-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
... ? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali analitycy Picodi.com, którzy sprawdzili, jak zmieniało się zainteresowanie wyprzedażami Black Friday na przestrzeni ostatnich lat i przeprowadzili na ten temat ankietę wśród internautów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co kupujący myślą o Black Friday? Z jakich powodów niektórzy ...
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
... proc. ankietowanych, dziś jest 20 proc. Najmniej odporni na impulsywne zakupy są dobrze zarabiający mężczyźni z niższym wykształceniem w wieku około 40 lat Drogie zakupy bez planu częściej zdarza się robić mężczyznom (57 proc.) niż kobietom (49 proc.). Prawdopodobieństwo takich zachowań szczególnie wzrasta ...
-
Czego biznes chce od CFO? Nowe wyzwania dyrektora finansowego
... odpowiadają na coraz bardziej wymagające potrzeby swoich interesariuszy. Ostatnie lata pokazały także, jak ważna jest rola CFO w organizacji - na przestrzeni lat dyrektorzy finansowi stali się fundamentem podejmowanych decyzji. Jednak, aby nadążyć za rosnącymi wymaganiami i osiągnąć sukces, CFOs muszą zasadniczo zmodyfikować swoje ...
-
Boże Narodzenie 2021: 60% Polaków wyda na prezent maksymalnie 100 zł
... Ariadna w terminie 19-22 listopada 2021 roku na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1079 osób. Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... wszelkich operacji marketingowych i kształtowania odpowiednich doświadczeń będzie zależał od skutecznego połączenia kompetencji analitycznych, kreatywnych oraz technologicznych. Jeszcze 10 lat temu było to nie do pomyślenia, ale raport Deloitte pokazuje, że współcześnie zarządzający działami marketingu często postrzegają zdolności analityczne ...
-
EY: Polacy boją się o finanse, pracę i efektywność szczepień
... przygotowana przez EY Polska przeprowadzona została w dniach od 29 września do 6 października 2021 roku na grupie 1001 osób w wieku 18-65 lat.
-
Ericsson: dokąd zmierza sieć 5G i Internet Rzeczy?
... .: Jaka przyszłość rysuje się przed siecią 5G? W którym kierunku rozwija się Internet Rzeczy? Ile pożyczek przyznano w porównaniu z analogicznymi okresami poprzednich lat? Przesłankę, że 5G stanie się najszybciej wdrożoną generacją technologii mobilnej w dotychczasowej historii, wzmacnia prognoza szacująca osiągnięcie blisko 660 mln subskrypcji ...
-
Polacy o wzrostach cen. Dlaczego jest tak drogo?
... Inquiry. Porównanie tegorocznych danych z badaniem z 2019 roku pokazuje, że obecne podwyżki cen są o wiele bardziej odczuwalne niż te sprzed dwóch lat. Największy wzrost cen respondenci badania odnotowali w przypadku pieczywa oraz mięsa i wędlin. Aż 8 na 10 Polaków wskazuje na znaczny wzrost cen ...
-
Konsumenci wybrali najbardziej prospołeczne sieci handlowe w Polsce
... . W segmencie cash & carry zwycięzcą została sieć MAKRO. Z kolei w grupie sklepów z art. budowlanymi najlepsza okazała się Castorama. Wskazane sieci od wielu lat wyróżniają się na tym polu. Poważnie traktują zobowiązania wobec swoich interesariuszy, szczególnie prowadząc otwartą politykę w kwestiach ekologii, co – jak widać ...
-
Natknąłeś się na kod QR? Zastanów się zanim go zeskanujesz
Kody QR mają już 26 lat, a ich popularność wzrosła w trakcie pandemii. Oprócz niewątpliwych zalet, niosą ze sobą także zagrożenia. Mogą być wykorzystywane przez cyberprzestępców - ostrzegają eksperci ...
-
W Black Friday średnie obniżki cen na poziomie 3,6 proc.
... tekstu dowiesz się m.in.: O ile niższe były ceny w czasie Black Friday 2021? Jakich produktów dotyczyły największe obniżki cen? Od kilku lat polscy konsumenci doskonale wiedzą, co Black Friday oznacza w handlowym kalendarzu. Dzień ten rozpoczyna gorący przedświąteczny okres zakupowy. Coraz więcej klientów ...
-
Świąteczne wyszukiwania w Google - kiedy, jak i czego szukają Polacy?
... % - porównywarki cen, a aż 41% interesują strony internetowe z opiniami konsumentów (Badanie Data Reportal, Polska, 2020, Poland; respondenci w wieku 16 do 64 lat). Zgodnie z danymi z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej w 2021 już 84% respondentów zadeklarowało, że robi zakupy przez internet, a 71% z nich robi je ...
-
Praca w obsłudze klienta: dominuje stres czy satysfakcja?
... dostałeś podwyżkę”? Okazuje się, że 20% pracowników działów obsługi klienta nigdy nie otrzymało podwyżki. 65% otrzymało podwyżkę w ciągu ostatnich dwóch lat, w tym 20% w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Ani gorzej, ani lepiej niż przed pandemią Na początku pandemii wydawało się, że sytuacja ...
-
Phishing: cyberprzestępcy wykorzystują lęk przed Omikron
... w nim danych, które mogą wykorzystać do kradzieży tożsamości – ostrzega Kamil Sadkowski z ESET. Otrzymałem maila – co teraz? Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa od lat dostrzegają wzmożoną aktywność cyberprzestępców koncentrującą się wokół aktualnych wydarzeń, a oszuści chętnie wykorzystują do swoich celów popularne na całym świecie wydarzenia ...
-
Użytkownicy Office 365 celem ataków phishingowych
... liczbie ataków typu „phishing OAuth” (phishing na zgodę) wymierzonych w pracowników zdalnych. Według obiegowych opinii autorzy ataków phishingowych posługują się od lat tymi samymi metodami, co nie jest prawdą. Najnowszy atak na użytkowników Office 365 pokazuje, że napastnicy sięgają po coraz bardziej ...
-
70% pracowników chce skrócić tydzień pracy
... godzin. Nota metodologiczna: Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna w dniach 1-4 października 2021 roku. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa N=1090 osób od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.
-
Ile wydamy na Boże Narodzenie 2021?
... przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 22-23 listopada 2021 r. metodą ankiety online na grupie 899 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
-
PLAY NOW TV i PLAY NOW: w prezencie odkodowany pakiet Extra
Play ma w prezencie świątecznym dla użytkowników PLAY NOW TV i PLAY NOW darmowy dostęp do pakietu Extra na cały miesiąc bez opłat. Użytkownicy PLAY NOW TV BOX otrzymają także bezpłatny dostęp do platformy Viaplay. Wszyscy użytkownicy PLAY NOW TV i PLAY NOW mogą cieszyć się dostępem do ponad 30 kanałów z pakietu Extra przez miesiąc bez opłat. ...
-
Sklepy dyskontowe na fali popularności
... dyskontowych lokalizowaniem sklepów w ramach tradycyjnych centrów handlowych. Sieci dyskontowe coraz częściej wchodzą także do galerii handlowych, których właściciele jeszcze kilka lat temu niechętnie decydowali się na wprowadzanie marek ekonomicznych do swoich obiektów. Obserwowana zmiana zachowań konsumentów, a także coraz silniejsza pozycja tego ...
-
Rekrutację pracowników na początku 2022 roku planuje aż 43% firm
... jeszcze bardziej pogłębić skalę niedoboru talentów w Polsce. Jednocześnie przedsiębiorcy powinni uzbroić się w cierpliwość, ponieważ w dobie największego od 15 lat deficytu talentów znalezienie pracownika dysponującego pożądanymi umiejętnościami może być procesem długotrwałym i niełatwym. W czasach trwającego nadal globalnego zagrożenia zdrowotnego ...
-
Polska branża automotive z potencjałem na rozwój eksportu
... pierwszy plan poszli nasi południowi sąsiedzi. Czesi, Słowacy czy Rumuni i Węgrzy podobnie myślą jak my i mają podobną historię gospodarczą ostatnich lat. Dużo nas łączy. Oczywiście czynnikiem kluczowym dla nas, ale i większości motofirm, jest obecność sektora automotive w danym kraju oraz to, jak ...
-
Marketing internetowy. Jak wyglądał rok 2021?
... . Zaledwie kilka z nich była powtarzalna – na czele z Core Web Vitals oraz UX (lub raczej: SXO). UX-owy trend istnieje od kilku lat, jednak ze względu na wdrożenie Page Experience i wskaźników Core Web Vitals przyśpieszył on w 2021 roku. Nie byliśmy świadkami rewolucji, ale ...
-
Zakupy w sklepie i obiad w restauracji budzą największe obawy Polaków
... tylko 13 proc. ankietowanych. Niemal połowa uczestników światowego badania Deloitte ocenia, że ich sytuacja finansowa ulegnie poprawie w ciągu najbliższych trzech lat, a jednocześnie 42 proc. odkłada na później poważne zakupy. Największymi optymistami są Brazylijczycy i Hindusi, a najmniejszymi Japończycy. W Polsce te wskazania pozostają na ...
-
Co czeka e-commerce w 2022 roku?
... kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022? Oto przewidywania IdoSell. Handel internetowy w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco przyspieszył. Jak wynika z raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2021", już 77 proc. Polaków (użytkowników internetu) robi zakupy online. Jak wynika ...
-
Q-commerce: nadchodzi darmowa dostawa do 2.00 w nocy
... Piotr Szymoński. Analizy rynkowe mówią, że stale rosnąca popularność zakupów zamawianych w sieci spowoduje, że do 2026 roku, na przestrzeni zaledwie 6 lat wartość sprzedaży przez internet wzrośnie w Polsce dwukrotnie. Prognozy wskazują, że sektor e-comerce ma przed sobą okres regularnego wzrostu. W naszym kraju ...
-
4 prognozy technologiczne na rok 2022 i kolejne lata wg Cisco
Innowacje, które pojawiają się w trudnych czasach, często nie są jedynie odpowiedzią na potrzebę chwili, ale znacząco wpływają na to jak żyjemy i pracujemy również w dłuższej perspektywie. Wzrost wykorzystania aplikacji, rozwój medycyny w oparciu o technologie, współpraca hybrydowa czy metawersum to tylko kilka przykładów zmian jakich ...
-
Pandemia przenosi sektor MŚP do chmury
... wynika, że obecnie z rozwiązań chmurowych w Polsce korzysta już co czwarta firma. To niemal podwójny wzrost w stosunku do wyników sprzed dwóch lat, gdy podobną deklarację składało jedynie 11 proc. Badanie Intel i OVHcloud doprecyzowuje dodatkowo, że w aż 41 proc. badanych firm pandemia wywołała ...
-
Prywatne akademiki z potencjałem na rozwój
... Savills pt. „European Student Housing” wynika, że według danych Oxford Economics po dekadzie spadków całkowita liczba młodych Europejczyków w wieku 20-29 lat w największych miastach uniwersyteckich zaczęła się stabilizować i wzrastać od 2017 r. W ośrodkach, w których występuje ograniczona podaż akademików, rosnący popyt ostatecznie spowoduje presję ...
-
Rynek pracy: jak radzi sobie kobieta-inżynier?
... ? Kobiety, które realizują się na stanowiskach inżynierskich czy w branży high tech pochodzą zazwyczaj z dużego lub średniego miasta, mają po 25-45 lat i posiadają wykształcenie wyższe, choć w 53% nie jest ono tożsame z wykonywanym przez nie zawodem. Pracę zaczynają zwykle przed ukończeniem studiów (73 ...
-
Dzieci w sieci: jakich treści szukają online?
... zapewnienia dzieciom pozytywnych doświadczeń online firma Kaspersky zaleca rodzicom następujące działania: Zaangażuj się w aktywność online swojego dziecka już od najmłodszych lat. Dzięki temu, jako rodzic, będziesz mógł dokładnie poznać jego zainteresowania i hobby, co pomoże w budowaniu i utrzymywaniu silnych więzi. Ustal wyraźne zasady ...
-
Sylwester 2019 vs 2021. Co się zmieniło?
... zaświadczenia oraz niezaszczepieni posiadający negatywny wynik testu. Wszystko drożeje, a wyjazdy sylwestrowe? Inflacja sprawia, że tegoroczne święta będą najdroższe od wielu lat. Noclegi w hotelach oraz loty na razie utrzymują się jednak na podobnym co w poprzednich latach poziomie. Eksperci rankomat.pl sprawdzili się ...
-
Co trzeci Polak przewidział, że pandemia nie skończy się w 2021 roku
... Polaków" przeprowadziła firma Maison&Partners na zlecenie BIG InfoMonitor w okresie 11-15 grudnia 2020 r. na reprezentatywnej próbie 1106 Polaków w wieku od 18 lat wzwyż, metodą CAWI.
-
HoReCa 2021: niższa sprzedaż, wyższe koszty i brak pracowników
... pandemii, wartość polskiego rynku HoReCa w 2020 r. zmalała o 32,1 proc. w stosunku do 2019, ta branża odbuduje się w pełni dopiero za kilka lat, wynika z najnowszego raportu PMR Market Expres. Ponad 600 dni pandemii dało w kość zarówno pracodawcom z sektora HoReCa, jak i pracownikom zakwaterowania oraz ...
-
Ubezpieczenia dla firm w 2022 r.: jakie ceny, ryzyka, problemy?
... . Drugi rok pandemii uwidocznił nam te zależności jeszcze bardziej niż poprzedni. Czołówkę najważniejszych ryzyk, z którymi muszą zmierzyć się firmy od lat okupują: przerwy w działalności, cyberataki, katastrofy naturalne oraz zmiany legislacyjne i rynkowe. Tak wynika z analiz prowadzonych co roku przez Allianz (Allianz Risk ...
-
Czy łatwo sprzedać i warto kupić odnowiony smartfon?
Wprawdzie 3 na 4 Polaków deklaruje, że nigdy nie kupiło telefonu z drugiej ręki, to jednocześnie aż 6 na 10 z nas przyznaje, że rozważyłoby zakup odnowionego smartfona, o ile stanem przypominałby do złudzenia nowy egzemplarz. Motywacją do podjęcia takiej decyzji byłaby przede wszystkim niższa cena, względy ekologiczne nie są da nas aż tak ważne, ...