-
Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji
... stronie koszyka, obniżając w ten sposób wartość zamówienia. W celu zwiększenia szansy na skorzystanie z promocji warto czasowo ograniczyć dany kod np. do 24 godzin. Skuteczną praktyką jest też przesyłanie kuponów z okazji urodzin. Rekomendacje produktowe Spersonalizowane rekomendacje produktowe to jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów na ...
-
GUS: ceny produktów rolnych we wrześniu 2023 o 18,2% niższe r/r
... i w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (o 15,2%). Za hl mleka płacono w skupie 188,38 zł, tj. o 0,9% więcej niż w poprzednim miesiącu, ale o 24,5% mniej niż we wrześniu 2022 r. Departament Handlu i Usług Dyrektor Ewa Adach-Stankiewicz
-
Bezpieczeństwo w sieci: młodzi potrafią chronić prywatność w internecie?
... informacji. Młodsi konsumenci są najbardziej skłonni do podejmowania działań w celu ochrony swojej prywatności. 42 proc. konsumentów w wieku od 18 do 24 lat jest aktywnych w zakresie ochrony prywatności a odsetek ten maleje wraz z wiekiem. Odsetek konsumentów żądających usunięcia lub zmiany danych wzrósł do ...
-
Biura na rynkach regionalnych III kw. 2023
... użytkowania oddano obiekty o łącznej powierzchni 119 700 m kw. Największymi zrealizowanymi projektami były: Craft (Ghelamco, 26 700 m kw.) w Katowicach, Kreo (Ghelamco, 24 000 m kw.) w Krakowie oraz rozbudowa Nowej Renomy we Wrocławiu (Globalworth, 23 400 m kw.) Na koniec września 2023 roku na ośmiu ...
-
Galerie handlowe odżyły, są nowe trendy
... o powierzchni do 10 tys. m kw., choć nie zabrakło większych projektów, czego przykładem jest otwarcie centrum Karuzela w Białej Podlaskiej o powierzchni najmu 24 000 m kw. W budowie pozostaje 474,5 tys. m kw. przestrzeni handlowej, która zasili głównie mniejsze miejscowości. Wśród najemców obiektów handlowych najszybciej rozwijającą ...
-
Candidate experience w branży IT: jakie oczekiwania wobec rekrutacji?
... nabiera znaczenia wraz ze wzrostem poziomu doświadczenia kandydatów i kandydatek. Na oferty bez widełek nie aplikuje 16,5 proc. stażystów i stażystek oraz 24,5 proc. osób poszukujących pracy na stanowiskach juniorskich. Wśród kandydatów i kandydatek na stanowiska o średnim doświadczeniu (tzw. mid) jest to już 49 ...
-
Szybkość internetu to nie jest pole do oszczędzania. Nawet w kryzysie
... 4G i 5G, wzrósł odsetek osób informujących o zawodności połączenia mobilnego. W obecnym badaniu wyniósł on 29%, podczas gdy rok temu było to 24%, w roku 2021 zaś tylko 22%. Jednocześnie co trzecie gospodarstwo domowe jest zdania, że poprawa niezawodności internetu pozostaje kluczowym obszarem, na ...
-
Polacy kochają marki własne
... wzrostów w tym segmencie rynku. Z naszych szacunków wynika, że na koniec 2025 roku udział wydatków na marki własne w Polsce wzrośnie do 24,9 proc. Obecnie ich rozwój jest stymulowany nie tylko poprzez wciąż wysoką inflację, ale także jakość, która zdaniem wielu kupujących niczym ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2023 wg Ceneo.pl
... ,3%. Od początku 2023 roku widać, że transakcje pokolenia silver wzrastają sukcesywnie z miesiąca na miesiąc, zaczynając od 18% w styczniu, a kończąc na 24% we wrześniu. Z silver generation 12,6% kupujących to kobiety, a 8,7% mężczyźni. Ulubioną formą dostawy pokolenia silver jest przesyłka kurierska. Decyduje się na ...
-
Mastercard SpendingPulse. Wydatki Polaków na restauracje wzrosną nawet o 21,6 proc. r/r
Najnowsze prognozy SpendingPulse od Mastercard mówią, że w okresie od 1 listopada do 24 grudnia 2023 roku wydatki Polaków na wizyty w restauracjach wzrosną w porównaniu do ubiegłorocznych aż o 21,6%. Jakie jeszcze trendy zaznaczą się w sprzedaży ...
-
Rynek biurowy w regionach III kw. 2023. Popyt na biurowce jak przed pandemią
... (26 700 m kw., Ghelamco), we Wrocławiu: Nowa Renoma (23 400 m kw., Globalworth), Infinity (19 700 m kw., Avestus) czy w Krakowie: Kreo (24 000 m kw., Ghelamco). Sfinalizowano także budowę Intel HQ w Trójmieście (23 000 m kw., Intel). Do końca 2023 roku deweloperzy planują dostarczyć ...
-
6 porad jak się nie dać oszukać w Black Friday i Cyber Monday
Już 24 listopada Black Friday, zaraz potem Cyber Monday. Polacy chętnie w tym czasie robią zakupy, licząc na atrakcyjne ceny, co jest szczególnie ...
-
Coraz częściej robimy zakupy w internecie. Co kupujemy?
... pochodzących z konkretnych kategorii zakupowych. Innymi słowy kosmetyki kupujemy także w sklepie internetowym Rossmann (38% kupujących kosmetyki online), odzież i bieliznę na Zalando (24%), obuwie dla dorosłych na eobuwie.pl (29%), a wyposażenie do domu w sklepie Ikea (32%). Empik to silny gracz w przypadku książek i multimediów ...
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
... (19 proc.). W dalszej kolejności respondenci wskazywali konieczność ciągłej aktualizacji oraz zajmowanie przez aplikacje dużej ilości pamięci (w obu przypadkach po 24 proc.). Bogata oferta sklepów internetowych Jak pokazuje badanie „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” najczęściej ankietowani korzystają z aplikacji mobilnych sklepów ...
-
Czy startupy zaangażują się w odbudowę Ukrainy?
... pozyskało w ciągu ostatniego roku kapitał inwestycyjny. 90% startupów widzi duży potencjał wzrostu w przyszłości. 59% startupów nie zmieniło miejsca zamieszkania od 24 lutego 2022 roku. 47% startupów, które opuściły Ukrainę, planuje wrócić do kraju po zakończeniu wojny. 59% ukraińskich startupów, które postanawiają ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w październiku 2023 o 17,7% niższe r/r
... i w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (o 15,1%). Za hl mleka płacono w skupie 195,61 zł, tj. o 3,8% więcej niż w poprzednim miesiącu, ale o 24,9% mniej niż w październiku 2022 r. Departament Handlu i Usług Dyrektor Ewa Adach-Stankiewicz
-
Praca dorywcza na święta: sezonowa oferta nie tylko dla Mikołaja
... okazje. Jednak w Polsce wskaźnik ten będzie mniejszy niż przed rokiem o -7,3 proc. Poprawę ma odnotować np. sektor HoReCa – między 1 listopada a 24 grudnia tego roku, polscy konsumenci wydadzą w restauracjach o 21,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Bez względu na planowane ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... pod względem wolumenu wzrostu wydatków była motoryzacja, która w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. zwiększyła inwestycje reklamowe o niemal 91 mln zł (dynamika 24,1%). Liderami wydatków w tej branży są: Volkswagen Group Polska, Polski Koncern Naftowy Orlen oraz Toyota Motor Poland. Na trzecim miejscu pod ...
-
10 najniebezpieczniejszych grup ransomware w 2023 roku
... . Spośród wszystkich aktywnych grup ransomware, w okresie od stycznia do czerwca 2023 r., Lockbit3 okazał się najbardziej płodny. Działania Lockbit3 były przyczyną 24% wszystkich zgłoszonych incydentów. Grupa próbowała zakłócać działalność organizacji i publicznie wymuszać wymuszenia w ponad 500 różnych przypadkach, co oznacza wzrost liczby ofiar ...
-
Biały wywiad - odcienie bieli
... do centrali za pomocą systemu OSS (Open Source System). Na podstawie zdobytych informacji sporządzane są analizy i prognozy, dostępne w czasie od 24 do 72 godzin od opublikowania. Głównymi odbiorcami informacji OSE są najważniejsze centra decyzyjne i informacyjne Stanów Zjednoczonych, czyli: Biały Dom, Wspólnota ...
-
Przyszłość, nadzieje i zagrożenia oczami CEO
... płynącymi z wdrożenia AI w ich organizacjach są personalizacja usług uwzględniająca zaangażowanie klientów oraz nowe produkty i możliwości rozwoju rynku (w obu przypadkach 24% wskazań). Z kolei dyrektorzy generalni z kluczowych światowych gospodarek swoją uwagę skupiają na walorach finansowych wynikających z zastosowań AI. Pomimo gotowości do ...
-
Black Friday 2023 w Polsce i Europie w liczbach
... %, we Francji 23%, a w Wielkiej Brytanii zaledwie 21%. Zwiększony ruch i sprzedaż w sklepach utrzymywały się przez cały weekend W Black Friday był wyższy o 24% niż w roku ubiegłym, w sobotę odnotowano ruch o 18% większy, niż w roku 2022, a w niedzielę o 27% większy. Ciekawie wyglądała też forma płatności za ...
-
Zwierzęta domowe i biurowe: czy praca to miejsce dla psów i kotów?
... dla pracowników jak i samej firmy. Twierdzą, że obecność zwierząt sprawia, że atmosfera pracy jest bardziej przyjazna (30%). Zwierzęta zmniejszają stres (24%) i zwiększają morale pracowników (23%), a więc wpływają na lojalność wobec pracodawcy. Co 5. badany jest zdania, że w obecności zwierząt poprawia się także ...
-
Na prezenty świąteczne średnio wydamy niemal 750 zł
... … pieniądze Podobnie jak w ubiegłych latach, najczęściej wybieranym wymarzonym prezentem do 200 zł są pieniądze lub bony na zakupy – wskazało tak 24 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki i perfumy (14,3 proc.). Podium zamyka elektronika wskazana przez co dziesiątego. Popularnością cieszą ...
-
Obywatele doceniają Unię Europejską. Polacy sceptyczni?
... obniży się w ciągu najbliższego roku (o 14 p.p mniej niż w marcu 2023 r.). Z kolei trudności z opłacaniem rachunków (czasami lub przez większość czasu) ma 24% respondentów. W obliczu zbliżających się wyborów europejskich w 2024 r. większość Europejczyków (53%) chce, aby PE odgrywał ważniejszą rolę – pogląd ten podziela większość ...
-
Nowe technologie: 5 najważniejszych trendów na rok 2024
... posługiwanie się socjotechnikami podczas ataków. W Polsce, jak i innych krajach UE, do wzrostu znaczenia zabezpieczeń cyfrowych przyczyni się też ustawodawca, do 24 października 2024 będzie czas na wdrożenie dyrektywy unijnej NIS2. Wiele firm będzie musiało dokonać dokładnego audytu bezpieczeństwa i sprawdzić, na ile ...
-
Wigilia firmowa: oczekiwania vs rzeczywistość
... otrzymywanie prezentów (choćby w formie benefitów), lecz także okres, w którym firmy organizują okazjonalne akcje dla pracowników. Jeśli chodzi o działania charytatywne, to 24% respondentów przyznało, że te mają miejsce w ich firmie w okresie świątecznym. 45% odpowiedziało, że nic takiego się nie dzieje. 31% twierdzi ...
-
Cyberbezpieczeństwo. Prognozy Fortinet na 2024 rok
... o terytorium” nadal trwają, a wiele prowadzących ataki grup koncentruje się na tych samych celach i uruchamia kod oprogramowania ransomware często już w ciągu 24 godzin lub krócej od momentu udanego włamania do komputera. Jeszcze na początku bieżącego roku FBI wydało ostrzeżenie dla przedsiębiorstw na ...
-
4 najbardziej popularne mity o SEO i content marketingu
... się opinia, że najlepsze efekty przynoszą obszerne teksty. Według badań WhitePress z tezą tą zgadza się ponad połowa ekspertów SEO. Z kolei 24 proc. ankietowanych stwierdziło, że długość nie ma wpływu na pozycjonowanie, a co czwarty uznał, że kwestia ta zależy od rodzaju strony ...
-
Barszcz z uszkami, pierogi i karp. Tak smakuje polskie Boże Narodzenie
... Podkarpacia tę odpowiedź wskazało 78 proc. ankietowanych. To także jedna z ulubionych potraw młodszych respondentów. Wśród osób w wieku od 18 do 24 lat, pierogi wymieniło aż 71 proc., podczas gdy barszcz wskazało 45,2 proc. przedstawicieli tej grupy. Trzecie miejsce na podium należy ...
Tematy: Boże Narodzenie, święta, Wigilia, potrawy wigilijne, karp, karp wigilijny, pierogi, barszcz z uszkami -
Surowce krytyczne: Europa jest wciąż w tyle
... %). Co więcej, ustawa CRM stanowi, że co najmniej 40% rocznego zużycia w UE-27 musi pochodzić z rafinacji w UE. Okazuje się, że spośród 24 wymienionych materiałów, 21 nie spełnia jeszcze tego wymogu. Lista przykładów jest długa. Wszyscy zgadzamy się co do celów, ale zasoby ...
-
Europejczycy nadal zdecydowanie popierają Ukrainę
... którymi stoi UE, dwie kwestie wybijają się na czoło: z jednej strony imigracja, a z drugiej – wojna w Ukrainie. Następnie pojawia się sytuacja międzynarodowa (24 proc.), a po niej „rosnące ceny/inflacja/koszty życia” (20 proc. – czwarte miejsce, podczas gdy wiosną był to pierwszy problem). Europejczycy postrzegają UE ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
... 93,19% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w listopadzie wyniósł dla tej branży 24,3%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 18,05 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (13,4 mld kontaktów ...
-
Freelancer: jak i gdzie znajduje klientów?
... 17 proc. i 10 proc. badanych). Firmy korzystające z usług IT Specjaliści IT usługi świadczą najczęściej dla swojej branży – wskazało na nią 24 proc. badanych. Na drugim miejscu w kategorii głównych źródeł klientów znalazł się e-commerce (19 proc), a za nim marketing (11 proc.). Z kolei ...
-
Polskie rzemiosło: upadek czy jednak renesans?
... więcej jest bowiem tych, które powstały nie więcej niż 3 lata temu i w okresie od 4 do 7 lat temu (łącznie 49% w porównaniu do 24% wśród firm niezajmujących się rzemiosłem), a mniej tych o dłuższym stażu rynkowym. Wyjątkiem są tu firmy najstarsze, działające powyżej 25 lat – ich ...