-
TikTok wprowadza funkcję TikTok Now
... ustawione jako prywatne. Opcje komentowania dostępne dla najmłodszych użytkowników (13-15 lat), będą ograniczone jedynie dla ich znajomych Treści osób poniżej 18 roku życia nie będą udostępniane w kanale „Odkryj” Osoby pełnoletnie będą mogły udostępniać treści wspólnym znajomym oraz szerszej społeczności aplikacji wybierając ...
-
Jak inflacja wzmaga zadłużenie firm?
... przepaść dzieliła jednak firmy po obu stronach Atlantyku, jeśli chodzi o raportowany wskaźnik zysku na akcję (EPS): Podczas gdy zyski wzrosły o +18,5% w ujęciu rocznym w Europie (+4,7% w strefie euro), w USA wzrosły jedynie o +2,1% (+0,9% w ujęciu światowym). Wskazuje to, że firmy na Starym Kontynencie były w stanie lepiej ...
-
CEO: czym różni się polski dyrektor generalny od zagranicznego?
... %). W Polsce również wskazaniem numer jeden jest poprawa wpływu firmy na środowisko (26%), ale już kolejnym wskazaniem jest poprawa corporate governance (18%), co udowadnia obiegową tezę o tym, jak dużo rodzime firmy mają do zrobienia w tej ostatniej kwestii. Wysoka pozycja ESG w badaniu wyraźnie ...
-
Światowy Dzień Zwierząt: czy w czasach inflacji oszczędzamy na pupilach?
... domowym. Ci respondenci, którzy muszą szukać oszczędności, zwykle robią to w takich kategoriach, jak zakupy zabawek (21% ankietowanych z tej grupy), pokarmu (18%) oraz akcesoriów (17%). Nie oznacza to jednak, że poszukiwanie oszczędności podczas kupna karmy przekłada się na niższą jakość jedzenia, jakie ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce w 3 kwartałach 2022 roku
... kosztów prowadzonej działalności, dwucyfrowej inflacji i spadku siły nabywczej konsumentów wielu przedsiębiorców mówi pas. Transport Upadłości w branży transportowej przyspieszyły aż o 18%, co w pewien sposób odzwierciedla zjawiska koniunkturalne – transport jest bowiem uważany za papierek lakmusowy kondycji gospodarki. W 1 półroczu zanotowano 91 ...
-
Social commerce: transmisje live na Facebooku coraz popularniejsze
... już 36% Polaków kupuje przez platformy społecznościowe, a 29% używa ich do sprzedaży. W ubiegłorocznej edycji badania te liczby wynosiły odpowiednio 27% i 18%. Najpopularniejszym serwisem społecznościowym w social commerce pozostaje Facebook – 79% respondentów deklarujących zarówno kupno, jak i sprzedaż w social media używa właśnie tej platformy ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2022
... mobilne, to we wrześniu na pierwszym miejscu zestawienia Gemius/PBI ponownie google.com (73,52%). Na kolejnych miejscach onet.pl (54,18%) i wp.pl (53,82%). facebook.com (56,16%) spada z miejsca drugiego na czwarte (53,48%). Na ostatnim miejscu naszemiasto.pl ...
-
Najszybszy internet mobilny we IX 2022: liderzy bez zmian
... . Najwięcej pomiarów zostało przeprowadzonych w zasięgu sieci Play (30,4%) i Orange (35,2%). W dalszej kolejności społeczność RFBenchmark sięgała po usługi sieci Plus (18,7%) oraz T-Mobile (15,7%). Średnia szybkość pobierania danych T-Mobile pozostaje bezkonkurencyjny pod względem wyników średniej szybkości pobierania danych (39,7 Mb/s). O ile ...
-
Fałszywe linki i vishing, czyli nietypowe ataki hakerskie
... . Bezpieczeństwa Grupy BIK. Uwagę zwraca też niewielka wiedza Polaków na temat skutków kradzieży danych. Na pytanie o możliwe konsekwencje takiego zdarzenia 18 proc. respondentów odpowiedziało: „nie wiem”, a 16 proc. posługiwało się ogólnymi stwierdzeniami, jak np.: „dużo złego” . W specjalnym quizie o cyberbezpieczeństwie 75 proc ...
-
Generacja Z i Millenialsi w szponach wypalenia zawodowego
... zrealizowanego przez Pracuj.pl i Festiwal Pracy JOBICON, jego symptomy odczuwają przede wszystkim pracownicy generacji Z i Millenialsi. Ponad 40% osób w wieku od 18 do 34 lat odczuwa niechęć do obecnej pracy. Nic zatem dziwnego, że to właśnie oni najczęściej rozglądają się za nową ...
-
1 Liga Piłki Nożnej: jakie przychody wygenerowały kluby w sezonie 2021/2022?
... pierwszoligowych klubów bez uwzględnienia wpływów z transferów wyniosły 153,56 mln zł – o 25 mln zł więcej w porównaniu do poprzedniego sezonu. 13 z 18 analizowanych klubów osiągnęło przychody przekraczające kwotę 7 mln zł, między innymi dzięki zwiększeniu wpływów z dnia meczowego. Jednym z ważniejszych czynników wzrostu przychodów ...
-
Inflacja we wrześniu 2022 rekordowa. Ceny wzrosły o 17,2% r/r
... Głównego Urzędu Statystycznego, ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 17,2% w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku (przy wzroście cen towarów – o 18,7% i usług – o 12,5%). W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 1,6% (w tym towarów – o 1,7% i usług – o 1,3%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen ...
-
GUS: ceny produktów rolnych wyższe we wrześniu 2022 o 58,8% rdr
... . (o 35,5%), ale podwyższono o 60,7% w skali roku. Na targowiskach za dt ziemniaków płacono 173,24 zł tj. o 2,8% więcej niż w miesiącu poprzednim i o 18,4% więcej niż przed rokiem. Cena skupu żywca wołowego (10,95 zł za kg) była niższa niż w sierpniu br. (o 3,8%), ale wyższa ...
-
Second hand w internecie: dlaczego kupujemy rzeczy używane?
... poszukują produktów w kategoriach, takich jak moda (58%) i elektronika (35%) oraz dom i ogród (30%). Rodzice, którzy mają na utrzymaniu dziecko do 18. roku życia, częściej poszukują produktów z kategorii dziecko. Po jakie przedmioty najchętniej sięgamy? Według respondentów, w przypadku mody jest to przede wszystkim ...
-
Benefity pozapłacowe oferowane przez firmy w 2022 roku
... oraz dopłaty do przedszkola/żłobka. Wspomniane informacje przedstawia poniższy wykres. System kafeteryjny Dostęp do świadczeń pozapłacowych w ramach systemu kafeteryjnego oferuje 18% firm. Pracownicy z różnych szczebli zatrudnienia mogą korzystać z tego systemu w bardzo podobnym stopniu, jednak część firm deklaruje, że wysokość przysługujących ...
-
Ranking najlepszych e-sklepów 2022 wg Ceneo
... śledzi cenę produktu przed dokonaniem zakupów, a 28,7% porównuje ją, żeby wybrać najkorzystniejszą ofertę. Dodatkowo, w wyniku sytuacji ekonomicznej w naszym kraju 18,7% użytkowników dokładniej planuje wydatki i kupuje w bardziej przemyślany sposób. Trzeba tutaj również wspomnieć o wpływie sytuacji na Ukrainie na handel internetowy i zachowania ...
-
Najlepsze horrory wg Polaków. Zwycięzcą Teksańska masakra piłą mechaniczną
... tys. wzmianek), Blair Witch Project (23,8 tys. wzmianek), Milczenie owiec (23,7 tys. wzmianek), Omen (22 tys. wzmianek), Powrót laleczki Chucky (18,5 tys. wzmianek), Ostatniej nocy w Soho (17,3 tys. wzmianek) oraz Halloween (11,5 tys. wzmianek). „Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną” to jedyny film ...
-
Sposobów na wyłudzenie danych osobowych przybywa
... strony do wypełnienia internetowych ankiet zbierających dane osobowe najczęściej przyznają się młodzi Polacy. To nawet 36 proc. ankietowanych w wieku od 18 do 34 r.ż. Fałszywi kurierzy i konsultanci nadal dzwonią Wśród najpopularniejszych metod oszustwa nadal króluje podszywanie się pod kurierów. W czasach, w których z dużym ...
-
Ransomware atakuje szpitale, banki oraz hurt i detal
... ataków w tygodniu. Zdaniem analityków Check Point Research najczęściej atakowanym na świecie sektorem jest Edukacja i Badania ze średnią tygodniową 2148 ataków! (+18 proc.). Na podium pojawił się również sektor rządowo-wojskowy (1564 i 20-proc. wzrost) oraz opieka zdrowotna (1426) z 60 proc. wzrostem! W Polsce dominują ...
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
... obecnie produkty z kolejnych nowych dla siebie kategorii produktowych oraz kupują je częściej w tym kanale. Tak zwanych heavy e-shopperów jest już 18% (vs 10% w 2020 roku) – komentuje Edyta Czarnota, Managing Partner w Zymetria. Moda, produkty farmaceutyczne oraz FMCG to kategorie, które w największym stopniu ...
-
W III kw. 2022 inwestorzy wydali na nieruchomości komercyjne w Polsce 1,4 mld euro
... and see”. Pozytywne jest to, że widać większą aktywność inwestorów z naszego regionu oraz Skandynawii, którzy od początku tego roku przynieśli 18% kapitału ulokowanego w tym czasie w polskich nieruchomościach. Niewątpliwie wynika to z faktu, że na konflikt w Europie Wschodniej mogą patrzeć z nieco innej perspektywy ...
-
Chmury nad polską gospodarką. Czeka nas fala upadłości firm?
... na gospodarkę i relacje biznesowe obecnie mają: kryzys spowodowany wzrostem inflacji (30 proc.), kryzys energetyczny (28 proc.) oraz zerwane łańcuchy dostaw (18 proc.) i sytuacja na Ukrainie (16 proc.). Finansiści poproszeni o ocenę bezpośredniego wpływu konfliktu wojennego na Ukrainie na ich firmy deklarują, że ...
-
Najszybszy internet mobilny w X 2022: Play liderem dwóch kategorii
... ciągu na czele tabeli średniej szybkości wysyłania danych LTE. Operator osiągnął rezultat 20,7 Mb/s. Podium uzupełniło Orange (19 Mb/s) i T-Mobile (18,4 Mb/s). Najsłąbszy wynik odnotował Plus (17 Mb/s). Najniższa wartość ping W październiku Play (29,7 ms) wyprzedził dotychczasowego dominatora Orange (30,2 ms ...
-
Jaki potencjał mają platformy B2B?
... spadku tempa wzrostu światowej gospodarki rynek B2B nie przestaje się rozwijać. W ubiegłym roku tempo wzrostu globalnego sektora transakcji międzyfirmowych wyniosło 18 proc. między innymi dzięki upowszechnieniu platform handlu elektronicznego. Takie rozwiązania umożliwiają bowiem wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów oczekującym wygody, prostoty ...
-
Przed zimą rośnie liczba uchodźców z Ukrainy wjeżdżających do Polski
... proszona o gromadzenie ciepłych ubrań, koców, świec oraz latarek. Ukraińcy są też ostrzegani przed spadkiem temperatur ww. okresie zimowym nawet do 18 stopni poniżej zera. Nie dziwi zatem, że wielu chce przeczekać zimę w innym miejscu i naturalnym kierunkiem jest dla nich właśnie Polska ...
-
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
... dla reklamodawców, agencji mediowych i właścicieli mediów w podejmowaniu decyzji dotyczących mediów. W 2022 roku badanie Media Reactions przynosi wyniki badania opinii ok. 18 000 konsumentów i 1000 doświadczonych marketerów z 29 rynków świata (Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Brazylia, Chiny, Czechy, Egipt, Filipiny, Francja, Grecja ...
-
Ransomware wraca do łask cyberprzestępców
... link w wiadomości e-mail, który wyglądał jak fałszywa strona uwierzytelniająca. Brak uwierzytelniania wieloetapowego pozostaje jedną z największych przeszkód dla bezpieczeństwa firm. Prawie 18% spraw analizowanych przez Cisco Talos nie miało MFA lub miało je włączone tylko na kilku kontach i krytycznych usługach. Talos IR ...
-
Inflacja w październiku 2022 dalej w górę. Ceny wzrosły o 17,9% r/r
... . W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 25,0%), żywności (o 22,8%), transportu (o 17,3%), rekreacji i kultury (o 14,8%) oraz restauracji i hoteli (o 18,5%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 6,31 p. proc., 5,42 p. proc., 1,71 p. proc. i po 0,89 p. proc.
-
Inflacja zmienia zachowania konsumentów. Polowanie na niskie ceny?
... , zabawki, obuwie, artykuły sportowe i sprzęt fitness 23% Wystrój domu / meble 21% Produkty dla zwierząt domowych 20% Luksusowe przedmioty 19% Alkohol 18% Niewymienne tokeny (NFT) lub cyfrowe materiały kolekcjonerskie Obawa o dostępność produktów Ograniczenia są w dużej mierze zniesione, więc ludzie wracają do sklepów ...
-
Mundial 2022: koszty leczenia w Katarze o wiele droższe niż hotel
... na rankomat.pl w okresie od stycznia do października 2022 roku. Przeliczenia kosztów leczenia w dolarach na złotówki dokonano zgodnie z kursem z dnia 18.11.2022.
-
Produkcja przemysłowa zaczyna hamować w X 2022
... ,6%, w tym w wydobywaniu węgla kamiennego i węgla brunatnego (lignitu) - o 54,5%, przy spadku cen w górnictwie rud metali - o 1,8%. W sekcji przetwórstwo przemysłowe ceny podwyższono o 18,9%, w tym najbardziej w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej (o 56,2%). Wyższe niż przed rokiem były również ceny produkcji: chemikaliów i wyrobów ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
... osobach urodzonych po 1980 roku. Widać to szczególnie wśród młodych Polaków. Dziś 38% Millennialsów kupuje towary online kilka razy w tygodniu, a 18% przedstawicieli Generacji Z robi zakupy online nawet kilka razy dziennie. Wyróżnia ich szczególne upodobanie do kanałów mobilnych – 80% polskich Gen Z i 78 ...
-
Kryptowaluty w sieci 2022: o czym mówią internauci?
... na Twitterze (40 proc. wzmianek), niewiele niższą popularnością temat cieszył się także na portalach internetowych (34 proc. wzmianek) i na Facebooku (18 proc. wzmianek). Dogecoin wzbudził również najwięcej emocji wśród polskich internautów, odnotowując największy odsetek zarówno wypowiedzi nacechowanych pozytywnie, jak i negatywnie. Analizą ...
Tematy: kryptowaluty, Bitcoin, inwestowanie w kryptowaluty, Ethereum, Twitter, Facebook, TikTok, social media -
Najdroższe ulice handlowe świata 2022
... handlu stacjonarnego odnotowano szereg debiutów. Aż 75% wszystkich transakcji zawartych w sektorze handlowym, w których uczestniczyła firma Cushman & Wakefield w regionie EMEA w ostatnich 18 miesiącach, dotyczyło nowych umów najmu, co świadczy o znaczeniu, jakie sieci handlowe przywiązują do posiadania sklepu stacjonarnego. Londyn New Bond Street ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... zostaje w nim na stałe. W tym roku także spodziewany się dużego zainteresowania wirtualnymi zakupami, choć ze względu na inflację, sięgającą prawie 18%, wolumen zakupowy może być niższy. Paradoksalnie jednak wyższe ceny w sklepach tradycyjnych mogą przekierować uwagę konsumentów w kierunku e-commerce. Czynnik finansowy będzie ...