-
Pakiety internetowe Plus na komórkę
... musi wpisać w swoim telefonie odpowiedni kod aktywacyjny, a następnie nacisnąć przycisk „zadzwoń”. Aktywacja wybranego pakietu na koncie użytkownika następuje najpóźniej w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania przez Polkomtel kodu. O aktywacji wybranego pakietu użytkownik zostanie powiadomiony zwrotną wiadomością SMS. Pakiety są ważne przez ...
-
Producenci napojów a kryzys
... dla wartości). Kolejne dwa ważne smaki to pomarańcza oraz cytryna, których udział wolumenowy w okresie kwiecień 2008 r. - marzec 2009 r. wyniósł odpowiednio: 24,9 proc. oraz 33 proc., zaś wartościowy: 28,6 proc. oraz 36,7 proc. Napoje energetyzujące Polacy coraz częściej decydują się na "energetyczne ...
-
Koniunktura konsumencka V 2009
... Główny Urząd Statystyczny. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się tylko o 0,6 p.proc. osiągając poziom –24,3 p.proc., który był jednak w dalszym ciągu niższy niż na początku roku (–18,9 p.proc. w styczniu 2009 r.). W podobny sposób kształtował się wyprzedzający ...
-
Poczta Polska: jakość usług w 2008
... w 2008 r. dotyczyło listów poleconych (ponad 74% wszystkich reklamacji). Najmniej reklamacji złożono w zakresie przesyłek z zadeklarowaną wartością (listy wartościowe - 0,24%, paczki wartościowe – 0,76%). Ponad 95% reklamacji powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym dotyczyło zaginięć przesyłek/przekazów pocztowych. Najmniej reklamacji ...
-
Tydzień 22/2009 (25-31.05.2009)
Optymistycznie (na tle światowej i europejskiej gospodarki) wyglądają ostatnio opublikowane dane za I kwartał. Według GUS polski PKB w pierwszym kwartale 2009 roku, wzrósł o 0,8% r/r (przy czym o 0,4% kw/kw). Z tych danych GUS wynika, że głównym czynnikiem wzrostu pozostaje popyt krajowy. Wynik (liczony r/r) powyżej zera ma jeszcze w Europie tylko ...
-
Firmy skandynawskie najlepiej wypłacalne
... różnice pomiędzy przedsiębiorstwami z dziewięciu europejskich badanych państw w kwestii oficjalnie obowiązujących warunków płatności. Dla przykładu, niemieckie firmy udzielają kredytu kupieckiego na 24 dni, szwedzkie zaś na 30, a najdłuższe okresy płatności obowiązują we Włoszech oraz w Hiszpanii – odpowiednio 67 i 75 dni. Najgorzej ocenianymi ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce - maj 2009
... do 20 maja br. (czyli od dnia poprzedniego raportu) trzymiesięczna stopa WIBOR, która jest podstawą oprocentowania większości kredytów złotowych wzrosła o 24 pkt bazowe z 4,22 do 4,56 proc. Zdaniem Emila Szwedy, analityka Open Finance, tym samym jasnym stało się, że rynek pieniężny ...
-
Kryzys a rynek pracy w I kw. 2009
... 45 roku życia – wzrost z 13% na 15%. Spada natomiast liczba kandydatów wśród, poszukiwanych na rynku, przedstawicieli handlowych (spadek z 32% na 24%). Aż 55% ofert pracy Agencja Work Express kieruje obecnie do handlowców. Spada też liczba kandydatów wśród osób bez doświadczenia zawodowego ...
-
Monitor BenQ SE 2241 z tunerem TV
... w zestaw gniazd wejściowych: komponent, kompozyt, S-Video, D-Sub, DVI oraz HDMI. Monitor jest dostępny w Polsce od połowy czerwca 2009 r. z gwarancją na 24 miesiąc w trybie door-to-door.
-
Małe sklepy ustępują hipermarketom
... wcześniej było ich odpowiednio: 246 i 3567. W poprzednim roku tempo przyrostu liczby hipermarketów i supermarketów było podobne. Hipermarketów było w 2006 r. 222, a w 2007 o 24 więcej. Liczba supermarketów wzrosła w tym samym okresie z 3199 do 3567. Sytuacja w handlu tradycyjnym jest zróżnicowana w zależności od wielkości sklepu. Przybywa ...
-
Tydzień 23/2009 (01-07.06.2009)
Eksperci zwracają uwagę na deficyt sektora finansów publicznych i w ich ocenie w tym roku wyniesie on 5,3%, a w przyszłym roku będzie jeszcze wyższy. Także w ich prognozie już w tym roku dług publiczny przekroczy pierwszy próg ostrożnościowy - 50%, a w roku przyszłym 55%. W pierwszych czterech miesiącach roku dochody budżetu wyniosły 89,3 mld zł ( ...
-
Perspektywy zatrudnienia III kw. 2009
... z analogicznym okresem 2008 r., widoczne są spadki we wszystkich 6 regionach, w tym zdecydowany spadek prognozy o 25 punktów procentowych, w regionie Centralnym i Północnym oraz o 24 punkty w regionie Południowym. III kwartał 2009 r. to nie najlepszy czas dla osób szukających pracy w przypadku większej liczby krajów. Pracodawcy w 11 ...
-
Strona www a promocja firmy w sieci
... . Wygląd strony WWW Firmowy serwis WWW jest źródłem wszelkiego rodzaju informacji dla potencjalnych klientów oraz kontrahentów. Prezentuje ofertę firmy przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a dostęp do niej mają wszyscy Internauci. Strona powinna być zatem atrakcyjna dla odbiorcy, zarówno pod ...
-
Coaching a strategia firmy
... . Pytania, które można sformułować w celu stworzenia menedżerowi inspiracji do przemyślenia tego problemu to: Jakie cele w ciągu następnego okresu (np. 3, 6, 12, 24 miesięcy) powinien pomóc ci zrealizować każdy z głównych interesariuszy? Jakie warunki muszą zostać spełnione w celu zapewnienia jak najwyższej efektywności waszej współpracy ...
-
Wyższe stanowiska: kobiety bez szans?
... go osiągnąć w aktualnym miejscu pracy. Wśród tej grupy jest 84% mężczyzn i 64% kobiet. Co piąty ankietowany w Polsce jest innego zdania. 24% kobiet i 13% mężczyzn nie oczekuje awansu w aktualnym miejscu pracy. 61% respondentów na świecie oczekuje, że osiągnie lub już osiągnęła poziom ...
-
Tydzień 24/2009 (08-14.06.2009)
... handlu i turystyki i jest właścicielem m.in. sieci biur podróży Thomas Cook, domów towarowych Karstadt, sieci wysyłkowej Quelle oraz telewizji zakupowej HSE 24. Niemiecki rząd odmówił udzielenia pożyczki (630 mln euro). Komentarz do wydarzeń gospodarczych JAKA BĘDZIE CENA ROSYJSKIEJ POMOCY DLA NIEMIECKIEGO OPLA ...
-
Inflacja V 2009
... . należało zapłacić o 1,2% więcej. Niższe niż przed miesiącem były ceny warzyw (o 0,7%). Wraz z sezonowo rosnącą podażą obniżyły się ceny ogórków (o 33,2%) i pomidorów (o 24,5%). Po wzroście utrzymującym się od września 2008 r., w maju br. zanotowano spadek cen cukru (o 0,6%). Potaniały artykuły w grupie „jogurty, śmietana, napoje i desery ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
... w Polsce. Prasa Z raportu wynika, że globalny rynek reklamy prasowej odnotował spadek o 8,7 procent w 2008 roku, a w następnych trzech latach zmniejszy się o dodatkowe 24 procent. Wydatki na reklamę w 2013 roku osiągną tym samym poziom 83,5 miliardów USD, co oznacza 4,5 procentowy spadek rok do roku ...
-
Reklamy video w Internecie nudne
... na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 24 do 30 marca 2009 roku.
-
Produkcja w Polsce V 2009
... W porównaniu z kwietniem br. produkcja wzrosła w jednostkach zajmujących się głównie robotami związanymi z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej – o 24,7%, natomiast nieznaczny spadek odnotowano w przedsiębiorstwach, których podstawowym rodzajem działalności są roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków – o 0,3% oraz roboty budowlane ...
-
Tydzień 25/2009 (15-21.06.2009)
... lat i jego koszt szacuje się na bilion USD. Ogólna wartość chińskiej wymiany handlowej w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2009 roku spadła o 24,7 % r/r. Teraz Chiny silnie stymulują wewnętrzny popyt, zalecają kupna własnych dóbr, wprowadzają nakaz wykorzystywania dóbr rodzimej produkcji przez firmy, korzystające ...
-
Tydzień 25/2009 (15-21.06.2009)
Polska gospodarka nie jest jedyną wyspą nie zalaną przez skutki światowego kryzysu. Nie jest z nią tak dobrze jak chcielibyśmy, ale jest ona w lepszym stanie, niż wiele podobnych nam krajów. Wyniki pierwszego kwartału wykazały niewielki, ale jednak wzrost PKB (0,8% - wg polskiej metodologii i 1,9% według Eurostat-u). Nie wiadomo jaki będzie II ...
-
Bezrobocie w Polsce V 2009
... ,9%, przed rokiem - 76,7%). Spośród osób nowo zarejestrowanych 27,4% stanowiły osoby dotychczas niepracujące (przed miesiącem 23,1% i 31,0% przed rokiem). Osoby do 24 roku życia stanowiły 35,6% ogólnej liczby nowo zarejestrowanych (przed miesiącem – 32,1%, przed rokiem - 37,9%). Odsetek nowo zarejestrowanych osób w okresie do ...
-
Koniunktura konsumencka VI 2009
... . Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, nie zwiększył się, utrzymując osiągnięty miesiąc wcześniej poziom –24,3 p.proc. W porównaniu do marca, w którym zanotowano najniższe wartości wskaźnika, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej poprawił się o 6,1 p.proc., ale w dalszym ...
-
Rynek IT boleśnie odczuwa kryzys
... następnych kwartałów 2009 r. Rekordowe spadki Z badań wynika, że największe spadki w pierwszym kwartale wykazała informatyka sektora publicznego, tym razem na poziomie 24,3%. Był on jeszcze większy niż ogółem w 2008 r. (6,7% rdr). Zatem na przełomie lat 2008-2009 sektor publiczny jeszcze nie nabrał nowych sił ...
-
Tydzień 26/2009 (22-28.06.2009)
Ostatnie dni w polskiej polityce to próba pokazania nam, jakie są problemy w finansach publicznych i tego, co nas czeka w najbliższym półroczu. Planowany deficyt budżetowy na ten rok (18,2 mld zł) jest nie do utrzymania, nawet mimo cięć w rządowych wydatkach na poziomie 19,7 mld zł dokonanych na początku roku. Kolejne cięcia w resortach mają dać ...
-
Dzienniki telewizyjne V 2009
... to właśnie w „Wiadomościach” i „Panoramie” reprezentanci Libertas pojawiali się najczęściej. Dysproporcja w porównaniu z pozostałymi serwisami informacyjnymi jest druzgocąca. W „Panoramie” – 24 razy, w „Wiadomościach 23 razy wypowiadali się reprezentanci Libertas. Natomiast w „Faktach” i w „Wydarzeniach” po 5 razy głos zabierali przedstawiciele ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-VI 2009
... efektywności i przynoszeniu zysku, a nie na mirażu stanu posiadania.” Społeczne skutki upadłości Upadłość opisywanych firm pociągnęła za sobą utratę co najmniej 24 tysięcy miejsc pracy (w oparciu o dane o zatrudnieniu ze 160 (z 290) opisywanych przedsiębiorstw). Nie jest to może liczba szokująca w porównaniu do skali ...
-
(Nie)bezpieczna sieć Wi-Fi
... płatności za połączenie internetowe. I tutaj czeka Cię pierwsza niespodzianka – cena zazwyczaj jest astronomiczna. Niektóre hotele żądają nawet 100 zł za 24 godziny dostępu do Internetu. Tyle samo, ile w domu płacisz miesięcznie za bardzo szybkie połączenie. Jednak teraz jesteś w na wakacjach i nie ...
-
Monitor EIZO FORIS FX2431
... z serii FORIS. Pierwszy model z tej rodziny, który pojawi się a polskim rynku to FX2431. Monitor umożliwia wyświetlanie obrazu HD o rozdzielczości 1080/24p. 24,1” FORIS FX2431 posiada dwa wejścia HDMI, do których można podłączyć takie urządzenia, jak odtwarzacz Blu-Ray, konsole do gier nowej generacji ...
-
Tydzień 27/2009 (29.06-05.07.2009)
... . Dziś amerykański pieniądz nie jest już obdarzany takim zaufaniem jak kiedyś. W zakończonym 30 czerwca roku budżetowym Kalifornia miała deficyt w wysokości 24,3 mld USD. Według prognoz dziura budżetowa w tym roku wzrośnie o 7 mld USD. Gazprom podpisał z Azerbejdżanem (w trakcie przebywającego tam z oficjalną wizytą prezydenta ...
-
Nawigacja GPS Lark FreeBird 50.1
... po wyjęciu z pudełka jest gotowa do użytku. Lark FreeBird 50.1 dostępny jest w sklepach od ok. 10 lipca 2009 r. z gwarancją na 24 miesiące. Specyfikacja techniczna: Ekran dotykowy o przekątnej 5-cali i rozdzielczości 480x272 Procesor Centrality Atlas III, 396 MHz Pamięć 64 MB SDRAM Wbudowana ...
-
Rynek telewizyjny I-VI 2009
... tegoroczne „Fakty” (TVN, 26.01) zgromadziły 4,3 mln widzów przy udziałach na poziomie 30%, a „Wydarzenia” (Polsat, 08.02) - 3,3 mln przy udziałach 24%. Z kategorii rozrywka w pierwszej dziesiątce uplasował się program „Jaka to melodia”, który przyciągnął przed telewizory średnio 6,4 mln osób (48%) oraz druga ...
-
Venture capital: kryzys zmienia trendy
... aparatury medycznej, w którym zwiększenie inwestycji deklarowało 37% badanych. Trzecie miejsce zajmują nowe media (26%), a dalsze – dobra konsumpcyjne i biofarmaceutyki (24%) oraz oprogramowanie (22%). Inwestorzy venture capital są mniej optymistycznie nastawieni względem bardziej rozwiniętych sektorów, takich jak telekomunikacja czy półprzewodniki ...
-
Dostawcy Internetu: jakość obsługi klienta
... od 28 kwietnia do 8 maja 2009 roku. W tym czasie klienci odwiedzili 57 punktów. 75,4 proc. odwiedzonych placówek stanowiły sklepy/salony sprzedaży, a 24,6 proc. biura obsługi klienta. W 57,9 proc. przypadków konsultacja dotyczyła mobilnego dostępu do Internetu, a 42,1 proc. łącz stacjonarnych.