaw – od pracowników fabryk i magazynów, przez dyspozytorów po kierowców i odbiorców końcowych. Chodzi o to, by wszyscy nie tylko mieli do nich wgląd z poziomu dowolnego ...
-
Polacy nie chcą tracić czasu na dojazdy do pracy. Wolą mniej zarabiać
... pracowników, oprócz wynagrodzenia, liczą się również oferowane przez pracodawcę świadczenia pozapłacowe. Najpopularniejsze z nich to karty sportowe, ... zaledwie co piąty z ankietowanych. Dla 58% dopuszczalny jest przedział od 10 do 30 minut, a 20% badanych chciałoby dojeżdżać do biura w maksymalnie 10 minut. Jak wskazują autorzy badania, dobry dojazd ...
Tematy: dojazd do pracy, mobilność pracowników -
Kopia zapasowa to tylne drzwi dla ransomware. Jak się bronić?
... się, że w 2021 r. globalne koszty powstałe w wyniku działania ransomware wzrosną o 20 mld dolarów. Podczas gdy najlepszą odpowiedzią na atak szyfrujący firmowe ... tego typu. W połączeniu z odpowiednimi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa i szkoleniami pracowników niezwykle odporne kopie zapasowe do zarządzania danymi w chmurze mogą dać ...
-
Proaktywność, emocje, wartości. Jak budować swoją siłę podczas kryzysu?
... , otwieranie się nowych obszarów działania i perspektyw. Postawy proaktywne są także coraz bardziej doceniane w organizacjach jako istotna składowa kompetencji pracowników. Słowo "proaktywność" występuje dzisiaj bardzo powszechnie w literaturze zarządzania i w biznesie. Steven R. Covey w książce "7 nawyków skutecznego działania" opisał historię ...
-
Czy warto prowadzić wojny cenowe?
... działalności sklepów tradycyjnych składają się takie pozycje jak czynsz za lokal, konieczność zamrożenia części kapitału w towarze na półkach czy zatrudnienia pracowników. Bardzo często takie sklepy są traktowane jak salony prezentacyjne: klienci przychodzą obejrzeć, ‘dotknąć’ lub przymierzyć produkt, żeby następnie zamówić go ...
-
Czym jest Edge Computing i jak to wdrożyć?
... od podstaw - od firmware'u przez system operacyjny po podsystem pamięci, pamięć masową i kanały komunikacyjne. Prostota obsługi: W zdalnych oddziałach może brakować pracowników ze specjalistyczną wiedzą techniczną, dlatego wszelkie prace serwisowe powinny być na tyle proste, aby móc je wykonać bez zaplecza informatycznego ...
-
11 pytań dot. szczepień przeciw COVID-19
... swoje obawy, a w efekcie pracodawca wykona kolejny krok w kierunku budowania kultury bezpieczeństwa epidemiologicznego w przedsiębiorstwie, a przede wszystkim realnie wpłynie na bezpieczeństwo swoich pracowników. Anna Bagnowska, specjalista zdrowia publicznego, ekspert ds. epidemiologii
-
RFID - najpopularniejsze trendy i zastosowania
... operacji. Na pewno także lepsza dostępność towarów i związana z tym większa sprzedaż. Także mniej oczywiste korzyści, jak np. mniejsza liczba kontuzji pracowników. Wynika ona z braku konieczności odwracania, przesuwania ciężkich przedmiotów w celu odnalezienia kodu kreskowego. RFID nie wymaga bowiem bezpośredniej widoczności etykiety – dodaje ...
-
Zarządzanie projektami - najczęstsze problemy
... projektów są osoby, które mają jakieś praktyczne doświadczenia w zarządzaniu projektami to często są „samoukami”. Firmy powinny dokładać starań, aby edukować pracowników z obszaru zarządzania projektami. To samo dotyczy sponsorów projektów oraz członków komitetów sterujących. Kolejny problem to słabo umocowane PMO oraz niezdefiniowane ...
-
3 główne problemy cyberbezpieczeństwa banków. Jak im zaradzić?
... pracowników w tryb home office, co nie umknęło uwadze cyberprzestępców. Jak wynika z ... dostępu i tożsamością. Jednocześnie respondenci deklarowali zwiększenie odsetka kwot wydatkowanych na monitoring bezpieczeństwa i operacji w cyberprzestrzeni (z 20 do 21 proc.), na nadzór nad procesami cyberbezpieczeństwa oraz na odporność cybernetyczną – w obu ...
-
Jak pandemia wpłynęła na małe i średnie firmy?
... Business Reset" opublikowanego przez Mastercard wynika, że ich obroty były nawet o 20 punktów procentowych niższe w porównaniu z dużymi firmami. Dopiero w tym roku małe firmy ... niższe niż w 2019 roku. Przyczyniła się do tego głównie praca zdalna wielu pracowników biur. E-commerce: po zamknięciu gospodarki liczba firm, które w ciągu każdego miesiąca ...
-
Pandemia rujnuje samopoczucie Polaków
... będziemy latami. Na szwank zostało wystawione m.in. zdrowie psychiczne pracowników. Prognozy zakładają, że negatywne konsekwencje wyłącznie z tytułu kwarantanny odczuwać ... Europejczyków nie odbyła zaplanowanego leczenia lub wizyty u lekarza podczas pandemii, z czego 20% dotyczyło wizyt u psychologa i psychiatry (Eurofound, 2021). Rok 2020 przyniósł ...
-
Jak zaprojektować program lojalnościowy w małej firmie?
... oraz doświadczenie we współpracy z firmami kurierskimi. W efekcie, outsourcing zdejmie z małej firmy mnóstwo obowiązków i zapobiegnie konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników specjalnie do obsługi programu lojalnościowego. W wielu przypadkach współpraca z wyspecjalizowaną firmą zewnętrzną okaże się nie tylko wygodniejsza, ale i bardziej ...
-
10 trendów chmurowych na 2022 rok
... , pracować i bawić się. Możliwość kupowania lokalnie i korzystania z usług dostawcy, który podejmuje wysiłki w kierunku zrównoważonego rozwoju, będzie tak samo ważna dla pracowników, jak dla konsumentów. 90% millenialsów odmawia pracy w firmach, które nie są w stanie udowodnić, że działają zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, dlatego ...
-
Jak stworzyć skuteczny program partnerski?
... liczby klientów, ale firma nie poradzi sobie z obsługą zamówień np. z powodu zbyt małej produkcji, braku wystarczających zapasów lub niewielkiego zespołu pracowników. W związku z tym do wdrożenia programu partnerskiego należy się odpowiednio przygotować. Najlepiej zawczasu pomyśleć o odpowiedniej grupie docelowej projektowanego programu, doborze ...
-
Prognozy dla branży IT. Ginące zawody i rosnące wymagania
... aż o 11 mln, ofert pracy w branży nie powinno zabraknąć. Wysokiemu zapotrzebowaniu na pracowników będzie towarzyszyć wzrost ich wymagań co do warunków zatrudnienia. Ta tendencja ... Według danych Unii Europejskiej liczba osób zatrudnionych w branży IT wzrośnie z aktualnych 9 mln do 20 mln na koniec 2030 roku. W I połowie 2022 roku na portalu No ...
-
Customer Experience - jak wpływa na rozwój firmy?
... klienckiej ważnych dla odbiorcy danych produktów/usług kompetencji oraz atutów, spełniając przy tym jego oczekiwania oraz potrzeby. W comiesięcznych szkoleniach dla pracowników Biura Obsługi Klienta stawiamy na rozwój umiejętności słuchania i wprawnego rozmawiania z konsumentem w sytuacjach nadzwyczajnych. W trakcie szkoleń staramy się nauczyć ...
-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... raportu przygotowanego przez Greenlight Insights, handel detaliczny w Metarverse może pomóc w zmniejszeniu kosztów związanych z wynajmem nieruchomości, zatrudnieniem pracowników i magazynowaniem produktów. Wraz z rosnącą popularnością kryptowalut, coraz więcej sklepów detalicznych akceptuje płatności w bitcoinach i innych kryptowalutach. Metarverse ...