-
Konsument w UE ufa reklamom
... zbliżony do europejskiego. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone zostało na terenie 27 państw członkowskich UE, metodą wywiadu bezpośredniego, wśród osób powyżej 18 roku życia. Dodatkowym czynnikiem warunkującym udział w badaniu było posiadanie wcześniejszego doświadczenia dotyczącego dokonania zakupu danego produktu. W całej UE ogólna liczba ...
-
Google Insights for Search po polsku
Firma Google wprowadziła 18 sierpnia 2009 r. polską wersję językową usługi Statystyki wyszukiwarki Google (Insights for Search). Statystyki wyszukiwarki to bezpłatne narzędzie do śledzenia trendów w ...
-
Monitory HD Acer P5
Acer P5 to seria monitorów do zastosowań multimedialnych oraz do gier. Seria obejmuje cztery modele, o przekątnych 23, 22, 20 oraz 18,5 cala, w formacie 16:9 oraz rozdzielczość, w zależności od modelu: HD albo Full HD. Wszystkie monitory posiadają podświetlany panel dotykowy. Panel Acer ...
-
Szkodliwe progamy: 52% działa tylko dobę
... . To tłumaczy znaczący wzrost liczby nowych zagrożeń wykrytych przez PandaLabs: w ciągu 20 lat działalności firmy, do roku 2008, wykryto ich 18 milionów. Do 31 lipca 2009 roku liczba ta podskoczyła aż do 30 milionów. Według Luisa Corronsa, dyrektora technicznego PandaLabs: „To ...
-
Poszukiwanie pracy: Internet najlepszy?
... .pl pokazuje również, że ponad 21% osób poszukujących obecnie pracy utraciło swoje dotychczasowe posady w wyniku zwolnień w przedsiębiorstwach. Niewiele mniej, bo 18% osób samodzielnie zrezygnowało z zajmowanego stanowiska. Sposoby poszukiwania pracy Ponad 96% respondentów zadeklarowało, że sieć jest jednym z miejsc, w których zamierzają rozejrzeć ...
-
Praca tymczasowa: profil pracownika
... . Zdaniem ekspertów sprzyjające mogą okazać się również najnowsze regulacje prawne, które mają wydłużyć możliwy okres zatrudnienia u jednego pracodawcy z 12 do 18 miesięcy. Kolejna zmiana to zniesienie niektórych ograniczeń związanych ze zwolnieniami grupowymi. Obecnie firmy, które w ciągu ostatnich 6 miesięcy przeprowadziły zwolnienia grupowe ...
-
Aktywność pracowników w sieci a reputacja firmy
... Jacek Kuchenbeker. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone telefonicznie i online. Badanie telefonicznie zostało przeprowadzone w kwietniu 2009 na 2008 respondentach w wieku powyżej 18 lat. Badanie online zostało przeprowadzone na grupie 500 osób wchodzących w skład kadry zarządzającej.
-
Produkcja w Polsce VII 2009
... 34) działach przemysłu m.in. w produkcji metali – o 23,8%, w wydobywaniu węgla kamiennego i brunatnego – o 20,7%, w produkcji pojazdów samochodowych przyczep i naczep – o 18,0%, maszyn i urządzeń – o 15,1%, wyrobów z metali – o 8,2% oraz chemikaliów i wyrobów chemicznych - o 5,9%. Wzrost produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z lipcem ub ...
-
Tydzień 34/2009 (17-23.08.2009)
... . W lipcu sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii wzrosła o 0,4% m/m i aż o 3,3% r/r. W I kw. gospodarka Ukrainy skurczyła się o 20,3% r/r, w II kw. spadek wyniósł 18% r/r. Jeszcze w II kw. 2008 r. ukraińska gospodarka rosła w tempie 6,2% r/r. Międzynarodowy Fundusz Walutowy zaoferował Ukrainie pożyczkę w wysokości 16,4 mld USD ...
-
Tydzień 34/2009 (17-23.08.2009)
... będzie pod nadzorem ministra skarbu. Nieco inna formuła została przewidziana wobec koncernu Enea. Poprzez objęcie emisji nowych akcji w ubiegłym roku 18,7% udziałów w Enei objął należący do szwedzkiego rządu koncern energetyczny Vattenfall. Teraz trwają negocjacje w sprawie zakupu 67,5% akcji, do których dopuszczono ...
-
Recesja zmienia zachowania zakupowe
... tę wykorzystano do zbadania, w jaki sposób konsumenci radzą sobie w czasach recesji. W internetowej dyskusji blogowej wzięło udział ponad 1,7 tys. respondentów w wieku 18–55 lat (z wyłączeniem osób, które poważnie ucierpiały wskutek recesji). Dyskusji towarzyszyły mini-ankiety, sondaże oraz inne działania interaktywne.
-
Dyskonty spożywcze wciąż najtańsze
... żółty, wódka czy piwo były one identyczne w lipcu i sierpniu. Wyraźnie podrożał tylko schab w Lidlu (z 15,49 zł za kilogram do 18,86 zł). Sporo tańsza była natomiast w tym samym Lidlu herbata Lipton (7,75 zł zamiast 11,68 zł w lipcu za 50 ...
-
KRD: długi Polaków VIII 2009
... badanie „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”. Choć wciąż więcej przedsiębiorców spodziewa się poprawy sytuacji finansowej swojej firmy (23,9%) niż jej pogorszenia (18,7%), rośnie grono firm, które sygnalizują, że z powodu nieotrzymywanych na czas należności nie tylko nie płacą w terminie innym, ale zmuszone są ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2009
... do marca bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej poprawił się o 10,3 p.proc., ale w dalszym ciągu nie osiągnął poziomu notowanego na początku roku (–18,9 p.proc.). Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, osiągnął poziom –28,5. W porównaniu do ...
-
Sprzedaż droższych lodów rośnie
... mojej cukierni były cztery smaki lodów. Teraz dla klienta to mało, potrzebne było urozmaicenie lodowego menu: liczba smaków wzrosła do 18 - mówi Jan Olczak. Także zdaniem Małgorzaty Grycan, współwłaścicielki firmy Grycan, szeroka oferta smaków to zaleta. Nie ulega wątpliwości, że w dalszym ...
-
Lista dłużników VIII 2009
... , czyli o 7,7%. Z kolei wzrost ogólnej kwoty niespłacanego zadłużenia zanotowany w przeciągu ostatnich trzech miesięcy jest najwyższy od czasu rozpoczęcia publikacji raportu i wyniósł 2,18 miliarda złotych (22%). W ciągu ostatniego roku niespłacane zadłużenie wzrosło o 71%, podczas gdy rok wcześniej wzrost ten wyniósł 44%. „Znaczny wzrost ...
-
Preferencje mieszkaniowe IV-VI 2009
... .) i powierzchnia (71 proc.) (wykres nr 7). Kolejne czynniki to lokalizacja (50 proc.) i rok budowy (31 proc.). Na samym końcu z wynikiem zaledwie 18 proc. znajduje się piętro. Podobnie jak w I kw. 2009 r. lokalizacja mieszkania ma dla krakowian mniejsze znaczenie niż dla mieszkańców innych miast ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... miast i 108 szkół podstawowych, nakręcone zostaną dwa nowe spoty reklamowe i zostaną wyemitowane 140 razy w TVP1 i TVP2. Ponadto planowana jest emisja 18 reklam modułowych w prasie kobiecej i wydanie 450 tys. materiałów POS i 62 tys. gadżetów reklamowych. Twarzą kampanii podobnie jak w minionym roku będzie ...
-
Tydzień 36/2009 (31.08-06.09.2009)
... co złoża Forties u wybrzeży Wielkiej Brytanii na Morzu Północnym). BP ma 62% udziałów w tym złożu, 20% państwowa brazylijska firma Petrobas, a 18% ConocoPhillips. Złoże znajduje się w obszarze podlegającym kontroli Stanów Zjednoczonych. Warto tu dodać, że koszt produkcji baryłki saudyjskiej ropy wynosi 2USD ...
-
Google: nowy model rzeczywistości?
... ? Niektórzy twierdzą, ze nasza uwaga maleje, ale mnie to nie przekonuje. Moja uwaga jest stała - moja doba liczy 24 godziny, 18 z nich jestem na chodzie, z których przez 17 godzin jestem trzeźwy. I to ja wybieram, na czym skupię uwagę w tym czasie. Uważam ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
... w wieku 15 - 49 lat od 2 do 17 lipca 2009 r. Badanie CAWI (N=308) zrealizowano na grupie młodzieży w wieku od 14 do 18 lat od 7 do 17 lipca 2009 r. Badanie techniką Online Buzz Research zrealizowano w dniach 20 czerwca-10 lipca 2009 r.
-
Tydzień 37/2009 (07-13.09.2009)
... Sachs W kończącym się tygodniu na londyńskiej giełdzie towarowej za uncję złota płacono już 1007 USD i jest to najwyższa cena od 18 miesięcy. Chińskie koncerny chcą odkupić Saaba od General Motors, a Volvo - od Forda. Chiński państwowy koncern Beijing Automotive Industry Holdings ma ...
-
Sektor MSP: ocena kryzysu
... , większość badanych - oceniając kondycję własnej firmy - wskazuje na constans. Dla 46 proc. badanych sytuacja w ostatnich 3 miesiącach jest jaka była, a w ocenie 18 proc. nawet się polepszyła. O pogorszeniu sytuacji informuje jedna trzecia badanych firm MŚP – 31 proc. Prezentacja oceny przyszłej sytuacji gospodarczej w kraju ...
-
Karty lojalnościowe w opinii Polaków
... z ekskluzywnych korzyści i usług (60%) Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone przez CEM na zlecenie PAYBACK na reprezentatywnej próbie 500 osób w wieku od 18 do 70 lat.
-
Najpopularniejsze telefony z obsługą WI FI
... razem wzięta. Cała pierwsza trójka ma nad konkurentami zdecydowaną przewagę. Najpopularniejsi w Polsce producenci telefonów obsługujących Wi-Fi Nokia 50,65% HTC 18,15% Samsung 11,08% Apple 5,86% Sony Ericsson 4,80% Już wkrótce jednak może dojść do przetasowań. Sony-Ericsson zapowiedział na początku ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2009
... Streets Across the World) pokazują, że jest to największy globalny spadek czynszów za powierzchnie handlowe w całej 24-letniej historii badań. Jedynie 18% z analizowanych lokalizacji odnotowało wzrost czynszów. Dane przedstawione w raporcie „Główne ulice handlowe na świecie” są barometrem odporności sektora powierzchni handlowych oraz ...
-
Rynek paliwowy: rosną zapasy
... mniejszego importu surowca jak i poprawy po stronie popytowej. Podczas gdy wiosną średnie dzienne zużycie „czarnego złota” dołowało na poziomie rzędu 18 mln baryłek dziennie (czyli średnio o 10% niższym niż przed rokiem), to w lipcu i sierpniu Amerykanie znów zaczęli chętniej odwiedzać stacje benzynowe ...
-
Kto boi się utraty pracy?
... – 35 lat. Stanowią aż 40% wszystkich zatrudnionych, bojących się straty posady. Kolejną grupą, obawiającą się zwolnień, są osoby w przedziale wiekowym 18 – 25 lat. Ci ludzie mają najsłabszą pozycję w firmie – są to najczęściej osoby na najniższych stanowiskach i bez większego doświadczenia. Taki sam ...
-
Wyniki finansowe banków I-VI 2009
... z 13 do 23. Depozyty ogółem osiągnęły wartość 583,2 mld zł (wzrost o 17,6%), w tym depozyty sektora niefinansowego 524,5 mld zł (wzrost o 18,3%); depozyty banków komercyjnych były ponad 11-krotnie wyższe niż banków spółdzielczych (535,1 mld zł wobec 48,1 mld zł). W obu grupach banków ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
... na świecie dostrzega potencjał integracji kampanii w różnych kanałach medialnych. Z badań wynika, że 67 proc. badanych marketerów obecnie prowadzi kampanie crossmediowe, a 18 proc. badanych potrafi wskazać mocne strony tego rodzaju działań. Jedynie 15 proc. wykazało brak zainteresowania lub pewności co do zalet ...
-
Wyszukiwarka Google a prognozowanie gospodarcze
... istotnie wzrosła – np. korzystając z informacji o popularności zapytań internautów na temat samochodów ciężarowych i SUV-ów, prognozy miesięcznej sprzedaży aut były o ok. 18 proc. trafniejsze. Nie wszyscy czytelnicy chyba są zainteresowani pojęciami takimi, jak „sezonowy model autoregresji” czy „metoda najmniejszych kwadratów”, dlatego nie ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2009
... w tym roku, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej poprawił się już o 11,1 p.proc. i przybliżył się do poziomu notowanego w styczniu tego roku (–18,9 p.proc.). Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, osiągnął poziom –27,9. W porównaniu do ...
-
Nowe oferty pracy IX 2009
... spadek liczby ofert pracy - odpowiednio o 31 procent (podlaskie) i 14 proc. (warmińsko-mazurskie). Znaczny spadek liczby ofert wystąpił również w woj. małopolskim - o 18 procent. Dane opracowano na podstawie ogłoszeń dostępnych w serwisie www.Praca.eGospodarka.pl, pochodzących z baz danych największych polskich portali rekrutacyjnych: HRK. ...
-
Polskie firmy nieprzygotowane na kryzys
... 31 a 40 rokiem życia. W grupie badanych występowała niewielka przewaga kobiet (79%). Respondenci to przede wszystkim menedżerowie pracujący w sprzedaży (34%), marketingu (18%), działach HR (15%) i produkcji (15%).
-
Przetargi - raport IX 2009
... województwa śląskiego pochodzi już tylko 1341 ogłoszeń (10 procent ogólnego woluminu), z woj. małopolskiego - 1228 (9,23 proc.), wielkopolskiego - 1089 ogłoszeń (8,18 procent), dolnośląskiego - 1084 ogłoszonych zamówień publicznych (8,14 procent ogólnej liczby ogłoszonych w kraju we wrześniu zamówień). Dla porównania, z woj. opolskiego pochodziło ...