-
3 filary cyberbezpieczeństwa firm
... Fortinet „2024 State of Operational Technology and Cybersecurity Report” wynika, że jedynie 24% organizacji nie mierzyło się w minionym roku z atakiem hakerów. 15% specjalistów od ... że ich organizacja była ofiarą 1-2 ataków, 30% było celem od 3 do 5 razy, 24% od 6 do 9, a 7% zaatakowano ponad 10 razy. Na szczególną uwagę zasługują przede wszystkim te ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VII 2024
... %) i interia.pl (46,82%). Na ostatnim miejscu infor.pl. Aplikacje audytowane Liderem zestawienia z lipca okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 27,24%. Aplikacja Jakdojade.pl z zasięgiem 11,09% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim WP Poczta z zasięgiem 5,87%. Pierwsza trójka analogicznie prezentowała ...
-
Inwestycje w CEE, czyli Polska nadrabia wyniki regionu
... okazała się sprzedaż Nowy Rynek E przez Skanska. Eastnine kupił budynek o powierzchni 24 100 mkw. za kwotę 79,3 mln euro. Znaczny udział sektora biurowego w ... największy, 32-procentowy, udział. Na trzecim miejscu uplasował się sektor przemysłowo-logistyczny, z wynikiem 24%. Jak dotąd w 2024 roku w regionie miały miejsce tylko 3 transakcje o wartości ...
-
Dlaczego praca za granicą ciągle nie traci popularności?
... dla pracowników wykonujących proste prace w ogrodnictwie i sadownictwie. Według badań ankietowych Trenkwaldera, respondenci byli zainteresowani pracą za granicą w branży produkcyjnej (24% proc.), logistycznej i magazynowej ( 19%proc.), hotelarskiej (10% proc.), gastronomicznej (7% proc.), w handlu ( 7 proc.). Na szóstym miejscu uplasowała się praca ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... na prasę. Najszybszy dwucyfrowy wzrost odnotowany został w przypadku reklamy zewnętrznej – blisko 24%. Nieco wolniej rosły przychody z reklamy kinowej – o 18,5%. Trzecie pod ... Publicis Groupe wynika, że udział nośników digitalowych w przychodach reklamowych wzrósł z 24,3% w pierwszym półroczu 2023 r. do 27% w bieżącym roku. W pierwszym półroczu 2024 ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja: jak przygotować na nią biznes?
... łańcuch dostaw (26%), sprzedaż i centra obsługi (25%), finanse i księgowość (25%) oraz zasoby ludzkie (24%). To pokazuje, że GenAI nie jest technologią zarezerwowaną dla jednej ... , 96% liderów biznesu uważa GenAI za kluczowy temat na poziomie zarządu, a 24% firm już wdrożyło zintegrowane narzędzia GenAI w skali, w porównaniu do zaledwie 6% w 2023 ...
-
GenAI w logistyce to raczej przyszłość niż rzeczywistość
... wynik osiągnięto także w planowaniu podaży (31% do 12%) oraz sprzedaży i operacjach (24% do 10%). Analizy dotyczące korzyści wynikających z wdrożeń AI w logistyce prowadzone są także w ... w dotychczasowych procesach (39%) oraz niewystarczające zaplecze technologiczne (26%), niezrozumienie (24%) i niechęć do podjęcia ryzyka (20%). Duże, badane przez ...
-
Smartfon Infinix ZERO 40 5G dostępny w Polsce
... Jest wyposażony w: zakrzywiony wyświetlacz AMOLED 144 Hz chroniony szkłem Corning® Gorilla® do 24 GB rozszerzonej pamięci RAM ultraszerokokątny obiektyw 120° z matrycą 50 Mpx – jako ... ’’ z częstotliwością odświeżania 144 Hz Pamięć 12/256 GB z możliwością rozszerzenia RAM do 24 GB Procesor MediaTek Dimensity D8200 Ultimate Główny aparat 108 Mpx ...
-
Brak ciekawych ofert pracy wyhamował rotację pracowników
... pracodawcy? 59 proc. respondentów najczęściej dociera do pracy autem. Niemal co czwarty (24 proc.) jeździ komunikacją miejską, a co piąty – rowerem (21 proc.). Z uwagi na ... próbie 1000 respondentów w wieku od 18 do 64 lat, pracujących minimum 24 godziny w tygodniu, zatrudnionych na podstawie umowy o prace, umów cywilnoprawnych lub samozatrudnionych, ...
Tematy: rynek pracy, tendencje na rynku pracy, badania pracodawców, zatrudnienie, wynagrodzenia, podwyżki wynagrodzeń, rekrutacja pracowników, rozwój zawodowy, poszukiwanie pracy, zmiana pracy, utrata pracy, Monitor Rynku Pracy, benefity pozapłacowe, benefity dla pracowników, świadczenia socjalne, satysfakcja z pracy -
Czy Polacy nadal oczekują podwyżki wynagrodzeń?
... wynagrodzenia spodziewa się 32 proc. osób o po 50-tce, w przypadku pracowników, którzy nie przekroczyli 24 roku życia jest to blisko 61 proc. Różnica między pokoleniami jest więc ... najmłodszego pokolenia. Dwa lata temu podwyżki spodziewało się 51 proc. respondentów do 24 roku życia, obecnie stanowią oni już 60,6 proc. Z porównania z badaniem sprzed ...
-
Niedobór talentów. Czy sztuczna inteligencja może pomóc?
... otrzymało od pracodawcy oferty podnoszenia kwalifikacji w zakresie AI, w porównaniu do 45 proc. z pokolenia Z i 43 proc. z pokolenia Y, czyli milenialsów. W Polsce zaledwie 24 proc. pracowników deklaruje, że pracodawca umożliwił im zdobycie kompetencji z tego obszaru. W tej kwestii także widać różnice w szansach poszczególnych pokoleń. Najczęściej ...
-
Parki handlowe deklasują centra
... Gorzów Wielkopolski (25 tys. m kw., BIG Shopping Centres), BIG Ostróda (24 tys. m kw., BIG Shopping Centers/Acteeum Group) oraz San Park Piaseczno w Mysiadle (18 ... zmniejszyła się o ponad 2%. W tym okresie klienci sklepów małoformatowych płacili za zakupy średnio 24,89 zł, co stanowi wzrost 7% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jeśli chodzi o średnią ...
-
Polski e-commerce 2004 vs 2024
... w wieku 15-24 lat (48,4%), podczas gdy dziś największy udział należy do najstarszych internautów, 55+ (24,9%). Jeśli chodzi o wielkość miejscowości zamieszkania, w 2004 roku dominowały osoby mieszkające w miastach do 20-tys (24,6%), a obecnie palma pierwszeństwa należy do mieszkańców wsi (37%). Wszystkie te zależności obserwujemy także ...
-
Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS. Nowy raport Elephate
... ) sugeruje, że strategie marketingowe wielu firm opierają się głównie na SEO i lojalności użytkowników. Ignorowanie ruchu z płatnych wyników wyszukiwania w branży SaaS – 24% stron firm SaaS nie generuje ruchu z płatnych wyników wyszukiwania – może być spowodowane wysokimi kosztami, pozyskiwania użytkowników przy pomocy tego kanału ...
-
Jesienna chandra rujnuje nastrój i nadwyręża budżet domowy
... potrzeby BIG InfoMonitor pokazuje, że więcej kobiet (39 proc.) niż mężczyzn (24 proc.) sięga po portfel w chwilach obniżonego nastroju. Największą skłonność do impulsywnych zakupów ... kojarzą się z komfortem. Kolejne miejsca zajmuje odzież (37 proc.) oraz kosmetyki (24 proc.). Z kolei 10 proc. respondentów przyznało, że obniżony nastrój skłania ...
-
Unia Europejska może liczyć na zaufanie obywateli?
... ma zaufanie do UE, co stanowi najwyższy wynik od 2007 r. Zaufanie do UE jest najwyższe wśród młodych ludzi w wieku 15–24 lat (59 proc.). 51 proc. Europejczyków stwierdziło, że ma zaufanie do Komisji Europejskiej, co stanowi kolejny 17-letni rekord. Prawie trzy ...
-
Polacy o wigilii wolnej od pracy i premii świątecznej
... obawa przed tym, że atmosfera na spotkaniu może być niezręczna lub niekomfortowa (24%), zbyt duża odległość do miejsca wydarzenia (21%), nielubienie tego typu ... regenerację. 31% respondentów deklaruje, że weźmie urlop we wszystkie dni robocze, a 24% planuje skorzystać z części dni wolnych. Jednocześnie 25% badanych zamierza pracować przez cały ten ...
-
EDR, MDR, XDR - które narzędzie najlepsze dla firmy?
... usług zarządzanych i ich klientów. Jednak zastosowanie narzędzia XDR w połączeniu z innymi rozwiązaniami, takimi jak SOAR czy SIEM, zapewnia ochronę przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, lepszą widoczność i szybsze reakcje. Pozwala spełnić różne wymagania bezpieczeństwa, obniżyć koszty i złożoność infrastruktury – podsumowuje Mateusz Ossowski ...
-
Sylwester 2024: jak go spędzimy?
... – 43%). Odwrotnego zdania, czyli popierających pełną wolność w zakresie korzystania z fajerwerków, jest 24% Polaków i w tym przypadku jest więcej mężczyzn (27%) niż kobiet (20%) ... całkowitym zakazem jest nieco więcej (36%), niż przeciwników takiego zakazu (24%). Przeciwnicy to częściej kobiety i osoby z najstarszego pokolenia, tzw. Baby boomers. ...
-
W T-Mobile nowa oferta na doładowania ze smartfonami w supercenie
... , można wybierać różne urządzenia. Warianty te możliwe są przy doładowaniach na 24 lub 36 miesięcy, a transparentność oferty pozwoli klientowi w łatwy sposób porównać cenę urządzenia ... telefon – bez żadnych faktur czy ryzyka wzrostu oprocentowania. Choć umowa obejmuje 24 lub 36 doładowań stałą kwotą, to dzięki elastycznej ofercie klient może ...
-
Workmonitor 2025: zaufanie do szefa kluczowe dla motywacji do pracy
... spotkał się co trzeci milenials (29 proc), co czwarty przedstawiciel pokolenia X (24 proc.), a wśród baby boomers zaledwie 16 proc. ankietowanych. Na liście szkoleń, ... CAWI). Badanie obejmuje osoby w wieku od 18 do 67 lat, pracujące przynajmniej 24 godziny w tygodniu, prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą i realizujące zlecenia na rzecz ...
-
Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów
... klasy ULCV (Ultra Large Container Vessel). Jednorazowo są one w stanie przemieścić nawet 24 346 TEU (TEU - ekwiwalent kontenera 20-stopowego). Natomiast jeśli na ocean miałyby trafić ... e-commerce nad Wisłą. Z grudniowego badania Mediapanel wynika, że odwiedziło go 18,24 mln osób, co odpowiada 61,3% internautów w Polsce. Pozostające na pozycji lidera ...
-
Rynek pracy czeka kolejna fala emigracji zarobkowej z Ukrainy
... przebywało ok. 1,884 mln Ukraińców. Według danych Straży Granicznej, w tym czasie (od 24 lutego 2022 r. do 20 lutego 2023 r.) do naszego kraju przyjechało 9,964 mln ... wskaźnik wśród krajów Unii Europejskiej. Chaos, który zapanował w naszym kraju po 24 lutego 2022 roku był sporym wyzwaniem. Początkowo kluczowe było zapewnienie noclegu i wsparcia w ...
-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
... po używane ubrania. Niemalże na równi są dwa motywy: finansowy (22%) i poszukiwania własnego stylu (24%). Z tym, że kupując używane ubrania można znaleźć coś oryginalnego, co nie jest dostępne w sklepach zgodziło się 24% Polaków. Wśród tych osób dominują kobiety (28% vs. 20% mężczyzn) i mieszkańcy największych miast (32%). ...
-
Co 10. nowa działalność jednoosobowa pochodzi z Ukrainy
... 9 w 2023 r. (3713). Spółki z kapitałem ukraińskim rejestrowane w 2024 r. działają przede wszystkim w handlu (24 proc.), budownictwie (16 proc.) oraz administrowaniu i działalności ... bez migracji. W latach 2015-2023 imigracja przyczyniła się do wzrostu PKB średnio o 0,24 pkt. proc. rocznie. Przewidywana większa skala migracji w przyszłości zwiększy ...
-
PKB w IV kw. 2024 wzrósł o 3,2% r/r
... się o 1,3% (wobec wzrostu w 3 kwartale 2024 r. o 0,1%). Stopa inwestycji (relacja nakładów brutto na środki trwałe do produktu krajowego brutto w cenach bieżących) wyniosła 24,0% wobec 24,9% przed rokiem. Wpływ popytu krajowego na gospodarkę był pozytywny i wyniósł +4,5 p. proc. (w 3 kwartale 2024 r. +4,2 p. proc.). Złożyły się na to pozytywne ...
-
Dyrektywa CSRD, czyli znacznie więcej niż przykry obowiązek
... badanych w Polsce, 56 proc. postrzega konieczność sprawozdawczości jako kolejny wydatek, 24 proc. jako instrument zarządzania ryzykiem, a jedna piąta jako źródło ... wyspecjalizowanych ekspertów. W Polsce i krajach bałtyckich sytuacja wygląda podobnie – odpowiednio 38 proc., 24 proc. i 18 proc. firm podejmuje powyższe działania. Na ten moment, w ...
-
Co trzecia firma planuje rekrutacje pracowników w II kw. 2025 roku
... pozyskiwanie nowych rąk do pracy. Największy apetyt na powiększanie zespołów deklarują pracodawcy branży finansów i nieruchomości (+24%), gdzie prognoza jest najwyższa od 1,5 roku, nauk przyrodniczych & opieki zdrowotnej (+24%) z wynikiem najwyższym od roku oraz transportu, logistyki & motoryzacji (+23%). Wiele nowych rekrutacji planują także firmy ...
-
Rynek prywatnych akademików w Polsce z dużym potencjałem
... potencjał inwestycyjny. Według raportu, w roku akademickim 2023/24 w Polsce studiowało 1,24 miliona studentów, w tym ponad 107 tysięcy studentów zagranicznych, co stanowi ... Polsce to tylko 1%. Polska jest piątym największym rynkiem studenckim w UE z 1,24 mln studentów, w tym 8,6% to studenci zagraniczni. Preferencje mieszkaniowe polskich studentów ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
... wybierają płatności BNPL przy zakupie elektroniki (55,4%), odzieży i obuwia (47,4%) oraz produktów do domu i ogrodu (33,7%). Blisko co czwarte zakupy (24,5%) przy użyciu tego rodzaju finansowania mieszczą się w kwocie 301-500 zł, a podobnie jest w przypadku zakupów w granicach 201-301 zł (23,4%). Częstotliwość korzystania ...
-
Miejski, górski, szosowy czy elektryczny? Oto aktualne ceny rowerów
... pojazd w ciągu najbliższego roku. Polacy najczęściej posiadają rower miejski (46% wskazań) oraz popularnego „górala” (24%). Nowy rower miejski za mniej niż 1000 zł W kategorii rowerów miejskich ... wydatek 4399 zł. W grupie docelowej 9-14 lat powszechne są już rowery o średnicy koła 24 cali. Ta kategoria ma zarazem największy zakres cen, bo od 999 zł ...
-
Kobiety wciąż dyskryminowane na rynku pracy
... kolei Polski Instytut Ekonomiczny wyliczył, że w zarządach spółek giełdowych ten odsetek spada do 24 proc., choć w całej Unii Europejskiej wynosi blisko 35 proc. Zespół prof. Joanny ... 1000 respondentów w wieku od 18 do 64 lat, pracujących minimum 24 godziny w tygodniu, zatrudnione na podstawie umowy o pracę, umów cywilnoprawnych, samozatrudnione ...
-
Zetki za zrównaniem wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn
... niezależnie od płci – 54 proc. – znajdziemy wśród najmłodszych badanych, w wieku od 18 do 24 lat. Przeciw jest 29 proc., a niezdecydowani stanowią 17 proc. Tylko 13 proc. ... zwolenniczek równego oskładkowania jest wśród najmłodszych badanych – 41 proc. wśród osób od 18 do 24 lat (20 proc. jest przeciw, 39 proc. niezdecydowanych) i 42 proc. wśród osób ...
-
Smartfony Google Pixel już w T-Mobile
... wyborze umowy abonamentowej jak i bez abonamentu. Urządzenia Google Pixel będzie można kupić m.in. w abonamencie z dopasowanym planem taryfowym, w ofercie na 12, 24 i 36 rat, zarówno w ofercie dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
-
GUS: ceny produktów rolnych w III 2025 wzrosły o 10% r/r
... (o 5,2%). W marcu 2025 r. za ziemniaki w skupie płacono 138,58 zł za dt, tj. o 24,6% więcej niż w poprzednim miesiącu i o 0,2% – niż w analogicznym okresie ub. roku. Na targowiskach ... w skali miesiąca i o 38,4% – w skali roku. Na targowiskach żywiec wołowy (12,24 zł za kg) sprzedawano taniej w porównaniu z lutym br. (o 0,2%), ale drożej w stosunku ...