-
Nowe cele strategiczne źródłem przewagi konkurencyjnej
... pracowników obsługujących docelowych klientów. Następnie, mając na uwadze zwiększone kompetencje pracowników, należy kolejne inicjatywy oceniać pod kątem przydatności dla już odpowiednio przeszkolonych pracowników ... %), oraz (3) zdolność organizacji do realizacji inicjatywy i związane z nią ryzyko (20%). Każda firma może ustalić własne dodatkowe ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2003
... , pracodawcy rekrutowali znacznie mniej pracowników, niż przed miesiącem. Ogólna liczba ofert zmniejszyła się o prawie 12%. Wiodącą pozycję utrzymała branża produkcyjno-przemysłowa , ilość ofert z niej pochodzących zwiększyła się o 5% i wyniosła 20% wszystkich ogłoszeń. Pracodawcy wyraźnie rekrutowali pracowników z myślą o początku nowego roku ...
Tematy: -
USA: zakupy online w czasie pracy
... Społeczności internetowe: 41% ankietowanych pracowników posiada swój profil na MySpace, Facebook lub innej stronie skupiającej społeczności internetowe. Ponad jedna trzecia (35%) pracowników spędza w pracy czas na swoim profilu a 8 procentom z nich zajmuje to ponad 30 minut dziennie. Komunikatory internetowe: 20% pracowników rozmawia w czasie pracy ...
-
Intranet społecznościowy
... pracowników leżą w sferze „wiedzy ukrytej”, czyli tej znajdującej się w głowie, a nie na papierze – w formie dokumentów lub danych. Szacuje się, że stosunek wiedzy ukrytej i jawnej kształtuje się w proporcji 80:20 ...
-
Jak budujemy wizerunek pracodawcy
... , handlowców i pracowników obsługi klienta oraz studentów i praktykantów. Niezależnie od pochodzenia firmy, działania wizerunkowe najrzadziej kieruje się do przyszłych pracowników fizycznych. Takowe ... których większość kadry stanowią pracownicy fizyczni (czyni tak tylko 20% firm tej grupy) oraz przedsiębiorstwa liczące powyżej 500 osób (30% wskazań ...
-
Jak sfinansować wdrożenie systemu IT?
... pracowników poprzez automatyzację pracy Każdy właściciel firmy dąży do tego, by wydajność jego pracowników była jak najwyższa – pozwala to na zmniejszenie kosztów działania przedsiębiorstwa przy równoczesnym zwiększeniu zadowolenia klientów. Szkolenia, motywujące wynagrodzenie, podnoszenie morale pracowników ... mieścić się w przedziale 20 tys. zł – 2 ...
-
Mapa Rynku Pracy - Luty 2004
... pracowników, a stopa bezrobocia ani drgnie. W grudniu 2003 wyniosła tyle samo co w analogicznym okresie 2002 - 18% (a po korekcie po wynikach spisu powszechnego 20 ... tego sektora spadła do 5,3% z 6,9% w styczniu. Branża ta rekrutowała mniej niż w ubiegłym miesiącu pracowników marketingu, sprzedaży oraz badań klinicznych. Zmalała także liczba ogłoszeń ...
Tematy: -
Zarządzanie kadrami: elementy, techniki i plany
... planowania, wnioski operacyjne wskazują na konieczność przyjęcia nowych pracowników, niezbędne staje się ujęcie w ramach tego plan: liczby i rodzaju pracowników niezbędnych do uzupełnienia niedoborów kadrowych, najbardziej prawdopodobnych źródeł rekrutacji poszukiwanych pracowników, kontaktów ze szkołami i uczelniami w celu zainteresowania młodych ...
-
Work-life balance. Wyzwanie nie tylko dla pracownika
... równowagę powinni walczyć zarówno zatrudnieni, jak i pracodawcy. Tym bardziej, że dla 20% pracowników jej brak to motywacja do poszukiwania nowego zatrudnienia. Jak równowaga ... ale też większa lojalność pracowników, którzy poczują, że pracodawca o nich faktycznie dba. ŻYCIE PODPORZĄDKOWANE PRACY Średnio połowa pracowników spędza na realizacji ...
-
Przywództwo a efektywność pracownika i organizacji
... doświadczenia i rozwoju pracowników. Przywództwo Sytuacyjne wg Blancharda to nowoczesny model zarządzania koncentrujący się na rozwijaniu kompetencji pracownika. Pomaga uwolnić energię i kreatywność pracowników oraz połączyć cele indywidualne i cele firmy. Umożliwia też wykorzystanie wiedzy, umiejętności i postaw pracowników do realizacji wizji ...
-
Motywacja do dzielenia się wiedzą
... , wynajdziemy promienie rentgenowskie i stworzymy niezapomniany duet komików, Flipa i Flapa. Połączmy wiedzę i talenty 20 osób i wspólnym wysiłkiem rozwiążemy kod Enigmy. Zbierzmy umiejętność rozwiązywania problemów wszystkich naszych pracowników i ... Motywacja do dzielenia się wiedzą jest ściśle powiązana z poziomem zaufania do współpracowników ...
Tematy: -
Mobilny sprzedawca - tani sprzedawca
... ich wydajność nawet o 20 procent, pozwalając efektywniej ... pracowników. W każdej chwili, i z każdego miejsca pracownicy mogą korzystać z różnorakich aplikacji sieci korporacyjnej. Pozwala to na skuteczniejsze zarządzanie czasem oraz zadaniami pracowników, którzy mogą wtedy swoje obowiązki wykonywać efektywniej. Poprawa wydajności pracowników ...
-
Mapa Rynku Pracy - Maj 2005
... finansowych oraz specjalistów ds. płac. W maju wzrosło zainteresowanie pracodawców rekrutowaniem pracowników działów marketingu (wzrost o 18 ofert), informatyków (wzrost o 17 ofert). Więcej ogłoszeń niż przed miesiącem dotyczyło stanowisk wyższej kadry menedżerskiej (wzrost z 20 do 34 ofert). Relatywnie największe spadki ofert zanotowały stanowiska ...
-
Budowanie modelu kompetencji
... – maksymalna liczba kompetencji podlegająca ocenie w przypadku pojedynczego pracownika to 10, optymalna 7-8; Nie twórz wymagań, których nie spełni żaden z Twoich pracowników. Pomyśl o rzeczywistych zadaniach z codziennej pracy i zastanów się, jakie umiejętności warunkują ich skuteczne wykonanie; Częstym błędem jest przywiązanie autorów modelu do ...
-
Imprezy integracyjne: pomysły na eventy
... nieustannie krajobrazami tworzyło niepowtarzalną iluzję bajkowego świata. Kolejnym przykładem niecodziennego eventu, którego celem głównym pozostaje integracja pracowników firmy może być wysłanie pracowników na prawdziwie morską przygodę. Wydarzenie oczywiście powinno mieć bardzo złożony i składający się z różnorodnych elementów charakter, które ...
-
Rekrutacja wewnętrzna motywuje personel
... z głównych przyczyn odchodzenia wykwalifikowanych pracowników jest brak możliwości awansu. Rekrutacja wewnętrzna (a więc branie pod uwagę już zatrudnionych pracowników jako kandydatów na wyższe stanowiska w organizacji) to jeden z najefektywniejszych sposobów połączenia potrzeb przedsiębiorstwa z aspiracjami pracowników. Konsekwentne stosowanie tej ...
-
Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
... się czaty organizowane dla pracowników. Jest to bardzo ciekawe narzędzie, które pozwala pracodawcom wyczuć nastroje wśród pracowników. O czacie informowana jest cała ... można rozwiać obawy i niepokoje pracowników. Drażliwe pytania powinny być również dla zarządzających oznaką sporych niepokojów wśród pracowników. Jak najszybsze rozwiązanie problemu ...
-
Na czym polega zarządzanie przez cele?
... Firmy, których działalność opiera się na założeniach ZPC, są bardzo zadowolone z osiąganych wyników. Najważniejszą korzyścią dla firmy jest motywacja i zadowolenie pracowników. Współuczestnictwo w tworzeniu i ustalaniu celów sprawia, że pracownicy chętniej wykonują swoje obowiązki. Sprawny system premiowy i nagrody za osiągane wyniki, plus poczucie ...
-
Cele i zarządzanie przez cele
... . Wymaga to dużego zaufania ze strony podwładnych, ale korzyści są wymierne – odciążenie menedżerów i zwiększenie motywacji oraz zaangażowania pracowników. ZPC zamiast na sprawowaniu ścisłej kontroli pracowników, skupia się na motywowaniu z wykorzystaniem sprawdzonego narzędzia, jakim są cele. Określane są one wspólnie przez pracownika i jego ...
-
Charytatywne nadgodziny
... r. sondażu Praca.pl, za nadgodziny płaci niewielu pracodawców. Tylko 14% pracowników ma pracę w godzinach nadliczbowych rozliczaną finansowo. Nieco lepiej jest z odbieraniem sobie nadgodzin jako czasu wolnego – taki system rozliczania ma 20% pracowników. Strach a nadgodziny Dlaczego ponad połowa Polaków pracuje ponad ustalony czas pracy ...
-
Organizowanie i prowadzenie zebrań
... najczęściej w ten sam dzień tygodnia/miesiąca w podobnym gronie. Jeśli celem zebrania jest poinformowanie pracowników firmy o ważnych wydarzeniach, decyzjach, zmianach, to jest to zebranie informacyjne. ... ekspert lub przełożony? To wszystko – pędź na spotkanie. Trwa tylko 20 minut! Dobre zebranie wymaga od ciebie podjęcie trzech kroków. Po pierwsze, ...
-
Praca zdalna: blaski i cienie
... ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest wykorzystanie zdalnych pracowników - osób, które pracują w domu, w systemie godzinowym lub zadaniowym. Postęp technologiczny pozwala każdej firmie, niezależnie od jej położenia i wielkości, zatrudnić zdalnych pracowników - wystarczy szybkie łącze internetowe, komputer, telefon i ciche otoczenie. Istnieje ...
-
Umiejętność słuchania cenna w biznesie
... Society for Training and Development amerykańskie firmy i organizacje wydają łącznie sporo ponad sto miliardów dolarów rocznie na rozwijanie umiejętności swoich pracowników. Mniej więcej 20% z tej gigantycznej sumy przeznacza się na szkolenia z zakresu komunikacji. Z niemal 300 kursów dotyczących komunikacji, oferowanych przez American Management ...
-
Komunikacja w firmie: dwukierunkowe zarządzanie
... często pojawiają się rozbieżności dotyczące celów zadaniowych oraz ich priorytetu i statusu. Czy istnieją jakieś reguły postępowania w takiej sytuacji? Jak motywować pracowników z jednej strony i jak zarządzać szefem z drugiej? Pierwszym problemem, który pojawia się przy relacjach z własnym przełożonym, jest rodząca pytania, sprawa intencji ...
-
Praca w banku dla artystów i humanistów?
... jednak wyraźnie nadchodzącą rewolucję i novum, jakim ma być poszukiwanie pracowników na prawdziwie humanistyczne czy też artystyczne stanowiska. Archiwizacja i bibliotekarstwo w cenie? Bankowcy zainteresowani do tej pory nietypowymi dla pracowników instytucji finansowych dyplomami podkreślają specyficzne cechy i umiejętności absolwentów kierunków ...
-
Ekologia w biurze
... badania firmy Lexmark pokazują, że trzy czwarte (74%) pracowników biurowych w Europie twierdzi, iż podejmuje działania mające na celu ... pracowników europejskich biur twierdzi, że w ich pracy marnuje się dużo papieru, jednak zaledwie jedna czwarta (26%) utrzymuje, że nie ma w tym udziału. Badania pokazują, że jedynie jedna piąta (20%) pracowników ...
-
Misja firmy
... działania, dlatego mocno ograniczone zostaje „ręczne sterowanie” czyli wydawanie poleceń wykonawczych. Powoduje silniejsze utożsamianie się pracowników z firmą oraz buduje poczucie wspólnoty. To z kolei zwiększa motywację i zaangażowanie pracowników. Sprawia, że czują się oni bardziej odpowiedzialni za losy firmy, bardziej przykładają się do pracy ...
-
Gender manstreaming i zarządzanie różnorodnością
... zawodowego oraz nakłaniające do budowania pomostów między życiem prywatnym, rodzinnym i zawodowym pracowników. Wszystkie dyrektywy po kolejnych dwudziestu latach złożyły się na holistyczną politykę równości szans, która uwzględniać ma płeć pracowników przy rozpatrywaniu każdego kroku czynionego przez kobiety i mężczyzn na rynku pracy. Głównym ...
-
Banki a łamanie praw człowieka
... jako firma oskarżana o spowodowanie poważnych, zagrażających życiu chorób, w tym nowotworów u 140 byłych pracowników firmy. Firmie Samsung zarzuca się m.in. używanie przy produkcji trujących substancji bez informowania o tym pracowników i bez zapewniania im należytej ochrony. Fundacja CentrumCRS.PL przypomina, że południowokoreańska organizacja ...
-
Skuteczne reprymendy i przywództwo w firmie
... troskliwą szczerością może okazać się skutecznym narzędziem motywacyjnym dla wydajnych pracowników, którzy ostatnio, z jakiegoś powodu, nie pracują tak dobrze jak zwykle. ... czas się uczy. W przypadku takich pracowników o wiele lepszym rozwiązaniem jest uwaga. Skuteczny przywódca powinien mówić do pracowników nie tylko o tym co robią dobrze lub ...
-
CSR czyli odpowiedzialność społeczna biznesu
... w tej kategorii dotyczą zaangażowania społecznego, zdrowia, bezpieczeństwa oraz wyrównanie szans wśród pracowników; Biznes a środowisko naturalne - najnowszy trend w tej dziedzinie to ekobiura oraz akcje edukacyjne skierowane do pracowników i innych interesariuszy. Silną reprezentację miały również praktyki związane z redukcją bądź ograniczeniem ...
-
Strategia w firmie
... może pozostać na zawsze. Ciągłe zmiany w otoczeniu konkurencyjnym, zasobach posiadanych przez firmę, a także pojawiające się pomysły oraz informacje zwrotne od pracowników sprawiają, że również zmiana strategii staje się konieczna. Dobrym sposobem jest gromadzenie informacji o zmianach, oraz przeprowadzanie regularnych spotkań zarządu, podczas ...
-
Employer branding w pigułce
... będzie powielał w swoim otoczeniu – dodaje Marcin Kotus z Feender.com. Narzędzia stosowane w strategii employer branding znacznie wykraczają poza sam proces rekrutacji pracowników. Tradycyjnie mnóstwo opcji działania dostarcza internet, będący naturalnym kanałem dotarcia do interesującej nas grupy docelowej. Szalenie istotna jest umiejętna promocja ...
-
Kultura organizacyjna: pushback, czyli feedback z dołu
... wyjście z potrzasku – tłumaczy Jacek Czeremużyński. Pushback w biznesie oznacza zatem gotowość kierownika do przyjmowania, często krytycznej, informacji zwrotnej ze strony swoich pracowników. – Wymaga to jednak od niego ogromnej samoświadomości. Warto go praktykować zwłaszcza w momentach problemowych – wszędzie tam, gdzie decyzja nie jest oczywista ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... o customer experience w czasie pandemii? Mood Media radzi, aby zacząć od pracowników. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego customer experience nabiera podczas ... perspektywie, nasza marka na tym zyska) Czy rzeczywiście systematycznie szkolimy naszych pracowników oraz inwestujemy w ich edukację na temat dobrej obsługi klienta? Analizujemy proces ...


Prezenty pod choinkę z drugiej ręki? Polacy wciąż tradycjonalistami